handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:56 schreef Q. het volgende:
[..]
De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi![]()
![]()
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Of zet er gewoon een paard naast a la trekschuit.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.quote:Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.
[..]
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Peter het volgende:
[..]
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
Een verlengsnoerquote:Op donderdag 26 september 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De provincie Limburg wil alles op alles zetten om nog voor het ingaan van de nieuwe concessie Limburg eind 2016 de Maaslijn geëlektrificeerd te krijgen. De regionale overheid is zelfs bereid hieraan een bijdrage te leveren
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130929014/1001
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet opquote:
inmiddels moet de techniek wel bijna zo ver zijn om ideeën in die richting voor personentreinen te kunnen testen, iets wat ze in Engeland gaan doenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzienquote:Op donderdag 26 september 2013 14:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien
Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Monopoly het volgende:
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.
Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
dan krijg je treintickets met dagprijzen: afhankelijk van de hoeveelheid zon en windquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.
[..]
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.
honderd toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
ze hebben in Nederland 99 in totaal. 51 daarvan rijden in Noord-Nederlandquote:
als je zonnepanelen boven het Nederlandse spoor hangt heb je meteen de grootste zonne-energiecentrale van de wereldquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.
Op zich niet geheel lastig.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef V2 het volgende:
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |