abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131552689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kennis kan eenvoudig ingekocht worden. Hoe kom je erbij dat er geen wil is om een goed product te leveren? Maken die vijf minuten daadwerkelijk het onderscheid tussen een slecht en een goed product? Hoezo is het een gebrek aan prikkels als de concessie niet wordt ingetrokken?
Zie jij de NS jaren na aanvang en gunning van de concessie op de HSL een product leveren dat voldoet aan de eisen van de concessie? Ik niet. Ik zie alleen maar een verslechtering in het aanbod.
dag
  woensdag 25 september 2013 @ 15:03:43 #252
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131552724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je dit zegt heb je echt een grondig gebrek aan feitenkennis aangezien het daar net zo fout is gegaan als bij de NS op een schaal die nog eens een veel grotere impact heeft ook.
Er zit een kern van waarheid in in wat hij zegt.. Het werkt alleen heel indirect.. Na de eerste aanbesteding ging het fout. Bij de tweede wordt dat opgepakt na onrusten in de politiek en bij de ambtenarij en in de tweede concessie gaat het goed. Maar dat vergt wel een actieve overheid en dat sluit weer aan bij mijn betoog hierboven... Zonder actieve overheid heb je niets aan marktwerking bij een nutsvoorziening.
pi_131552733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als je dit zegt heb je echt een grondig gebrek aan feitenkennis aangezien het daar net zo fout is gegaan als bij de NS op een schaal die nog eens een veel grotere impact heeft ook.
Wijs mij maar een OV-concessie van de regionale vervoerders aan waar er helemaal géén trein rijdt volgens de afgesproken concessie. En waar men lijnen of delen van lijnen zomaar heeft geschrapt.
dag
pi_131552760
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zit een kern van waarheid in in wat hij zegt.. Het werkt alleen heel indirect.. Na de eerste aanbesteding ging het fout. Bij de tweede wordt dat opgepakt na onrusten in de politiek en bij de ambtenarij en in de tweede concessie gaat het goed. Maar dat vergt wel een actieve overheid en dat sluit weer aan bij mijn betoog hierboven... Zonder actieve overheid heb je niets aan marktwerking bij een nutsvoorziening.
Maar de Rijksoverheid heeft toch al vele jaren ervaring met aanbesteden? En met spoor? Waarom gaat het hen dan zo vaak fout en leert de lokale overheid er wel (sneller) van?
dag
  woensdag 25 september 2013 @ 15:04:51 #255
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131552767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Wijs mij maar een OV-concessie van de regionale vervoerders aan waar er helemaal géén trein rijdt volgens de afgesproken concessie. En waar men lijnen of delen van lijnen zomaar heeft geschrapt.
Veolia Limburg is gigantisch uit de klauwen gelopen. Het bedrijf ging bijna failliet en is met illegale staatssteun in de lucht gehouden.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:05:27 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131552794
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar de Rijksoverheid heeft toch al vele jaren ervaring met aanbesteden? En met spoor? Waarom gaat het hen dan zo vaak fout en leert de lokale overheid er wel (sneller) van?
Zie mijn eerdere argument. Desinteresse. RWS is heel infrastructuurgericht dus dat gaat wel goed.
pi_131552810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Veolia Limburg is gigantisch uit de klauwen gelopen. Het bedrijf ging bijna failliet en is met illegale staatssteun in de lucht gehouden.
En de NS heeft fikse kortingen gekregen op de 'huurprijs' van de HSL en vlat alsnog bijna om. En levert nu alsnog niets.
dag
pi_131552840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere argument. Desinteresse.
Er zijn te weinig prikkels NS te bestraffen omdat een verlies toch wel op de reiziger wordt afgewenteld en winst wordt afgeroomd door de aandeelhouder.
dag
pi_131552851
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Zie jij de NS jaren na aanvang en gunning van de concessie op de HSL een product leveren dat voldoet aan de eisen van de concessie? Ik niet. Ik zie alleen maar een verslechtering in het aanbod.
Ik zeg nergens dat het een heel wenselijke situatie is. Het stoort me alleen dat er heel dogmatisch gehamerd wordt op heraanbestedingen. En dat is nog afgezien van de vraag of de NS daadwerkelijk niet aan de concessie voldoet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131552951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het een heel wenselijke situatie is. Het stoort me alleen dat er heel dogmatisch gehamerd wordt op heraanbestedingen. En dat is nog afgezien van de vraag of de NS daadwerkelijk niet aan de concessie voldoet.
Die slappe ministers van I&M hebben al heel wat aderlatingen op de concessie toegestaan.
- Weg directe Haagse verbinding met Brussel
- Weg al jaren moeten rijden
- Weg verplichting aan de rijtijden te houden, nu er te traag vervangend materieel is besteld
De NS komt er mee weg. Maar in beginsel is het de NS die een wanprestatie levert. Dat I&M daarbij zit te slapen (of bewust niet ingrijpt) is een tweede.
dag
  woensdag 25 september 2013 @ 15:10:15 #261
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131552969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Er zijn te weinig prikkels NS te bestraffen omdat een verlies toch wel op de reiziger wordt afgewenteld en winst wordt afgeroomd door de aandeelhouder.
Heb jij gelezen wat ik schrijf? Je hoeft je niet door mijn argumenten te laten overtuigen maar dan hoef ik niet verder te discussiëren natuurlijk. Dan kunnen we het beter leuk over treintjes gaan hebben.
pi_131552970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:05 schreef Peter het volgende:

[..]

En de NS heeft fikse kortingen gekregen op de 'huurprijs' van de HSL en vlat alsnog bijna om. En levert nu alsnog niets.
NS valt om... Niet volgens de jaarcijfers die ik heb gezien maar vertel eens?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131553021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Die slappe ministers van I&M hebben al heel wat aderlatingen op de concessie toegestaan.
- Weg directe Haagse verbinding met Brussel
- Weg al jaren moeten rijden
- Weg verplichting aan de rijtijden te houden, nu er te traag vervangend materieel is besteld
De NS komt er mee weg. Maar in beginsel is het de NS die een wanprestatie levert. Dat I&M daarbij zit te slapen (of bewust niet ingrijpt) is een tweede.
Populisme pur sang.
- De Haagse verbinding is getorpedeerd door de NMBS, die wilden eigenlijk al geen HSL, laat staan een extra verbinding met Den Haag
- Al jaren moeten rijden? Volgens de concessie pas als er treinen waren.
- Soit, het enige wat feitelijk waar is. Maar voor die vijf minuten moet je niet miepen, vind ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:12:53 #264
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131553057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

- Soit, het enige wat feitelijk waar is. Maar voor die vijf minuten moet je niet miepen, vind ik.
Zeker niet als je daar mogelijk zelfs frequenties of prijsvoordelen voor terug kan krijgen. Al zou dat wel onderdeel van het aanbod moeten zijn mijns inziens.
pi_131553508
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

NS valt om... Niet volgens de jaarcijfers die ik heb gezien maar vertel eens?
Laat ik het dan specificeren: NS Highspeed zou failliet gegaan zijn als er geen korting werd gegeven op de jaarlijkse infrastructuurheffing voor de HSL.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Heb jij gelezen wat ik schrijf? Je hoeft je niet door mijn argumenten te laten overtuigen maar dan hoef ik niet verder te discussiëren natuurlijk. Dan kunnen we het beter leuk over treintjes gaan hebben.
Niemand verplicht je iets. Maar je kan niet met droge ogen beweren dat NS Highspeed levert wat is afgesproken en aan het publiek is beloofd.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Populisme pur sang.
- De Haagse verbinding is getorpedeerd door de NMBS, die wilden eigenlijk al geen HSL, laat staan een extra verbinding met Den Haag
Staat wel in de concessie, boeit de reiziger niet wie er debet aan is, NS Highspeed had ingetekend om die te gaan rijden.
quote:
- Al jaren moeten rijden? Volgens de concessie pas als er treinen waren.
En wie heeft er contracten met de treinenbouwer gesloten die berucht stond om slechte levertijden en een slecht product? De Reiziger? Nee toch?
quote:
- Soit, het enige wat feitelijk waar is. Maar voor die vijf minuten moet je niet miepen, vind ik.
Laat dan alles maar klassiek rijden.. scheelt maar een paar minuten toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zeker niet als je daar mogelijk zelfs frequenties of prijsvoordelen voor terug kan krijgen. Al zou dat wel onderdeel van het aanbod moeten zijn mijns inziens.
Denk jij dat NS Highspeed straks tarieven gaat aanbieden die ook maar een beetje bij de lage prijs en flexibiliteit van de oude BeNeLux-trein in de buurt komen? Daar kunnen ze de heffing niet van betalen, dus vast niet. Ergo een verslechtering.
dag
  woensdag 25 september 2013 @ 15:28:34 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131553611
Bij DB is er vanaf deze week ook de mogelijkheid om op 100 stations een halfuur gratis wifi per dag te gebruiken: http://www.bahn.de/p/view/service/bahnhof/wlan_bahnhof.shtml
pi_131553693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:26 schreef Peter het volgende:
Staat wel in de concessie, boeit de reiziger niet wie er debet aan is, NS Highspeed had ingetekend om die te gaan rijden.
Het boeit de reiziger niet, wat de reiziger wel boeit is lage prijzen en hoge frequenties. En die trein naar Den Haag boeit ze ook redelijk weinig.

quote:
En wie heeft er contracten met de treinenbouwer gesloten die berucht stond om slechte levertijden en een slecht product? De Reiziger? Nee toch?
Als je niet snapt hoe aanbesteden werkt dan heeft het geen zin om hier een discussie over te voeren. De NS was wettelijk verplicht om met AnsaldoLelystad in zee te gaan.

quote:
Laat dan alles maar klassiek rijden.. scheelt maar een paar minuten toch?
Weer een gebrek aan kennis of chargeer je gewoon maar wat?

quote:
Denk jij dat NS Highspeed straks tarieven gaat aanbieden die ook maar een beetje bij de lage prijs en flexibiliteit van de oude BeNeLux-trein in de buurt komen? Daar kunnen ze de heffing niet van betalen, dus vast niet. Ergo een verslechtering.
Die heffing moet dan ook fors naar beneden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 15:34:31 #268
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131553823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:26 schreef Peter het volgende:
[..]

Niemand verplicht je iets. Maar je kan niet met droge ogen beweren dat NS Highspeed levert wat is afgesproken en aan het publiek is beloofd.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Want ik ben het ook niet met die stelling eens. Ik ben het alleen niet eens met de gevolgtrekking die vervolgens getrokken wordt omdat de werkelijkheid nu eenmaal veel gecompliceerder is dan door jou gesteld wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 15:35:18 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131553855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die heffing moet dan ook fors naar beneden.
het is de enige manier om een goed aanbod via de HSL te kunnen krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131553862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het boeit de reiziger niet, wat de reiziger wel boeit is lage prijzen en hoge frequenties. En die trein naar Den Haag boeit ze ook redelijk weinig.
Vandaar de LageLanden Lijn en de angst van de NS en de minister daarvoor?;) En de goede bezetting van de BENeLuxtrein?
quote:
[..]

Als je niet snapt hoe aanbesteden werkt dan heeft het geen zin om hier een discussie over te voeren. De NS was wettelijk verplicht om met AnsaldoLelystad in zee te gaan.
Laat mij de wet maar zien waar staat dat kwaliteit en ervaring niet als eis van de bouwer opgenomen mocht worden bij de aanbesteding. En dat men geen boeteclausule mocht toevoegen als de leveringstijd fors werd overschreden. Ik zie die wetteksten graag!
quote:
[..]

Weer een gebrek aan kennis of chargeer je gewoon maar wat?
Chargeren is ook leuk, maar ik volg het dossier toch echt al een hele tijd en met een studie die aansluit bij aanbestedingen en beleid kan je niet zeggen dat ik er niets vanaf weet ;).
quote:
[..]

Die heffing moet dan ook fors naar beneden.
NS Highspeed heeft zelf ingeschreven voor een veel te hoog bedrag.
dag
pi_131553998
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is de enige manier om een goed aanbod via de HSL te kunnen krijgen
Dat kan bij een nieuwe aanbesteding. Er zal geen vervoerder zijn die het in zijn hoofd haalt nu nog een onmogelijk bedrag te bieden.
Maar nu onderhands NS Highspeed korting geven en marktpartijen uit te sluiten is niet fair.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nergens gezegd. Want ik ben het ook niet met die stelling eens. Ik ben het alleen niet eens met de gevolgtrekking die vervolgens getrokken wordt omdat de werkelijkheid nu eenmaal veel gecompliceerder is dan door jou gesteld wordt.
De kern is dat NS Highspeed niet levert wat afgesproken is en dat ze daarvoor nog beloond wordt met kortingen, verminderde dienstverlening te tolereren en zicht op uitsluiten van concurrentie bij het samenvoegen van HSL en HRN concessies.
dag
pi_131554164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:35 schreef Peter het volgende:

[..]

Vandaar de LageLanden Lijn en de angst van de NS en de minister daarvoor?;) En de goede bezetting van d eBENeLuxtrein?
De NS heeft inderdaad gelogen over de bezetting van de Beneluxtrein. Nou jah, foei toch. Het aantal reizigers van/naar Den Haag is niet zo bizar groot en was vooral omdat het de tweede IC per uur was tussen Dordrecht en Roosendaal. Bij de LageLandenLijn heeft NS gebruik gemaakt van haar wettelijk recht om de ACM in te schakelen. Ieder weldenkend bedrijf zou dat gedaan hebben als de mogelijkheid zich voor zou doen, het kan namelijk een negatieve weerslag hebben op je eigen bedrijfsresultaat. Dat is geen angst, dat is gebruik maken van de mogelijkheden die er door de wetgever neergelegd zijn.

quote:
Laat mij de wet maar zien waar staat dat kwaliteit en ervaring niet als eis van de bouwer opgenomen mocht worden bij de aanbesteding. En dat men geen boeteclausule mocht toevoegen als de leveringstijd fors werd overschreden. Ik zie die wetteksten graag!
Die wet is er niet. Alleen waren er ten tijde van de gunning geen kwaliteitsissues, er was alleen sprake van vertraagde levering. Vertraging die op dat moment nog niet buitensporig was in vergelijking met andere treinenbouwers. Het toelatingsproces is nou eenmaal heel erg pijnlijk. In het contract met AnsaldoBreda staat een boeteclausule van 20% van het aankoopbedrag bij veel te late levering. Of dit wel of niet opgeëist gaat worden is aan de juristen van de bedrijven.

quote:
Chargeren is ook leuk, maar ik volg het dossier toch echt al een hele tijd en met een studie die aansluit bij aanbestedingen en beleid kan je niet zeggen dat ik er niets vanaf weet ;).
Dan volg je het dossier ogenschijnlijk maar half want je weet niet eens dat er een boeteclausule is, je weet niet wat de regels omtrent aanbestedingen zijn en het grootste gedeelte van je argumenten is napraterij van reizigersorganisaties die er zelf al even weinig kaas van hebben gegeten. Iedere keer dat je hier feiten gepresenteerd krijgt draai je er omheen of je komt met nieuwe tegenvragen.

quote:
NS Highspeed heeft zelf ingeschreven voor een veel te hoog bedrag.
Dat kan wel zo zijn maar dat betekent niet dat het bedrag niet veel te hoog is. Dit is onrendabel en oneconomisch. Dat zag je ook duidelijk tijdens de enorme verlaging van de Fyra-toeslagen, daarna zaten die treinen in de spits opeens wél vol.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 15:44:19 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131554174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat kan bij een nieuwe aanbesteding. Er zal geen vervoerder zijn die het in zijn hoofd haalt nu nog een onmogelijk bedrag te bieden.
Maar nu onderhands NS Highspeed korting geven en marktpartijen uit te sluiten is niet fair.
klopt, maar een lagere infraheffing zal de reiziger wel ten goede komen, omdat het zo aantrekkelijker wordt om het productaanbod uit te breiden. Dat hoeft niet zo veel te zijn als NSH geboden heeft, maar echt afgestemd op de vraag op bepaalde trajecten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131554268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat kan bij een nieuwe aanbesteding.
Dat kan ook zonder nieuwe aanbesteding.

quote:
Er zal geen vervoerder zijn die het in zijn hoofd haalt nu nog een onmogelijk bedrag te bieden.
Dus jij denkt serieus dat bedrijven niet twee keer dezelfde fout maken? Reken er maar op dat de enige twee partijen die een realistisch bod zouden doen SNCF en DB zijn. Die zouden het leuk vinden voor erbij, de rest wil graag voet aan de grond. En dát is nou precies het probleem met verplicht aanbesteden.

quote:
Maar nu onderhands NS Highspeed korting geven en marktpartijen uit te sluiten is niet fair.
Ik zie nog steeds niet in waarom dat niet fair zou zijn. Het voordeel voor de reizigers bij volledige integratie in het HRN is veel groter dan bij een versnipperd net.

quote:
De kern is dat NS Highspeed niet levert wat afgesproken is en dat ze daarvoor nog beloond wordt met kortingen, verminderde dienstverlening te tolereren en zicht op uitsluiten van concurrentie bij het samenvoegen van HSL en HRN concessies.
Ze houden zich vooralsnog prima aan wat er afgesproken is, er ligt nu alleen een voorstel waarmee ze af willen gaan wijken van eerder gemaakte afspraken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131554990
Lets agree to disagree. Naar mijn mening levert NS Highspeed bij verre niet wat er is afgesproken en zou ze daarvoor moeten worden bestraft, niet beloond.
dag
pi_131555134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:04 schreef Peter het volgende:
Lets agree to disagree. Naar mijn mening levert NS Highspeed bij verre niet wat er is afgesproken en zou ze daarvoor moeten worden bestraft, niet beloond.
Wat jij bestempelt als een foutieve mening zijn simpelweg keiharde feiten. Er zijn misschien verkeerde afspraken gemaakt en je kan echt wel wat verwijten maken maar voor de rest...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131555296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Ze houden zich vooralsnog prima aan wat er afgesproken is,
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Hou op, schei uit!

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_131555378
Ik heb nooit de illusie gehad dat jij het wel snapt, Driek :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:17:59 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131555409
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met deze discussie...

Hier, een foto van een nieuwe trein:



De gloednieuwe Bombardier Omneo
  woensdag 25 september 2013 @ 16:19:52 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131555468
Ziet er spannend uit!
pi_131555489
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb nooit de illusie gehad dat jij het wel snapt, Driek :)
Het is verbazingwekkend dat de NS überhaupt de tijd en mogelijkheid heeft gekregen om een alternatief plan te presenteren:
- Meer dan 4 jaar na de start van de HSL-concessie wordt het beloofde treinaanbod* nog steeds niet geleverd
- Het is niet duidelijk wanneer het beloofde aanbod wel wordt geleverd
- Het is niet duidelijk in hoeverre NMBS is bereid om mee te werken aan het realiseren van de concessie
- Het is nog niet duidelijk waartoe NS bereid is: bij het voorstel dat in juni werd gepresenteerd was sprake van nieuw intercitymaterieel met een maximumsnelheid tussen 200 en 250 km/h, vraag is of hiermee de geëiste rijtijden gehaald kunnen worden

* Wat was ook alweer de concessieverplichting:
- 32x p/d Asd - Bd (rijdt, maar niet binnen gestelde rijtijden)
- 32x p/d Asd - Rtd (vanaf oktober 2 spitsritten per dag per richting)
- 16x p/d Asd - Bxl via HSL (rijdt vanaf oktober 2x p/d)
- 8x p/d Gvc - Bd - Bxl (rijdt niet)
- 10x p/d Asd - Parijs (rijdt)

Ja echt, de NS/HSA voldoet heul goed aan de eisen. :)
  woensdag 25 september 2013 @ 16:28:09 #282
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131555733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ziet er spannend uit!
Uit de brochure:
quote:
The new vehicles are able to run at speeds between 160 and 200 km/h under 1,500 V or 25 kV voltage.
Dus misschien is dit ook iets voor NS?
  woensdag 25 september 2013 @ 16:29:12 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131555759
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met deze discussie...

Hier, een foto van een nieuwe trein:

[ afbeelding ]

De gloednieuwe Bombardier Omneo
Oei, mijn ogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131555850
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Het is verbazingwekkend dat de NS überhaupt de tijd en mogelijkheid heeft gekregen om een alternatief plan te presenteren:
- Meer dan 4 jaar na de start van de HSL-concessie wordt het beloofde treinaanbod* nog steeds niet geleverd
- Het is niet duidelijk wanneer het beloofde aanbod wel wordt geleverd
- Het is niet duidelijk in hoeverre NMBS is bereid om mee te werken aan het realiseren van de concessie
- Het is nog niet duidelijk waartoe NS bereid is: bij het voorstel dat in juni werd gepresenteerd was sprake van nieuw intercitymaterieel met een maximumsnelheid tussen 200 en 250 km/h, vraag is of hiermee de geëiste rijtijden gehaald kunnen worden

* Wat was ook alweer de concessieverplichting:
- 32x p/d Asd - Bd (rijdt, maar niet binnen gestelde rijtijden)
- 32x p/d Asd - Rtd (vanaf oktober 2 spitsritten per dag per richting)
- 16x p/d Asd - Bxl via HSL (rijdt vanaf oktober 2x p/d)
- 8x p/d Gvc - Bd - Bxl (rijdt niet)
- 10x p/d Asd - Parijs (rijdt)

Ja echt, de NS/HSA voldoet heul goed aan de eisen. :)
Als je de rest van de concessie even handig vergeet heeft de discussie geen zin.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 16:33:11 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131555904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb nooit de illusie gehad dat jij het wel snapt, Driek :)
NSH houdt zich totaal niet aan de afspraken. Tijd voor nieuwe afspraken die de reiziger wel ten goede komen, alleen daarvoor ontbreekt de kennis bij de overheid die een te hoge infraheffing oplegt en niet de NS wil dwingen de reiziger tegemoet te komen.

Het liefst zou ik dan ook een nieuwe aanbesteding zien, maar integratie met het binnenlandse net kan de reiziger veel meer helpen, mits er ook echt hard gewerkt wordt om dit voor elkaar te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 16:34:45 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131555958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:17 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met deze discussie...

Hier, een foto van een nieuwe trein:

[ afbeelding ]

De gloednieuwe Bombardier Omneo
ziet er niet heel erg strak uit helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131555961
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

NSH houdt zich totaal niet aan de afspraken. Tijd voor nieuwe afspraken die de reiziger wel ten goede komen, alleen daarvoor ontbreekt de kennis bij de overheid die een te hoge infraheffing oplegt en niet de NS wil dwingen de reiziger tegemoet te komen.

Het liefst zou ik dan ook een nieuwe aanbesteding zien, maar integratie met het binnenlandse net kan de reiziger veel meer helpen, mits er ook echt hard gewerkt wordt om dit voor elkaar te krijgen
Er is pas sprake van volledige uitvoering als er treinen zouden zijn, die zijn er niet. Dan kan je met frequenties gaan gooien en ook het argument aanvoeren dat ze, ook al blokkeren de Belgen het, gewoon maar Den Haag-Brussel moeten gaan rijden maar hey! Eigen schuld, België is de makkelijkste en meest open spoormarkt van Europa! Is dus echt de schuld van de HSA.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131555962
Wat is er tegen op het huidige Engelse model van meerdere aanbieders? Op de hogere prijs na dan?
dag
pi_131556057
pi_131556117
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Noem je Deadlock nu een digitale stationsoptimist?
dag
pi_131556134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen op het huidige Engelse model van meerdere aanbieders? Op de hogere prijs na dan?
Heel veel. Maar ik ga mijn stokpaardje niet weer uit de kast halen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131556137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen op het huidige Engelse model van meerdere aanbieders? Op de hogere prijs na dan?
Dat die vervoerders pas in 2012 voor een keer winst hebben gemaakt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 16:40:32 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131556150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen op het huidige Engelse model van meerdere aanbieders? Op de hogere prijs na dan?
de hogere prijs
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is pas sprake van volledige uitvoering als er treinen zouden zijn, die zijn er niet. Dan kan je met frequenties gaan gooien en ook het argument aanvoeren dat ze, ook al blokkeren de Belgen het, gewoon maar Den Haag-Brussel moeten gaan rijden maar hey! Eigen schuld, België is de makkelijkste en meest open spoormarkt van Europa! Is dus echt de schuld van de HSA.
dat is de makkelijke weg kiezen. NSH had moeten zorgen dat de treinen er waren en die zijn er gewoon niet omdat er zolang aangeklooid is. Er werd door de mensen van de gebakken lucht gekozen voor een nieuwe trein bij een fabrikant waar toen al vraagtekens over waren. Was er eerder ingegrepen dan had er nu wel degelijk al iets beters gereden dan de V160 en een excuus-Benelux.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131556160
quote:
6s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Noem je Deadlock nu een digitale stationsoptimist?
Nee hoor, daar ken ik Deadlock2k te goed voor :)
  woensdag 25 september 2013 @ 16:41:40 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131556189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is pas sprake van volledige uitvoering als er treinen zouden zijn, die zijn er niet.
Dat staat niet in de concessie maar in de niet-handhavingsbrief van Eurlings uit 2009, Mansveld heeft die brief een aantal maanden terug ingetrokken.
pi_131556195
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de hogere prijs

[..]

dat is de makkelijke weg kiezen. NSH had moeten zorgen dat de treinen er waren en die zijn er gewoon niet omdat er zolang aangeklooid is. Er werd door de mensen van de gebakken lucht gekozen voor een nieuwe trein bij een fabrikant waar toen al vraagtekens over waren. Was er eerder ingegrepen dan had er nu wel degelijk al iets beters gereden dan de V160 en een excuus-Benelux.
Ik denk dat het juridisch niet mogelijk was het contract eerder te ontbinden. Maar dat is eigenlijk meer iets wat tijdens de parlementaire enquête naar boven zal moeten komen. De vraagtekens waren niet genoeg om nee te zeggen tegen de inschrijving in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131556202
Zit inmiddels al ruim een half uur in een defecte trein bij Best -O-
  woensdag 25 september 2013 @ 16:44:34 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131556321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik denk dat het juridisch niet mogelijk was het contract eerder te ontbinden.
Het contract met AB had naar alle waarschijnlijkheid jaren terug al ontbonden kunnen worden (wegens de vele vertraging), maar dat zou eindigen in hetzelfde juridisch steekspel tussen NS en AB en zou NS zeker de HSL-concessie hebben gekost omdat ze moedwillig het materieel zouden torpederen.

Dat nu is besloten om de V250 niet meer in te zetten komt door de winterproblemen en de volkomen belachelijke houding van AB in de maanden daarna.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 16:45:48 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131556374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het contract met AB had naar alle waarschijnlijkheid jaren terug al ontbonden kunnen worden (wegens de vele vertraging), maar dat zou eindigen in hetzelfde juridisch steekspel tussen NS en AB en zou NS zeker de HSL-concessie hebben gekost omdat ze moedwillig het materieel zouden torpederen.

Dat nu is besloten om de V250 niet meer in te zetten komt door de winterproblemen en de volkomen belachelijke houding van AB in de maanden daarna.
precies. Het is dan beschamend dat we nog geen steek op zijn geschoten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131556388
En nog een belangrijke factor, I&M heeft NS opgedragen treinen te kopen die 250 km/h moesten, NS wilde nooit harder dan 200 - 220 km/h over de HSL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')