mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Je maakt alleen maar meer ruimte voor de automobilist door de bus weg te nemen, je moet de auto uit het huidige plaatje schrappen.
Ok, klopt. Als je daar nog meer bussen langs wil sturen loopt het inderdaad hopeloos vast. Is nu al een gedrocht met die lijn 11 die daar een stuk afsnijdt.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op de kruising rond de Korreweg, Boterdiep, Nieuwe Ebbinge, Bedummerweg, Rode weg, Boteringesingel. Dat is best een lastig punt
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, nog meer dan nu moet je niet willen, want dan wordt Groningen te onaantrekkelijk als winkelstad.
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
En als je kijkt hoe populair de P+R-plaatsen in Rotterdam zijn. Gratis parkeren indien er verder gereisd wordt met het OV richting de stad. Die staan altijd goed vol hoor. Met veel overstappers op het OV.
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkerenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Bullshit, je moet die autorijders vanaf het startpunt het OV in zien te krijgen, in Amsterdam en Rotterdam komen er iedere zaterdag en zondag duizenden mensen per trein naar de stad om te winkelen.
en dat kan door te zorgen dat het snel en aantrekkelijk is door voor zo weinig mogelijk overstappen te zorgenquote:Op donderdag 26 september 2013 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is ook een verkeerde gedachtegang, maar wel een redelijk begin. Wat je wilt is die mensen compleet uit de auto hebben, dus niet eerst met de auto naar P&R en dan met het OV maar vanaf het startpunt, hun huis, met de bus, tram of trein.
Fout fout fout, zie boven.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat doen ze al door veel P+R-plaatsen te maken. Die zijn goedkoper dan de auto in de stad te parkeren
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).quote:Op donderdag 26 september 2013 19:56 schreef greavy het volgende:
Niet iedereen heeft het geluk om in Heerhugowaard te wonen met elke 10 minuten een bus en trein in alle mogelijke richtingen. Hier in Zwijndrecht moeten wij het doen met een buslijn die 1x/u rijdt, en dan nog eens 29 minuten overstap (14 minuten door de weeks bij een kwartiersdienst van de stopboemel) bied op de trein richting Rotterdam. Nee, dan jaag je mensen het OV uit. Iedereen gaat dus naar het treinstation met de auto of fiets.
quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Arriva rijdt hier op de lijn op een zwaar verlies lijdende buslijn. Zelfs in de spits zitten er maximaal 5 à 10 reizigers in. Rijdt ook regelmatig hier leeg door de wijk. Het is dat de provincie (en de gemeente Zwijndrecht betaald zelfs mee, want de provincie wilde niet meer voor alle kosten opdraaien) geld bijleggen, want anders hadden we hier niet eens meer een bus gehad. Bedankt Arriva, want 4 jaar geleden had je hier een prima dienstregeling met altijd 7 minuten overstap op de trein, en toen was de bus ook nog vrij druk. Maar toen ging de dienstregeling op de schop, en werd het elk jaar slechter. Wat 4 jaar terug een halfuursdienst was, is nu een uursdienst.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers. Bij ons is het niet veel beter, de bus die je naar het station brengt biedt in het dal een overstap van 26 minuten en in de spits 10. (Richting Amsterdam).
Dan is de buslijn naar Alkmaar efficiënter, maar die is regelmatig vertraagd in beide richtingen..
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?quote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
Ja Walibi bestaat nog wel wat langer mag ik hopenquote:
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardagquote:Op donderdag 26 september 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan dus zaterdag ook niet. Zondag een optie? PSM?
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthequote:Op donderdag 26 september 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, zondag kan ik niet. Moet ik op verjaardag
quote:Op donderdag 26 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik moet paardrijden met m'n nichtje in Drenthe![]()
Lees: het grote smoezen tappen is begonnen
Dat zeg ik, Gammaquote:Op donderdag 26 september 2013 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ik kan het niet maken om weg te blijven
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Hehehe.
Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.
Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
Walibiquote:Op donderdag 26 september 2013 19:46 schreef b2py het volgende:
Ik kan trouwens zaterdag niet mee naar Velsen, moet naar walibi, sorry.
1l/km1quote:Op donderdag 26 september 2013 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat zuipt zo'n GTW eigenlijk? En gebruikt een diriebaks-stel meer dan een twee-baks?
Sinds vorig jaar komt de 148 van Connexxion aan in Lelystad als de Sprinter naar Almere vertrekt en vertrekt hij als de Sprinter uit Almere aankomt. En uiteraard rijden beide met een halfuursdienst (sinds Almere Buiten geen IC stop meer is) dus een trein/bus eerder pakken levert gewoon dezelfde wachttijd op.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan gaat hier de afstemming tussen de busvervoerder en NS al compleet mis. Mooi voorbeeld van het perfect eruit jagen van de reizigers.
Hij is juist verschoven sinds het niet meer helft van de tijd de lijn naar Kampen is (want er is niets zo praktisch als Kampen-Zuid als je naar het Kampen wil waar mensen wonenquote:Op donderdag 26 september 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Ik heb ooit begrepen dat de busdienst Lelystad geen minuut te verschuiven is vanwege bepaalde eisen ergens. Maar goed, dat zou eigenlijk ook niet mogen, Prehistorisch gedoe met eilandsbedrijfjes.
Zou moeten, ja. Leg die ijzerschuivers maar uit dat ze iets moeten doen waar alleen reizigers baat bij hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Niks mis met concurrentie, maar zeker in een sector als vervoer kun je veel halen met het goed op elkaar afstemmen van verschillende vervoersmiddelen en het garanderen van aansluitingen. Daarmee maak je het product aantrekkelijker.quote:Op donderdag 26 september 2013 23:09 schreef b2py het volgende:
Ketenintegratie zou in ieder bedrijf, sector of gebied prioriteit 1 moeten zijn. Je versterkt elkaar in plaats van een afdeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |