Daarom ben ik ook benieuwd naar die proef in Groot-Brittannië. Dat kan denk ik op veel vragen voor een antwoord zorgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
hangt van het traject af wat het beste is. Voor de Maaslijn en Zwolle - Wieden geldt dat deels verdubbelen wel uit kan.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
De NOS zegt 40 miljoen:quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
en dat was de volgende claim voor Ansaldo: NMBS wil 27 miljoen schadevergoeding voor Fyra
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
er staat nog wel wat stil in Nijmegenquote:Op donderdag 26 september 2013 16:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten.
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
quote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
Nou, waar wachten ze nog opquote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat nog wel wat stil in Nijmegen
Duurt laaaaaaaaaangquote:Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor.
Ja, hallo!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor.
De opruimploeg laten sponsoren door Remia?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo!Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
En een sleepstang? Zoals de trolleybussen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo!Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
dan beland je van de wal in de slootquote:Op donderdag 26 september 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |