Of de reisplanner is gewoon buggy as crapquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen jaquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben het niet eens geprobeerd.
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..quote:Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
Sorry, daar heb je gelijkquote:Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.
In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.
Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzinquote:Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geīnvesteerd worden om het veilig te maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Sorry, daar heb je gelijk
Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
reken maar op een strijd van zomaar minimaal 5 jaarquote:Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geīnvesteerd worden om het veilig te maken.
Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geīnvesteerd worden om het veilig te maken.
Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordtquote:Op donderdag 26 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig puntquote:Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
Ok, klopt. Als je daar nog meer bussen langs wil sturen loopt het inderdaad hopeloos vast. Is nu al een gedrocht met die lijn 11 die daar een stuk afsnijdt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkerenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
en dat kan door te zorgen dat het snel en aantrekkelijk is door voor zo weinig mogelijk overstappen te zorgenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
Fout fout fout, zie boven.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).quote:Op donderdag 26 september 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
Niet iedereen heeft het geluk om in Heerhugowaard te wonen met elke 10 minuten een bus en trein in alle mogelijke richtingen. Hier in Zwijndrecht moeten wij het doen met een buslijn die 1x/u rijdt, en dan nog eens 29 minuten overstap (14 minuten door de weeks bij een kwartiersdienst van de stopboemel) bied op de trein richting Rotterdam. Nee, dan jaag je mensen het OV uit. Iedereen gaat dus naar het treinstation met de auto of fiets.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Arriva rijdt hier op de lijn op een zwaar verlies lijdende buslijn. Zelfs in de spits zitten er maximaal 5 ā 10 reizigers in. Rijdt ook regelmatig hier leeg door de wijk. Het is dat de provincie (en de gemeente Zwijndrecht betaald zelfs mee, want de provincie wilde niet meer voor alle kosten opdraaien) geld bijleggen, want anders hadden we hier niet eens meer een bus gehad. Bedankt Arriva, want 4 jaar geleden had je hier een prima dienstregeling met altijd 7 minuten overstap op de trein, en toen was de bus ook nog vrij druk. Maar toen ging de dienstregeling op de schop, en werd het elk jaar slechter. Wat 4 jaar terug een halfuursdienst was, is nu een uursdienst.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).
Dan is de buslijn naar Alkmaar efficiënter, maar die is regelmatig vertraagd in beide richtingen..
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Ja Walibi bestaat nog wel wat langer mag ik hopenquote:
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardagquote:Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthequote:Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardag
quote:Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthe![]()
Lees: het grote smoezen tappen is begonnen
Dat zeg ik, Gammaquote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet maken om weg te blijven
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Hehehe.
Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.
Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
Walibiquote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
1l/km1quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Sinds vorig jaar komt de 148 van Connexxion aan in Lelystad als de Sprinter naar Almere vertrekt en vertrekt hij als de Sprinter uit Almere aankomt. En uiteraard rijden beide met een halfuursdienst (sinds Almere Buiten geen IC stop meer is) dus een trein/bus eerder pakken levert gewoon dezelfde wachttijd op.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers.
Hij is juist verschoven sinds het niet meer helft van de tijd de lijn naar Kampen is (want er is niets zo praktisch als Kampen-Zuid als je naar het Kampen wil waar mensen wonenquote:Op donderdag 26 september 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit begrepen dat de busdienst Lelystad geen minuut te verschuiven is vanwege bepaalde eisen ergens. Maar goed, dat zou eigenlijk ook niet mogen, Prehistorisch gedoe met eilandsbedrijfjes.
Zou moeten, ja. Leg die ijzerschuivers maar uit dat ze iets moeten doen waar alleen reizigers baat bij hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Niks mis met concurrentie, maar zeker in een sector als vervoer kun je veel halen met het goed op elkaar afstemmen van verschillende vervoersmiddelen en het garanderen van aansluitingen. Daarmee maak je het product aantrekkelijker.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Het ligt beter dan Zuid. Netquote:Op donderdag 26 september 2013 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee station Kampen zelf ligt legger centraal wou je zeggenAan de verkeerde kant van het water. En er gaat elk kwartier een stadsbus. Wat zeiken we nou.
En dat is dan nog binnen NS.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het deze week nu al 3x meegemaakt dat ik aankom in Den Haag HS en dat de aansluitende sprinter naar Den Haag Centraal precies voor mijn neus wegrijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |