abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131532208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:57 schreef James1988 het volgende:
Draisines :Y
Tsja, dat waren ooit hele andere dingen. Nog geen 200 jaar geleden. Toen door de uitbarsting van de vulkaan Tambora (in het huidige Indonesië) in 1815 de atmosfeer finaal verpest raakte met roet en as en shizzle, mislukten de oogsten in 1816, het "Jaar zonder zomer". Doordat er te weinig haver voor de paarden was ontwikkelde ene Karl von Drais een houten frame met 2 wielen, een loopwagen die naar zijn eer "draisine" genoemd werd. Niet veel later werd daaraan een ketting toegevoegd, en zo ontstond wat wij nu als fiets kennen. Nog geen eeuw later werd de eerste Tour de France verreden. Op enig moment is de term Draisine verschoven naar het spoor, eerst naar echte railfietsen zoals ik in 2008 in het noord-Finse Kolari zag.



Maar later ook naar andere kleine gemotoriseerd railvoertuigen, zoals deze op een VW Bus gebaseerde draisine die bij de DB midden vorige eeuw dienst gedaan heeft :)



[/opavertelt]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131532270
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ze slim zijn dan halen ze het IC Max-plan uit de la, maar ik vrees dat ze dat al niet meer kennen
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.

NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:11:16 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131532345
Gaaf, Fles. :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 22:13:11 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131532450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.

NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
aan het materieel was ik idd nog niet toegekomen, maar ik heb hier eerder al eens iets neergezet over een idee van binnenlandse IC's die via de HSL rijden en max 200 kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:15:38 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131532613
200 km/h is inderdaad prima voor binnenlands verkeer, voor internationaal verkeer wil je denk ik toch wel 220/230 km/h hebben. Dat is nog geen echte HST, maar wel erg snel. Als je de rest ook goed doet (prijzen, serviceniveau, enz.) kun je daarmee toch wel een mooie treindienst wegzetten zonder dat het een Thalys-light hoeft te worden.

Zie: IC 225, Railjet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 22:16:29 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131532663
precies. Jij snapt het
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131532768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
zonder dat het een Thalys-light hoeft te worden.
Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik niet ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:24:54 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131533222
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik niet ;(
Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.
pi_131533458
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.
Ja, als je WILT falen dan lukt het heus wel. Ik dacht bij Thalys-light meer aan een concept als Ouigo natuurlijk hehe 8)7 Kunnen die NS Hoogmoedfalers dan echt NIETS alleen? 8)7 :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:32:24 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131533662
Waarom denk je dat ik die lui niet meer op de HSL wil zien? Ze snappen de reiziger gewoon niet en laten dat keer op keer weer zien.

Bij de privaten gaat het ook niet altijd goed hoor, maar de toplui van die toko's staan dan tenminste niet met een grote grijns te verkondigen hoe goed het bedrijf het doet, en dat buitenlandse bedrijven jaloers zijn op wat zij flikken...
pi_131533749
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
dat buitenlandse bedrijven jaloers zijn op wat zij flikken...
Volgens mij zijn buitenlandse bedrijven best jaloers op waar ze mee weg komen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:35:06 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131533820
Haha, ja. _O-

De dienstregeling decimeren en de resterende treinen ook nog eens korter laten rijden dan normaal, en dan vertellen hoe goed het gaat. _O-
pi_131534115
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
pi_131534167
Vandaag een aantal nieuwe interieurfoto's van de Connexxion GTW, de Spurts voor de Vechtdallijnen en de NID. Alle plaatjes staan op https://commons.wikimedia(...)tercity_Dubbeldekker


Opvallend, een riem op het balkon van de NID voor rolstoelen.


Klapstoelje 1e klasse


In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:46:46 #115
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131534471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.

NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 22:48:50 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131534596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Klapstoelje 1e klasse
als je daar moet zitten ben je echt fucked up
quote:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
het klopt van die balie. het was meeliften op de bestelling van Arriva, zodat het stel veel goedkoper aangeschaft kon worden. Voor de Valleilijn heb je niets aan die balie. Op de Vechtdallijnen trouwens ook niet :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131534747
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h.
Goede keuze voor Fyra V160 dus van NSH
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:51:24 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131534771
Gisteren mijn aleereerste kabinerit filmpje gemaakt O+ :Y
pi_131534968
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen :P
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:56:13 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131535052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.
Het prijsverschil tussen 160 en 200 is relatief klein maar het geeft de trein wel meer allure. Het scheelt een aantal minuten op een rit, waardoor je misschien net een omloop uit kunt sparen (en dus materieel).


@WhiteJoker:

Ik zeg 200 km/h voor binnenlands, 230 voor internationaal.
Qua concept:
- normaal tarief zonder reservering, Sparpreis-constructie voor vroegboekers, optionele reservering.
- wifi, stopcontacten, catering aan boord (automaten of een balie, afhankelijk van rendabiliteit)
- inrichting: deel Großraum, deel coupés met uitklaptafels in het midden die geheel gereserveerd kan worden (geschikt als vergaderplek!)
- extra: versterking van gsm-dekking, ook in tunnels
pi_131535330
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
pi_131535348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef WhiteJoker het volgende:
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131535383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen :P
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:06:57 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131535536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.

Moet je alleen nog iets verzinnen voor het fenomeen 'volle trein' en mensen die niet snappen dat het hok is gereserveerd. Slot aan de binnenkant? :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo? :+
pi_131535749
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet? _O-
Leve de democratie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')