abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131592829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
Of de reisplanner is gewoon buggy as crap :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:29:53 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hebben het niet eens geprobeerd.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131592956
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:42:32 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131593177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.

In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.

Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131593393
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.

In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.

Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Sorry, daar heb je gelijk :@

Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
pi_131593466
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken

UTRECHT -
Bij de NS zijn donderdagmiddag de papieren op de mat gevallen waarin AnsaldoBreda aangeeft het spoorbedrijf voor de rechter te slepen. Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag desgevraagd bevestigd.

Eerder op de dag riep AnsaldoBreda de NS in krantenadvertenties op weer te gaan samenwerken. „Dan kunnen we over een half jaar voldoende treinen inzetten om de dienstregeling te starten”, aldus bestuursvoorzitter Maurizio Manfelloto donderdag in de 'open brief aan alle treinreizigers'.
De NS zegt niet verrast te zijn dat de Fyra-bouwer een bodemprocedure is gestart. „Maar wij vinden het wel lastig met elkaar te rijmen. In twee ochtendkrachten roept het bedrijf op tot samenwerking, en in de avond wordt een bodemprocedure in de bus gegooid”, zegt een woordvoerder van de NS.
Een woordvoerder van AnsaldoBreda zegt dat de bodemprocedure „een van de volgende logische stappen is in een ingewikkelde juridische procedure”. „Maar los daarvan hopen we nog steeds dat we er samen met de NS uitkomen.” De woordvoerder wil geen uitspraken doen over de inhoud van de bodemprocedure.

Eerder deze week liet de NS weten Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, aansprakelijk te stellen voor de kosten van het debacle van de Fyra. De Fyra-hogesnelheidstreinen werden wegens gebreken begin dit jaar uit de dienstregeling genomen. De NS bestelde 16 V250-treinstellen. Daarvan werden er 9 werden geleverd, maar die staan sinds medio januari stil.

Bron
pi_131593625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:01:43 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131593675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Sorry, daar heb je gelijk :@

Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geīnvesteerd worden om het veilig te maken.

Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:02:43 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131593711
quote:
13s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin 8)7
reken maar op een strijd van zomaar minimaal 5 jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131593848
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geīnvesteerd worden om het veilig te maken.

Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
pi_131594507
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geīnvesteerd worden om het veilig te maken.

Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:26:50 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131594541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131594617
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:30:52 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131594655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:33:13 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131594720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131594841
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
  donderdag 26 september 2013 @ 19:38:36 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131594903

SMMR 2225 + trein 3709
Trein 3709 passeert de fotograaf tussen Musselkanaal en Stadskanaal, terwijl de boer druk bezig is met de aardappels te rooien.


STAR DL 12 + 2-assers
Tussen Stadskanaal en Bareveld passeert trein 3910 met 4 2-assers aan de haak op weg richting Veendam.


SMMR 2225 + STAR 2278 + 2-assers
Even verderop kon de trein met dubbeltractie richting Veendam nogmaals vastgelegd worden, en nu ter hoogte van Wildervank.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:41:16 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131595024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131595030
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Ok, klopt. Als je daar nog meer bussen langs wil sturen loopt het inderdaad hopeloos vast. Is nu al een gedrocht met die lijn 11 die daar een stuk afsnijdt.
pi_131595162
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
pi_131595199
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
  donderdag 26 september 2013 @ 19:46:32 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131595214
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
pi_131595286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:52:01 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131595402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
en dat kan door te zorgen dat het snel en aantrekkelijk is door voor zo weinig mogelijk overstappen te zorgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131595430
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
Fout fout fout, zie boven.
  donderdag 26 september 2013 @ 19:56:18 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131595565
Niet iedereen heeft het geluk om in Heerhugowaard te wonen met elke 10 minuten een bus en trein in alle mogelijke richtingen. Hier in Zwijndrecht moeten wij het doen met een buslijn die 1x/u rijdt, en dan nog eens 29 minuten overstap (14 minuten door de weeks bij een kwartiersdienst van de stopboemel) bied op de trein richting Rotterdam. Nee, dan jaag je mensen het OV uit. Iedereen gaat dus naar het treinstation met de auto of fiets.
pi_131595701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
Niet iedereen heeft het geluk om in Heerhugowaard te wonen met elke 10 minuten een bus en trein in alle mogelijke richtingen. Hier in Zwijndrecht moeten wij het doen met een buslijn die 1x/u rijdt, en dan nog eens 29 minuten overstap (14 minuten door de weeks bij een kwartiersdienst van de stopboemel) bied op de trein richting Rotterdam. Nee, dan jaag je mensen het OV uit. Iedereen gaat dus naar het treinstation met de auto of fiets.
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).
Dan is de buslijn naar Alkmaar efficiënter, maar die is regelmatig vertraagd in beide richtingen..
  donderdag 26 september 2013 @ 20:04:11 #229
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131595852
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
:')
Sorry?
  donderdag 26 september 2013 @ 20:04:22 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131595859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).
Dan is de buslijn naar Alkmaar efficiënter, maar die is regelmatig vertraagd in beide richtingen..
Arriva rijdt hier op de lijn op een zwaar verlies lijdende buslijn. Zelfs in de spits zitten er maximaal 5 ā 10 reizigers in. Rijdt ook regelmatig hier leeg door de wijk. Het is dat de provincie (en de gemeente Zwijndrecht betaald zelfs mee, want de provincie wilde niet meer voor alle kosten opdraaien) geld bijleggen, want anders hadden we hier niet eens meer een bus gehad. Bedankt Arriva, want 4 jaar geleden had je hier een prima dienstregeling met altijd 7 minuten overstap op de trein, en toen was de bus ook nog vrij druk. Maar toen ging de dienstregeling op de schop, en werd het elk jaar slechter. Wat 4 jaar terug een halfuursdienst was, is nu een uursdienst.
pi_131595863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131595873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

:')
Sorry?
Ja Walibi bestaat nog wel wat langer mag ik hopen :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 20:14:16 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131596268
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131596360
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardag
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthe 8)7

Lees: het grote smoezen tappen is begonnen :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 20:27:36 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131596778
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthe 8)7

Lees: het grote smoezen tappen is begonnen :6
_O-

Nee, ik kan het niet maken om weg te blijven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131597019
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

_O-

Nee, ik kan het niet maken om weg te blijven
Dat zeg ik, Gamma
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131599488
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Hehehe.

Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.

Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_131599594
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Walibi :') . Kom er nog niet als ik geld toe zou krijgen, paupertokkiepark.
pi_131601072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
1l/km1
  donderdag 26 september 2013 @ 22:54:52 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131603645
SNCF gaat ¤ 510 miljoen investeren in het klassieke langeafstandsverkeer, een groot deel van het geld zal gaan naar de aanschaf van 30 Régiolis-treinen (Coradia Polyvalent), die momenteel instromen voor het regionaal verkeer (TER). De nieuwe Régiolissen zullen een andere inrichting krijgen die meer is toegespitst op lange afstanden.

Bron: http://www.railwaygazette(...)nter-city-fleet.html
pi_131603864
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers.
Sinds vorig jaar komt de 148 van Connexxion aan in Lelystad als de Sprinter naar Almere vertrekt en vertrekt hij als de Sprinter uit Almere aankomt. En uiteraard rijden beide met een halfuursdienst (sinds Almere Buiten geen IC stop meer is) dus een trein/bus eerder pakken levert gewoon dezelfde wachttijd op.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131604199
Ik heb ooit begrepen dat de busdienst Lelystad geen minuut te verschuiven is vanwege bepaalde eisen ergens. Maar goed, dat zou eigenlijk ook niet mogen, Prehistorisch gedoe met eilandsbedrijfjes.
  donderdag 26 september 2013 @ 23:07:34 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131604327
Ketenintegratie lijkt me belangrijker voor het OV dan één of andere wethouder die wilt dat de bus naar het station om x:20 langs zijn huis komt.*

* bizar voorbeeldje niet gestoeld op enige waarheid
pi_131604418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit begrepen dat de busdienst Lelystad geen minuut te verschuiven is vanwege bepaalde eisen ergens. Maar goed, dat zou eigenlijk ook niet mogen, Prehistorisch gedoe met eilandsbedrijfjes.
Hij is juist verschoven sinds het niet meer helft van de tijd de lijn naar Kampen is (want er is niets zo praktisch als Kampen-Zuid als je naar het Kampen wil waar mensen wonen :') ).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131604454
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
pi_131604487
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggen 8)7 Aan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131604605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Zou moeten, ja. Leg die ijzerschuivers maar uit dat ze iets moeten doen waar alleen reizigers baat bij hebben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 26 september 2013 @ 23:14:03 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131604622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Niks mis met concurrentie, maar zeker in een sector als vervoer kun je veel halen met het goed op elkaar afstemmen van verschillende vervoersmiddelen en het garanderen van aansluitingen. Daarmee maak je het product aantrekkelijker.

Ik heb het deze week nu al 3x meegemaakt dat ik aankom in Den Haag HS en dat de aansluitende sprinter naar Den Haag Centraal precies voor mijn neus wegrijdt. Dat soort dingen vind ik frustrerend als reiziger (al is er misschien wel een goede reden waarom die sprinte niet kan wachten, bijvoorbeeld omdat hij sporen moet kruisen?)
pi_131604636
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggen 8)7 Aan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
Het ligt beter dan Zuid. Net :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131604690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het deze week nu al 3x meegemaakt dat ik aankom in Den Haag HS en dat de aansluitende sprinter naar Den Haag Centraal precies voor mijn neus wegrijdt.
En dat is dan nog binnen NS.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')