abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131592829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
Of de reisplanner is gewoon buggy as crap :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:29:53 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hebben het niet eens geprobeerd.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131592956
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:42:32 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131593177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat dat college gevallen is, als ze niet eens vervoersplannen kunnen opstellen..
nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.

In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.

Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131593393
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nu haal je stad en provincie door elkaar. In de stad was alles gericht op de tramlijnen met het hoofdstation als scharnierpunt voor al het OV.

In de nieuwe visie wordt dat juist wat meer losgelaten en wordt er meer ingezet op het ontzien van het hoofdstation door nieuwe ov-assen. Station Noord en Europapark gaan een veel grotere rol spelen, net zoals UMCG Noord.

Veel is er op gericht om de studenten/scholieren juist via die knooppunten te laten reizen of via knooppunten als Zuidhorn en Hoogkerk. Als je het vervoer van/naar Zernike van het hoofdstation en het centrum weg weet te leiden dan neemt dat al stevig deel van de problemen weg.
Sorry, daar heb je gelijk :@

Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
pi_131593466
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken

UTRECHT -
Bij de NS zijn donderdagmiddag de papieren op de mat gevallen waarin AnsaldoBreda aangeeft het spoorbedrijf voor de rechter te slepen. Dat heeft een woordvoerder van de NS donderdag desgevraagd bevestigd.

Eerder op de dag riep AnsaldoBreda de NS in krantenadvertenties op weer te gaan samenwerken. „Dan kunnen we over een half jaar voldoende treinen inzetten om de dienstregeling te starten”, aldus bestuursvoorzitter Maurizio Manfelloto donderdag in de 'open brief aan alle treinreizigers'.
De NS zegt niet verrast te zijn dat de Fyra-bouwer een bodemprocedure is gestart. „Maar wij vinden het wel lastig met elkaar te rijmen. In twee ochtendkrachten roept het bedrijf op tot samenwerking, en in de avond wordt een bodemprocedure in de bus gegooid”, zegt een woordvoerder van de NS.
Een woordvoerder van AnsaldoBreda zegt dat de bodemprocedure „een van de volgende logische stappen is in een ingewikkelde juridische procedure”. „Maar los daarvan hopen we nog steeds dat we er samen met de NS uitkomen.” De woordvoerder wil geen uitspraken doen over de inhoud van de bodemprocedure.

Eerder deze week liet de NS weten Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, aansprakelijk te stellen voor de kosten van het debacle van de Fyra. De Fyra-hogesnelheidstreinen werden wegens gebreken begin dit jaar uit de dienstregeling genomen. De NS bestelde 16 V250-treinstellen. Daarvan werden er 9 werden geleverd, maar die staan sinds medio januari stil.

Bron
pi_131593625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:
Fyrabouwer daagt NS en wil samenwerken
Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:01:43 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131593675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Sorry, daar heb je gelijk :@

Zijn de voorzieningen vanaf Noord en Europapark (Vrije busbanen?) dan wel voorzienend?
is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.

Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:02:43 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131593711
quote:
13s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die flauwekul moet eens een keer afgelopen zijn. De hele rechtspraak in Nederland wordt geDDOSt door die onzin 8)7
reken maar op een strijd van zomaar minimaal 5 jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131593848
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.

Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
pi_131594507
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is nog niet optimaal kun je wel zeggen. Vanaf Europapark kun je nu via een nieuwe busbaan vrij snel op de Petrus Campersingel (richting UMCG) komen. In de spitsuren kan het daar redelijk druk zijn, waardoor er lichte vertraging op zou kunnen treden. Richting station Noord rijdt het prima door. Lastigste punten daar zijn de kruising Eikenlaan/Kastanjelaan die redelijk druk genoemd mag worden door de vele fietsers en het gedeelte rond de kruising met de Korreweg. Die laatste kruising is denk ik de gevaarlijkste van de hele stad. Daar moet wel in geïnvesteerd worden om het veilig te maken.

Het vereist nog wel de aanleg van een busbaan tussen UMCG Noord en het Boterdiep
De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:26:50 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131594541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Het lastige van Groningen is dat het de stad is met de meeste file's. Om een bus dus ruim doorgang te geven is een vrije busbaan vereist of een de stad autoluwer maken maar dat zit er voorlopig niet in volgens mij met het afschieten van de tram..
daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131594617
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarom willen ze ook een bustunnel onder het station door om zo het drukke Emmaviaduct en de kruising met de Parkweg te ontlopen. Dat is een van de grootste bottlenecks op ov-gebied in Groningen nu, zo niet de grootste. In de spits doe je behoorlijk lang over dat stukje om het station te bereiken. Een tunnel kan op jaarbasis veel schelen qua kosten. Enige voorwaarde is dat het opstelterrein verplaatst wordt
Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:30:52 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131594655
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:25 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

De kruising is niet zozeer gevaarlijk, het zijn meer de fietsers die als ware het een kudde lemmings zonder kijken alle kanten op vliegen, hoewel het sinds de aanleg van de rotonde wel een stuk verbeterd is.
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:33:13 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131594720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je als stad beter focussen op het weren van auto's uit je binnenstad dan om voor enorme bedragen een bustunnel met dito aanpassingen te bouwen terwijl je het eigenlijk probleem, het enorme overschot aan auto's, niet aanpakt.
dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131594841
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kan door het ov te optimaliseren. Dat is wat nu gaat gebeuren, naast alle initiatieven die al zijn genomen
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
  donderdag 26 september 2013 @ 19:38:36 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131594903

SMMR 2225 + trein 3709
Trein 3709 passeert de fotograaf tussen Musselkanaal en Stadskanaal, terwijl de boer druk bezig is met de aardappels te rooien.


STAR DL 12 + 2-assers
Tussen Stadskanaal en Bareveld passeert trein 3910 met 4 2-assers aan de haak op weg richting Veendam.


SMMR 2225 + STAR 2278 + 2-assers
Even verderop kon de trein met dubbeltractie richting Veendam nogmaals vastgelegd worden, en nu ter hoogte van Wildervank.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:41:16 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131595024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131595030
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Ok, klopt. Als je daar nog meer bussen langs wil sturen loopt het inderdaad hopeloos vast. Is nu al een gedrocht met die lijn 11 die daar een stuk afsnijdt.
pi_131595162
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
pi_131595199
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
  donderdag 26 september 2013 @ 19:46:32 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131595214
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
pi_131595286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 19:52:01 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131595402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
en dat kan door te zorgen dat het snel en aantrekkelijk is door voor zo weinig mogelijk overstappen te zorgen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')