Hoe hard kan deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
STAR DL 12 + 2-assers
Vanuit Musselkanaal passeert trein 3706 naar Stadskanaal met enkele minuten vertraging de fotograaf bij Nieuw-Buinen.
Vindt het maar een schattig loccie
De in de concessie genoemde rijtijden zijn gebaseerd op een treinpad van 220 km/h, maar VWS (nu I&M) heeft NS destijds gewaarschuwd dat er gehandhaafd zou gaan worden op rijtijden en dat treinen met een hogere maximumsnelheid beter geschikt zouden zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:46 schreef b2py het volgende:
En nog een belangrijke factor, I&M heeft NS opgedragen treinen te kopen die 250 km/h moesten, NS wilde nooit harder dan 200 - 220 km/h over de HSL.
kan het nog best hard gaan. Zestig ofzo. Heb volgens mij wel eens in een trein gezeten die door dat locje voortgetrokken werdquote:
Volgens mij zijn de rijtijden in een veel later stadium pas ingevoerd, en daarna ook nog gesteld op infra die tegen die tijd nooit klaar zou zijn geweest.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De in de concessie genoemde rijtijden zijn gebaseerd op een treinpad van 220 km/h, maar VWS (nu I&M) heeft NS destijds gewaarschuwd dat er gehandhaafd zou gaan worden op rijtijden en dat treinen met een hogere maximumsnelheid beter geschikt zouden zijn.
ik meen dat deze ook wel eens iets zwaarders trekt zoals 4-assers. Of ze moeten toen de 19 ingezet hebben, dat zou ook nog kunnen. Is al weer even geleden dat ik bij de STAR ben geweest.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
Mja, dat ding rijdt dan ook alleen maar met die 2-assers rond. Daar heb je niet veel paarden voor nodig.
Klopt. Waaronder iets buiten onze macht, Antwerpen-Brussel.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de rijtijden in een veel later stadium pas ingevoerd, en daarna ook nog gesteld op infra die tegen die tijd nooit klaar zou zijn geweest.
ik heb het even nagezocht en de 19 zat toen voor de 4 wagons tellende trein naar Musselkanaal. DE 2-assers zaten toen aan de stoomtrein vast die een half uurtje later ook in Musselkanaal aan kwam.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:07 schreef greavy het volgende:
De 19 (V53 019) heeft 530PK en max. 57km/h, de 12 (DL12) heeft 400PK en max 62km/h.
Maar op dat lijntje kan je best met vierassers rijden denk ik, want hij moet toch bij elke boom remmen voor de onbeveiligde overwegen ...
Maar met een Köf3 de SSN-trein in Bochum-Dahlhausen (D) met 7 Bm'en wegtrekken heeft uiteraard geen succes. Na een halve minuut vol tractie kwam de trein pas in beweging En dat ging toen nog niet echt makkelijk
En ja, de remmen waren gewoon gelost
Dat half uur van jou gaat als een raket of niet?quote:
Storend, zo'n bedrijfsrisico. Lijkt het nog bijna een commercieel bedrijf van.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt. Waaronder iets buiten onze macht, Antwerpen-Brussel.
Het geval is dat I&M afspraken maakte met de Belgische equivalent, en die vervolgens zijn afspraken niet is nagekomen door niet de beloofde HSL tussen Antwerpen en Brussel aan te leggen. Die rijtijden moesten toen in Nederland gecorrigeerd gaan worden door hier harder te gaan scheuren.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Storend, zo'n bedrijfsrisico. Lijkt het nog bijna een commercieel bedrijf van.
Misschien werkt het als hij het beschrijft als de TreinBeeldPerronsquote:Op woensdag 25 september 2013 17:55 schreef Fiorano het volgende:
Stress op Duivendrecht, cta's geven IC Leeuwarden aantterwijl de IC Enschede voor komt rijden. Mooi ook dat de conducteur steevast over de verkeerde "cta bakken" blijft hebben terwijl 95% vd reiziger geen idee heeft wat dat zijn...
Hmm, ik verwacht ook wel dat er een akkoord zal volgen. En het IC Max idee vond ik altijd al beter dan een aparte HSL-concessie met dus alleen treinen die de HSL-stations verbinden.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wilma heeft van Jeroen Dijsselbloem niets te willen, dus ze zal vrijwel zonder morren akkoord gaan met de plannen van de NS, zelfs als het bedrijf stoomtreinen over de HSL wil laten rijden.
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik verwacht ook wel dat er een akkoord zal volgen. En het IC Max idee vond ik altijd al beter dan een aparte HSL-concessie met dus alleen treinen die de HSL-stations verbinden.
Alleen nu krijg je natuurlijk gemor dat de HSL niet optimaal gebruikt zou worden als je treinen inzet die een wat lagere max. snelheid hebben. Maar ja, dat zal wel weer afzwakken.
Ik kom regelmatig in Denemarkenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan hadden we misschien zelfs nooit van AnsaldoBreda gehoord.
neuh, dan was er nog genoeg te emmeren geweest, alleen ging het ietsje minder snelquote:
Dan zou ik te laat thuisgekomen zijn door een gestrande IC-max in de dive-under bij Weesp.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, dan was er nog genoeg te emmeren geweest, alleen ging het ietsje minder snel
Wás perfect of is het nog steeds perfect als het eenmaal geïmplementeerd is?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.
dat zul je nooit wetenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan zou ik te laat thuisgekomen zijn door een gestrande IC-max in de dive-under bij Weesp.
in ieder geval was, omdat je op een aantal assen al snel tegen de grenzen van de capaciteit aangelopen zou zijn en je hierdoor er ander materieel op zou moeten laten rijden, etc.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wás perfect of is het nog steeds perfect als het eenmaal geïmplementeerd is?
Gretig? Ze hebben het van de baan geschoven omdat het té optimistisch was..quote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.
Als het niet met een uur lukt, kost het toch al maximaal GTbV .quote:Op woensdag 25 september 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
Wat een fucking schande dit. Hoe moeilijk kan het zijn om één defecte kankertrein weg te slepen, waarom moet dat 3 uur duren?
het was een realistisch planquote:Op woensdag 25 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Gretig? Ze hebben het van de baan geschoven omdat het té optimistisch was..
Ik bedoelde met 'té optimistisch' in de ogen van de minister.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was een realistisch plan
Ja vorig jaar en begin dit jaar heel veel bij de bovenbouwvernieuwing van Den Haag naar Gouda.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Zeg, die boog van Schiedam naar Gouda, wordt die ooit wel eens gebruikt?
laatst een keer niet. Toen werd Den Haag vanuit Utrecht bediend door de IC/stopper die naar Leiden gaat en toen doorreed naar 's Gravenhage CSquote:Op woensdag 25 september 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
Die wordt regelmatig gebruikt idd. En als Rotterdam - Gouda eruit ligt, gaat de IC Rotterdam - Gouda - Utrecht (rijdt dan niet van- en naar Amersfoort enz) via de Binckhorstboog bij Den Haag.
Ja, alsof tie ineens hard gaat enzo.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind dat een leuk ritje, via die boog.
Je vergeet de [/opavertelt] tagquote:Op woensdag 25 september 2013 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem weleens bereden met de Moskou - Hoek Express
Sterkte aan moeders en jou!quote:Op woensdag 25 september 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
Hmmm, m'n moeder is weer onderweg naar huis vanuit Leeuwarden, en is ergens tussen Zwolle en Amersfoort, aanrijding met een persoon
Althans, dat is wat nu medegedeeld is in de trein.
Edit: En nu de mededeling dat uitgezocht wordt wat ze hebben aangereden.
Edit2: Is toch een persoon
Welke trein was dat dan?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
Wat een fucking schande dit. Hoe moeilijk kan het zijn om één defecte kankertrein weg te slepen, waarom moet dat 3 uur duren?
Straks de ICE erbij en je hebt een prima benutting, ook voor verdere binnenlandse winst. Want het is dan toch niet vel anders dan die lijn (HST1) in Engeland, tussen Londen en de kanaaltunnel.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Alleen nu krijg je natuurlijk gemor dat de HSL niet optimaal gebruikt zou worden als je treinen inzet die een wat lagere max. snelheid hebben. Maar ja, dat zal wel weer afzwakken.
Nou en? Elke zwitser die op jaarbasis meer dan 100 km in de trein rijdt heeft een Halbtax-Abo. Wat in tegenstelling tot hier ook in de spits 50 % korting geeft. Daarnaast zijn er voor regionaal verkeer en ook voor toeristen plenty kortingsprogramma's. Bijna niemand betaalt daadwerkelijk dat tarief. Misschien zakenmensen die het geen ruk kan schelen en anders met het vliegtuig gegaan zouden zijn maar dat duurt langer.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef James1988 het volgende:
Een enkeltje Zürich - Genève, tweede klas vol tarief, kost 70 euro. In eerste klas zelfs 120 euro...
WTF...
Ik zit vakantieplannen te maken en was bezig met het vergelijken van prijzen (InterRail vs losse kaartjes)quote:
what else is new?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg in ieder geval nergens de indruk dat iemand weet wat ie aan het doen is inderdaad
Ik kom uit op 42 frank wat neerkomt op zo'n 34 euro.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef James1988 het volgende:
Een enkeltje Zürich - Genève, tweede klas vol tarief, kost 70 euro. In eerste klas zelfs 120 euro...
WTF...
Edit: sterkte greavy + moeder van greavy!
Hmm, zeker ergens anders op geklikt dan ik?quote:Op woensdag 25 september 2013 22:03 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik kom uit op 42 frank wat neerkomt op zo'n 34 euro.
Gewoon online fahrplan bij de SBB en dan staat rechts de prijs.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hmm, zeker ergens anders op geklikt dan ik?
Vreemd... Ik ga naar www.rail.ch, klik op 'Gewöhnliche Billette' en krijg dan dit:quote:Op woensdag 25 september 2013 22:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
Gewoon online fahrplan bij de SBB en dan staat rechts de prijs.
Zie wat het is, SBB geeft een vanaf-prijs, oftewel de halbtax. Klik je vervolgens op preis/kauf krijg je idd hetzelfde scherm met 84 frank.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vreemd... Ik ga naar www.rail.ch, klik op 'Gewöhnliche Billette' en krijg dan dit:
[ afbeelding ]
Dat is het dubbele
http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuidquote:Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
IC Max... Ik moest weer even het geheugen opfrissen.
http://krant.telegraaf.nl(...)sten/bin.nsplan.html
Klopt, dat is waar. Maar dat argument kan natuurlijk niet met goed fatsoen jaar in, jaar uit geldig blijven. Met name ook omdat de NS medeschuldig is aan het nog steeds niet beschikken over treinen.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is pas sprake van volledige uitvoering als er treinen zouden zijn, die zijn er niet.
Nogmaals; Als je dit de NS in de schoenen schuift begrijp je niets van de juridische procedures en verplichtingen die hierbij horen.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt, dat is waar. Maar dat argument kan natuurlijk niet met goed fatsoen jaar in, jaar uit geldig blijven. Met name ook omdat de NS medeschuldig is aan het nog steeds niet beschikken over treinen.
Het wordt geen knaller. Zoals GeenStijl regelmatig zegt; Den Haag doet een plas en alles blijft zoals het was.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:36 schreef DriekOplopers het volgende:
Vrijdag nog geen kabinetsbesluit over concessie Fyra. Dat blijkt uit brief die Mansveld aan MVBOV stuurde:
http://www.voorbeterov.nl/130923.php
Morgen meer nieuws. Dat dingetje ligt nog even ter bespreking bij mijn mede-partners/bestuursleden. Wordt wel een knaller!
quote:Op woensdag 25 september 2013 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:
@ DeaDLocK2K: De planning om dit dossier er effe ongezien doorheen te jassen is inderdaad wel meesterlijk, zo midden in de Algemene Beschouwingen.
Je zet me aan het denken. Als ik een bewindspersoon was, zou ik (als ik bang was om mijn vingers te branden) alle besluiten uitstellen tot na die enquête.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met andere woorden; de tijd van het jaar doet er niet toe. Niemand in de regering wil zich branden aan een dossier dat onderwerp is van een parlementaire enquête. Ook een volgende regering zal dat niet doen totdat de uitkomsten van de enquête bekend zijn. Zo werkt het gewoon.
Zo erg is het niet. Dat is in het verleden ook niet dusdanig erg geweest maar ze hebben wel vrij consequent hoofdpijndossiers ontweken tot na de procedure.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je zet me aan het denken. Als ik een bewindspersoon was, zou ik (als ik bang was om mijn vingers te branden) alle besluiten uitstellen tot na die enquête.
Nou ja, we doen wat we kunnen om het beleid in de gewenste richting te duwen. Daarna wachten we af.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo erg is het niet. Dat is in het verleden ook niet dusdanig erg geweest maar ze hebben wel vrij consequent hoofdpijndossiers ontweken tot na de procedure.
ff kijken of ik wat kan uploadenquote:Op donderdag 26 september 2013 07:30 schreef b2py het volgende:
Wat staat er in die paginagrote advertentie die AB heeft gezet in de grote dagbladen?
"Deze advertentie werd u aangeboden door Bertolli" ?quote:Op donderdag 26 september 2013 07:30 schreef b2py het volgende:
Wat staat er in die paginagrote advertentie die AB heeft gezet in de grote dagbladen?
Samenvatting: http://www.nu.nl/algemeen(...)samenwerking-ns.htmlquote:Op donderdag 26 september 2013 07:30 schreef b2py het volgende:
Wat staat er in die paginagrote advertentie die AB heeft gezet in de grote dagbladen?
De trein van 16:05 van Eindhoven naar Tilburg. Vlak na Best een snelremming met de omroep dat er technische problemen waren en de machinist naar achter ging om de loc te fixen. Na ong. een uur de omroep dat we óf weggesleept zouden worden óf moesten overstappen op een trein die ernaast zou komen te staan. Uiteindelijk rond 17:45 konden we via een loopbrug overstappen op een stammetje DDZ, 10 minuten later de omroep dat we wegens spoorlopers niet richting Boxtel konden vertrekken en dus terug naar Eindhoven moesten. Om 18:10 terug in Eindhoven en heb om 19:20 de eerste trein naar Den Bosch gepakt. Uiteindelijk met 220 minuten vertraging om tien voor negen in Roosendaal aangekomen.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:31 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Welke trein was dat dan?
Ik heb een uur vlak na Liempde (ri Eindhoven) stilgestaan. Zag alleen vlak na de tunnel van Best een sleep ICRm staan met dubbele loc.
Opnieuw vier bakken tussen Den Haag, Gouda, Utrecht, Amersfoort en Enschede. Je zou de verantwoordelijken een reis in een bioreactor toewensen.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:11 schreef Fiorano het volgende:
3 bakken ICM tussen Amersfoort en Duivendrecht. Zal wel te maken hebben met de verstoring bij Amsterdam Zuid. Gezellig op elkaar proppen dan maar...
Maussie!! Ouwe pik van mequote:
een metro is voldoendequote:Op donderdag 26 september 2013 08:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maussie!! Ouwe pik van me
Ik ga een krant kopen vandaag
mijn dag is nu al weer goed. Ga stuk hierquote:
een sneeuwschuiver plaatsen en dat is het volgens mij zo ongeveer wel, tenzij ze nog dingen achter houdenquote:Op donderdag 26 september 2013 09:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens ben ik benieuwd naar welke aanpassingen AnsaldoBreda gedaan heeft, sinds dat de NS melding maakte van de problemen.
quote:
Vechten om je bedrijf in stand te houden. Als die claims van NS zouden worden toegewezen krijgen ze het nog best zwaar, zowel financieel als qua (toch al niet al te beste) reputatie.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef Adrie072 het volgende:
Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden
Nou de VK hoort niet bij de grote dagbladen bij AB klaarblijkelijkquote:Op donderdag 26 september 2013 07:39 schreef MTL het volgende:
[..]
