Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als ze slim zijn dan halen ze het IC Max-plan uit de la, maar ik vrees dat ze dat al niet meer kennen
aan het materieel was ik idd nog niet toegekomen, maar ik heb hier eerder al eens iets neergezet over een idee van binnenlandse IC's die via de HSL rijden en max 200 kunnen rijden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.
NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik nietquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
zonder dat het een Thalys-light hoeft te worden.
Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou daar mis mee zijn dan? WAS de Fyra maar een Thalys-light, dan hadden we al dit gezeik niet
Ja, als je WILT falen dan lukt het heus wel. Ik dacht bij Thalys-light meer aan een concept als Ouigo natuurlijk hehequote:Op dinsdag 24 september 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Fyra werd gepresenteerd als een Thalys-light: wel de nadelen (reserveringsplicht, flexibele prijzen) maar niet de voordelen (uitgebreide catering, wifi, kranten, service aan je stoel). Dat werd niet goed ontvangen door de klanten.
Volgens mij zijn buitenlandse bedrijven best jaloers op waar ze mee weg komen...quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
dat buitenlandse bedrijven jaloers zijn op wat zij flikken...
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Met alleen lijntjes op de kaart ben je er niet.
NS moet hoe dan ook met nieuwe treinen komen, VIRM's ombouwen met 25 kV en ETCS kan niet de oplossing zijn, dan kan je de HSL niet optimaal benutten. Dus waar gaat het materieel vandaan komen, wat is het plan en het tijdspad, hoe gaat NS voorkomen dat een bestelling van nieuw materieel weer op een debacle uitloopt doordat al het contact via NSFSC gaat en technici niet betrokken zijn, etc.
als je daar moet zitten ben je echt fucked upquote:
het klopt van die balie. het was meeliften op de bestelling van Arriva, zodat het stel veel goedkoper aangeschaft kon worden. Voor de Valleilijn heb je niets aan die balie. Op de Vechtdallijnen trouwens ook nietquote:[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
Goede keuze voor Fyra V160 dus van NSHquote:Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h.
Het prijsverschil tussen 160 en 200 is relatief klein maar het geeft de trein wel meer allure. Het scheelt een aantal minuten op een rit, waardoor je misschien net een omloop uit kunt sparen (en dus materieel).quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Binnenlands kan je in principe af met 160 km/h. Ja met 200 km/h kan je vijf minuten sneller zijn maar het is wat mij betreft echt geen must. Internationaal mag het allemaal wat vlotter omdat je op Rotterdam-Antwerpen best wat kan winnen. Maar met een trein die snel de 200 km/h haalt ben je al net zo snel in Antwerpen als met een Thalys dus veel sneller dan 200 km/h is echt nergens voor nodig.
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:40 schreef WhiteJoker het volgende:
Stel dat we nu als Fok!Rail mee mogen bieden aan de HSL concessie. Wat zouden jullie dan voorstellen? Als reiziger wil ik liever geen verplicht reserveringssysteem, maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om te reserveren (zitplaatsgarantie) zoals in de IC Berlijn. Daarnaast zou ik de IC Brussel weer uit Amsterdam laten vertrekken en stoppen te Rotterdam, Antwerpen en Brussel. Kwa materieel zou ik in de richting van Railjets zoeken.
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Verwarrende TT trouwens, met name de volgorde. Volgens mij is de correcte volgorde: lullen, nieuwtjes delen en tot slot plaatjes/video's delen
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af of die vergaderzaal in de Thalys nou zo rendabel is..
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hele k*nkerding opblazen en maglev neergooien.
Leve de democratie!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?
Ik werk iig bij een afdeling die niet gevraagd is op geld te lettenquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vast niet met de prijzen die Thalys ervoor vraagt. Maar als je dat hele ding kunt afhuren voor ¤ 35 per rit (+vervoerbewijzen) zou 't best eens kunnen werken.
Moet je alleen nog iets verzinnen voor het fenomeen 'volle trein' en mensen die niet snappen dat het hok is gereserveerd. Slot aan de binnenkant?
[..]
En dan je dienstregeling helemaal in je infra verankeren? Werk je bij de afdeling weg-met-die-wissels ofzo?
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
Klaasjequote:Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
Klaasje over het accelereren van een VIRM:
'Maarja.. Als je een olietanker met een buitenboordmotor probeert voort te stuwen..'
Da's een mooie ja!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel
Ja greavy zeker. Was ie even vergeten dat dat ding compleet uit elkaar lag ivm revisie. Een normale rijvaardige plan U komt best aardig vooruit hoor. Al is het geen regiosprinter. Maar hey niets is een regiosprinter. Ja een regiosprinter zelf.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doet me denken aan een andere opmerking van iemand over een Plan U. Dat ding trekt volgens hem op als een slak in behangplaksel
Wat ik wel zeker weet is dat een Buffel sneller is dan VIRM..quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja greavy zeker. Was ie even vergeten dat dat ding compleet uit elkaar lag ivm revisie. Een normale rijvaardige plan U komt best aardig vooruit hoor. Al is het geen regiosprinter. Maar hey niets is een regiosprinter. Ja een regiosprinter zelf.
Maar serieus, een Plan U tegen een Thalys zien optrekken naar de 100 km/h? Ik moet het nog zien.
nee, ik geloof deze gast: https://www.facebook.com/maurits.weverquote:
Wat is het verschil in aslast tussen een VIRM en een buffel? Factor 3?quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat ik wel zeker weet is dat een Buffel sneller is dan VIRM..
Ongeveer 0. Ze zijn beiden niet te zuunig zwaar.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is het verschil in aslast tussen een VIRM en een buffel? Factor 3?
Oh die beste vrijer was geloof ik schuldig aan mijn 1e en 2e aanvaring met treinreiswinkel. Een drama wat nog lang uitgesponnen zou worden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ik geloof deze gast: https://www.facebook.com/maurits.wever
Mat 54 is in kilogrammen per zitplaats het zwaarste spoormaterieel wat ooit ter wereld geproduceerd isquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ongeveer 0. Ze zijn beiden niet te zuunig zwaar.
Nou ja ik ben een keertje naar Napoli geweestquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder... DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
en dan lees je even een topic van drie jaar geleden terug: PTA / Treinen, 261. Meer heb je niet nodig. Hooguit een camera ;D
En wat zijn we in die periode opgeschoten? Helemaal niets
je hebt de deegdraaiers recht in de ogen kunnen kijkenquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja ik ben een keertje naar Napoli geweest![]()
voor enkele spitstreinen is DDM-1 echt ideaalquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder... DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
Judith: They dragged him off! They're gonna crucify him!quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godsamme zeg, jij zou het liefste nog een stemming willen over de toepasbaarheid van de Wet van de Zwaartekracht of niet?
wel meer dan enkele eigenlijk, want je kunt er mooi andere stellen mee uitsparen die weer andere treinen kunnen versterken.quote:
Hangt van je definitie van "redelijk betrouwbaar" af, het is nog steeds één van de slechtst presterende treinseries van Nederland. 95% punctualiteit haalt dat ding niet.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een hoop topic's. De V160 rijdt nu redelijk betrouwbaar en verder...
Locomotief ervoor en over de HSL met dat spul.quote:DDM-1 is nog steeds niet afgeschreven.. Het gaat mogelijk een revisie krijgen zelfs.
Een Traxx met 6 bakken DDM-1 erachter als spitstrein? Echt wel.quote:
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.quote:
Hitachi A-Trainquote:Op woensdag 25 september 2013 00:34 schreef Bitlord het volgende:
Naast die Railjet waar hierboven al eens over gesproken is, hebben jullie je ook al eens in de BR Class 395 verdiept? Is een erg simpele maar kennelijk effectieve hogesnelheidstrein die strakke kwartierdiensten onderhoudt vanaf London. Lijkt me ideaal, mits een paar centimeter breder, voor inzet hier.
Inderdaad, heb als 13-jarig jochie zo nog eens de hele reis van Maastricht naar Utrecht uit het raam gehangen (2003), daar beneden in de DDM konden toen nog de ramen volledig open.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
uhuh. Kan mij die combi's nog herinnerenquote:Op woensdag 25 september 2013 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was jarenlang doodnormaal. Onderverdieping was compleet vrijgemaakt voor fietsen. Niemand vond het raar.
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:41 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
In de Valleilijn-GTW zit ook een balie, net als in Spurts voor de Vechtdallijnen. Tenzij ik iets over het hoofd zie, zit deze balie er hier voor niets.
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan isquote:Op woensdag 25 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_flitstreinen__.html
NS gaat niet harder dan 200 km/h.
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
NS ziet dus ook af van de reistijden in de concessie? Nou, voeg dan maar samen met het HRN aangezien er toch niets hoge-snelheid meer aan is.
Je was net op radio 538 in het nieuws.quote:Op woensdag 25 september 2013 08:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Samenvoegen? Neuh, we gaan wmb de NS niet belonen voor slecht gedrag. NS levert HSL-concessie in en legt zich toe op het HRN, een andere exploitant gaat dan de HSL doen, zsm met 250 km/h. Er zijn al op korte termijn treinen beschikbaar.
Vertel, wat voor treinen danquote:Op woensdag 25 september 2013 08:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Je was net op radio 538 in het nieuws.
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:quote:
Zit er in, maar is afgesloten.quote:Op woensdag 25 september 2013 04:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zit het toilet er ook gewoon in, en zo ja: is deze afgesloten of gewoon toegankelijk?
IC Max is terugquote:Het plan dat de NS nu heeft ingediend lijkt volgens de krant sterk op een oud plan dat in de jaren negentig door toenmalig minister van Verkeer Tineke Netelenbos (PvdA) werd afgeschoten omdat het niet aan haar eisen voldeed. De NS wilde toen snelle intercity's op het spoor tussen Amsterdam en de Belgische grens, maar ook snelle verbindingen met onder meer Groningen, Zwolle en Eindhoven. Dat zou de NS nu ook weer voorstellen.
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
Prima dat ze het voorstellen, maar het lijkt me onmogelijk in het kader van de huidige HSL-concessie. De nieuwe HSL/HRN-concessie zou gebaseerd zijn op de huidige concessies, daar ineens iets heel anders inproppen is twijfelachtig.
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:
Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je maakt er gewoon een aanvullend publieksrechtelijk contract van. Omdat jullie hier gefaald hebben, gaan jullie daar wat extra's doen.
Heb je door waar ik op reageer? Nee.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS: "Ja maar dat kost geld en zal dus minder dividend opleveren!"
Overheid: "Oh, laat dan maar"
Ik weet nog wel ergens een pdf'je.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..quote:Op woensdag 25 september 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
De Twindexxen die aan SBB worden geleverd hebben een maximumsnelheid van 200 km/h. Misschien kan Bombardier die opvoeren, anders: ongeschikt!
Je hebt gelijk, zo'n lijstje oplepelen is makkelijk. Daadwerkelijk zo'n trein krijgen niet.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:18 schreef bork het volgende:
[..]
Thx, James dat kan ik ook nog wel oplepelenIk wil toch specifiek het van Driek weten, no offence
.
Hangt samen met afstanden.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Je las wat Klaasje zei, als de acceleratie hoog is kan je veel meer winnen dan met hogere Vmax..
doe de Hitachi maarquote:Op woensdag 25 september 2013 08:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heet dan wel geen Driek, maar RolMa met een Vmax van 250 km/h is heden ten dage echt geen uitzondering meer:
Alstom: New Pendolino (ook leverbaar zonder kantelbak)
Bombardier: Zefiro 250
Siemens: RailJet, ICx K3s
Talgo: Talgo 250
Stadler: nog niets, maar Stadler is er wel mee bezig voor een tender van SBB
Hitachi: A-Train
CAF: S/120
er rijdt wat zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 25 september 2013 08:23 schreef Duvel het volgende:
Grappig, de ic Utrecht - Amersfoort om half acht met drie bakken Koploper. Way to go.
ik haalde het gisteren nog aanquote:Op woensdag 25 september 2013 09:03 schreef J.B. het volgende:
http://m.fok.nl/nieuws/619017
[..]
IC Max is terug
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..quote:Op woensdag 25 september 2013 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heb je het wel eens uitgerekend...? 300 km/h constant versus 200 km/h constant.. Het scheelt bij een afstand van 40 km/h (beiden op vol die snelheid dus..) een verschrikkelijke hoeveelheid van 4 minuten.
Je moet "verschrikkelijk" wat cynisch lezen. Het stelt geen reet voor. Als reiziger zou ik niet willen dat mijn kaartje daardoor twee keer zo duur wordt.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Klaasje zegt nog steeds precies hetzelfde. Een trein met een Vmax van 200 km/h zal waarschijnlijk sneller optrekken dan een trein met een Vmax van 300 km/h en dan blijft van die 4 minuten maar weinig over, zeker omdat ze ook niet constant op topsnelheid rijdenquote:Op woensdag 25 september 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik raak in de war van jou. Ene keer zeg je dat lagere Vmax niet erg is en nu weer het tegenovergestelde..
Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er rijdt wat zullen we maar zeggen
klagenquote:Op woensdag 25 september 2013 10:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat de reizigers op de balkons en in de gangpaden het niet met je eens zijn. Helaas worden hun kreten gesmoord in de kluwen van ledematen.
Thalys?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:
We bouwen een lijn voor 300 en gaan er 200 op rijden, wat een aanfluiting.
Een miljardeninvestering in wat "met de kennis van nu" de verkeerde keuze was? Dat is wel een aanfluiting ja.quote:We bouwen een lijn voor 300
Waar niks mis mee is. Prima snelheid voor die kippeneindjes in dit kikkerlandje.quote:en gaan er 200 op rijden
We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.quote:
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?quote:Op woensdag 25 september 2013 11:36 schreef Fiorano het volgende:
Serieus, ik dacht dat ik een tweet zag van zo'n neppe NS account...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 24-09-2013 om 17:27:31Vanaf 7 okt. wijzigen op een aantal trajecten de tijden ivm #herfst *insert grapje over blaadjes op het spoor* http://t.co/Q97m9Vq1ux reageer retweet
Een minuut ongeveer. Overstappen worden hier en daar wel een minuut krapper.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus nog meer extra reistijd per genoemd traject?
Maak daar van: Er ligt infrastructuur die geschikt is voor 300km/h, we maken daar 12 keer dag goed gebruik van met een trein die we toch al hadden, en de rest gaat op een snelheid die nog altijd flink hoger is dan normale treinen. En dan klinkt het best logisch.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
[s]We bouwen infrastructuur die geschikt is voor 300 km/h en laten per dag maar 12 treinen per richting rijden die daar gebruik van maken, de rest gaat op slakkensnelheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |