abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:00:30 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585077
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:56 schreef Q. het volgende:

[..]

De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen. :7
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585262
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hiep hoi *O* O+

Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
dag
pi_131585337
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.

Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
For great justice!
pi_131585350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
Of zet er gewoon een paard naast a la trekschuit. :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:12:06 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585443
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:08 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.
quote:
Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585495
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.

[..]

nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:18:27 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Peter het volgende:

[..]

En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585624
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
Een verlengsnoer :Y
dag
  donderdag 26 september 2013 @ 14:20:56 #134
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131585671
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De provincie Limburg wil alles op alles zetten om nog voor het ingaan van de nieuwe concessie Limburg eind 2016 de Maaslijn geëlektrificeerd te krijgen. De regionale overheid is zelfs bereid hieraan een bijdrage te leveren

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130929014/1001
^O^
Liever gister nog dan vandaag.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:21:32 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Een verlengsnoer :Y
:')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:22:15 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585712
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef MPG het volgende:

[..]

^O^
Liever gister nog dan vandaag.
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 14:22:20 #137
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131585716
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:25:54 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585843
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
inmiddels moet de techniek wel bijna zo ver zijn om ideeën in die richting voor personentreinen te kunnen testen, iets wat ze in Engeland gaan doen

http://www.networkrail.co(...)ttery-powered-train/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585916
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:34:24 #140
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131586126
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien

Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_131586165
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.

Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
pi_131586211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien

Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Monopoly het volgende:
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.

Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht. :P
pi_131586323
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.

[..]

Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht. :P
dan krijg je treintickets met dagprijzen: afhankelijk van de hoeveelheid zon en wind _O-
pi_131586351
Hehehe.

Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.

Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
pi_131586469
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
honderd toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:46:16 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131586521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

honderd toch? :?
ze hebben in Nederland 99 in totaal. 51 daarvan rijden in Noord-Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 14:46:53 #147
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131586548
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:48:29 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131586590
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:

Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht. :P
als je zonnepanelen boven het Nederlandse spoor hangt heb je meteen de grootste zonne-energiecentrale van de wereld :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131586662
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef V2 het volgende:
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
pi_131586679
Denk dat het wel rendabel is, maar dan praat je over een ratio waar men de kosten er uit heeft in een tijdbestek van een jaar of 5-6 jaar gok ik zo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 14:53:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')