quote:
Vechten om je bedrijf in stand te houden. Als die claims van NS zouden worden toegewezen krijgen ze het nog best zwaar, zowel financieel als qua (toch al niet al te beste) reputatie.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef Adrie072 het volgende:
Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden
Nou de VK hoort niet bij de grote dagbladen bij AB klaarblijkelijkquote:Op donderdag 26 september 2013 07:39 schreef MTL het volgende:
[..]
Samenvatting: http://www.nu.nl/algemeen(...)samenwerking-ns.html
Extra kolen verbranden en hopen op veel extra global warming, bij voorkeur ergens nog vóór deze winter?quote:Op donderdag 26 september 2013 09:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een sneeuwschuiver plaatsen en dat is het volgens mij zo ongeveer wel, tenzij ze nog dingen achter houden
gaat niet helpen, want de weermensen voorspellen juist een extra strenge winter dit keer. Ik hoop dat ze gelijk krijgenquote:Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Extra kolen verbranden en hopen op veel extra global warming, bij voorkeur ergens nog vóór deze winter?
Liever nietquote:Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat niet helpen, want de weermensen voorspellen juist een extra strenge winter dit keer. Ik hoop dat ze gelijk krijgen
wisten ze ook niet. Ma moest in Nunspeet overstappen op een nieuwe IC rg Rotterdam. Maar die IC was er niet, en toen mochten ze terug naar het treinstel waar ze eerst inzaten.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg in ieder geval nergens de indruk dat iemand weet wat ie aan het doen is inderdaad
"Die treinen zijn al gebouwd, het maakt voor AB niet echt uit of ze nou wel of niet afgenomen worden". Heeft Manfellotto zelf gezegd.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef Adrie072 het volgende:
Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden.
4,3 miljoen badslippers raakten zwaar beschadigd, 180.000 zijn total loss verklaard of moesten worden afgemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
forse treinbotsing in Texas. In totaal drie goederentreinen zijn op elkaar geklapt, waarbij twee zwaargewonden zijn gevallen
http://www.telegraaf.nl/b(...)treinen_Texas__.html
als de door de NS ingediende schadeclaims toegewezen worden heeft hij wel een probleem. Dat raakt het bedrijf veel zwaarder dan de niet afgenomen treinstellenquote:Op donderdag 26 september 2013 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Die treinen zijn al gebouwd, het maakt voor AB niet echt uit of ze nou wel of niet afgenomen worden". Heeft Manfellotto zelf gezegd.
ik weet nog wel een paar stelletjes te staan. Gaarne na ophalen even een wasbeurt in de Eems gevenquote:
Ja, maar dat pad acht ik niet al te kansrijk eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als de door de NS ingediende schadeclaims toegewezen worden heeft hij wel een probleem. Dat raakt het bedrijf veel zwaarder dan de niet afgenomen treinstellen
ik ook niet, maar de NS is in deze zaak de kapitaalkrachtige partij, terwijl Ansaldo op zwart zaad zit en zich verlies niet kan permitteren.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat pad acht ik niet al te kansrijk eerlijk gezegd.
Hiep hoiquote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi![]()
![]()
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland
het stukje is mijn idee van hoe het zou moeten werken om de aanleg betaalbaar te houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi![]()
![]()
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het stukje is mijn idee van hoe het zou moeten werken om de aanleg betaalbaar te houden.
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?quote:Op donderdag 26 september 2013 13:56 schreef Q. het volgende:
[..]
De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hiep hoi![]()
![]()
Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Of zet er gewoon een paard naast a la trekschuit.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.quote:Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.
[..]
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Peter het volgende:
[..]
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
Een verlengsnoerquote:Op donderdag 26 september 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De provincie Limburg wil alles op alles zetten om nog voor het ingaan van de nieuwe concessie Limburg eind 2016 de Maaslijn geëlektrificeerd te krijgen. De regionale overheid is zelfs bereid hieraan een bijdrage te leveren
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130929014/1001
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet opquote:
inmiddels moet de techniek wel bijna zo ver zijn om ideeën in die richting voor personentreinen te kunnen testen, iets wat ze in Engeland gaan doenquote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzienquote:Op donderdag 26 september 2013 14:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien
Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Monopoly het volgende:
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.
Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
dan krijg je treintickets met dagprijzen: afhankelijk van de hoeveelheid zon en windquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.
[..]
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.
honderd toch?quote:Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
ze hebben in Nederland 99 in totaal. 51 daarvan rijden in Noord-Nederlandquote:
als je zonnepanelen boven het Nederlandse spoor hangt heb je meteen de grootste zonne-energiecentrale van de wereldquote:Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht.
Op zich niet geheel lastig.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef V2 het volgende:
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
Daarom ben ik ook benieuwd naar die proef in Groot-Brittannië. Dat kan denk ik op veel vragen voor een antwoord zorgen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
hangt van het traject af wat het beste is. Voor de Maaslijn en Zwolle - Wieden geldt dat deels verdubbelen wel uit kan.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
De NOS zegt 40 miljoen:quote:Op donderdag 26 september 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
en dat was de volgende claim voor Ansaldo: NMBS wil 27 miljoen schadevergoeding voor Fyra
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
er staat nog wel wat stil in Nijmegenquote:Op donderdag 26 september 2013 16:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten.
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
quote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
Nou, waar wachten ze nog opquote:Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat nog wel wat stil in Nijmegen
Duurt laaaaaaaaaangquote:Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor.
Ja, hallo!quote:Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor.
De opruimploeg laten sponsoren door Remia?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo!Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
En een sleepstang? Zoals de trolleybussen?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo!Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende
dan beland je van de wal in de slootquote:Op donderdag 26 september 2013 16:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
3720 kW voor één rijtuig. Hoezo overkill?quote:Op donderdag 26 september 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:
[ afbeelding ]
Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden
Oorspronkelijk reed daar BR425
Vraag ik me eigenlijk af. Vermogen en snel kunnen optrekken zijn verschillende dingen. Ik weet niet of een ruim 25 jaar oude loc, die waarschijnlijk vooral gemaakt is om veel rijtuigen te trekken, sneller optrekt dan een nog geen 10 jaar oud treinstel oorspronkelijk ontwikkeld voor S-Bahn diensten, waar snel kunnen optrekken een stuk belangrijker is.quote:Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.
- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)
Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein
Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
Je vergeet hier heel erg je afschrijving op je huidige materieel, onderhoud van materieel, onderhoud zonder bovenleiding en onderhoud met bovenleiding, aanschaf + onderhoud van nieuw materieel. Eventuele verkoop van oud materieel.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
het zijn wensen van de provincie Groningen die echt wel gerealiseerd zullen gaan wordenquote:Op donderdag 26 september 2013 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverdquote:Op donderdag 26 september 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijnquote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Ja. Maar het gaat wel iets veranderen. Nu gaat het allemaal op papier (zover ik weet), maar straks via computerschermen kan de dienstdoende TRDL alle bewegingen, wisselstanden enz zien. Hoeft de TRDL de Mcn ook minder te bellen voor die info, gok ik zo.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn
Ook zo'n onzin ja. Ineens moest het geld op zekerquote:Op donderdag 26 september 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..quote:Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het opquote:Op donderdag 26 september 2013 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
Ze hebben het niet eens geprobeerd.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
Of de reisplanner is gewoon buggy as crapquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen jaquote:Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze hebben het niet eens geprobeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |