Een minuut ongeveer. Overstappen worden hier en daar wel een minuut krapper.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?
Maak daar van: Er ligt infrastructuur die geschikt is voor 300km/h, we maken daar 12 keer dag goed gebruik van met een trein die we toch al hadden, en de rest gaat op een snelheid die nog altijd flink hoger is dan normale treinen. En dan klinkt het best logisch.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
[s]We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.
Dus er is meer kans dat de trein volgens de meetmethode op tijd rijdt.. Maar tegelijk hebben reizigers meer kans om hun aansluiting te missen omdat de overstaptijden krapper zijn geworden?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een minuut ongeveer. Overstappen worden hier en daar wel een minuut krapper.
Voor de punctualiteitscijfers zal het erg goed zijn jaquote:Op woensdag 25 september 2013 12:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ach, zo'n ramp vind ik het niet. Vorig jaar werkte het best goed.
Na 9 jaar gezeik op Zwolle-Deventer vv en drie keer een STS over de overweg naast het station in Wijhe heb ik liever dit (y)quote:Op woensdag 25 september 2013 12:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor de punctualiteitscijfers zal het erg goed zijn ja.
Welk gezeik en welk Stop-Tonend-Sein staat er 3 keer?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Na 9 jaar gezeik op Zwolle-Deventer vv en drie keer een STS over de overweg naast het station in Wijhe heb ik liever dit (y)
Steek die kennis van nu maar in je hol. Als je een HSL bouwt, moet je er hard op rijden. Dat de vervoerder faalt, wil niet zeggen dat de fout bij de infrastructuur ligt. Zelfs Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn zijn voor 200 km/u ontworpen. Dan moet je op de HSL toch harder rijden om het niet het lachertje van Europa te zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:19 schreef ReisT het volgende:
Binnenkort tot wel 13 treinen per dag met 300 wat gewoon best netjes is voor zo'n internationale verbinding. In de toekomst waarschijnlijk nog meer ook.
[..]
Een miljardeninvestering in wat "met de kennis van nu" de verkeerde keuze was? Dat is wel een aanfluiting ja.
[..]
Waar niks mis mee is. Prima snelheid voor die kippeneindjes in dit kikkerlandje.
Gezeik alsin; doorschietende VIRM's door een rood sein heen, 3 keer in 9 jaar. Omroepen worden ook niet normaal gedaan tijdens de zomerperiode dus daar is niet zoveel verschil in. Gezeik; veel vertraging, veel aansluitingen die gemist werden, dat is met deze maatregelen afgenomen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Welk gezeik en welk Stop-Tonend-Sein staat er 3 keer?
Aan dat sein kon je altijd zien of de trein richting Zwolle op tijd kwam. Als die niet 4-5 minuten voor vertrektijd op rood sprong, wist je al dat de trein te laat was. Omroepen werd niet vaak gedaan destijds.
die lijken nu juist stappen in de goede richting te gaan zettenquote:
ja, al wachten de laatste stammetjes nog op revisiequote:Op woensdag 25 september 2013 13:05 schreef GlenSpey het volgende:
Is al het mDDM inmiddels al van de baan?
Daarom wordt er ook hard op gereden, door de Thalys. En 12 per dag is best behoorlijk, er zijn genoeg HSL's in andere landen waar dat aantal niet gehaald wordt.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je een HSL bouwt, moet je er hard op rijden.
zeker, alleen als de NS dat gaat doen dan voldoen ze in de verste verte niet meer aan wat ze in de HSL-concessie beloofd hebben. Daarom zou die concessie dan ook ingetrokken moeten worden en opnieuw uitgeschreven moeten worden.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook hard op gereden, door de Thalys. En 12 per dag is best behoorlijk, er zijn genoeg HSL's in andere landen waar dat aantal niet gehaald wordt.
We moeten gewoon een keer af van het idee dat ALLE treinen die van de HSL gebruik maken zo hard moeten rijden. In onze buurlanden snapt men tenminste dat als die lijn er toch ligt, je die prima - naast de echte HST's natuurlijk - kan gebruiken voor andere treinen die 'slechts' 200 rijden. Zodat de regionale reizigers er ook wat aan hebben dat die lijn er ligt.
Non sequitur en niet in het maatschappelijk belang. En wel om wat Klaasje hieronder schrijft.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, alleen als de NS dat gaat doen dan voldoen ze in de verste verte niet meer aan wat ze in de HSL-concessie beloofd hebben. Daarom zou die concessie dan ook ingetrokken moeten worden en opnieuw uitgeschreven moeten worden.
Die vijf minuten zorgen voor zo ontzettend veel meer kosten dat reizigers dat niet willen betalen. Als de belastingbetaler dat ook niet wil betalen zijn die laatste vijf minuten simpelweg exit als je verstandig bent.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:27 schreef Igen het volgende:
En die "slechts" 5 minuten verschil maken natuurlijk best uit als het gaat om 20 minuten of 25 minuten voor Schiphol-Rotterdam. Dat is 20% van de hele reisduur.
De gecombineerde concessie wordt per 2015 uitgeschreven. Prima toch?quote:Op woensdag 25 september 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker, alleen als de NS dat gaat doen dan voldoen ze in de verste verte niet meer aan wat ze in de HSL-concessie beloofd hebben. Daarom zou die concessie dan ook ingetrokken moeten worden en opnieuw uitgeschreven moeten worden.
niet echt, want dan beloon je de NS voor de puinhopen die er gemaakt zijn. Dat kan ook niet helemaal de bedoeling zijn, zeker niet omdat de overheid de NS als melkkoe gaat gebruiken in plaats van echt iets te doen voor de reizigerquote:Op woensdag 25 september 2013 13:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De gecombineerde concessie wordt per 2015 uitgeschreven. Prima toch?
Die concessie is (vooralsnog) gestoeld op de eerdere HRN- en HSL-concessies, inclusief inkomsten en bedieningspatroon. Als je dat significant gaat wijzigen (omdat de vervoerder niet anders wil) krijg je een heel andere situatie waarbij je je moet afvragen of je nog wel door wilt zetten.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De gecombineerde concessie wordt per 2015 uitgeschreven. Prima toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |