Tsja, dat waren ooit hele andere dingen. Nog geen 200 jaar geleden. Toen door de uitbarsting van de vulkaan Tambora (in het huidige Indonesië) in 1815 de atmosfeer finaal verpest raakte met roet en as en shizzle, mislukten de oogsten in 1816, het "Jaar zonder zomer". Doordat er te weinig haver voor de paarden was ontwikkelde ene Karl von Drais een houten frame met 2 wielen, een loopwagen die naar zijn eer "draisine" genoemd werd. Niet veel later werd daaraan een ketting toegevoegd, en zo ontstond wat wij nu als fiets kennen. Nog geen eeuw later werd de eerste Tour de France verreden. Op enig moment is de term Draisine verschoven naar het spoor, eerst naar echte railfietsen zoals ik in 2008 in het noord-Finse Kolari zag.quote:
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze slim zijn dan halen ze het IC Max-plan uit de la, maar ik vrees dat ze dat al niet meer kennen
aan het materieel was ik idd nog niet toegekomen, maar ik heb hier eerder al eens iets neergezet over een idee van binnenlandse IC's die via de HSL rijden en max 200 kunnen rijden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.
NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik nietquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
zonder dat het een Thalys-light hoeft te worden.
Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik niet
Ja, als je WILT falen dan lukt het heus wel. Ik dacht bij Thalys-light meer aan een concept als Ouigo natuurlijk hehequote:Op dinsdag 24 september 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.
Volgens mij zijn buitenlandse bedrijven best jaloers op waar ze mee weg komen...quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
dat buitenlandse bedrijven jaloers zijn op wat zij flikken...
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.
NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
als je daar moet zitten ben je echt fucked upquote:
het klopt van die balie. het was meeliften op de bestelling van Arriva, zodat het stel veel goedkoper aangeschaft kon worden. Voor de Valleilijn heb je niets aan die balie. Op de Vechtdallijnen trouwens ook nietquote:[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
Goede keuze voor Fyra V160 dus van NSHquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h.
Het prijsverschil tussen 160 en 200 is relatief klein maar het geeft de trein wel meer allure. Het scheelt een aantal minuten op een rit, waardoor je misschien net een omloop uit kunt sparen (en dus materieel).quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef WhiteJoker het volgende:
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
Leve de democratie!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |