wat heeft dat met elkaar te maken dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik ben de gezond eten-nazi ja.
Maar ik hoef ook niet op calorieen te letten daardoor![]()
gewoon doen johquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Qwea het volgende:
damn, dilemma. Ze gaan pizza eten strax hier. Zal ik wel of niet mee eten
ik vind het wel lekker jaquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
gewoon doen joh
tenminste als je het lekker vind
ik heb het zaterdag ook op
Waarom is pizza megaslecht?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:56 schreef Ticootje het volgende:
pizza is echt mega slecht...
Maar wel erg lekker, en een dagje slecht eten kan wonderen doen las ik net.
je had toch al met jezelf afgesproken dat je brood zou eten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Qwea het volgende:
damn, dilemma. Ze gaan pizza eten strax hier. Zal ik wel of niet mee eten
ik sporeek wel meer met mezelf af. Het is patat met een frikandel gewordenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je had toch al met jezelf afgesproken dat je brood zou eten?.
Ik eet twee gekookte eitjes op brood. Die zitten nu in het water.
Ja, in principe wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:34 schreef Miss_S het volgende:
eet jij alleen maar dingen rechtstreeks van het land?
want ze voegen altijd wel iets toe aan de dingen die wij eten, kan ik niet echt van schrikken sorry
Even ter verduidelijking: Ik had het wat betreft de kcal over dat zolang je niet te veel kcal eet, in dit geval niet meer dan de boterhammen bevatten, je in ieder geval niet dikker wordt daardoor. Ik had het niet over voedingsstoffen ofzo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:25 schreef Plukie86 het volgende:
Niets, geen vitamines, geen mineralen en geen spoorelementen. So why eat? (Dit is niet tegen Miss_S bedoelt, maar alleen als voorbeeld aangehaald). Ook las ik een paar posts terug: zolang je maar niet teveel kcal eet, zit je goed.Dat is dan nog maar de vraag... Ook Liga's doen echt niks voor je, behalve dat je suiker binnenkrijgt.
quote:
Dat klopt helemaal. Het is alleen wel verrekt moeilijk om alles binnen te krijgen als je minder kcal eet, zelfs met 2000 kcal per dag is het al moeilijk genoeg. Het is gewoon niet verstandig om dan producten te eten die laag zijn in voedingswaarde (kcal maakt dan niet uit), omdat het je dan gewoon niet lukt om genoeg vitamientjes binnen te krijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:26 schreef Ticootje het volgende:
Je preek is best aardig.
Maar je kan ook met minder cal. wel degelijk je voedingsstoffen binnen krijgen. Kijk maar naar Sonja Bakker, veel fruit en groente. Gewoon brood en vlees.
Eens. Ik denk ook dat ik kan babbelen wat ik wil, veel mensen zullen het toch niet toepassen. Je merkt namelijk niet zo snel dat er iets tekort is. Ja, je kunt vermoeider zijn, en vooral vaker ziek. Maar dat kan door zoveel factoren komen dat mensen zich niet realiseren dat gezonder eten wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Bij wat zwaardere gebreken loop je wel tegen ziektes aan, die ook in de derde wereld voorkomen. Maar voor de meeste mensen is dat een ver-van-hun-bed-show, ook voor mij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Juist.
Maar goed, we kunnen zeggen wat we willen maar mensen blijven toch doen wat ze zelf willen. Ik weet in elk geval dat ik voor mezelf het goed voedingspatroon heb gevonden, waar ik een gezond gewicht van krijg en waar ik me heel goed bij voel.
Ik koop het meest ook bij AH hoor, daar hebben ze trouwens ook een hoop biologisch. Maar ik doe er niet heel moeilijk over als iets niet biologisch is. Een krop sla met bestrijdingsmiddelen erop is altijd nog beter dan een zak chipsquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:11 schreef Plukie86 het volgende:
Ik eet trouwens niet allemaal eten uit de natuurwinkel, maar gewoon van de AH en de Aldi.
Ik heb me trouwens, ondanks dat ik het de afgelopen weken smoordruk heb gehad, niet vaak zo fit gevoeld!Dat afvallen kan me eigenlijk helemaal niet zoveel meer schelen.... Maar die laaste twee kilo moeten er nog af.
www.caloriechecker.nlquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:15 schreef Patries86 het volgende:
waar halen jullie je calorieen schema vandaan..
je zal vast helemaal gelijk hebbenquote:Op woensdag 23 mei 2007 14:25 schreef Plukie86 het volgende:
Muesli van de Euroshopper![]()
Hier nog een gezond eten-nazi. Waarschuwing: lang verhaal volgt:
Ik hoor een aantal mensen al denken, heb je haar weer met haar voedingsstoffengezeur...Voor diegenen: deze post overslaan
Ik moet eerlijk zeggen dat het me de laatste weken steeds meer opvalt dat mensen hier nogal op de kcal gefocussed zijn. Zoals Miss_S zegt, als ze muesli gaat eten krijgt ze helemaal minder binnen. Maar wat voegen die toevoegingen (misleidend woord) dan verder toe, qua voedingsstoffen?
Niets, geen vitamines, geen mineralen en geen spoorelementen. So why eat? (Dit is niet tegen Miss_S bedoelt, maar alleen als voorbeeld aangehaald). Ook las ik een paar posts terug: zolang je maar niet teveel kcal eet, zit je goed.Dat is dan nog maar de vraag... Ook Liga's doen echt niks voor je, behalve dat je suiker binnenkrijgt.
In plaats daarvan kun je beter voedsel eten dat ook nog eens voedzaam is, en dus ook gezond. Mensen die alleen patat of pizza eten op een dag en dan bezuinigen op brood of iets dergelijks, zijn echt niet gezond bezig. Een dagje is niet erg, maar bij een aantal mensen hier is er totaal geen besef van wat nu echt gezond is en wat niet, en dan niet gelet op de kcal maar op de voedingsstoffen. Een voorbeeldje: vitamine A, D, E en K zijn vetoplosbaar, en kunnen dus alleen opgenomen worden in combinatie met vet. Als je bijna geen vet eet, krijg je ook tekorten aan deze vitamines. Ander voorbeeld: Zink, zit veel in vlees, schelpdieren en brood. Als je op vlees en brood bezuinigd, krijg je al snel een zinktekort. Het gevolg daarvan is een slechtere afweer, en dus kun je sneller ziek worden.
We willen toch allemaal gezond afvallen? Ik geef toe, ik doe het zelf ook niet altijd goed, maar ik ben me er wel bewust van en let erop. Ik hoop dat meer mensen in dit topic zich bewust worden van wat nu écht gezond eten is, in plaat van eten met zo min mogelijk kcal.
Einde preek.
Dat is dus juist de truc!quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:14 schreef Miss_S het volgende:
je zal vast helemaal gelijk hebben
maar ik kan me toch echt niet zo erg bezig zijn met mijn eten
gewoon een beetje normale keuzes maken en van alles iets binnen krijgen en gevarieerd dan vind ik het best
ja maar ik bedoel gewoon voor mijn gevoel gevarieerdquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:22 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Dat is dus juist de truc!![]()
Je zegt het alleen wel zo makkelijk, maar gevarieerd eten en van alles iets binnen krijgen is lastig genoeg als je aan het afvallen bent. Ik doe het zelf ook niet altijd even goed. En jij ook niet als je ik posts zo lees, en met ons nog veel meer mensen.
je hebt mijn plaats overgenomen van betweter?quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:43 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Juist.
Maar goed, we kunnen zeggen wat we willen maar mensen blijven toch doen wat ze zelf willen. Ik weet in elk geval dat ik voor mezelf het goed voedingspatroon heb gevonden, waar ik een gezond gewicht van krijg en waar ik me heel goed bij voel.
Ik doe het elke dag,behalve int weekend.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
www.caloriechecker.nl
alleen doe ik het niet elke dag, alleen als ik wat speciaals heb gegeten ofzo.
Ik doe het alleen de dagen dat ik me afvraag of ik niet te weinig op heb ... of juist al teveelquote:Op woensdag 23 mei 2007 17:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
www.caloriechecker.nl
alleen doe ik het niet elke dag, alleen als ik wat speciaals heb gegeten ofzo.
van ijzer krijg ik zeker genoeg binnen dankzij de appelstroopquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:43 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoi!
Ben boos op mezelf want ik heb een tentamen niet gehaald (dat wordt leuk in de vakantie) en gisteren chocolade op uit stress voor het tentamen van vanmiddag. Hier ben ik ook al niet geheel zeker van...
![]()
Een toevoeging op alle gezondheidsnazi's: ik ben geen echte, maar wel half zeg maar. Ik denk dat velen hier weleens wat weinig ijzer (bv.) binnenkrijgen en dan is het helemaal niet zo slecht om af en toe een evergreen naar binnen te werken (alcarin: de B-merk versie van de bas bevat zelfs geen transvetzuren
).
Waarom kun je niet tegen mij ingaan vanwege mijn avater?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
je hebt mijn plaats overgenomen van betweter?
maar jij hebt dus een goed voedingspatroon gevonden maar de mensen hier blijven doen wat ze zelf willen
dus de rest doet het niet goed alleen maar jij en plukie? (waar ik niet tegen in kan gaan vanwege haar avatar![]()
)
hey, ze kwamen bij mij aan met ben and jerry's.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
(ah nee, moet je niet vandaag aankomen met stratiatella ijs! Dat is veel te lekker!)
Hihi maar nu wel trots
is liefquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:43 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom kun je niet tegen mij ingaan vanwege mijn avater?
ijzer zit in mijn vitamine pillenquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
van ijzer krijg ik zeker genoeg binnen dankzij de appelstroop
quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:36 schreef Miss_S het volgende:
je hebt mijn plaats overgenomen van betweter?
maar jij hebt dus een goed voedingspatroon gevonden maar de mensen hier blijven doen wat ze zelf willen
dus de rest doet het niet goed alleen maar jij en plukie? (waar ik niet tegen in kan gaan vanwege haar avatar![]()
)
Dat heb ik nou nog nooit gegeten ... maar lijkt me zo lekkerquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
hey, ze kwamen bij mij aan met ben and jerry's.
But I was strong
de chunky monkey is lekkerquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nog nooit gegeten ... maar lijkt me zo lekker, en dan vooral de chocoladeversies. Gelukkig vind ik het altijd veel te duur
(maar wilde het deze zomer eigenlijk wel een keer proberen hihi)
Brood meenemen, fruit en rauwkost?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
ijzer zit in mijn vitamine pillen
zeg, wtf doe je als je dus morgen haast hebt, op het station oid moet eten en geen ongezonde hap wilt ?
ooh, eten in Alkmaar kan ook, maar wát eet ik dan?
Brood komt me een beetje mn strot uit. Dat eet ik morgen middag alweer. Fruit heb ik sowieso. Rauwkost is idd een optie jaquote:
Neem dan een kale krentenbol, da's nog wel eens een aardig alternatief voor boterhammen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Brood komt me een beetje mn strot uit. Dat eet ik morgen middag alweer. Fruit heb ik sowieso. Rauwkost is idd een optie ja![]()
Nu ik toch jullie aandacht heb () ik zal laatst iemand in de trein met een zakje gezonde snacks. Kleine tomaatjes, kleine worteltjes,komkommer ect. Iemand enig idee waar je dat kan kopen kant en klaar? Zelf maken kan ook maar dat duurt te lang
Ik vermoed bij AH to goquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:52 schreef Qwea het volgende:
Nu ik toch jullie aandacht heb () ik zal laatst iemand in de trein met een zakje gezonde snacks. Kleine tomaatjes, kleine worteltjes,komkommer ect. Iemand enig idee waar je dat kan kopen kant en klaar? Zelf maken kan ook maar dat duurt te lang
ik neem morgen rauwkost meequote:Op woensdag 23 mei 2007 18:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem dan een kale krentenbol, da's nog wel eens een aardig alternatief voor boterhammen.
En even zelf klaarmaken (wassen, snijden) is echt zo'n kleine moeite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |