Daarom ben ik ook benieuwd naar die proef in Groot-Brittannië. Dat kan denk ik op veel vragen voor een antwoord zorgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
hangt van het traject af wat het beste is. Voor de Maaslijn en Zwolle - Wieden geldt dat deels verdubbelen wel uit kan.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
De NOS zegt 40 miljoen:quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
en dat was de volgende claim voor Ansaldo: NMBS wil 27 miljoen schadevergoeding voor Fyra
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
er staat nog wel wat stil in Nijmegenquote:Op donderdag 26 september 2013 16:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten.
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
quote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
Nou, waar wachten ze nog opquote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat nog wel wat stil in Nijmegen
Duurt laaaaaaaaaangquote:Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor.
Ja, hallo!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor.
De opruimploeg laten sponsoren door Remia?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo!Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
En een sleepstang? Zoals de trolleybussen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo!Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
dan beland je van de wal in de slootquote:Op donderdag 26 september 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
3720 kW voor één rijtuig. Hoezo overkill?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:
[ afbeelding ]
Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden
Oorspronkelijk reed daar BR425
Vraag ik me eigenlijk af. Vermogen en snel kunnen optrekken zijn verschillende dingen. Ik weet niet of een ruim 25 jaar oude loc, die waarschijnlijk vooral gemaakt is om veel rijtuigen te trekken, sneller optrekt dan een nog geen 10 jaar oud treinstel oorspronkelijk ontwikkeld voor S-Bahn diensten, waar snel kunnen optrekken een stuk belangrijker is.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.
- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)
Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein
Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
Je vergeet hier heel erg je afschrijving op je huidige materieel, onderhoud van materieel, onderhoud zonder bovenleiding en onderhoud met bovenleiding, aanschaf + onderhoud van nieuw materieel. Eventuele verkoop van oud materieel.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
het zijn wensen van de provincie Groningen die echt wel gerealiseerd zullen gaan wordenquote:Op donderdag 26 september 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverdquote:Op donderdag 26 september 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijnquote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Ja. Maar het gaat wel iets veranderen. Nu gaat het allemaal op papier (zover ik weet), maar straks via computerschermen kan de dienstdoende TRDL alle bewegingen, wisselstanden enz zien. Hoeft de TRDL de Mcn ook minder te bellen voor die info, gok ik zo.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn
Ook zo'n onzin ja. Ineens moest het geld op zekerquote:Op donderdag 26 september 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..quote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het opquote:Op donderdag 26 september 2013 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
Ze hebben het niet eens geprobeerd.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |