3720 kW voor één rijtuig. Hoezo overkill?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:
[ afbeelding ]
Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden
Oorspronkelijk reed daar BR425
Vraag ik me eigenlijk af. Vermogen en snel kunnen optrekken zijn verschillende dingen. Ik weet niet of een ruim 25 jaar oude loc, die waarschijnlijk vooral gemaakt is om veel rijtuigen te trekken, sneller optrekt dan een nog geen 10 jaar oud treinstel oorspronkelijk ontwikkeld voor S-Bahn diensten, waar snel kunnen optrekken een stuk belangrijker is.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.
- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)
Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein
Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
Je vergeet hier heel erg je afschrijving op je huidige materieel, onderhoud van materieel, onderhoud zonder bovenleiding en onderhoud met bovenleiding, aanschaf + onderhoud van nieuw materieel. Eventuele verkoop van oud materieel.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
het zijn wensen van de provincie Groningen die echt wel gerealiseerd zullen gaan wordenquote:Op donderdag 26 september 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverdquote:Op donderdag 26 september 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijnquote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Ja. Maar het gaat wel iets veranderen. Nu gaat het allemaal op papier (zover ik weet), maar straks via computerschermen kan de dienstdoende TRDL alle bewegingen, wisselstanden enz zien. Hoeft de TRDL de Mcn ook minder te bellen voor die info, gok ik zo.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn
Ook zo'n onzin ja. Ineens moest het geld op zekerquote:Op donderdag 26 september 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..quote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het opquote:Op donderdag 26 september 2013 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
Ze hebben het niet eens geprobeerd.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |