Hoe hard kan deze?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
STAR DL 12 + 2-assers
Vanuit Musselkanaal passeert trein 3706 naar Stadskanaal met enkele minuten vertraging de fotograaf bij Nieuw-Buinen.
Vindt het maar een schattig loccie
De in de concessie genoemde rijtijden zijn gebaseerd op een treinpad van 220 km/h, maar VWS (nu I&M) heeft NS destijds gewaarschuwd dat er gehandhaafd zou gaan worden op rijtijden en dat treinen met een hogere maximumsnelheid beter geschikt zouden zijn.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:46 schreef b2py het volgende:
En nog een belangrijke factor, I&M heeft NS opgedragen treinen te kopen die 250 km/h moesten, NS wilde nooit harder dan 200 - 220 km/h over de HSL.
62 km/hquote:
kan het nog best hard gaan. Zestig ofzo. Heb volgens mij wel eens in een trein gezeten die door dat locje voortgetrokken werdquote:
Volgens mij zijn de rijtijden in een veel later stadium pas ingevoerd, en daarna ook nog gesteld op infra die tegen die tijd nooit klaar zou zijn geweest.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
De in de concessie genoemde rijtijden zijn gebaseerd op een treinpad van 220 km/h, maar VWS (nu I&M) heeft NS destijds gewaarschuwd dat er gehandhaafd zou gaan worden op rijtijden en dat treinen met een hogere maximumsnelheid beter geschikt zouden zijn.
ik meen dat deze ook wel eens iets zwaarders trekt zoals 4-assers. Of ze moeten toen de 19 ingezet hebben, dat zou ook nog kunnen. Is al weer even geleden dat ik bij de STAR ben geweest.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef greavy het volgende:
Mja, dat ding rijdt dan ook alleen maar met die 2-assers rond. Daar heb je niet veel paarden voor nodig.
Klopt. Waaronder iets buiten onze macht, Antwerpen-Brussel.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de rijtijden in een veel later stadium pas ingevoerd, en daarna ook nog gesteld op infra die tegen die tijd nooit klaar zou zijn geweest.
ik heb het even nagezocht en de 19 zat toen voor de 4 wagons tellende trein naar Musselkanaal. DE 2-assers zaten toen aan de stoomtrein vast die een half uurtje later ook in Musselkanaal aan kwam.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:07 schreef greavy het volgende:
De 19 (V53 019) heeft 530PK en max. 57km/h, de 12 (DL12) heeft 400PK en max 62km/h.
Maar op dat lijntje kan je best met vierassers rijden denk ik, want hij moet toch bij elke boom remmen voor de onbeveiligde overwegen ...
Maar met een Köf3 de SSN-trein in Bochum-Dahlhausen (D) met 7 Bm'en wegtrekken heeft uiteraard geen succes. Na een halve minuut vol tractie kwam de trein pas in bewegingEn dat ging toen nog niet echt makkelijk
![]()
En ja, de remmen waren gewoon gelost
Dat half uur van jou gaat als een raket of niet?quote:
Storend, zo'n bedrijfsrisico. Lijkt het nog bijna een commercieel bedrijf van.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Klopt. Waaronder iets buiten onze macht, Antwerpen-Brussel.
Het geval is dat I&M afspraken maakte met de Belgische equivalent, en die vervolgens zijn afspraken niet is nagekomen door niet de beloofde HSL tussen Antwerpen en Brussel aan te leggen. Die rijtijden moesten toen in Nederland gecorrigeerd gaan worden door hier harder te gaan scheuren.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Storend, zo'n bedrijfsrisico. Lijkt het nog bijna een commercieel bedrijf van.
Misschien werkt het als hij het beschrijft als de TreinBeeldPerronsquote:Op woensdag 25 september 2013 17:55 schreef Fiorano het volgende:
Stress op Duivendrecht, cta's geven IC Leeuwarden aantterwijl de IC Enschede voor komt rijden. Mooi ook dat de conducteur steevast over de verkeerde "cta bakken" blijft hebben terwijl 95% vd reiziger geen idee heeft wat dat zijn...
Hmm, ik verwacht ook wel dat er een akkoord zal volgen. En het IC Max idee vond ik altijd al beter dan een aparte HSL-concessie met dus alleen treinen die de HSL-stations verbinden.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wilma heeft van Jeroen Dijsselbloem niets te willen, dus ze zal vrijwel zonder morren akkoord gaan met de plannen van de NS, zelfs als het bedrijf stoomtreinen over de HSL wil laten rijden.
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Hmm, ik verwacht ook wel dat er een akkoord zal volgen. En het IC Max idee vond ik altijd al beter dan een aparte HSL-concessie met dus alleen treinen die de HSL-stations verbinden.
Alleen nu krijg je natuurlijk gemor dat de HSL niet optimaal gebruikt zou worden als je treinen inzet die een wat lagere max. snelheid hebben. Maar ja, dat zal wel weer afzwakken.
Ik kom regelmatig in Denemarkenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dan hadden we misschien zelfs nooit van AnsaldoBreda gehoord.
neuh, dan was er nog genoeg te emmeren geweest, alleen ging het ietsje minder snelquote:
Dan zou ik te laat thuisgekomen zijn door een gestrande IC-max in de dive-under bij Weesp.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, dan was er nog genoeg te emmeren geweest, alleen ging het ietsje minder snel
Wás perfect of is het nog steeds perfect als het eenmaal geïmplementeerd is?quote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.
dat zul je nooit wetenquote:Op woensdag 25 september 2013 18:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan zou ik te laat thuisgekomen zijn door een gestrande IC-max in de dive-under bij Weesp.
in ieder geval was, omdat je op een aantal assen al snel tegen de grenzen van de capaciteit aangelopen zou zijn en je hierdoor er ander materieel op zou moeten laten rijden, etc.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wás perfect of is het nog steeds perfect als het eenmaal geïmplementeerd is?
Gretig? Ze hebben het van de baan geschoven omdat het té optimistisch was..quote:Op woensdag 25 september 2013 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het IC Max-idee was perfect. Was het ministerie rond 1999 minder gretig geweest dan hadden we een goed en degelijk plan uitgevoerd gezien.
Als het niet met een uur lukt, kost het toch al maximaal GTbVquote:Op woensdag 25 september 2013 18:47 schreef Ireyon het volgende:
Wat een fucking schande dit. Hoe moeilijk kan het zijn om één defecte kankertrein weg te slepen, waarom moet dat 3 uur duren?
het was een realistisch planquote:Op woensdag 25 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Gretig? Ze hebben het van de baan geschoven omdat het té optimistisch was..
Ik bedoelde met 'té optimistisch' in de ogen van de minister.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het was een realistisch plan
Ja vorig jaar en begin dit jaar heel veel bij de bovenbouwvernieuwing van Den Haag naar Gouda.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Zeg, die boog van Schiedam naar Gouda, wordt die ooit wel eens gebruikt?
laatst een keer niet. Toen werd Den Haag vanuit Utrecht bediend door de IC/stopper die naar Leiden gaat en toen doorreed naar 's Gravenhage CSquote:Op woensdag 25 september 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
Die wordt regelmatig gebruikt idd. En als Rotterdam - Gouda eruit ligt, gaat de IC Rotterdam - Gouda - Utrecht (rijdt dan niet van- en naar Amersfoort enz) via de Binckhorstboog bij Den Haag.
Ja, alsof tie ineens hard gaat enzo.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind dat een leuk ritje, via die boog.
Je vergeet de [/opavertelt] tagquote:Op woensdag 25 september 2013 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hem weleens bereden met de Moskou - Hoek Express
Sterkte aan moeders en jou!quote:Op woensdag 25 september 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
Hmmm, m'n moeder is weer onderweg naar huis vanuit Leeuwarden, en is ergens tussen Zwolle en Amersfoort, aanrijding met een persoon![]()
Althans, dat is wat nu medegedeeld is in de trein.
Edit: En nu de mededeling dat uitgezocht wordt wat ze hebben aangereden.
Edit2: Is toch een persoon![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop