Hitachi A-Trainquote:Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:
Naast die Railjet waar hierboven al eens over gesproken is, hebben jullie je ook al eens in de BR Class 395 verdiept? Is een erg simpele maar kennelijk effectieve hogesnelheidstrein die strakke kwartierdiensten onderhoudt vanaf London. Lijkt me ideaal, mits een paar centimeter breder, voor inzet hier.
Inderdaad, heb als 13-jarig jochie zo nog eens de hele reis van Maastricht naar Utrecht uit het raam gehangen (2003), daar beneden in de DDM konden toen nog de ramen volledig open.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
uhuh. Kan mij die combi's nog herinnerenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan isquote:Op woensdag 25 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flitstreinen__.html
NS gaat niet harder dan 200 km/h.
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan is.
Je was net op radio 538 in het nieuws.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.
Vertel, wat voor treinen danquote:Op woensdag 25 september 2013 08:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je was net op radio 538 in het nieuws.
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:quote:
Zit er in, maar is afgesloten.quote:Op woensdag 25 september 2013 04:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?
IC Max is terugquote:Het plan dat de NS nu heeft ingediend lijkt volgens de krant sterk op een oud plan dat in de jaren negentig door toenmalig minister van Verkeer Tineke Netelenbos (PvdA) werd afgeschoten omdat het niet aan haar eisen voldeed. De NS wilde toen snelle intercity's op het spoor tussen Amsterdam en de Belgische grens, maar ook snelle verbindingen met onder meer Groningen, Zwolle en Eindhoven. Dat zou de NS nu ook weer voorstellen.
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
Prima dat ze het voorstellen, maar het lijkt me onmogelijk in het kader van de huidige HSL-concessie. De nieuwe HSL/HRN-concessie zou gebaseerd zijn op de huidige concessies, daar ineens iets heel anders inproppen is twijfelachtig.
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:
Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.
Heb je door waar ik op reageer? Nee.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"
Overheid: "Oh, laat dan maar"
Ik weet nog wel ergens een pdf'je.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..quote:Op woensdag 25 september 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
De Twindexxen die aan SBB worden geleverd hebben een maximumsnelheid van 200 km/h. Misschien kan Bombardier die opvoeren, anders: ongeschikt!
Je hebt gelijk, zo'n lijstje oplepelen is makkelijk. Daadwerkelijk zo'n trein krijgen niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef bork het volgende:
[..]
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenIk wil toch specifiek het van Driek weten, no offence
.
Hangt samen met afstanden.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
doe de Hitachi maarquote:Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:
Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
er rijdt wat zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:23 schreef Duvel het volgende:
Grappig, de ic Utrecht - Amersfoort om half acht met drie bakken Koploper. Way to go.
ik haalde het gisteren nog aanquote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..quote:Op woensdag 25 september 2013 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heb je het wel eens uitgerekend...? 300 km/h constant versus 200 km/h constant.. Het scheelt bij een afstand van 40 km/h (beiden op vol die snelheid dus..) een verschrikkelijke hoeveelheid van 4 minuten.
Je moet "verschrikkelijk" wat cynisch lezen. Het stelt geen reet voor. Als reiziger zou ik niet willen dat mijn kaartje daardoor twee keer zo duur wordt.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Klaasje zegt nog steeds precies hetzelfde. Een trein met een Vmax van 200 km/h zal waarschijnlijk sneller optrekken dan een trein met een Vmax van 300 km/h en dan blijft van die 4 minuten maar weinig over, zeker omdat ze ook niet constant op topsnelheid rijdenquote:Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er rijdt wat zullen we maar zeggen
klagenquote:Op woensdag 25 september 2013 10:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.
Thalys?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:
We bouwen een lijn voor 300 en gaan er 200 op rijden, wat een aanfluiting.
Een miljardeninvestering in wat "met de kennis van nu" de verkeerde keuze was? Dat is wel een aanfluiting ja.quote:We bouwen een lijn voor 300
Waar niks mis mee is. Prima snelheid voor die kippeneindjes in dit kikkerlandje.quote:en gaan er 200 op rijden
We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.quote:
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?quote:Op woensdag 25 september 2013 11:36 schreef Fiorano het volgende:
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |