Hoe hard kan deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
STAR DL 12 + 2-assers
Vanuit Musselkanaal passeert trein 3706 naar Stadskanaal met enkele minuten vertraging de fotograaf bij Nieuw-Buinen.
Vindt het maar een schattig loccie
De in de concessie genoemde rijtijden zijn gebaseerd op een treinpad van 220 km/h, maar VWS (nu I&M) heeft NS destijds gewaarschuwd dat er gehandhaafd zou gaan worden op rijtijden en dat treinen met een hogere maximumsnelheid beter geschikt zouden zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:46 schreef b2py het volgende:
En nog een belangrijke factor, I&M heeft NS opgedragen treinen te kopen die 250 km/h moesten, NS wilde nooit harder dan 200 - 220 km/h over de HSL.
kan het nog best hard gaan. Zestig ofzo. Heb volgens mij wel eens in een trein gezeten die door dat locje voortgetrokken werdquote:
Volgens mij zijn de rijtijden in een veel later stadium pas ingevoerd, en daarna ook nog gesteld op infra die tegen die tijd nooit klaar zou zijn geweest.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De in de concessie genoemde rijtijden zijn gebaseerd op een treinpad van 220 km/h, maar VWS (nu I&M) heeft NS destijds gewaarschuwd dat er gehandhaafd zou gaan worden op rijtijden en dat treinen met een hogere maximumsnelheid beter geschikt zouden zijn.
ik meen dat deze ook wel eens iets zwaarders trekt zoals 4-assers. Of ze moeten toen de 19 ingezet hebben, dat zou ook nog kunnen. Is al weer even geleden dat ik bij de STAR ben geweest.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
Mja, dat ding rijdt dan ook alleen maar met die 2-assers rond. Daar heb je niet veel paarden voor nodig.
Klopt. Waaronder iets buiten onze macht, Antwerpen-Brussel.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de rijtijden in een veel later stadium pas ingevoerd, en daarna ook nog gesteld op infra die tegen die tijd nooit klaar zou zijn geweest.
ik heb het even nagezocht en de 19 zat toen voor de 4 wagons tellende trein naar Musselkanaal. DE 2-assers zaten toen aan de stoomtrein vast die een half uurtje later ook in Musselkanaal aan kwam.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:07 schreef greavy het volgende:
De 19 (V53 019) heeft 530PK en max. 57km/h, de 12 (DL12) heeft 400PK en max 62km/h.
Maar op dat lijntje kan je best met vierassers rijden denk ik, want hij moet toch bij elke boom remmen voor de onbeveiligde overwegen ...
Maar met een Köf3 de SSN-trein in Bochum-Dahlhausen (D) met 7 Bm'en wegtrekken heeft uiteraard geen succes. Na een halve minuut vol tractie kwam de trein pas in bewegingEn dat ging toen nog niet echt makkelijk
![]()
En ja, de remmen waren gewoon gelost
Dat half uur van jou gaat als een raket of niet?quote:
Storend, zo'n bedrijfsrisico. Lijkt het nog bijna een commercieel bedrijf van.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt. Waaronder iets buiten onze macht, Antwerpen-Brussel.
Het geval is dat I&M afspraken maakte met de Belgische equivalent, en die vervolgens zijn afspraken niet is nagekomen door niet de beloofde HSL tussen Antwerpen en Brussel aan te leggen. Die rijtijden moesten toen in Nederland gecorrigeerd gaan worden door hier harder te gaan scheuren.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Storend, zo'n bedrijfsrisico. Lijkt het nog bijna een commercieel bedrijf van.
Misschien werkt het als hij het beschrijft als de TreinBeeldPerronsquote:Op woensdag 25 september 2013 17:55 schreef Fiorano het volgende:
Stress op Duivendrecht, cta's geven IC Leeuwarden aantterwijl de IC Enschede voor komt rijden. Mooi ook dat de conducteur steevast over de verkeerde "cta bakken" blijft hebben terwijl 95% vd reiziger geen idee heeft wat dat zijn...
Hmm, ik verwacht ook wel dat er een akkoord zal volgen. En het IC Max idee vond ik altijd al beter dan een aparte HSL-concessie met dus alleen treinen die de HSL-stations verbinden.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wilma heeft van Jeroen Dijsselbloem niets te willen, dus ze zal vrijwel zonder morren akkoord gaan met de plannen van de NS, zelfs als het bedrijf stoomtreinen over de HSL wil laten rijden.
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik verwacht ook wel dat er een akkoord zal volgen. En het IC Max idee vond ik altijd al beter dan een aparte HSL-concessie met dus alleen treinen die de HSL-stations verbinden.
Alleen nu krijg je natuurlijk gemor dat de HSL niet optimaal gebruikt zou worden als je treinen inzet die een wat lagere max. snelheid hebben. Maar ja, dat zal wel weer afzwakken.
Ik kom regelmatig in Denemarkenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan hadden we misschien zelfs nooit van AnsaldoBreda gehoord.
neuh, dan was er nog genoeg te emmeren geweest, alleen ging het ietsje minder snelquote:
Dan zou ik te laat thuisgekomen zijn door een gestrande IC-max in de dive-under bij Weesp.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, dan was er nog genoeg te emmeren geweest, alleen ging het ietsje minder snel
Wás perfect of is het nog steeds perfect als het eenmaal geïmplementeerd is?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.
dat zul je nooit wetenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan zou ik te laat thuisgekomen zijn door een gestrande IC-max in de dive-under bij Weesp.
in ieder geval was, omdat je op een aantal assen al snel tegen de grenzen van de capaciteit aangelopen zou zijn en je hierdoor er ander materieel op zou moeten laten rijden, etc.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wás perfect of is het nog steeds perfect als het eenmaal geïmplementeerd is?
Gretig? Ze hebben het van de baan geschoven omdat het té optimistisch was..quote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.
Als het niet met een uur lukt, kost het toch al maximaal GTbVquote:Op woensdag 25 september 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
Wat een fucking schande dit. Hoe moeilijk kan het zijn om één defecte kankertrein weg te slepen, waarom moet dat 3 uur duren?
het was een realistisch planquote:Op woensdag 25 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Gretig? Ze hebben het van de baan geschoven omdat het té optimistisch was..
Ik bedoelde met 'té optimistisch' in de ogen van de minister.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was een realistisch plan
Ja vorig jaar en begin dit jaar heel veel bij de bovenbouwvernieuwing van Den Haag naar Gouda.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Zeg, die boog van Schiedam naar Gouda, wordt die ooit wel eens gebruikt?
laatst een keer niet. Toen werd Den Haag vanuit Utrecht bediend door de IC/stopper die naar Leiden gaat en toen doorreed naar 's Gravenhage CSquote:Op woensdag 25 september 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
Die wordt regelmatig gebruikt idd. En als Rotterdam - Gouda eruit ligt, gaat de IC Rotterdam - Gouda - Utrecht (rijdt dan niet van- en naar Amersfoort enz) via de Binckhorstboog bij Den Haag.
Ja, alsof tie ineens hard gaat enzo.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind dat een leuk ritje, via die boog.
Je vergeet de [/opavertelt] tagquote:Op woensdag 25 september 2013 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem weleens bereden met de Moskou - Hoek Express
Sterkte aan moeders en jou!quote:Op woensdag 25 september 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
Hmmm, m'n moeder is weer onderweg naar huis vanuit Leeuwarden, en is ergens tussen Zwolle en Amersfoort, aanrijding met een persoon![]()
Althans, dat is wat nu medegedeeld is in de trein.
Edit: En nu de mededeling dat uitgezocht wordt wat ze hebben aangereden.
Edit2: Is toch een persoon![]()
Welke trein was dat dan?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
Wat een fucking schande dit. Hoe moeilijk kan het zijn om één defecte kankertrein weg te slepen, waarom moet dat 3 uur duren?
Straks de ICE erbij en je hebt een prima benutting, ook voor verdere binnenlandse winst. Want het is dan toch niet vel anders dan die lijn (HST1) in Engeland, tussen Londen en de kanaaltunnel.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Alleen nu krijg je natuurlijk gemor dat de HSL niet optimaal gebruikt zou worden als je treinen inzet die een wat lagere max. snelheid hebben. Maar ja, dat zal wel weer afzwakken.
Nou en? Elke zwitser die op jaarbasis meer dan 100 km in de trein rijdt heeft een Halbtax-Abo. Wat in tegenstelling tot hier ook in de spits 50 % korting geeft. Daarnaast zijn er voor regionaal verkeer en ook voor toeristen plenty kortingsprogramma's. Bijna niemand betaalt daadwerkelijk dat tarief. Misschien zakenmensen die het geen ruk kan schelen en anders met het vliegtuig gegaan zouden zijn maar dat duurt langer.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef James1988 het volgende:
Een enkeltje Zürich - Genève, tweede klas vol tarief, kost 70 euro. In eerste klas zelfs 120 euro...
WTF...
Ik zit vakantieplannen te maken en was bezig met het vergelijken van prijzen (InterRail vs losse kaartjes)quote:
what else is new?quote:Op woensdag 25 september 2013 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg in ieder geval nergens de indruk dat iemand weet wat ie aan het doen is inderdaad
Ik kom uit op 42 frank wat neerkomt op zo'n 34 euro.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:30 schreef James1988 het volgende:
Een enkeltje Zürich - Genève, tweede klas vol tarief, kost 70 euro. In eerste klas zelfs 120 euro...
WTF...
Edit: sterkte greavy + moeder van greavy!
Hmm, zeker ergens anders op geklikt dan ik?quote:Op woensdag 25 september 2013 22:03 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik kom uit op 42 frank wat neerkomt op zo'n 34 euro.
Gewoon online fahrplan bij de SBB en dan staat rechts de prijs.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hmm, zeker ergens anders op geklikt dan ik?
Vreemd... Ik ga naar www.rail.ch, klik op 'Gewöhnliche Billette' en krijg dan dit:quote:Op woensdag 25 september 2013 22:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
Gewoon online fahrplan bij de SBB en dan staat rechts de prijs.
Zie wat het is, SBB geeft een vanaf-prijs, oftewel de halbtax. Klik je vervolgens op preis/kauf krijg je idd hetzelfde scherm met 84 frank.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vreemd... Ik ga naar www.rail.ch, klik op 'Gewöhnliche Billette' en krijg dan dit:
[ afbeelding ]
Dat is het dubbele
http://www.scribd.com/doc(...)tel-voor-de-HSL-Zuidquote:Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
IC Max... Ik moest weer even het geheugen opfrissen.
http://krant.telegraaf.nl(...)sten/bin.nsplan.html
Klopt, dat is waar. Maar dat argument kan natuurlijk niet met goed fatsoen jaar in, jaar uit geldig blijven. Met name ook omdat de NS medeschuldig is aan het nog steeds niet beschikken over treinen.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is pas sprake van volledige uitvoering als er treinen zouden zijn, die zijn er niet.
Nogmaals; Als je dit de NS in de schoenen schuift begrijp je niets van de juridische procedures en verplichtingen die hierbij horen.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt, dat is waar. Maar dat argument kan natuurlijk niet met goed fatsoen jaar in, jaar uit geldig blijven. Met name ook omdat de NS medeschuldig is aan het nog steeds niet beschikken over treinen.
Het wordt geen knaller. Zoals GeenStijl regelmatig zegt; Den Haag doet een plas en alles blijft zoals het was.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:36 schreef DriekOplopers het volgende:
Vrijdag nog geen kabinetsbesluit over concessie Fyra. Dat blijkt uit brief die Mansveld aan MVBOV stuurde:
http://www.voorbeterov.nl/130923.php
Morgen meer nieuws. Dat dingetje ligt nog even ter bespreking bij mijn mede-partners/bestuursleden. Wordt wel een knaller!
quote:Op woensdag 25 september 2013 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:
@ DeaDLocK2K: De planning om dit dossier er effe ongezien doorheen te jassen is inderdaad wel meesterlijk, zo midden in de Algemene Beschouwingen.
Je zet me aan het denken. Als ik een bewindspersoon was, zou ik (als ik bang was om mijn vingers te branden) alle besluiten uitstellen tot na die enquête.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met andere woorden; de tijd van het jaar doet er niet toe. Niemand in de regering wil zich branden aan een dossier dat onderwerp is van een parlementaire enquête. Ook een volgende regering zal dat niet doen totdat de uitkomsten van de enquête bekend zijn. Zo werkt het gewoon.
Zo erg is het niet. Dat is in het verleden ook niet dusdanig erg geweest maar ze hebben wel vrij consequent hoofdpijndossiers ontweken tot na de procedure.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:47 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je zet me aan het denken. Als ik een bewindspersoon was, zou ik (als ik bang was om mijn vingers te branden) alle besluiten uitstellen tot na die enquête.
Nou ja, we doen wat we kunnen om het beleid in de gewenste richting te duwen. Daarna wachten we af.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo erg is het niet. Dat is in het verleden ook niet dusdanig erg geweest maar ze hebben wel vrij consequent hoofdpijndossiers ontweken tot na de procedure.
ff kijken of ik wat kan uploadenquote:Op donderdag 26 september 2013 07:30 schreef b2py het volgende:
Wat staat er in die paginagrote advertentie die AB heeft gezet in de grote dagbladen?
"Deze advertentie werd u aangeboden door Bertolli" ?quote:Op donderdag 26 september 2013 07:30 schreef b2py het volgende:
Wat staat er in die paginagrote advertentie die AB heeft gezet in de grote dagbladen?
Samenvatting: http://www.nu.nl/algemeen(...)samenwerking-ns.htmlquote:Op donderdag 26 september 2013 07:30 schreef b2py het volgende:
De trein van 16:05 van Eindhoven naar Tilburg. Vlak na Best een snelremming met de omroep dat er technische problemen waren en de machinist naar achter ging om de loc te fixen. Na ong. een uur de omroep dat we óf weggesleept zouden worden óf moesten overstappen op een trein die ernaast zou komen te staan. Uiteindelijk rond 17:45 konden we via een loopbrug overstappen op een stammetje DDZ, 10 minuten later de omroep dat we wegens spoorlopers niet richting Boxtel konden vertrekken en dus terug naar Eindhoven moesten. Om 18:10 terug in Eindhoven en heb om 19:20 de eerste trein naar Den Bosch gepakt. Uiteindelijk met 220 minuten vertraging om tien voor negen in Roosendaal aangekomen.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:31 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Welke trein was dat dan?
Ik heb een uur vlak na Liempde (ri Eindhoven) stilgestaan. Zag alleen vlak na de tunnel van Best een sleep ICRm staan met dubbele loc.
Opnieuw vier bakken tussen Den Haag, Gouda, Utrecht, Amersfoort en Enschede. Je zou de verantwoordelijken een reis in een bioreactor toewensen.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:11 schreef Fiorano het volgende:
3 bakken ICM tussen Amersfoort en Duivendrecht. Zal wel te maken hebben met de verstoring bij Amsterdam Zuid. Gezellig op elkaar proppen dan maar...
Maussie!!quote:
een metro is voldoendequote:Op donderdag 26 september 2013 08:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maussie!!Ouwe pik van me
![]()
Ik ga een krant kopen vandaag
een sneeuwschuiver plaatsen en dat is het volgens mij zo ongeveer wel, tenzij ze nog dingen achter houdenquote:Op donderdag 26 september 2013 09:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
ergens ben ik benieuwd naar welke aanpassingen AnsaldoBreda gedaan heeft, sinds dat de NS melding maakte van de problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |