abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131532270
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ze slim zijn dan halen ze het IC Max-plan uit de la, maar ik vrees dat ze dat al niet meer kennen
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.

NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:11:16 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131532345
Gaaf, Fles. :Y
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 22:13:11 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131532450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.

NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
aan het materieel was ik idd nog niet toegekomen, maar ik heb hier eerder al eens iets neergezet over een idee van binnenlandse IC's die via de HSL rijden en max 200 kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:15:38 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131532613
200 km/h is inderdaad prima voor binnenlands verkeer, voor internationaal verkeer wil je denk ik toch wel 220/230 km/h hebben. Dat is nog geen echte HST, maar wel erg snel. Als je de rest ook goed doet (prijzen, serviceniveau, enz.) kun je daarmee toch wel een mooie treindienst wegzetten zonder dat het een Thalys-light hoeft te worden.

Zie: IC 225, Railjet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 22:16:29 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131532663
precies. Jij snapt het
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131532768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
zonder dat het een Thalys-light hoeft te worden.
Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik niet ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:24:54 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131533222
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik niet ;(
Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.
pi_131533458
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.
Ja, als je WILT falen dan lukt het heus wel. Ik dacht bij Thalys-light meer aan een concept als Ouigo natuurlijk hehe 8)7 Kunnen die NS Hoogmoedfalers dan echt NIETS alleen? 8)7 :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:32:24 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131533662
Waarom denk je dat ik die lui niet meer op de HSL wil zien? Ze snappen de reiziger gewoon niet en laten dat keer op keer weer zien.

Bij de privaten gaat het ook niet altijd goed hoor, maar de toplui van die toko's staan dan tenminste niet met een grote grijns te verkondigen hoe goed het bedrijf het doet, en dat buitenlandse bedrijven jaloers zijn op wat zij flikken...
pi_131533749
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
dat buitenlandse bedrijven jaloers zijn op wat zij flikken...
Volgens mij zijn buitenlandse bedrijven best jaloers op waar ze mee weg komen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:35:06 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131533820
Haha, ja. _O-

De dienstregeling decimeren en de resterende treinen ook nog eens korter laten rijden dan normaal, en dan vertellen hoe goed het gaat. _O-
pi_131534115
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
pi_131534167
Vandaag een aantal nieuwe interieurfoto's van de Connexxion GTW, de Spurts voor de Vechtdallijnen en de NID. Alle plaatjes staan op https://commons.wikimedia(...)tercity_Dubbeldekker


Opvallend, een riem op het balkon van de NID voor rolstoelen.


Klapstoelje 1e klasse


In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:46:46 #115
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131534471
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.

NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 22:48:50 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131534596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Klapstoelje 1e klasse
als je daar moet zitten ben je echt fucked up
quote:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
het klopt van die balie. het was meeliften op de bestelling van Arriva, zodat het stel veel goedkoper aangeschaft kon worden. Voor de Valleilijn heb je niets aan die balie. Op de Vechtdallijnen trouwens ook niet :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131534747
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h.
Goede keuze voor Fyra V160 dus van NSH
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:51:24 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131534771
Gisteren mijn aleereerste kabinerit filmpje gemaakt O+ :Y
pi_131534968
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen :P
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:56:13 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131535052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.
Het prijsverschil tussen 160 en 200 is relatief klein maar het geeft de trein wel meer allure. Het scheelt een aantal minuten op een rit, waardoor je misschien net een omloop uit kunt sparen (en dus materieel).


@WhiteJoker:

Ik zeg 200 km/h voor binnenlands, 230 voor internationaal.
Qua concept:
- normaal tarief zonder reservering, Sparpreis-constructie voor vroegboekers, optionele reservering.
- wifi, stopcontacten, catering aan boord (automaten of een balie, afhankelijk van rendabiliteit)
- inrichting: deel Großraum, deel coupés met uitklaptafels in het midden die geheel gereserveerd kan worden (geschikt als vergaderplek!)
- extra: versterking van gsm-dekking, ook in tunnels
pi_131535330
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
pi_131535348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef WhiteJoker het volgende:
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131535383
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen :P
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:06:57 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131535536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.

Moet je alleen nog iets verzinnen voor het fenomeen 'volle trein' en mensen die niet snappen dat het hok is gereserveerd. Slot aan de binnenkant? :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo? :+
pi_131535749
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet? _O-
Leve de democratie!
pi_131535794
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.

Moet je alleen nog iets verzinnen voor het fenomeen 'volle trein' en mensen die niet snappen dat het hok is gereserveerd. Slot aan de binnenkant? :)

[..]

En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo? :+
Ik werk iig bij een afdeling die niet gevraagd is op geld te letten *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131536021
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:18:13 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131536111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:

'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
_O-
pi_131536270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
Klaasje O+ Ondergewaardeerde droogkloot _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 23:23:06 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131536341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
_O-

doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:24:29 #131
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131536414
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel _O-
Da's een mooie ja!
pi_131536496
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

_O-

doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel _O-
Ja greavy zeker. Was ie even vergeten dat dat ding compleet uit elkaar lag ivm revisie. Een normale rijvaardige plan U komt best aardig vooruit hoor. Al is het geen regiosprinter. Maar hey niets is een regiosprinter. Ja een regiosprinter zelf.

Maar serieus, een Plan U tegen een Thalys zien optrekken naar de 100 km/h? Ik moet het nog zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:27:19 #133
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131536537
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja greavy zeker. Was ie even vergeten dat dat ding compleet uit elkaar lag ivm revisie. Een normale rijvaardige plan U komt best aardig vooruit hoor. Al is het geen regiosprinter. Maar hey niets is een regiosprinter. Ja een regiosprinter zelf.

Maar serieus, een Plan U tegen een Thalys zien optrekken naar de 100 km/h? Ik moet het nog zien.
Wat ik wel zeker weet is dat een Buffel sneller is dan VIRM..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 23:29:07 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131536596
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja greavy zeker.
nee, ik geloof deze gast: https://www.facebook.com/maurits.wever

en dat klopt: http://www.somda.nl/forum/1538/p38149/Veolia/
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:29:23 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131536609
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat ik wel zeker weet is dat een Buffel sneller is dan VIRM..
Wat is het verschil in aslast tussen een VIRM en een buffel? Factor 3? :+
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:30:08 #136
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131536635
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat is het verschil in aslast tussen een VIRM en een buffel? Factor 3? :+
Ongeveer 0. Ze zijn beiden niet te zuunig zwaar.
pi_131536697
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, ik geloof deze gast: https://www.facebook.com/maurits.wever
Oh die beste vrijer was geloof ik schuldig aan mijn 1e en 2e aanvaring met treinreiswinkel. Een drama wat nog lang uitgesponnen zou worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131536730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ongeveer 0. Ze zijn beiden niet te zuunig zwaar.
Mat 54 is in kilogrammen per zitplaats het zwaarste spoormaterieel wat ooit ter wereld geproduceerd is O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 23:33:10 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131536777
en dan lees je even een topic van drie jaar geleden terug: PTA / Treinen, 261. Meer heb je niet nodig. Hooguit een camera ;D

En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131536933
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:

En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets :')
Nou ja ik ben een keertje naar Napoli geweest :) O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:39:40 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131537049
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
en dan lees je even een topic van drie jaar geleden terug: PTA / Treinen, 261. Meer heb je niet nodig. Hooguit een camera ;D

En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets :')
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder... DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 23:48:08 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131537428
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja ik ben een keertje naar Napoli geweest :) O-)
je hebt de deegdraaiers recht in de ogen kunnen kijken _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 september 2013 @ 23:50:33 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131537546
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder... DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
voor enkele spitstreinen is DDM-1 echt ideaal :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131537740
enkele :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 september 2013 @ 23:59:41 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131537977
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet? _O-
Judith: They dragged him off! They're gonna crucify him!
Reg: Right! This calls for immediate discussion!
Judith: What?
Sibling: Immediate!
Sibling II: Right!
Loretta: New motion?
Reg: Completely new motion! Uh, that, uh, that there be, uh, immediate action...
Francis: ...uh, once the vote has been taken.
Reg: Well, obviously once the vote has been taken resolution.



[ Bericht 15% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 25-09-2013 00:05:08 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 00:02:20 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131538088
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
enkele :')
wel meer dan enkele eigenlijk, want je kunt er mooi andere stellen mee uitsparen die weer andere treinen kunnen versterken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 00:08:03 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131538331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder...
Hangt van je definitie van "redelijk betrouwbaar" af, het is nog steeds één van de slechtst presterende treinseries van Nederland. 95% punctualiteit haalt dat ding niet.

En dat terwijl het gewoon een treintje van A naar B en weer terug is. Er is geen sprake van complexe materieel- of personeelsomlopen, en de trein heeft op driekwart van het traject vrij baan. Er zit voldoende lucht in de dienstregeling, wat resulteert in lage stilstanden.

98% punctualiteit zou haalbaar moeten zijn, en minder zou niet acceptabel moeten zijn gezien de omstandigheden.

quote:
DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
Locomotief ervoor en over de HSL met dat spul.
pi_131539125
Haha, zie je het al voor je? Of als versterkingsrijtuig in elke Prio-stam? Zou niet de eerste keer zijn.


Naast die Railjet waar hierboven al eens over gesproken is, hebben jullie je ook al eens in de BR Class 395 verdiept? Is een erg simpele maar kennelijk effectieve hogesnelheidstrein die strakke kwartierdiensten onderhoudt vanaf London. Lijkt me ideaal, mits een paar centimeter breder, voor inzet hier.



Ze hebben zelfs bijna een gelijkvloerse instap waardoor de stationnementen een stuk korter kunnen zijn.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bitlord op 25-09-2013 00:45:39 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 00:39:03 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131539197
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:
Haha, zie je het al voor je?
Een Traxx met 6 bakken DDM-1 erachter als spitstrein? Echt wel.

Mag er wel een ander interieurtje in trouwens, bij voorkeur iets minder kraps.
pi_131539283
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:
Haha, zie je het al voor je?
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 september 2013 @ 00:44:09 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131539307
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:

Naast die Railjet waar hierboven al eens over gesproken is, hebben jullie je ook al eens in de BR Class 395 verdiept? Is een erg simpele maar kennelijk effectieve hogesnelheidstrein die strakke kwartierdiensten onderhoudt vanaf London. Lijkt me ideaal, mits een paar centimeter breder, voor inzet hier.
Hitachi A-Train :Y
pi_131539412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
Inderdaad, heb als 13-jarig jochie zo nog eens de hele reis van Maastricht naar Utrecht uit het raam gehangen (2003), daar beneden in de DDM konden toen nog de ramen volledig open.

Had destijds liever in een Df gezeten, maar die zat er dus toen niet in. Helaas dus nooit commercieel in een Plan E gezeten..
http://www.martijnhaman.nl/planl.htm


Maar ik dwaal af van de Class 395. Iemand ervaringen, vooroordelen? Info over leveringstermijnen en betrouwbaarheid?
  woensdag 25 september 2013 @ 00:54:53 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131539522
Class 395 heb ik op de foto staan:



Ik heb er verder geen ervaringen mee, maar 't schijnt een goede trein te zijn: snel geleverd en eerder in dienst dan gepland. De betrouwbaarheid schijnt ook goed te zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 01:00:37 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131539629
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
uhuh. Kan mij die combi's nog herinneren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 25 september 2013 @ 04:19:10 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131540800
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_131540975
Het extra duur maken van losse enkeltjes en retourtjes door de NS is strijdig met de tariefbescherming in de Hoofdrailnetconcessie.

Handhavingsverzoek bij ACM:

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
pi_131541023
De NS wilt dat moederbedrijf kosten Fyra betaald.

De Nederlandse Spoorwegen stellen Finmeccanica, het moederbedrijf van AnsaldoBreda, aansprakelijk voor de kosten van het debacle van de Fyra.

Het bedrag kan oplopen tot enkele honderden miljoenen euro’s. Dat heeft de NS woensdag laten weten. NS zal Finmeccanica dagvaarden.

De Fyra-hogesnelheidstreinen, geproduceerd door AnsaldoBreda, werden wegens gebreken begin dit jaar uit de dienstregeling genomen. De NS claimt bij het moederbedrijf ''op grond van een door Finmeccanica afgegeven garantie", omdat de NS ''geen risico wil lopen vanwege de instabiele financiële situatie van AnsaldoBreda".

Het gaat om kosten die zijn gemaakt voor de aanschaf van de treinen (rond de 200 miljoen), vertragingsboetes, juridische kosten en gederfde inkomsten doordat de treinen nog niet rijden.

Volgens NS kan de procedure tot 7 jaar duren.

http://nu.nl/algemeen/358(...)en-fyra-betaalt.html
pi_131541240
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flitstreinen__.html
NS gaat niet harder dan 200 km/h.
pi_131541425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flitstreinen__.html
NS gaat niet harder dan 200 km/h.
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan is :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131541520
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 07:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan is :+.
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.
pi_131541579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:07 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.
Je was net op radio 538 in het nieuws. :D
  woensdag 25 september 2013 @ 08:22:08 #162
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131541714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Je was net op radio 538 in het nieuws. :D
Vertel, wat voor treinen dan :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 september 2013 @ 08:23:40 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131541724
Grappig, de ic Utrecht - Amersfoort om half acht met drie bakken Koploper. Way to go.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 september 2013 @ 08:38:14 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131541883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:22 schreef bork het volgende:

[..]

Vertel, wat voor treinen dan :)
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:

Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120

[ Bericht 50% gewijzigd door James1988 op 25-09-2013 08:41:20 (netwerkfail) ]
  woensdag 25 september 2013 @ 08:42:37 #165
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131541931
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 04:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?
Zit er in, maar is afgesloten.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_131541986
TWINDEXX?
  woensdag 25 september 2013 @ 08:55:35 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131542153
De Twindexxen die aan SBB worden geleverd hebben een maximumsnelheid van 200 km/h. Misschien kan Bombardier die opvoeren, anders: ongeschikt! :s)
pi_131542312
http://m.fok.nl/nieuws/619017
quote:
Het plan dat de NS nu heeft ingediend lijkt volgens de krant sterk op een oud plan dat in de jaren negentig door toenmalig minister van Verkeer Tineke Netelenbos (PvdA) werd afgeschoten omdat het niet aan haar eisen voldeed. De NS wilde toen snelle intercity's op het spoor tussen Amsterdam en de Belgische grens, maar ook snelle verbindingen met onder meer Groningen, Zwolle en Eindhoven. Dat zou de NS nu ook weer voorstellen.
IC Max is terug :D
  woensdag 25 september 2013 @ 09:06:40 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131542359
Prima dat ze het voorstellen, maar het lijkt me onmogelijk in het kader van de huidige HSL-concessie. De nieuwe HSL/HRN-concessie zou gebaseerd zijn op de huidige concessies, daar ineens iets heel anders inproppen is twijfelachtig.
  PR/Manusje van alles woensdag 25 september 2013 @ 09:07:24 #170
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131542370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017

[..]

IC Max is terug :D
_O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 25 september 2013 @ 09:18:02 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131542553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
Prima dat ze het voorstellen, maar het lijkt me onmogelijk in het kader van de huidige HSL-concessie. De nieuwe HSL/HRN-concessie zou gebaseerd zijn op de huidige concessies, daar ineens iets heel anders inproppen is twijfelachtig.
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.
  woensdag 25 september 2013 @ 09:18:38 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131542561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:

Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelen :) Ik wil toch specifiek het van Driek weten, no offence :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 september 2013 @ 09:21:00 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131542599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"
Overheid: "Oh, laat dan maar"
  woensdag 25 september 2013 @ 09:27:39 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131542727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"
Overheid: "Oh, laat dan maar"
Heb je door waar ik op reageer? Nee.
  woensdag 25 september 2013 @ 09:28:30 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131542746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017

[..]

IC Max is terug :D
Ik weet nog wel ergens een pdf'je.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 september 2013 @ 09:29:16 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131542756
Ik denk trouwens.. Dat als het mogelijk zou zijn om een nieuwe exclusieve concessie uit te geven voor de HSL met opbrengstenmaximalisatie en je dan geen reistijdeisen zou formuleren dat geen enkele partij met een echte hogesnelheidstrein wil gaan rijden.
pi_131542783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
De Twindexxen die aan SBB worden geleverd hebben een maximumsnelheid van 200 km/h. Misschien kan Bombardier die opvoeren, anders: ongeschikt! :s)
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
  woensdag 25 september 2013 @ 09:33:22 #178
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131542846
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef bork het volgende:

[..]

Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelen :) Ik wil toch specifiek het van Driek weten, no offence :) .
Je hebt gelijk, zo'n lijstje oplepelen is makkelijk. Daadwerkelijk zo'n trein krijgen niet. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
Hangt samen met afstanden.
pi_131542980
Binnenlands is dat echt wel goed te doen met lagere Vmax..
  woensdag 25 september 2013 @ 09:39:20 #180
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131542982
Heb je het wel eens uitgerekend...? 300 km/h constant versus 200 km/h constant.. Het scheelt bij een afstand van 40 km/h (beiden op vol die snelheid dus..) een verschrikkelijke hoeveelheid van 4 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:41:20 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:

Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
doe de Hitachi maar :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:41:56 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543047
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:23 schreef Duvel het volgende:
Grappig, de ic Utrecht - Amersfoort om half acht met drie bakken Koploper. Way to go.
er rijdt wat zullen we maar zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:42:28 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017

[..]

IC Max is terug :D
ik haalde het gisteren nog aan _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131543124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heb je het wel eens uitgerekend...? 300 km/h constant versus 200 km/h constant.. Het scheelt bij een afstand van 40 km/h (beiden op vol die snelheid dus..) een verschrikkelijke hoeveelheid van 4 minuten.
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
  woensdag 25 september 2013 @ 09:46:03 #185
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131543160
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Je moet "verschrikkelijk" wat cynisch lezen. Het stelt geen reet voor. Als reiziger zou ik niet willen dat mijn kaartje daardoor twee keer zo duur wordt.
  woensdag 25 september 2013 @ 09:46:19 #186
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131543170
Volgens mij zegt hij daar ook dat lagere Vmax niet boeit. Wat is nou helemaal 4 minuten? En dan hebben we het over 200 vs 300, nog niet eens over 200 vs 250, dat scheelt nog minder. 200 is gewoon voldoende volgens mij.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 09:46:36 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131543174
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Klaasje zegt nog steeds precies hetzelfde. Een trein met een Vmax van 200 km/h zal waarschijnlijk sneller optrekken dan een trein met een Vmax van 300 km/h en dan blijft van die 4 minuten maar weinig over, zeker omdat ze ook niet constant op topsnelheid rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 25 september 2013 @ 09:54:11 #188
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131543358
Even een crossover, ik kwam op Funda een opmerkelijk relevante foto tegen. Check de vensterbank:

As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:08:49 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131543685
Klaasje, ik ben het met je eens dat het verschil tussen 200 km/h en 300 km/h te verwaarlozen is. Van mij hoeven er ook niet zonodig treinen te komen die 250 km/h of meer halen: die treinen zijn veel te duur en de kans op succes is veel te klein (zie Fyra, zelfs als de V250 een toptrein zou zijn geweest zou het zeer moeilijk zijn geweest om er winst uit te halen).

Ik denk dat treinen die 220/230 km/h kunnen halen in de sweet spot tussen betaalbaarheid en toegankelijkheid zitten: snel genoeg om de diensten te kunnen leveren binnen acceptabele termijnen, het spreekt tot de verbeelding, en het rollend materieel blijft nog enigszins betaalbaar.

Je kunt dit soort snelheden halen met één krachtige loocmotief (een Taurus) met een aantal rijtuigen erachter, wat naar alle waarschijnlijkheid stukken goedkoper is dan een duurdere HST. Je zou zelfs kunnen overwegen om 'tweedehands' Taurussen in te zetten (ES64U4), mits deze natuurlijk door de nodige toelatingsprocedures komen.

Het moeilijke is dat de huidige concessie NS eigenlijk dwingt tot het nemen van besluiten die nadelig zijn voor de reiziger én de belastingbetaler (niet krijgen wat beloofd is), terwijl de kans dat dit NS de kop kost bijzonder groot is. De halfjaarresultaten voor 2013 waren niet positief, ik verwacht dat dat eigenlijk nog wel zo gaat blijven nu NS geen korting meer krijgt op de concessieprijs.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:16:42 #190
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131543897
Ik vind het grappig dat je zo'n lange post aan een sweet spot van 1 minuut wijdt. Kennelijk is die toch van levensbelang.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:18:02 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131543932
Whatever.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:48:58 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131544772
We bouwen een lijn voor 300 en gaan er 200 op rijden, wat een aanfluiting.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 september 2013 @ 10:49:42 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131544791
quote:
15s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er rijdt wat zullen we maar zeggen
Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 september 2013 @ 11:02:47 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131545179
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.
klagen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131545409
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:
We bouwen een lijn voor 300 en gaan er 200 op rijden, wat een aanfluiting.
Thalys?
  woensdag 25 september 2013 @ 11:19:33 #196
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131545633
Binnenkort tot wel 13 treinen per dag met 300 wat gewoon best netjes is voor zo'n internationale verbinding. In de toekomst waarschijnlijk nog meer ook.

quote:
We bouwen een lijn voor 300
Een miljardeninvestering in wat "met de kennis van nu" de verkeerde keuze was? Dat is wel een aanfluiting ja.
quote:
en gaan er 200 op rijden
Waar niks mis mee is. Prima snelheid voor die kippeneindjes in dit kikkerlandje.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:24:52 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131545766
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Thalys?
We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.

Zelfs met 160 km/h is de route sneller dan via Den Haag en Roosendaal, maar de kosten/batenratio valt dan wel een beetje laag uit.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:36:44 #198
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131546085
NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31 Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 25 september 2013 @ 11:38:06 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131546127
Voor liefhebbers van Franse treinen (Darkwing :W):

"Hallo, ik ben Marin, ik ben 10 jaar oud en ik ben gek op treinen."

http://lestrainsdemarin.wordpress.com/
pi_131546743
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:36 schreef Fiorano het volgende:
NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31 Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...
Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?
dag
pi_131546875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?
Een minuut ongeveer. Overstappen worden hier en daar wel een minuut krapper.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 25 september 2013 @ 12:00:13 #202
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131546878
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

[s]We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.
Maak daar van: Er ligt infrastructuur die geschikt is voor 300km/h, we maken daar 12 keer dag goed gebruik van met een trein die we toch al hadden, en de rest gaat op een snelheid die nog altijd flink hoger is dan normale treinen. En dan klinkt het best logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')