abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131589928
"Trekduwstammen in Zutphen, hoe lang nog?"

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 september 2013 @ 16:46:35 #177
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131590103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:
[ afbeelding ]
Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden _O-
Oorspronkelijk reed daar BR425
3720 kW voor één rijtuig. Hoezo overkill?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 september 2013 @ 16:47:30 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131590131
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
  donderdag 26 september 2013 @ 16:59:38 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131590467
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
Vraag ik me eigenlijk af. Vermogen en snel kunnen optrekken zijn verschillende dingen. Ik weet niet of een ruim 25 jaar oude loc, die waarschijnlijk vooral gemaakt is om veel rijtuigen te trekken, sneller optrekt dan een nog geen 10 jaar oud treinstel oorspronkelijk ontwikkeld voor S-Bahn diensten, waar snel kunnen optrekken een stuk belangrijker is.

De maximum snelheid is in ieder geval al lager :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_131590504
Tsja, een vrachtwagen zonder oplegger trekt ook bliksems hard op. Tot de 50 of zo. Zelfde idee een beetje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131591721
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.

- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)

Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein

Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.

(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.

nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
Je vergeet hier heel erg je afschrijving op je huidige materieel, onderhoud van materieel, onderhoud zonder bovenleiding en onderhoud met bovenleiding, aanschaf + onderhoud van nieuw materieel. Eventuele verkoop van oud materieel.

Verder denk ik dat het elektrificeren van de gehele noordvleugel het goedkoopste is, in 1 zomer 9 weken lang telkens een deel buitendienst nemen en die waslijn ophangen. Onderstations kan je al neerzetten zonder dat het spoor buitendienst moet. Daarna concessie muteren van Arriva en op tijd de nieuwe elektrische stellen laten leveren en laten scheuren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:44:36 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131591809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.
het zijn wensen van de provincie Groningen die echt wel gerealiseerd zullen gaan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131591842
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:48:41 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131591923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131591950
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
  donderdag 26 september 2013 @ 17:52:23 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131592003
Kunnen we de heuvellandlijn niet ombouwen naar zoiets...

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:55:17 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 17:55:33 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592087
De "prijsschiet-lijntjes" in het Noorden schijnen ook omgebouwd te worden naar een "TRDL beveiligde lijn". Of Ziggy³ dan ARI het werk kan laten doen, of dat Mono nog steeds zijn jachtgeweer tevoorschijn moet halen, weet ik eigenlijk niet. Wat ik begreep is dat Ziggy³ dan wel mee kan kijken op de schermen, maar verder weinig kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:01:30 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592232
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131592258
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 september 2013 @ 18:05:44 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592322
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
Ja. Maar het gaat wel iets veranderen. Nu gaat het allemaal op papier (zover ik weet), maar straks via computerschermen kan de dienstdoende TRDL alle bewegingen, wisselstanden enz zien. Hoeft de TRDL de Mcn ook minder te bellen voor die info, gok ik zo.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:05:53 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592328
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn :P
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 18:06:55 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592362
Ja, serieus idd. In Schubbekutteveen 1734 staan die vage dingen zelfs nog. Daar volstaat een bordje op elk perron "TREINEN RICHTING <eindpunt>"
  donderdag 26 september 2013 @ 18:08:36 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592405
Morgen maar weer ff in Grunn kijken. Ff in de Tussenklappenpolder kijken voor de DBS containertrein van- en naar Veendam. Benieuwd of ze daar het aardig op orde hebben, om alles beetje op tijd te laten rijden :D Misschien kom ik Monopoly tegen? :P
pi_131592461
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Ook zo'n onzin ja. Ineens moest het geld op zeker :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131592609
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
pi_131592684
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:22:18 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131592727
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
pi_131592739
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
Ze hebben het niet eens geprobeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')