Samenvatting: http://www.nu.nl/algemeen(...)samenwerking-ns.html
Extra kolen verbranden en hopen op veel extra global warming, bij voorkeur ergens nog vóór deze winter?quote:Op donderdag 26 september 2013 09:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een sneeuwschuiver plaatsen en dat is het volgens mij zo ongeveer wel, tenzij ze nog dingen achter houden
gaat niet helpen, want de weermensen voorspellen juist een extra strenge winter dit keer. Ik hoop dat ze gelijk krijgenquote:Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Extra kolen verbranden en hopen op veel extra global warming, bij voorkeur ergens nog vóór deze winter?
Liever niet , gelukkig ken ik geen enkel weermens die het ooit goed heeft .quote:Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat niet helpen, want de weermensen voorspellen juist een extra strenge winter dit keer. Ik hoop dat ze gelijk krijgen
wisten ze ook niet. Ma moest in Nunspeet overstappen op een nieuwe IC rg Rotterdam. Maar die IC was er niet, en toen mochten ze terug naar het treinstel waar ze eerst inzaten.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg in ieder geval nergens de indruk dat iemand weet wat ie aan het doen is inderdaad
"Die treinen zijn al gebouwd, het maakt voor AB niet echt uit of ze nou wel of niet afgenomen worden". Heeft Manfellotto zelf gezegd.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef Adrie072 het volgende:
Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden.
4,3 miljoen badslippers raakten zwaar beschadigd, 180.000 zijn total loss verklaard of moesten worden afgemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
forse treinbotsing in Texas. In totaal drie goederentreinen zijn op elkaar geklapt, waarbij twee zwaargewonden zijn gevallen
http://www.telegraaf.nl/b(...)treinen_Texas__.html
als de door de NS ingediende schadeclaims toegewezen worden heeft hij wel een probleem. Dat raakt het bedrijf veel zwaarder dan de niet afgenomen treinstellenquote:Op donderdag 26 september 2013 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Die treinen zijn al gebouwd, het maakt voor AB niet echt uit of ze nou wel of niet afgenomen worden". Heeft Manfellotto zelf gezegd.
ik weet nog wel een paar stelletjes te staan. Gaarne na ophalen even een wasbeurt in de Eems gevenquote:
Ja, maar dat pad acht ik niet al te kansrijk eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als de door de NS ingediende schadeclaims toegewezen worden heeft hij wel een probleem. Dat raakt het bedrijf veel zwaarder dan de niet afgenomen treinstellen
ik ook niet, maar de NS is in deze zaak de kapitaalkrachtige partij, terwijl Ansaldo op zwart zaad zit en zich verlies niet kan permitteren.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat pad acht ik niet al te kansrijk eerlijk gezegd.
Hiep hoiquote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederlandhet stukje is mijn idee van hoe het zou moeten werken om de aanleg betaalbaar te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in NederlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het stukje is mijn idee van hoe het zou moeten werken om de aanleg betaalbaar te houden.
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:56 schreef Q. het volgende:
[..]
De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in NederlandIs een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Of zet er gewoon een paard naast a la trekschuit.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.quote:Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.
[..]
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Peter het volgende:
[..]
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
Een verlengsnoerquote:Op donderdag 26 september 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De provincie Limburg wil alles op alles zetten om nog voor het ingaan van de nieuwe concessie Limburg eind 2016 de Maaslijn geëlektrificeerd te krijgen. De regionale overheid is zelfs bereid hieraan een bijdrage te leveren
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130929014/1001
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet opquote:
inmiddels moet de techniek wel bijna zo ver zijn om ideeën in die richting voor personentreinen te kunnen testen, iets wat ze in Engeland gaan doenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzienquote:Op donderdag 26 september 2013 14:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien
Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Monopoly het volgende:
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.
Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
dan krijg je treintickets met dagprijzen: afhankelijk van de hoeveelheid zon en windquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.
[..]
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.
honderd toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
ze hebben in Nederland 99 in totaal. 51 daarvan rijden in Noord-Nederlandquote:
als je zonnepanelen boven het Nederlandse spoor hangt heb je meteen de grootste zonne-energiecentrale van de wereldquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.
Op zich niet geheel lastig.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef V2 het volgende:
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
Daarom ben ik ook benieuwd naar die proef in Groot-Brittannië. Dat kan denk ik op veel vragen voor een antwoord zorgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
hangt van het traject af wat het beste is. Voor de Maaslijn en Zwolle - Wieden geldt dat deels verdubbelen wel uit kan.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
De NOS zegt 40 miljoen:quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
en dat was de volgende claim voor Ansaldo: NMBS wil 27 miljoen schadevergoeding voor Fyra
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
er staat nog wel wat stil in Nijmegenquote:Op donderdag 26 september 2013 16:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten .
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
quote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
Nou, waar wachten ze nog op .quote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat nog wel wat stil in Nijmegen
de elektrificatie en de wisseling van de concessiequote:
Duurt laaaaaaaaaangquote:Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor .
Ja, hallo! Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levendequote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor .
De opruimploeg laten sponsoren door Remia?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo! Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
En een sleepstang? Zoals de trolleybussen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo! Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
dan beland je van de wal in de slootquote:Op donderdag 26 september 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
3720 kW voor één rijtuig. Hoezo overkill?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:
[ afbeelding ]
Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden
Oorspronkelijk reed daar BR425
Vraag ik me eigenlijk af. Vermogen en snel kunnen optrekken zijn verschillende dingen. Ik weet niet of een ruim 25 jaar oude loc, die waarschijnlijk vooral gemaakt is om veel rijtuigen te trekken, sneller optrekt dan een nog geen 10 jaar oud treinstel oorspronkelijk ontwikkeld voor S-Bahn diensten, waar snel kunnen optrekken een stuk belangrijker is.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.
- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)
Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein
Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
Je vergeet hier heel erg je afschrijving op je huidige materieel, onderhoud van materieel, onderhoud zonder bovenleiding en onderhoud met bovenleiding, aanschaf + onderhoud van nieuw materieel. Eventuele verkoop van oud materieel.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
het zijn wensen van de provincie Groningen die echt wel gerealiseerd zullen gaan wordenquote:Op donderdag 26 september 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverdquote:Op donderdag 26 september 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijnquote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Ja. Maar het gaat wel iets veranderen. Nu gaat het allemaal op papier (zover ik weet), maar straks via computerschermen kan de dienstdoende TRDL alle bewegingen, wisselstanden enz zien. Hoeft de TRDL de Mcn ook minder te bellen voor die info, gok ik zo.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn
Ook zo'n onzin ja. Ineens moest het geld op zekerquote:Op donderdag 26 september 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..quote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het opquote:Op donderdag 26 september 2013 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
Ze hebben het niet eens geprobeerd.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
Of de reisplanner is gewoon buggy as crapquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen jaquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben het niet eens geprobeerd.
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
Sorry, daar heb je gelijkquote:Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.
In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.
Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzinquote:Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Sorry, daar heb je gelijk
Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
reken maar op een strijd van zomaar minimaal 5 jaarquote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.
Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.
Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordtquote:Op donderdag 26 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig puntquote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
Ok, klopt. Als je daar nog meer bussen langs wil sturen loopt het inderdaad hopeloos vast. Is nu al een gedrocht met die lijn 11 die daar een stuk afsnijdt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkerenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
en dat kan door te zorgen dat het snel en aantrekkelijk is door voor zo weinig mogelijk overstappen te zorgenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
Fout fout fout, zie boven.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).quote:Op donderdag 26 september 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
Niet iedereen heeft het geluk om in Heerhugowaard te wonen met elke 10 minuten een bus en trein in alle mogelijke richtingen. Hier in Zwijndrecht moeten wij het doen met een buslijn die 1x/u rijdt, en dan nog eens 29 minuten overstap (14 minuten door de weeks bij een kwartiersdienst van de stopboemel) bied op de trein richting Rotterdam. Nee, dan jaag je mensen het OV uit. Iedereen gaat dus naar het treinstation met de auto of fiets.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Arriva rijdt hier op de lijn op een zwaar verlies lijdende buslijn. Zelfs in de spits zitten er maximaal 5 à 10 reizigers in. Rijdt ook regelmatig hier leeg door de wijk. Het is dat de provincie (en de gemeente Zwijndrecht betaald zelfs mee, want de provincie wilde niet meer voor alle kosten opdraaien) geld bijleggen, want anders hadden we hier niet eens meer een bus gehad. Bedankt Arriva, want 4 jaar geleden had je hier een prima dienstregeling met altijd 7 minuten overstap op de trein, en toen was de bus ook nog vrij druk. Maar toen ging de dienstregeling op de schop, en werd het elk jaar slechter. Wat 4 jaar terug een halfuursdienst was, is nu een uursdienst.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).
Dan is de buslijn naar Alkmaar efficiënter, maar die is regelmatig vertraagd in beide richtingen..
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Ja Walibi bestaat nog wel wat langer mag ik hopenquote:
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardagquote:Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthequote:Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardag
quote:Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthe
Lees: het grote smoezen tappen is begonnen
Dat zeg ik, Gammaquote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet maken om weg te blijven
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Hehehe.
Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.
Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
Walibi . Kom er nog niet als ik geld toe zou krijgen, paupertokkiepark.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
1l/km1quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Sinds vorig jaar komt de 148 van Connexxion aan in Lelystad als de Sprinter naar Almere vertrekt en vertrekt hij als de Sprinter uit Almere aankomt. En uiteraard rijden beide met een halfuursdienst (sinds Almere Buiten geen IC stop meer is) dus een trein/bus eerder pakken levert gewoon dezelfde wachttijd op.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers.
Hij is juist verschoven sinds het niet meer helft van de tijd de lijn naar Kampen is (want er is niets zo praktisch als Kampen-Zuid als je naar het Kampen wil waar mensen wonen ).quote:Op donderdag 26 september 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit begrepen dat de busdienst Lelystad geen minuut te verschuiven is vanwege bepaalde eisen ergens. Maar goed, dat zou eigenlijk ook niet mogen, Prehistorisch gedoe met eilandsbedrijfjes.
Zou moeten, ja. Leg die ijzerschuivers maar uit dat ze iets moeten doen waar alleen reizigers baat bij hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Niks mis met concurrentie, maar zeker in een sector als vervoer kun je veel halen met het goed op elkaar afstemmen van verschillende vervoersmiddelen en het garanderen van aansluitingen. Daarmee maak je het product aantrekkelijker.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Het ligt beter dan Zuid. Net .quote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggen Aan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
En dat is dan nog binnen NS.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het deze week nu al 3x meegemaakt dat ik aankom in Den Haag HS en dat de aansluitende sprinter naar Den Haag Centraal precies voor mijn neus wegrijdt.
Dat dus, maar in principe vertrekken er voldoende trams vanaf HS naar centraal, dus zo spannend vind ik het eerlijk gezegd niet.quote:
Ja, maar daar heb je dan weer weinig aan als je vanaf Den Haag Centraal een bus wilt nemen die vertrekt op het moment dat de eerste aansluitende tram aankomtquote:Op donderdag 26 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat dus, maar in principe vertrekken er voldoende trams vanaf HS naar centraal, dus zo spannend vind ik het eerlijk gezegd niet.
Als de sprinter van HS naar centraal gaat, kruist deze de sporen die vanaf Laan van NOI naar HS lopen. Er zijn 6 treinen per uur die dat moeten doen, dus dat een beetje tijdkritisch is kan ik me wel voorstellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
al is er misschien wel een goede reden waarom die sprinte niet kan wachten, bijvoorbeeld omdat hij sporen moet kruisen?
Huh?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Mooie afsluiter van de avond, Rotterdam Centraal plat ivm stroomstoring. Vrij specifieke prognose ook:
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 1:26 uur verholpen.
Station Kampen ligt dichterbij de binnenstad dan menig ander hoofdstation. Bruggetje over en je bent er.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggen Aan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
Ze hebben het inmiddels aangepast, er stond echt 1:26quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:02 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Huh?
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 2:00 uur verholpen.
Precies. Ik had het er vanavond met Klaasje over. Als je zo'n mooi kaartje tekent dan verschilt het voor het grootste gedeelte van de inwoners van Kampen helemaal niets, de rest moet ongeveer 3 minuten langer fietsen en alleen voor mensen uit IJsselmuiden (wie teh fuck wil daar wonen) is het echt wat langer. Sluiten die lijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggen Aan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
Bedoel je heel CS of de roltrappen? Volgens mij waren vandaag alle roltrappen de gehele dag buiten dienst. Best een lullige vertoning.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Mooie afsluiter van de avond, Rotterdam Centraal plat ivm stroomstoring. Vrij specifieke prognose ook:
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 1:26 uur verholpen.
Heel CS ligt plat.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Bedoel je heel CS of de roltrappen? Volgens mij waren vandaag alle roltrappen de gehele dag buiten dienst. Best een lullige vertoning.
twitter:RdamCentraal twitterde op woensdag 25-09-2013 om 10:23:21 Er is recent iets misgegaan met 1 v/d roltrappen. Uit veiligheidsoogpunt zijn ze nu allemaal uitgezet. Zodra duidelijk is wat de oorzaak 1/2 reageer retweet
Al schijnen ze het weer te doen:twitter:RdamCentraal twitterde op woensdag 25-09-2013 om 10:24:15 is, lossen we dit op en zetten we de roltrappen weer aan. Slecht ter been of veel spullen? Neem de lift! 2/2 |K reageer retweet
twitter:RdamCentraal twitterde op donderdag 26-09-2013 om 14:27:27 Roltrappen zijn weer in werking gesteld :-) |K reageer retweet
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10quote:Op donderdag 26 september 2013 18:08 schreef greavy het volgende:
Morgen maar weer ff in Grunn kijken. Ff in de Tussenklappenpolder kijken voor de DBS containertrein van- en naar Veendam. Benieuwd of ze daar het aardig op orde hebben, om alles beetje op tijd te laten rijden Misschien kom ik Monopoly tegen?
Ligt er echt aan hoe je rijdt. Als ik EZR aan houdt is het op elk lijntje de bedoeling om ongeveer 0.8 gemiddeld te rijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Van mij heb je iig geen last. Nachtdienst.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ah beter. Nachtdiensten zijn fijn. Ik heb me ingeschreven voor enorm veel nachtdiensten komend jaar Hopelijk krijg ik ze. Toeslag vangenquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van mij heb je iig geen last. Nachtdienst.
Lekker in de RET rondlopen. Dan spreek ik je vast nog wel, ik heb ook nog wat nachtdiensten op het programma staan dit jaar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah beter. Nachtdiensten zijn fijn. Ik heb me ingeschreven voor enorm veel nachtdiensten komend jaar Hopelijk krijg ik ze. Toeslag vangen
Ook wel leuk om een beetje te rangeren en te rommelen met die treintjes.
Ongetwijfeld Ik wil nog wel een keertje binnen komen wandelen 's nachts als ik het rustig heb bij jullie. FF half uurtje mee kijken ofzo. Of moeten jullie dat allemaal aanvragen volgens protocol enzo ?quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lekker in de RET rondlopen. Dan spreek ik je vast nog wel, ik heb ook nog wat nachtdiensten op het programma staan dit jaar.
Op zich mag je rustig langskomen hoor, gezellig. Je moet alleen wel een werkend pasje hebben, wij kunnen de deur niet meer open doen voor bezoekers.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ongetwijfeld Ik wil nog wel een keertje binnen komen wandelen 's nachts als ik het rustig heb bij jullie. FF half uurtje mee kijken ofzo. Of moeten jullie dat allemaal aanvragen volgens protocol enzo ?
Ik zal de baas eens vragen of 'ie wat kan aanvragen in het kader van mijn persoonlijke ontwikkelingquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op zich mag je rustig langskomen hoor, gezellig. Je moet alleen wel een werkend pasje hebben, wij kunnen de deur niet meer open doen voor bezoekers.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zal de baas eens vragen of 'ie wat kan aanvragen in het kader van mijn persoonlijke ontwikkeling
Onthoud ik ff Ik kan nog niet zo ver vooruit kijken helaasquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
25 t/m 29 oktober heb ik weer nacht.
Word je nou niet helemaal gestoord van elke keer dezelfde stukkies?quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ben alleen de hele dag aan de 'andere kant' . 2 keer Roodeschool en 1 keer Delfzijl. Daarna stelletje naar de tank brengen en anderhalf uur beschikking voor procesleider staan. Niet zo'n spannend dienstje.
En nog steeds deels plat.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Mooie afsluiter van de avond, Rotterdam Centraal plat ivm stroomstoring. Vrij specifieke prognose ook:
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 1:26 uur verholpen.
Dan ga ik je niet treffen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ben alleen de hele dag aan de 'andere kant' . 2 keer Roodeschool en 1 keer Delfzijl. Daarna stelletje naar de tank brengen en anderhalf uur beschikking voor procesleider staan. Niet zo'n spannend dienstje.
Ze hebben vannacht ook geen leegmaterieel ritten kunnen uitvoeren, blaaktunnel is tot 05:00 buiten bedrijf geweest vernam ik vanmorgen van mijn onderbuurman (NS machinist)quote:
Wat ik begreep was er geen bediening.quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:14 schreef b2py het volgende:
En dat zou niet een planmatig onderhoudsrooster kunnen zijn?
dan mis ik je waarschijnlijk , ik neem altijd een trein eerder, 12:48/13:18quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ben alleen de hele dag aan de 'andere kant' . 2 keer Roodeschool en 1 keer Delfzijl. Daarna stelletje naar de tank brengen en anderhalf uur beschikking voor procesleider staan. Niet zo'n spannend dienstje.
en dan heeft Arriva al gezorgd dat de motoren op een vrij arm mengsel rijdenquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ligt er echt aan hoe je rijdt. Als ik EZR aan houdt is het op elk lijntje de bedoeling om ongeveer 0.8 gemiddeld te rijden.
Dus 0.8 liter de kilometer. Als je als een malle tekeer gaat kan je ook de 1.4 liter/km halen , maar dan rijdt je echt als een idioot.
3baks drinkt wel ietsjes meer. Zelfde motoren met een extra wagon er tussen eigenlijk. Maar het valt wel mee.
zo blijven we het lachertje van Europa helaasquote:Op vrijdag 27 september 2013 06:58 schreef b2py het volgende:
'Volwaardige Fyra pas in 2017'
Het duurt nog jaren voordat er een volwaardig alternatief is voor de FYRA. Dat melden bronnen aan RTL Nieuws.
De NS mag van staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur het vervoer blijven verzorgen op de HSL-Zuid. Maar de NS heeft nog tot 2017 nodig voordat er voldoende vervangende treinen rijden.
Nadat definitief de stekker uit de Fyra was getrokken, gaf staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur de NS tot oktober de tijd om met alternatieven te komen. Maar het duurt nog wel even voordat er een echte goede vervanger is van de Fyra. Zo gaan er meer Thalys-treinen rijden op het HSL-tracé, dit jaar al een paar, volgend jaar weer een paar meer.
Op termijn zal ook een aantal Eurostar-treinen gebruik gaan maken van het Nederlandse hogesnelheidsspoor. Over vier jaar - in 2017 - is er dan pas echt sprake van een volwaardig alternatief voor de Fyra.
Via RTL nieuws
Vooral de zin dat ze het materieel niet hebben om de treinen te verlengenquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
Ook een mooie:
http://www.bd.nl/regio/re(...)n-voor-oss-1.4024323
Het is niet anders dan wat in Belgie op Brussel-Luik en in het VK op de HS1 gebeurt. Erg? Nee.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo blijven we het lachertje van Europa helaas
daar hebben ze tenminste een plan voor het gebruik van de HSL. Wij doen het al jaren met een houtjetouwtjeverbindingquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is niet anders dan wat in Belgie op Brussel-Luik en in het VK op de HS1 gebeurt. Erg? Nee.
Aldus flv-fgsp op OHIHquote:Normaal gezien zal de volgende info vanmiddag publiek worden:
Plannen NS/NMBS voor verbindingen op de HSL
• Thalys vanuit Amsterdam groeit naar 14 keer per dag in 2017. Hiervan hebben er twee Lille als begin/eindpunt.
• Eurostar vanaf 2017 2 keer per dag; NAAR London in verband met grensformaliteiten met overstap te Brussel Zuid; naar Amsterdam overstapvrij.
• Amsterdam – Breda 32 keer per dag met Traxxloc en Prio rijtuigen. Vanaf 2021 met IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
• Amsterdam – Rotterdam groeit naar 32 keer per dag naar beschikbaar komen van materieel. Ook hier volgt later de inzet van IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
• Benelux 2014 12 keer per dag Den Haag – Roosendaal - Brussel - Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
• Benelux 2015 en 2016 16 keer per dag Amsterdam – Roosendaal – Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
• Benelux 2017 en later 16 keer per dag Amsterdam – Rotterdam – HSL Zuid (of Dordrecht) – Breda - Brussel Nat Luchth - Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag. De reistijd Rotterdam – Antwerpen zal door de wijziging van het tracé niet (veel) veranderen; kopmaken in Breda kost meer tijd dan een gewoon stationnement èn er wordt ook nog gestopt in Noorderkempen (en Luchtbal???).
• Ook de Nederlandse Intercity serie 1900 Den Haag – Breda – Eindhoven gaat in 2015 of later via de HSL rijden. Ook hier met Traxxloc en Prio rijtuigen. In een later stadium volgt ook hier IC 200.
• Tenslotte blijft tussen Roosendaal en Antwerpen alleen de L trein over.
En via Breda, waardoor de tijdwinst op Antwerpen - Rotterdam zo goed als nihil is (met een beetje pech zelfs negatief!). Roosendaal (en dus ook Zeeland) blijft verstoken van een goede verbinding met België, Dordrecht wellicht ook.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
drie dingen vallen me gelijk op:
- de Benelux gaat via Zaventem rijden om de LageLandenLijn in de wielen te rijden
En wat pas over 8 jaar instroomt... terwijl Alstom (volgens de Telegraaf) al vanaf 2015 een Pendolino kan leverenquote:- De IC 200 wordt de opvolger van het ICRm dat al eerder uit de normale binnenlandse dienst verdwijnt.
Wat ik eerder zie gebeuren: ICRm gaat naar de HSL-diensten, DDZ vangt (zo goed en zo kwaad als het kan) het uitstromende ICRm op, en waar nu DDZ rijdt gaan sprinters (SLT of zijn opvolger wat instroomt vanaf 2016) rijden.quote:- Als ik het zo lees dan moet de NS flink wat rijtuigen bijhuren of ICK oplappen, want er is niet genoeg ICRm om alles met dat spul uit te voeren.
Dat gaat zeker gebeuren, maar zoveel ICRm rijdt er niet meer in binnenlandse dienst. Een aantal stammen in de 1900, gaat via de HSL meer worden. en er rijden een aantal stammetjes in de 3600, maar dat is nooit voldoende om alles met ICRm te laten rijden als de plannen van de NS doorgaan. Zoveel rijtuigen zijn er gewoon niet, tenzij ze ook stuurstandrijtuigen over de HSL kunnen laten rijden en ook naar Brussel toegelaten krijgen. Dan zou het misschien net wel kunnen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:43 schreef James1988 het volgende:
Wat ik eerder zie gebeuren: ICRm gaat naar de HSL-diensten, DDZ vangt (zo goed en zo kwaad als het kan) het uitstromende ICRm op, en waar nu DDZ rijdt gaan sprinters (SLT of zijn opvolger wat instroomt vanaf 2016) rijden.
als er een tekort is dan zullen ze toch wat moetenquote:Rijtuigen huren zie ik niet gebeuren, ICK oplappen ook niet.
klopt en daarom is het ook niet realistisch en is huren bij de buren misschien handigerquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:55 schreef Adrie072 het volgende:
Oke, had het ondertussen wel even opgezocht, maar dat vergt een beste investering of niet?
Dat de stuurstandrijtuigen ook de HSL op gaan zie ik nog wel gebeuren, zelfs als ze niet zullen worden gebruikt om de Traxx aan te sturen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat zeker gebeuren, maar zoveel ICRm rijdt er niet meer in binnenlandse dienst. Een aantal stammen in de 1900, gaat via de HSL meer worden. en er rijden een aantal stammetjes in de 3600, maar dat is nooit voldoende om alles met ICRm te laten rijden als de plannen van de NS doorgaan. Zoveel rijtuigen zijn er gewoon niet, tenzij ze ook stuurstandrijtuigen over de HSL kunnen laten rijden en ook naar Brussel toegelaten krijgen. Dan zou het misschien net wel kunnen.
Dat wordt dan toch gewoon afgewenteld op de reizigers? Treinen die nu met 10 bakken VIRM rijden gaan dat met 8 doen, zodat een zesje kan worden doorgeschoven naar waar nu een TD7 of zelfs TD9 rijdt. Dat er dan mensen moeten staan, tja...quote:als er een tekort is dan zullen ze toch wat moeten
Ik vind het helemaal niet zo'n mooi pakket maatregelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
Mooi pakket maatregelen. Gaan ze redden met huidig ICR park.
Dus Dordrecht verliest de IC naar Noord-Brabant? Wat zou daar dan voor in de plaats moeten komen tussen Dordt en Breda?quote:• Ook de Nederlandse Intercity serie 1900 Den Haag – Breda – Eindhoven gaat in 2015 of later via de HSL rijden. Ook hier met Traxxloc en Prio rijtuigen. In een later stadium volgt ook hier IC 200.
ik denk dat alleen in de spits er IC's gaan rijden tussen Dordrecht en Breda, terwijl in de daluren er twee stoppers per uur overblijven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dus Dordrecht verliest de IC naar Noord-Brabant? Wat zou daar dan voor in de plaats moeten komen tussen Dordt en Breda?
Dat is dus geen nieuws, dat was NS al langer van plan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:- De IC 200 wordt de opvolger van het ICRm dat al eerder uit de normale binnenlandse dienst verdwijnt.
Ik denk dat ze er wel wat op gaan verzinnen om die stuurstandrijtuigen toch te mogen gaan gebruiken. Scheelt iig veel gedoe bij het keren.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat de stuurstandrijtuigen ook de HSL op gaan zie ik nog wel gebeuren, zelfs als ze niet zullen worden gebruikt om de Traxx aan te sturen.
DDZ, na instroom van de nieuwe generatie sprinterquote:Dat wordt dan toch gewoon afgewenteld op de reizigers? Treinen die nu met 10 bakken VIRM rijden gaan dat met 8 doen, zodat een zesje kan worden doorgeschoven naar waar nu een TD7 of zelfs TD9 rijdt. Dat er dan mensen moeten staan, tja...
me neither, want naast de Thalys heb je geen fatsoenlijke verbinding met Brussel.quote:[..]
Ik vind het helemaal niet zo'n mooi pakket maatregelen eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |