abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2013 @ 09:29:16 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131542756
Ik denk trouwens.. Dat als het mogelijk zou zijn om een nieuwe exclusieve concessie uit te geven voor de HSL met opbrengstenmaximalisatie en je dan geen reistijdeisen zou formuleren dat geen enkele partij met een echte hogesnelheidstrein wil gaan rijden.
pi_131542783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
De Twindexxen die aan SBB worden geleverd hebben een maximumsnelheid van 200 km/h. Misschien kan Bombardier die opvoeren, anders: ongeschikt! :s)
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
  woensdag 25 september 2013 @ 09:33:22 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131542846
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef bork het volgende:

[..]

Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelen :) Ik wil toch specifiek het van Driek weten, no offence :) .
Je hebt gelijk, zo'n lijstje oplepelen is makkelijk. Daadwerkelijk zo'n trein krijgen niet. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
Hangt samen met afstanden.
pi_131542980
Binnenlands is dat echt wel goed te doen met lagere Vmax..
  woensdag 25 september 2013 @ 09:39:20 #180
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131542982
Heb je het wel eens uitgerekend...? 300 km/h constant versus 200 km/h constant.. Het scheelt bij een afstand van 40 km/h (beiden op vol die snelheid dus..) een verschrikkelijke hoeveelheid van 4 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:41:20 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:

Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
doe de Hitachi maar :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:41:56 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543047
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:23 schreef Duvel het volgende:
Grappig, de ic Utrecht - Amersfoort om half acht met drie bakken Koploper. Way to go.
er rijdt wat zullen we maar zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:42:28 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017

[..]

IC Max is terug :D
ik haalde het gisteren nog aan _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131543124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heb je het wel eens uitgerekend...? 300 km/h constant versus 200 km/h constant.. Het scheelt bij een afstand van 40 km/h (beiden op vol die snelheid dus..) een verschrikkelijke hoeveelheid van 4 minuten.
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
  woensdag 25 september 2013 @ 09:46:03 #185
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131543160
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Je moet "verschrikkelijk" wat cynisch lezen. Het stelt geen reet voor. Als reiziger zou ik niet willen dat mijn kaartje daardoor twee keer zo duur wordt.
  woensdag 25 september 2013 @ 09:46:19 #186
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131543170
Volgens mij zegt hij daar ook dat lagere Vmax niet boeit. Wat is nou helemaal 4 minuten? En dan hebben we het over 200 vs 300, nog niet eens over 200 vs 250, dat scheelt nog minder. 200 is gewoon voldoende volgens mij.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:46:36 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543174
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Klaasje zegt nog steeds precies hetzelfde. Een trein met een Vmax van 200 km/h zal waarschijnlijk sneller optrekken dan een trein met een Vmax van 300 km/h en dan blijft van die 4 minuten maar weinig over, zeker omdat ze ook niet constant op topsnelheid rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 09:54:11 #188
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131543358
Even een crossover, ik kwam op Funda een opmerkelijk relevante foto tegen. Check de vensterbank:

As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:08:49 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131543685
Klaasje, ik ben het met je eens dat het verschil tussen 200 km/h en 300 km/h te verwaarlozen is. Van mij hoeven er ook niet zonodig treinen te komen die 250 km/h of meer halen: die treinen zijn veel te duur en de kans op succes is veel te klein (zie Fyra, zelfs als de V250 een toptrein zou zijn geweest zou het zeer moeilijk zijn geweest om er winst uit te halen).

Ik denk dat treinen die 220/230 km/h kunnen halen in de sweet spot tussen betaalbaarheid en toegankelijkheid zitten: snel genoeg om de diensten te kunnen leveren binnen acceptabele termijnen, het spreekt tot de verbeelding, en het rollend materieel blijft nog enigszins betaalbaar.

Je kunt dit soort snelheden halen met één krachtige loocmotief (een Taurus) met een aantal rijtuigen erachter, wat naar alle waarschijnlijkheid stukken goedkoper is dan een duurdere HST. Je zou zelfs kunnen overwegen om 'tweedehands' Taurussen in te zetten (ES64U4), mits deze natuurlijk door de nodige toelatingsprocedures komen.

Het moeilijke is dat de huidige concessie NS eigenlijk dwingt tot het nemen van besluiten die nadelig zijn voor de reiziger én de belastingbetaler (niet krijgen wat beloofd is), terwijl de kans dat dit NS de kop kost bijzonder groot is. De halfjaarresultaten voor 2013 waren niet positief, ik verwacht dat dat eigenlijk nog wel zo gaat blijven nu NS geen korting meer krijgt op de concessieprijs.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:16:42 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131543897
Ik vind het grappig dat je zo'n lange post aan een sweet spot van 1 minuut wijdt. Kennelijk is die toch van levensbelang.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:18:02 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131543932
Whatever.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:48:58 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131544772
We bouwen een lijn voor 300 en gaan er 200 op rijden, wat een aanfluiting.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 september 2013 @ 10:49:42 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131544791
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er rijdt wat zullen we maar zeggen
Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 11:02:47 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131545179
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.
klagen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131545409
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:
We bouwen een lijn voor 300 en gaan er 200 op rijden, wat een aanfluiting.
Thalys?
  woensdag 25 september 2013 @ 11:19:33 #196
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131545633
Binnenkort tot wel 13 treinen per dag met 300 wat gewoon best netjes is voor zo'n internationale verbinding. In de toekomst waarschijnlijk nog meer ook.

quote:
We bouwen een lijn voor 300
Een miljardeninvestering in wat "met de kennis van nu" de verkeerde keuze was? Dat is wel een aanfluiting ja.
quote:
en gaan er 200 op rijden
Waar niks mis mee is. Prima snelheid voor die kippeneindjes in dit kikkerlandje.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:24:52 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131545766
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Thalys?
We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.

Zelfs met 160 km/h is de route sneller dan via Den Haag en Roosendaal, maar de kosten/batenratio valt dan wel een beetje laag uit.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:36:44 #198
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131546085
NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31 Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 25 september 2013 @ 11:38:06 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131546127
Voor liefhebbers van Franse treinen (Darkwing :W):

"Hallo, ik ben Marin, ik ben 10 jaar oud en ik ben gek op treinen."

http://lestrainsdemarin.wordpress.com/
pi_131546743
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:36 schreef Fiorano het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31 Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...
Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')