abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 september 2013 @ 14:54:07 #151
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131586745
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:56:13 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131586808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Daarom ben ik ook benieuwd naar die proef in Groot-Brittannië. Dat kan denk ik op veel vragen voor een antwoord zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131586881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 15:25:47 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131587765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
hangt van het traject af wat het beste is. Voor de Maaslijn en Zwolle - Wieden geldt dat deels verdubbelen wel uit kan.

Voor bijvoorbeeld Groningen - Roodeschool niet, maar daar kun je het gebruiken om de rijtijdmarge te vergroten, iets wat per december op dat traject sowieso al gaat gebeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 15:29:12 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131587884
en dat was de volgende claim voor Ansaldo: NMBS wil 27 miljoen schadevergoeding voor Fyra
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 15:33:30 #156
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131588039
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 15:38:19 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131588197
beiden hebben gelijk. Het bedrag van 27 miljoen euro komt bovenop een eerdere claim van 12,7 miljoen euro.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 15:53:20 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131588639
Treinongeluk bij Santiago de Compostella

Op 4 oktober 2013 om 23.00 uur komt er op Discovery Channel een documentaire over dit grootste Spaanse treinongeluk.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:02:05 #159
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131588854
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten :+ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 26 september 2013 @ 16:04:21 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131588898
Dubbeldeks-mat inzetten op diesellijnen kan ook hoor.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:05:29 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131588924
En dan dieselend onder de draad met dubbeldeks-meuk kan ook:
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:06:14 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131588943
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:02 schreef MPG het volgende:

[..]

Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten :+ .
er staat nog wel wat stil in Nijmegen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131588949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:08:36 #164
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131589007
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 26 september 2013 @ 16:09:03 #165
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131589015
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er staat nog wel wat stil in Nijmegen :+
Nou, waar wachten ze nog op :7 .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:09:54 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131589040
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef MPG het volgende:

[..]

Nou, waar wachten ze nog op :7 .
de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 16:11:25 #167
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131589071
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Duurt laaaaaaaaaang :+
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:12:34 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131589103
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:11 schreef MPG het volgende:

[..]

Duurt laaaaaaaaaang :+
dat is normaal in de spoorwereld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131589175
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor :+.
dag
  donderdag 26 september 2013 @ 16:22:22 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131589349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor :+.
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
pi_131589358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor :+.
Ja, hallo! :D Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende :+
pi_131589396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, hallo! :D Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende :+
De opruimploeg laten sponsoren door Remia?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
En een sleepstang? Zoals de trolleybussen? :+
dag
  donderdag 26 september 2013 @ 16:24:19 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131589413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, hallo! :D Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende :+
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:25:13 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131589443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
dan beland je van de wal in de sloot :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 16:26:57 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131589497
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:

Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden _O-
Oorspronkelijk reed daar BR425
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')