Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef WhiteJoker het volgende:
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
Leve de democratie!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?
Ik werk iig bij een afdeling die niet gevraagd is op geld te lettenquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.
Moet je alleen nog iets verzinnen voor het fenomeen 'volle trein' en mensen die niet snappen dat het hok is gereserveerd. Slot aan de binnenkant?
[..]
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
Klaasjequote:Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
Da's een mooie ja!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel
Ja greavy zeker. Was ie even vergeten dat dat ding compleet uit elkaar lag ivm revisie. Een normale rijvaardige plan U komt best aardig vooruit hoor. Al is het geen regiosprinter. Maar hey niets is een regiosprinter. Ja een regiosprinter zelf.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel
Wat ik wel zeker weet is dat een Buffel sneller is dan VIRM..quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja greavy zeker. Was ie even vergeten dat dat ding compleet uit elkaar lag ivm revisie. Een normale rijvaardige plan U komt best aardig vooruit hoor. Al is het geen regiosprinter. Maar hey niets is een regiosprinter. Ja een regiosprinter zelf.
Maar serieus, een Plan U tegen een Thalys zien optrekken naar de 100 km/h? Ik moet het nog zien.
nee, ik geloof deze gast: https://www.facebook.com/maurits.weverquote:
Wat is het verschil in aslast tussen een VIRM en een buffel? Factor 3?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat ik wel zeker weet is dat een Buffel sneller is dan VIRM..
Ongeveer 0. Ze zijn beiden niet te zuunig zwaar.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is het verschil in aslast tussen een VIRM en een buffel? Factor 3?
Oh die beste vrijer was geloof ik schuldig aan mijn 1e en 2e aanvaring met treinreiswinkel. Een drama wat nog lang uitgesponnen zou worden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ik geloof deze gast: https://www.facebook.com/maurits.wever
Mat 54 is in kilogrammen per zitplaats het zwaarste spoormaterieel wat ooit ter wereld geproduceerd isquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ongeveer 0. Ze zijn beiden niet te zuunig zwaar.
Nou ja ik ben een keertje naar Napoli geweestquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder... DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
en dan lees je even een topic van drie jaar geleden terug: PTA / Treinen, 261. Meer heb je niet nodig. Hooguit een camera ;D
En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets
je hebt de deegdraaiers recht in de ogen kunnen kijkenquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik ben een keertje naar Napoli geweest![]()
voor enkele spitstreinen is DDM-1 echt ideaalquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder... DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
Judith: They dragged him off! They're gonna crucify him!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?
wel meer dan enkele eigenlijk, want je kunt er mooi andere stellen mee uitsparen die weer andere treinen kunnen versterken.quote:
Hangt van je definitie van "redelijk betrouwbaar" af, het is nog steeds één van de slechtst presterende treinseries van Nederland. 95% punctualiteit haalt dat ding niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder...
Locomotief ervoor en over de HSL met dat spul.quote:DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
Een Traxx met 6 bakken DDM-1 erachter als spitstrein? Echt wel.quote:
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.quote:
Hitachi A-Trainquote:Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:
Naast die Railjet waar hierboven al eens over gesproken is, hebben jullie je ook al eens in de BR Class 395 verdiept? Is een erg simpele maar kennelijk effectieve hogesnelheidstrein die strakke kwartierdiensten onderhoudt vanaf London. Lijkt me ideaal, mits een paar centimeter breder, voor inzet hier.
Inderdaad, heb als 13-jarig jochie zo nog eens de hele reis van Maastricht naar Utrecht uit het raam gehangen (2003), daar beneden in de DDM konden toen nog de ramen volledig open.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
uhuh. Kan mij die combi's nog herinnerenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan isquote:Op woensdag 25 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flitstreinen__.html
NS gaat niet harder dan 200 km/h.
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan is.
Je was net op radio 538 in het nieuws.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.
Vertel, wat voor treinen danquote:Op woensdag 25 september 2013 08:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je was net op radio 538 in het nieuws.
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:quote:
Zit er in, maar is afgesloten.quote:Op woensdag 25 september 2013 04:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?
IC Max is terugquote:Het plan dat de NS nu heeft ingediend lijkt volgens de krant sterk op een oud plan dat in de jaren negentig door toenmalig minister van Verkeer Tineke Netelenbos (PvdA) werd afgeschoten omdat het niet aan haar eisen voldeed. De NS wilde toen snelle intercity's op het spoor tussen Amsterdam en de Belgische grens, maar ook snelle verbindingen met onder meer Groningen, Zwolle en Eindhoven. Dat zou de NS nu ook weer voorstellen.
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
Prima dat ze het voorstellen, maar het lijkt me onmogelijk in het kader van de huidige HSL-concessie. De nieuwe HSL/HRN-concessie zou gebaseerd zijn op de huidige concessies, daar ineens iets heel anders inproppen is twijfelachtig.
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:
Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.
Heb je door waar ik op reageer? Nee.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"
Overheid: "Oh, laat dan maar"
Ik weet nog wel ergens een pdf'je.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..quote:Op woensdag 25 september 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
De Twindexxen die aan SBB worden geleverd hebben een maximumsnelheid van 200 km/h. Misschien kan Bombardier die opvoeren, anders: ongeschikt!
Je hebt gelijk, zo'n lijstje oplepelen is makkelijk. Daadwerkelijk zo'n trein krijgen niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef bork het volgende:
[..]
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenIk wil toch specifiek het van Driek weten, no offence
.
Hangt samen met afstanden.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |