abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2013 @ 13:41:33 #226
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131550032
Maar voor alleen hoge snelheid is zo weinig markt dat de capaciteit van het baanvak nog veel minder wordt benut. Ik zie daarom niet in waarom je het (vooralsnog) niet gewoon kunt combineren.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:44:57 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131550134
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:34 schreef Duvel het volgende:
Het probleem met lagere en hogere snelheden mengen, is dat de capaciteit van het baanvak niet optimaal benut wordt.
Als je helemaal niet rijdt omdat hard te duur is benut je de capaciteit helemaal niet. Dat is pas optimaal. ^O^
pi_131550223
Zolang er maximaal 4 treinen per uur over die HSL gaan lijkt me de maximale baanvakcapaciteit sowieso niet erg relevant.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:48:38 #229
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131550243
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet echt, want dan beloon je de NS voor de puinhopen die er gemaakt zijn. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn, zeker niet omdat de overheid de NS als melkkoe gaat gebruiken in plaats van echt iets te doen voor de reiziger
Een geïntegreerd model is nog altijd beter dan een losse HSL waar ook al niet hard overheen gereden gaat worden lijkt mij. Daarnaast heeft de overheid puinhopen gefaciliteerd en zelfs bevorderd dus ik zou niet inzien waarom een andere partij niet gebruik zou maken van de ruimte die er is om puinhopen te maken. Je hebt gelijk dat NS gefaald heeft. Je hebt niet gelijk dat het dan vanzelfsprekend is dat iemand anders dan mag rijden juist omdat de situatie veel complexer is dan een bakker om de hoek die zijn het brood in de oven laat verbranden terwijl er op de volgende hoek een andere bakker zit.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:50:09 #230
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131550287
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:
Zolang er maximaal 4 treinen per uur over die HSL gaan lijkt me de maximale baanvakcapaciteit sowieso niet erg relevant.
Even theoretisch beschouwd..: Als je alleen de HSL bekijkt kunnen daar 4 treinen per uur met 160 km/h en 4 treinen per uur met 300 km/h prima door elkaar heen rijden qua capaciteit. Komt het toevallig slecht uit dan zet je de Benelux bij Noorderkempen aan de kant. Prima toch?
  woensdag 25 september 2013 @ 13:51:32 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131550325
Van mij hoeft het niet per sé een andere partij te worden, als NS opnieuw de beste kaarten heeft mag NS het van mij best opnieuw doen. Wat ik van belang vind is dat de overheid duidelijk opstelt wat er van de vervoerder verwacht wordt (minimale bediening, aan rijtijden, enz) en hierop handhaaft.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 13:54:17 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131550409
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een geïntegreerd model is nog altijd beter dan een losse HSL waar ook al niet hard overheen gereden gaat worden lijkt mij. Daarnaast heeft de overheid puinhopen gefaciliteerd en zelfs bevorderd dus ik zou niet inzien waarom een andere partij niet gebruik zou maken van de ruimte die er is om puinhopen te maken. Je hebt gelijk dat NS gefaald heeft. Je hebt niet gelijk dat het dan vanzelfsprekend is dat iemand anders dan mag rijden juist omdat de situatie veel complexer is dan een bakker om de hoek die zijn het brood in de oven laat verbranden terwijl er op de volgende hoek een andere bakker zit.
ik zeg nergens dat de NS het niet uit mag voeren. Zowel de NS als de overheid moeten ervoor zorgen dat de reiziger tegemoet wordt gekomen, omdat er een puinhoop van is gemaakt. Het van de NS een melkkoe maken helpt hier in ieder geval niet bij -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131550410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:51 schreef James1988 het volgende:
Van mij hoeft het niet per sé een andere partij te worden, als NS opnieuw de beste kaarten heeft mag NS het van mij best opnieuw doen. Wat ik van belang vind is dat de overheid duidelijk opstelt wat er van de vervoerder verwacht wordt (minimale bediening, aan rijtijden, enz) en hierop handhaaft.
Dat strookt toch niet met je eerdere opmerking? In dat geval sluit je het wanpresterende bedrijf toch uit van weer bieden? Wat schiet je er anders mee op?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:01:55 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131550683
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat de NS het niet uit mag voeren. Zowel de NS als de overheid moeten ervoor zorgen dat de reiziger tegemoet wordt gekomen, omdat er een puinhoop van is gemaakt. Het van de NS een melkkoe maken helpt hier in ieder geval niet bij -O-
Op zich kan je NS het beste faciliteren om te zorgen dat een maximum aan (vervoers-)marktpotentieel benut kan worden. Daar is die integratie en harder rijden juist een hele sterke in omdat je daar gezamelijk meer uit kunt halen dan van een losse HSL- of HRN-concessie.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 14:04:22 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131550759
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zich kan je NS het beste faciliteren om te zorgen dat een maximum aan (vervoers-)marktpotentieel benut kan worden. Daar is die integratie en harder rijden juist een hele sterke in omdat je daar gezamelijk meer uit kunt halen dan van een losse HSL- of HRN-concessie.
absoluut, alleen dat zie ik helaas niet gebeuren als het huidige beleid wordt gehandhaafd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 14:14:31 #236
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131551062
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

absoluut, alleen dat zie ik helaas niet gebeuren als het huidige beleid wordt gehandhaafd.
Zie jij bij een gelijkblijvend beleid een aanbestede concessie wel lukken dan?
  woensdag 25 september 2013 @ 14:16:44 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131551121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie jij bij een gelijkblijvend beleid een aanbestede concessie wel lukken dan?
Ik niet. Dat zal óók anders moeten.
pi_131551132
Routekaart voor verder te ondernemen stappen na cancelen hogesnelheidsaspiraties NS:

http://www.voorbeterov.nl/130923.php
  woensdag 25 september 2013 @ 14:18:28 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131551172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik niet. Dat zal óók anders moeten.
Zou hét betoog van VBOV niet daarop gericht moeten zijn in plaats van op wegwezen met NS, een ander mag het proberen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 14:18:40 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131551183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zie jij bij een gelijkblijvend beleid een aanbestede concessie wel lukken dan?
nee, want die komt er niet, omdat de overheid bij onderhands gunnen meer kan verdienen.

Het zou zo moeten zijn dat het de reiziger ten goede komt en dat is al tijden het probleem dat dit niet voldoende gebeurt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131551413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zou hét betoog van VBOV niet daarop gericht moeten zijn in plaats van op wegwezen met NS, een ander mag het proberen?
NS: "Ansaldo bakt er chronisch niets van. Geer vertrouwen meer in. Einde contract en schadevergoeding dokken."

MVBOV: "NS bakt er chronisch niets van. Geen vertrouwen meer in. Einde contract en schadevergoeding dokken."

Want zo werkt het inderdaad. Als je leverancier er chronisch een potje van maakt, dan komt de dag dat je afscheid moet nemen.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:34:20 #242
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131551690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:26 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

NS: "Ansaldo bakt er chronisch niets van. Geer vertrouwen meer in. Einde contract en schadevergoeding dokken."

MVBOV: "NS bakt er chronisch niets van. Geen vertrouwen meer in. Einde contract en schadevergoeding dokken."

Want zo werkt het inderdaad. Als je leverancier er chronisch een potje van maakt, dan komt de dag dat je afscheid moet nemen.
Je doet aan oversimplificaties en daar is niemand mee gebaat als daar het onderliggende probleem niet mee wordt opgelost.
pi_131552066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je doet aan oversimplificaties en daar is niemand mee gebaat als daar het onderliggende probleem niet mee wordt opgelost.
Het onderliggende probleem wordt toch opgelost/weggenomen als je er een andere vervoerder neer zet die al wel ervaring heeft met HSL-diensten?
dag
pi_131552324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Het onderliggende probleem wordt toch opgelost/weggenomen als je er een andere vervoerder neer zet die al wel ervaring heeft met HSL-diensten?
Hoe kom je daarbij? Wat wordt er dan opgelost?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:52:14 #245
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131552358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:43 schreef Peter het volgende:

[..]

Het onderliggende probleem wordt toch opgelost/weggenomen als je er een andere vervoerder neer zet die al wel ervaring heeft met HSL-diensten?
Het onderliggende probleem is dat het ministerie zich niet of nauwelijks wil bemoeien met vervoersdiensten. Daarmee geef je vervoerders of dat nu NS, Arriva of Connexxion is een vrijbrief om te beknibbelen op diverse kwaliteitsaspecten die belangrijk zijn voor een betrouwbaar en goed openbaar vervoerssysteem. NS kan blunderen door een combinatie van een lakse overheid en onhandig beleid in het verleden. Zoiets hebben busvervoerders in bepaalde delen van Nederland ook gedaan op het moment dat de overheid niet wenste toe te zien op het OV. Dat zie je ook in het regionale busvervoer in Groot Britannië wat alleen op basis van kostprijs gegunt wordt. Op het moment dat je marktwerking gebruikt om een nutsvoorziening te regelen via een tijdelijk monopolie (=concessie) moet je je ervan bewust zijn dat je kwaliteit alleen kunt afdwingen door goede prikkels in een contract op te nemen. Dat komt niet door de concurrentie in de aanbestedingsfase.
pi_131552450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Wat wordt er dan opgelost?
Gebrek aan kennis bij de NS. Gebrek aan wil om een goed product te leveren. Gebrek aan prikkels doordat de concessie toch niet wordt afgenomen.
dag
pi_131552500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het onderliggende probleem is dat het ministerie zich niet of nauwelijks wil bemoeien met vervoersdiensten. Daarmee geef je vervoerders of dat nu NS, Arriva of Connexxion is een vrijbrief om te beknibbelen op diverse kwaliteitsaspecten die belangrijk zijn voor een betrouwbaar en goed openbaar vervoerssysteem. NS kan blunderen door een combinatie van een lakse overheid en onhandig beleid in het verleden. Zoiets hebben busvervoerders in bepaalde delen van Nederland ook gedaan op het moment dat de overheid niet wenste toe te zien op het OV. Dat zie je ook in het regionale busvervoer in Groot Britannië wat alleen op basis van kostprijs gegunt wordt. Op het moment dat je marktwerking gebruikt om een nutsvoorziening te regelen via een tijdelijk monopolie (=concessie) moet je je ervan bewust zijn dat je kwaliteit alleen kunt afdwingen door goede prikkels in een contract op te nemen. Dat komt niet door de concurrentie in de aanbestedingsfase.
Je vergeet dat Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia rekenschap moeten afleggen aan lagere overheden die wel dichter bij hun burger zitten dan het Haagse pluche. Dat gaat in mijn ogen al een stuk beter dan hoe de NS en het ministerie van I&M met elkaar omgaan.
dag
pi_131552502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Gebrek aan kennis bij de NS. Gebrek aan wil om een goed product te leveren. Gebrek aan prikkels doordat de concessie toch niet wordt afgenomen.
Kennis kan eenvoudig ingekocht worden. Hoe kom je erbij dat er geen wil is om een goed product te leveren? Maken die vijf minuten daadwerkelijk het onderscheid tussen een slecht en een goed product? Hoezo is het een gebrek aan prikkels als de concessie niet wordt ingetrokken?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 14:58:02 #249
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131552527
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Je vergeet dat Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia rekenschap moeten afleggen aan lagere overheden die wel dichter bij hun burger zitten dan het Haagse pluche. Dat gaat in mijn ogen al een stuk beter dan hoe de NS en het ministerie van I&M met elkaar omgaan.
Dat versterkt eerder mijn argument dat dat het het afzwakt denk ik.
pi_131552559
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Je vergeet dat Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia rekenschap moeten afleggen aan lagere overheden die wel dichter bij hun burger zitten dan het Haagse pluche. Dat gaat in mijn ogen al een stuk beter dan hoe de NS en het ministerie van I&M met elkaar omgaan.
Als je dit zegt heb je echt een grondig gebrek aan feitenkennis aangezien het daar net zo fout is gegaan als bij de NS op een schaal die nog eens een veel grotere impact heeft ook.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')