abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131546875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?
Een minuut ongeveer. Overstappen worden hier en daar wel een minuut krapper.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 12:00:13 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131546878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

[s]We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.
Maak daar van: Er ligt infrastructuur die geschikt is voor 300km/h, we maken daar 12 keer dag goed gebruik van met een trein die we toch al hadden, en de rest gaat op een snelheid die nog altijd flink hoger is dan normale treinen. En dan klinkt het best logisch.
pi_131547006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een minuut ongeveer. Overstappen worden hier en daar wel een minuut krapper.
Dus er is meer kans dat de trein volgens de meetmethode op tijd rijdt.. Maar tegelijk hebben reizigers meer kans om hun aansluiting te missen omdat de overstaptijden krapper zijn geworden?

Wie wint er nu bij deze oplossing? De reiziger dus totaal niet..
dag
pi_131547142
Ach, zo'n ramp vind ik het niet. Vorig jaar werkte het best goed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131547171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ach, zo'n ramp vind ik het niet. Vorig jaar werkte het best goed.
Voor de punctualiteitscijfers zal het erg goed zijn ja ^O^.
dag
  woensdag 25 september 2013 @ 12:10:59 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131547291
Vanochtend weer zo'n mooi staaltje "goed voor de punctualiteitscijfers": IC naar Lelystad komt binnenrijden op Den Haag HS (in de trein stond "Overstap sprinter Den Haag Centraal") en op het perron kon ik nog net de sluitseinen van die sprinter zien....
pi_131547361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Voor de punctualiteitscijfers zal het erg goed zijn ja ^O^.
Na 9 jaar gezeik op Zwolle-Deventer vv en drie keer een STS over de overweg naast het station in Wijhe heb ik liever dit (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_131547687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Na 9 jaar gezeik op Zwolle-Deventer vv en drie keer een STS over de overweg naast het station in Wijhe heb ik liever dit (y)
Welk gezeik en welk Stop-Tonend-Sein staat er 3 keer?
Aan dat sein kon je altijd zien of de trein richting Zwolle op tijd kwam. Als die niet 4-5 minuten voor vertrektijd op rood sprong, wist je al dat de trein te laat was. Omroepen werd niet vaak gedaan destijds.
dag
  woensdag 25 september 2013 @ 12:23:00 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131547701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:19 schreef ReisT het volgende:
Binnenkort tot wel 13 treinen per dag met 300 wat gewoon best netjes is voor zo'n internationale verbinding. In de toekomst waarschijnlijk nog meer ook.

[..]

Een miljardeninvestering in wat "met de kennis van nu" de verkeerde keuze was? Dat is wel een aanfluiting ja.

[..]

Waar niks mis mee is. Prima snelheid voor die kippeneindjes in dit kikkerlandje.
Steek die kennis van nu maar in je hol. Als je een HSL bouwt, moet je er hard op rijden. Dat de vervoerder faalt, wil niet zeggen dat de fout bij de infrastructuur ligt. Zelfs Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn zijn voor 200 km/u ontworpen. Dan moet je op de HSL toch harder rijden om het niet het lachertje van Europa te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 12:26:13 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131547813
dat laatste zijn wel toch al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131547847
En die "slechts" 5 minuten verschil maken natuurlijk best uit als het gaat om 20 minuten of 25 minuten voor Schiphol-Rotterdam. Dat is 20% van de hele reisduur.
pi_131547907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:22 schreef Peter het volgende:

[..]

Welk gezeik en welk Stop-Tonend-Sein staat er 3 keer?
Aan dat sein kon je altijd zien of de trein richting Zwolle op tijd kwam. Als die niet 4-5 minuten voor vertrektijd op rood sprong, wist je al dat de trein te laat was. Omroepen werd niet vaak gedaan destijds.
Gezeik alsin; doorschietende VIRM's door een rood sein heen, 3 keer in 9 jaar. Omroepen worden ook niet normaal gedaan tijdens de zomerperiode dus daar is niet zoveel verschil in. Gezeik; veel vertraging, veel aansluitingen die gemist werden, dat is met deze maatregelen afgenomen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 12:34:45 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131548108
het aangeven van treinlengtes kan al helpen om vertragingen in te perken, omdat het zorgt voor betere verdeling van de passagiers
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 12:35:13 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131548119
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
dat laatste zijn wel toch al
Samen met de Denen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 12:41:09 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131548322
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Samen met de Denen.
die lijken nu juist stappen in de goede richting te gaan zetten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131549041
Is al het mDDM inmiddels al van de baan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 13:08:37 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131549107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:05 schreef GlenSpey het volgende:
Is al het mDDM inmiddels al van de baan?
ja, al wachten de laatste stammetjes nog op revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 13:10:49 #218
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131549168
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je een HSL bouwt, moet je er hard op rijden.
Daarom wordt er ook hard op gereden, door de Thalys. En 12 per dag is best behoorlijk, er zijn genoeg HSL's in andere landen waar dat aantal niet gehaald wordt.

We moeten gewoon een keer af van het idee dat ALLE treinen die van de HSL gebruik maken zo hard moeten rijden. In onze buurlanden snapt men tenminste dat als die lijn er toch ligt, je die prima - naast de echte HST's natuurlijk - kan gebruiken voor andere treinen die 'slechts' 200 rijden. Zodat de regionale reizigers er ook wat aan hebben dat die lijn er ligt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 13:23:50 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131549534
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:10 schreef ReisT het volgende:

[..]

Daarom wordt er ook hard op gereden, door de Thalys. En 12 per dag is best behoorlijk, er zijn genoeg HSL's in andere landen waar dat aantal niet gehaald wordt.

We moeten gewoon een keer af van het idee dat ALLE treinen die van de HSL gebruik maken zo hard moeten rijden. In onze buurlanden snapt men tenminste dat als die lijn er toch ligt, je die prima - naast de echte HST's natuurlijk - kan gebruiken voor andere treinen die 'slechts' 200 rijden. Zodat de regionale reizigers er ook wat aan hebben dat die lijn er ligt.
zeker, alleen als de NS dat gaat doen dan voldoen ze in de verste verte niet meer aan wat ze in de HSL-concessie beloofd hebben. Daarom zou die concessie dan ook ingetrokken moeten worden en opnieuw uitgeschreven moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131549572
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeker, alleen als de NS dat gaat doen dan voldoen ze in de verste verte niet meer aan wat ze in de HSL-concessie beloofd hebben. Daarom zou die concessie dan ook ingetrokken moeten worden en opnieuw uitgeschreven moeten worden.
Non sequitur en niet in het maatschappelijk belang. En wel om wat Klaasje hieronder schrijft.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:25:20 #221
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131549573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:27 schreef Igen het volgende:
En die "slechts" 5 minuten verschil maken natuurlijk best uit als het gaat om 20 minuten of 25 minuten voor Schiphol-Rotterdam. Dat is 20% van de hele reisduur.
Die vijf minuten zorgen voor zo ontzettend veel meer kosten dat reizigers dat niet willen betalen. Als de belastingbetaler dat ook niet wil betalen zijn die laatste vijf minuten simpelweg exit als je verstandig bent.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:26:57 #222
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131549610
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeker, alleen als de NS dat gaat doen dan voldoen ze in de verste verte niet meer aan wat ze in de HSL-concessie beloofd hebben. Daarom zou die concessie dan ook ingetrokken moeten worden en opnieuw uitgeschreven moeten worden.
De gecombineerde concessie wordt per 2015 uitgeschreven. Prima toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 13:29:13 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131549671
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De gecombineerde concessie wordt per 2015 uitgeschreven. Prima toch?
niet echt, want dan beloon je de NS voor de puinhopen die er gemaakt zijn. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn, zeker niet omdat de overheid de NS als melkkoe gaat gebruiken in plaats van echt iets te doen voor de reiziger
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 13:32:53 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131549767
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De gecombineerde concessie wordt per 2015 uitgeschreven. Prima toch?
Die concessie is (vooralsnog) gestoeld op de eerdere HRN- en HSL-concessies, inclusief inkomsten en bedieningspatroon. Als je dat significant gaat wijzigen (omdat de vervoerder niet anders wil) krijg je een heel andere situatie waarbij je je moet afvragen of je nog wel door wilt zetten.

Ik kan me voorstellen waarom je als overheid zijnde toch vooral door wil gaan met die concessie: ¤ 160 miljoen per jaar aan concessieinkomsten (100 voor de HSL, 60 voor het HRN). Stop je de integratie en besteed je de HSL opnieuw aan, dan ga je dat bedrag er nooit meer uithalen.

Als reiziger én belastingbetaler vind ik het echter onacceptabel dat een bedrijf dat er al 4 jaar een ontzettende puinhoop van maakt z'n beloftes niet hoeft na te komen en nog 12 jaar lang mag blijven aanmodderen op de HSL.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:34:40 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131549832
Het probleem met lagere en hogere snelheden mengen, is dat de capaciteit van het baanvak niet optimaal benut wordt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')