Of de reisplanner is gewoon buggy as crapquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen jaquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben het niet eens geprobeerd.
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
Sorry, daar heb je gelijkquote:Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.
In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.
Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzinquote:Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Sorry, daar heb je gelijk
Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
reken maar op een strijd van zomaar minimaal 5 jaarquote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.
Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.
Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordtquote:Op donderdag 26 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig puntquote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
Ok, klopt. Als je daar nog meer bussen langs wil sturen loopt het inderdaad hopeloos vast. Is nu al een gedrocht met die lijn 11 die daar een stuk afsnijdt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkerenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
en dat kan door te zorgen dat het snel en aantrekkelijk is door voor zo weinig mogelijk overstappen te zorgenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
Fout fout fout, zie boven.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).quote:Op donderdag 26 september 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
Niet iedereen heeft het geluk om in Heerhugowaard te wonen met elke 10 minuten een bus en trein in alle mogelijke richtingen. Hier in Zwijndrecht moeten wij het doen met een buslijn die 1x/u rijdt, en dan nog eens 29 minuten overstap (14 minuten door de weeks bij een kwartiersdienst van de stopboemel) bied op de trein richting Rotterdam. Nee, dan jaag je mensen het OV uit. Iedereen gaat dus naar het treinstation met de auto of fiets.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Arriva rijdt hier op de lijn op een zwaar verlies lijdende buslijn. Zelfs in de spits zitten er maximaal 5 à 10 reizigers in. Rijdt ook regelmatig hier leeg door de wijk. Het is dat de provincie (en de gemeente Zwijndrecht betaald zelfs mee, want de provincie wilde niet meer voor alle kosten opdraaien) geld bijleggen, want anders hadden we hier niet eens meer een bus gehad. Bedankt Arriva, want 4 jaar geleden had je hier een prima dienstregeling met altijd 7 minuten overstap op de trein, en toen was de bus ook nog vrij druk. Maar toen ging de dienstregeling op de schop, en werd het elk jaar slechter. Wat 4 jaar terug een halfuursdienst was, is nu een uursdienst.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).
Dan is de buslijn naar Alkmaar efficiënter, maar die is regelmatig vertraagd in beide richtingen..
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Ja Walibi bestaat nog wel wat langer mag ik hopenquote:
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardagquote:Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthequote:Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardag
quote:Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthe![]()
Lees: het grote smoezen tappen is begonnen
Dat zeg ik, Gammaquote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet maken om weg te blijven
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Hehehe.
Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.
Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
Walibiquote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
1l/km1quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Sinds vorig jaar komt de 148 van Connexxion aan in Lelystad als de Sprinter naar Almere vertrekt en vertrekt hij als de Sprinter uit Almere aankomt. En uiteraard rijden beide met een halfuursdienst (sinds Almere Buiten geen IC stop meer is) dus een trein/bus eerder pakken levert gewoon dezelfde wachttijd op.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers.
Hij is juist verschoven sinds het niet meer helft van de tijd de lijn naar Kampen is (want er is niets zo praktisch als Kampen-Zuid als je naar het Kampen wil waar mensen wonenquote:Op donderdag 26 september 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit begrepen dat de busdienst Lelystad geen minuut te verschuiven is vanwege bepaalde eisen ergens. Maar goed, dat zou eigenlijk ook niet mogen, Prehistorisch gedoe met eilandsbedrijfjes.
Zou moeten, ja. Leg die ijzerschuivers maar uit dat ze iets moeten doen waar alleen reizigers baat bij hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Niks mis met concurrentie, maar zeker in een sector als vervoer kun je veel halen met het goed op elkaar afstemmen van verschillende vervoersmiddelen en het garanderen van aansluitingen. Daarmee maak je het product aantrekkelijker.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Het ligt beter dan Zuid. Netquote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggenAan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
En dat is dan nog binnen NS.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het deze week nu al 3x meegemaakt dat ik aankom in Den Haag HS en dat de aansluitende sprinter naar Den Haag Centraal precies voor mijn neus wegrijdt.
Dat dus, maar in principe vertrekken er voldoende trams vanaf HS naar centraal, dus zo spannend vind ik het eerlijk gezegd niet.quote:
Ja, maar daar heb je dan weer weinig aan als je vanaf Den Haag Centraal een bus wilt nemen die vertrekt op het moment dat de eerste aansluitende tram aankomtquote:Op donderdag 26 september 2013 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat dus, maar in principe vertrekken er voldoende trams vanaf HS naar centraal, dus zo spannend vind ik het eerlijk gezegd niet.
Als de sprinter van HS naar centraal gaat, kruist deze de sporen die vanaf Laan van NOI naar HS lopen. Er zijn 6 treinen per uur die dat moeten doen, dus dat een beetje tijdkritisch is kan ik me wel voorstellen.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
al is er misschien wel een goede reden waarom die sprinte niet kan wachten, bijvoorbeeld omdat hij sporen moet kruisen?
Huh?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Mooie afsluiter van de avond, Rotterdam Centraal plat ivm stroomstoring. Vrij specifieke prognose ook:
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 1:26 uur verholpen.
Station Kampen ligt dichterbij de binnenstad dan menig ander hoofdstation. Bruggetje over en je bent er.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggenAan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
Ze hebben het inmiddels aangepast, er stond echt 1:26quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:02 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Huh?
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 2:00 uur verholpen.
Precies. Ik had het er vanavond met Klaasje over. Als je zo'n mooi kaartje tekent dan verschilt het voor het grootste gedeelte van de inwoners van Kampen helemaal niets, de rest moet ongeveer 3 minuten langer fietsen en alleen voor mensen uit IJsselmuiden (wie teh fuck wil daar wonen) is het echt wat langer. Sluiten die lijn.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggenAan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
Bedoel je heel CS of de roltrappen? Volgens mij waren vandaag alle roltrappen de gehele dag buiten dienst. Best een lullige vertoning.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Mooie afsluiter van de avond, Rotterdam Centraal plat ivm stroomstoring. Vrij specifieke prognose ook:
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 1:26 uur verholpen.
Heel CS ligt plat.quote:Op vrijdag 27 september 2013 00:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Bedoel je heel CS of de roltrappen? Volgens mij waren vandaag alle roltrappen de gehele dag buiten dienst. Best een lullige vertoning.
twitter:RdamCentraal twitterde op woensdag 25-09-2013 om 10:23:21Er is recent iets misgegaan met 1 v/d roltrappen. Uit veiligheidsoogpunt zijn ze nu allemaal uitgezet. Zodra duidelijk is wat de oorzaak 1/2 reageer retweet
Al schijnen ze het weer te doen:twitter:RdamCentraal twitterde op woensdag 25-09-2013 om 10:24:15is, lossen we dit op en zetten we de roltrappen weer aan. Slecht ter been of veel spullen? Neem de lift! 2/2 |K reageer retweet
twitter:RdamCentraal twitterde op donderdag 26-09-2013 om 14:27:27Roltrappen zijn weer in werking gesteld :-) |K reageer retweet
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10quote:Op donderdag 26 september 2013 18:08 schreef greavy het volgende:
Morgen maar weer ff in Grunn kijken. Ff in de Tussenklappenpolder kijken voor de DBS containertrein van- en naar Veendam. Benieuwd of ze daar het aardig op orde hebben, om alles beetje op tijd te laten rijdenMisschien kom ik Monopoly tegen?
![]()
Ligt er echt aan hoe je rijdt. Als ik EZR aan houdt is het op elk lijntje de bedoeling om ongeveer 0.8 gemiddeld te rijden.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Van mij heb je iig geen last. Nachtdienst.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ah beter. Nachtdiensten zijn fijn. Ik heb me ingeschreven voor enorm veel nachtdiensten komend jaarquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Van mij heb je iig geen last. Nachtdienst.
Lekker in de RET rondlopen. Dan spreek ik je vast nog wel, ik heb ook nog wat nachtdiensten op het programma staan dit jaar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah beter. Nachtdiensten zijn fijn. Ik heb me ingeschreven voor enorm veel nachtdiensten komend jaarHopelijk krijg ik ze. Toeslag vangen
![]()
Ook wel leuk om een beetje te rangeren en te rommelen met die treintjes.
Ongetwijfeldquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lekker in de RET rondlopen. Dan spreek ik je vast nog wel, ik heb ook nog wat nachtdiensten op het programma staan dit jaar.
Op zich mag je rustig langskomen hoor, gezellig. Je moet alleen wel een werkend pasje hebben, wij kunnen de deur niet meer open doen voor bezoekers.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
OngetwijfeldIk wil nog wel een keertje binnen komen wandelen 's nachts als ik het rustig heb bij jullie. FF half uurtje mee kijken ofzo. Of moeten jullie dat allemaal aanvragen volgens protocol enzo ?
Ik zal de baas eens vragen of 'ie wat kan aanvragen in het kader van mijn persoonlijke ontwikkelingquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Op zich mag je rustig langskomen hoor, gezellig. Je moet alleen wel een werkend pasje hebben, wij kunnen de deur niet meer open doen voor bezoekers.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zal de baas eens vragen of 'ie wat kan aanvragen in het kader van mijn persoonlijke ontwikkeling
Onthoud ik ffquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
25 t/m 29 oktober heb ik weer nacht.
Word je nou niet helemaal gestoord van elke keer dezelfde stukkies?quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ben alleen de hele dag aan de 'andere kant' . 2 keer Roodeschool en 1 keer Delfzijl. Daarna stelletje naar de tank brengen en anderhalf uur beschikking voor procesleider staan. Niet zo'n spannend dienstje.
En nog steeds deels plat.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:36 schreef James1988 het volgende:
Mooie afsluiter van de avond, Rotterdam Centraal plat ivm stroomstoring. Vrij specifieke prognose ook:
De verstoring is naar verwachting 27 september rond 1:26 uur verholpen.
Dan ga ik je niet treffen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ben alleen de hele dag aan de 'andere kant' . 2 keer Roodeschool en 1 keer Delfzijl. Daarna stelletje naar de tank brengen en anderhalf uur beschikking voor procesleider staan. Niet zo'n spannend dienstje.
Ze hebben vannacht ook geen leegmaterieel ritten kunnen uitvoeren, blaaktunnel is tot 05:00 buiten bedrijf geweest vernam ik vanmorgen van mijn onderbuurman (NS machinist)quote:
Wat ik begreep was er geen bediening.quote:Op vrijdag 27 september 2013 08:14 schreef b2py het volgende:
En dat zou niet een planmatig onderhoudsrooster kunnen zijn?
dan mis ik je waarschijnlijk , ik neem altijd een trein eerder, 12:48/13:18quote:Op vrijdag 27 september 2013 01:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Grote kans van. Dienst van 13.42 t/m 20.10
Ben alleen de hele dag aan de 'andere kant' . 2 keer Roodeschool en 1 keer Delfzijl. Daarna stelletje naar de tank brengen en anderhalf uur beschikking voor procesleider staan. Niet zo'n spannend dienstje.
en dan heeft Arriva al gezorgd dat de motoren op een vrij arm mengsel rijdenquote:Op vrijdag 27 september 2013 01:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ligt er echt aan hoe je rijdt. Als ik EZR aan houdt is het op elk lijntje de bedoeling om ongeveer 0.8 gemiddeld te rijden.
Dus 0.8 liter de kilometer. Als je als een malle tekeer gaat kan je ook de 1.4 liter/km halen, maar dan rijdt je echt als een idioot.
3baks drinkt wel ietsjes meer. Zelfde motoren met een extra wagon er tussen eigenlijk. Maar het valt wel mee.
zo blijven we het lachertje van Europa helaasquote:Op vrijdag 27 september 2013 06:58 schreef b2py het volgende:
'Volwaardige Fyra pas in 2017'
Het duurt nog jaren voordat er een volwaardig alternatief is voor de FYRA. Dat melden bronnen aan RTL Nieuws.
De NS mag van staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur het vervoer blijven verzorgen op de HSL-Zuid. Maar de NS heeft nog tot 2017 nodig voordat er voldoende vervangende treinen rijden.
Nadat definitief de stekker uit de Fyra was getrokken, gaf staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur de NS tot oktober de tijd om met alternatieven te komen. Maar het duurt nog wel even voordat er een echte goede vervanger is van de Fyra. Zo gaan er meer Thalys-treinen rijden op het HSL-tracé, dit jaar al een paar, volgend jaar weer een paar meer.
Op termijn zal ook een aantal Eurostar-treinen gebruik gaan maken van het Nederlandse hogesnelheidsspoor. Over vier jaar - in 2017 - is er dan pas echt sprake van een volwaardig alternatief voor de Fyra.
Via RTL nieuws
Vooral de zin dat ze het materieel niet hebben om de treinen te verlengenquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
Ook een mooie:
http://www.bd.nl/regio/re(...)n-voor-oss-1.4024323
Het is niet anders dan wat in Belgie op Brussel-Luik en in het VK op de HS1 gebeurt. Erg? Nee.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo blijven we het lachertje van Europa helaas
daar hebben ze tenminste een plan voor het gebruik van de HSL. Wij doen het al jaren met een houtjetouwtjeverbindingquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is niet anders dan wat in Belgie op Brussel-Luik en in het VK op de HS1 gebeurt. Erg? Nee.
Aldus flv-fgsp op OHIHquote:Normaal gezien zal de volgende info vanmiddag publiek worden:
Plannen NS/NMBS voor verbindingen op de HSL
• Thalys vanuit Amsterdam groeit naar 14 keer per dag in 2017. Hiervan hebben er twee Lille als begin/eindpunt.
• Eurostar vanaf 2017 2 keer per dag; NAAR London in verband met grensformaliteiten met overstap te Brussel Zuid; naar Amsterdam overstapvrij.
• Amsterdam – Breda 32 keer per dag met Traxxloc en Prio rijtuigen. Vanaf 2021 met IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
• Amsterdam – Rotterdam groeit naar 32 keer per dag naar beschikbaar komen van materieel. Ook hier volgt later de inzet van IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
• Benelux 2014 12 keer per dag Den Haag – Roosendaal - Brussel - Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
• Benelux 2015 en 2016 16 keer per dag Amsterdam – Roosendaal – Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
• Benelux 2017 en later 16 keer per dag Amsterdam – Rotterdam – HSL Zuid (of Dordrecht) – Breda - Brussel Nat Luchth - Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag. De reistijd Rotterdam – Antwerpen zal door de wijziging van het tracé niet (veel) veranderen; kopmaken in Breda kost meer tijd dan een gewoon stationnement èn er wordt ook nog gestopt in Noorderkempen (en Luchtbal???).
• Ook de Nederlandse Intercity serie 1900 Den Haag – Breda – Eindhoven gaat in 2015 of later via de HSL rijden. Ook hier met Traxxloc en Prio rijtuigen. In een later stadium volgt ook hier IC 200.
• Tenslotte blijft tussen Roosendaal en Antwerpen alleen de L trein over.
En via Breda, waardoor de tijdwinst op Antwerpen - Rotterdam zo goed als nihil is (met een beetje pech zelfs negatief!). Roosendaal (en dus ook Zeeland) blijft verstoken van een goede verbinding met België, Dordrecht wellicht ook.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
drie dingen vallen me gelijk op:
- de Benelux gaat via Zaventem rijden om de LageLandenLijn in de wielen te rijden
En wat pas over 8 jaar instroomt... terwijl Alstom (volgens de Telegraaf) al vanaf 2015 een Pendolino kan leverenquote:- De IC 200 wordt de opvolger van het ICRm dat al eerder uit de normale binnenlandse dienst verdwijnt.
Wat ik eerder zie gebeuren: ICRm gaat naar de HSL-diensten, DDZ vangt (zo goed en zo kwaad als het kan) het uitstromende ICRm op, en waar nu DDZ rijdt gaan sprinters (SLT of zijn opvolger wat instroomt vanaf 2016) rijden.quote:- Als ik het zo lees dan moet de NS flink wat rijtuigen bijhuren of ICK oplappen, want er is niet genoeg ICRm om alles met dat spul uit te voeren.
Dat gaat zeker gebeuren, maar zoveel ICRm rijdt er niet meer in binnenlandse dienst. Een aantal stammen in de 1900, gaat via de HSL meer worden. en er rijden een aantal stammetjes in de 3600, maar dat is nooit voldoende om alles met ICRm te laten rijden als de plannen van de NS doorgaan. Zoveel rijtuigen zijn er gewoon niet, tenzij ze ook stuurstandrijtuigen over de HSL kunnen laten rijden en ook naar Brussel toegelaten krijgen. Dan zou het misschien net wel kunnen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:43 schreef James1988 het volgende:
Wat ik eerder zie gebeuren: ICRm gaat naar de HSL-diensten, DDZ vangt (zo goed en zo kwaad als het kan) het uitstromende ICRm op, en waar nu DDZ rijdt gaan sprinters (SLT of zijn opvolger wat instroomt vanaf 2016) rijden.
als er een tekort is dan zullen ze toch wat moetenquote:Rijtuigen huren zie ik niet gebeuren, ICK oplappen ook niet.
klopt en daarom is het ook niet realistisch en is huren bij de buren misschien handigerquote:Op vrijdag 27 september 2013 10:55 schreef Adrie072 het volgende:
Oke, had het ondertussen wel even opgezocht, maar dat vergt een beste investering of niet?
Dat de stuurstandrijtuigen ook de HSL op gaan zie ik nog wel gebeuren, zelfs als ze niet zullen worden gebruikt om de Traxx aan te sturen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat zeker gebeuren, maar zoveel ICRm rijdt er niet meer in binnenlandse dienst. Een aantal stammen in de 1900, gaat via de HSL meer worden. en er rijden een aantal stammetjes in de 3600, maar dat is nooit voldoende om alles met ICRm te laten rijden als de plannen van de NS doorgaan. Zoveel rijtuigen zijn er gewoon niet, tenzij ze ook stuurstandrijtuigen over de HSL kunnen laten rijden en ook naar Brussel toegelaten krijgen. Dan zou het misschien net wel kunnen.
Dat wordt dan toch gewoon afgewenteld op de reizigers? Treinen die nu met 10 bakken VIRM rijden gaan dat met 8 doen, zodat een zesje kan worden doorgeschoven naar waar nu een TD7 of zelfs TD9 rijdt. Dat er dan mensen moeten staan, tja...quote:als er een tekort is dan zullen ze toch wat moeten
Ik vind het helemaal niet zo'n mooi pakket maatregelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:56 schreef b2py het volgende:
Mooi pakket maatregelen. Gaan ze redden met huidig ICR park.
Dus Dordrecht verliest de IC naar Noord-Brabant? Wat zou daar dan voor in de plaats moeten komen tussen Dordt en Breda?quote:• Ook de Nederlandse Intercity serie 1900 Den Haag – Breda – Eindhoven gaat in 2015 of later via de HSL rijden. Ook hier met Traxxloc en Prio rijtuigen. In een later stadium volgt ook hier IC 200.
ik denk dat alleen in de spits er IC's gaan rijden tussen Dordrecht en Breda, terwijl in de daluren er twee stoppers per uur overblijven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dus Dordrecht verliest de IC naar Noord-Brabant? Wat zou daar dan voor in de plaats moeten komen tussen Dordt en Breda?
Dat is dus geen nieuws, dat was NS al langer van plan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:38 schreef Peterselieman het volgende:- De IC 200 wordt de opvolger van het ICRm dat al eerder uit de normale binnenlandse dienst verdwijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |