Hitachi A-Trainquote:Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:
Naast die Railjet waar hierboven al eens over gesproken is, hebben jullie je ook al eens in de BR Class 395 verdiept? Is een erg simpele maar kennelijk effectieve hogesnelheidstrein die strakke kwartierdiensten onderhoudt vanaf London. Lijkt me ideaal, mits een paar centimeter breder, voor inzet hier.
Inderdaad, heb als 13-jarig jochie zo nog eens de hele reis van Maastricht naar Utrecht uit het raam gehangen (2003), daar beneden in de DDM konden toen nog de ramen volledig open.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
uhuh. Kan mij die combi's nog herinnerenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan isquote:Op woensdag 25 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flitstreinen__.html
NS gaat niet harder dan 200 km/h.
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan is.
Je was net op radio 538 in het nieuws.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.
Vertel, wat voor treinen danquote:Op woensdag 25 september 2013 08:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je was net op radio 538 in het nieuws.
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:quote:
Zit er in, maar is afgesloten.quote:Op woensdag 25 september 2013 04:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?
IC Max is terugquote:Het plan dat de NS nu heeft ingediend lijkt volgens de krant sterk op een oud plan dat in de jaren negentig door toenmalig minister van Verkeer Tineke Netelenbos (PvdA) werd afgeschoten omdat het niet aan haar eisen voldeed. De NS wilde toen snelle intercity's op het spoor tussen Amsterdam en de Belgische grens, maar ook snelle verbindingen met onder meer Groningen, Zwolle en Eindhoven. Dat zou de NS nu ook weer voorstellen.
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
Prima dat ze het voorstellen, maar het lijkt me onmogelijk in het kader van de huidige HSL-concessie. De nieuwe HSL/HRN-concessie zou gebaseerd zijn op de huidige concessies, daar ineens iets heel anders inproppen is twijfelachtig.
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:
Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.
Heb je door waar ik op reageer? Nee.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"
Overheid: "Oh, laat dan maar"
Ik weet nog wel ergens een pdf'je.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |