abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131578280
quote:
:')

overigens, stel dat ze allemaal gaan rijden en de rest ook afgenomen wordt..

dan moet de ns zijn extra kosten terugverdienen.. toeslag van 20-30 euro per rit? (even afgezien van het feit dat ik het ronduit belachelijk vind dat er überhaupt een toeslag wordt gevraagd)
pi_131578318
Tis toch te triest voor woorden, dat op dit niveau zo met elkaar wordt omgegaan.

Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden. En
als je zoals de NS zoveel geld investeert, dan zit je er toch bovenop om een goed product
in huis te krijgen. Misschien niet je eigen verantwoordelijkheid, maar wel betrokkenheid.
En nu dit, eruit die bovenlaag!
  donderdag 26 september 2013 @ 09:35:15 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131578548
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef Adrie072 het volgende:
Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden
Vechten om je bedrijf in stand te houden. Als die claims van NS zouden worden toegewezen krijgen ze het nog best zwaar, zowel financieel als qua (toch al niet al te beste) reputatie.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 september 2013 @ 09:41:46 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131578656
quote:
Nou de VK hoort niet bij de grote dagbladen bij AB klaarblijkelijk :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131578660
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een sneeuwschuiver plaatsen en dat is het volgens mij zo ongeveer wel, tenzij ze nog dingen achter houden
Extra kolen verbranden en hopen op veel extra global warming, bij voorkeur ergens nog vóór deze winter?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 09:42:48 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131578679
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Extra kolen verbranden en hopen op veel extra global warming, bij voorkeur ergens nog vóór deze winter?
gaat niet helpen, want de weermensen voorspellen juist een extra strenge winter dit keer. Ik hoop dat ze gelijk krijgen :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 09:55:57 #108
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131578960
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gaat niet helpen, want de weermensen voorspellen juist een extra strenge winter dit keer. Ik hoop dat ze gelijk krijgen :9
Liever niet :N , gelukkig ken ik geen enkel weermens die het ooit goed heeft :P .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 10:00:47 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131579080
forse treinbotsing in Texas. In totaal drie goederentreinen zijn op elkaar geklapt, waarbij twee zwaargewonden zijn gevallen
http://www.telegraaf.nl/b(...)treinen_Texas__.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 10:06:06 #110
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_131579195
HSL naar Delfzijl please!
  donderdag 26 september 2013 @ 10:20:13 #111
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131579523
Er zijn ook vervoersmaatschappijen die hun klanten wel serieus nemen

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 26 september 2013 @ 10:42:50 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131580040
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg in ieder geval nergens de indruk dat iemand weet wat ie aan het doen is inderdaad :s)
wisten ze ook niet. Ma moest in Nunspeet overstappen op een nieuwe IC rg Rotterdam. Maar die IC was er niet, en toen mochten ze terug naar het treinstel waar ze eerst inzaten.
En die reed tm Amersfoort. Net toen de IC naar Rotterdam ging vertrekken (sluitseintjes). En konden ze wederom een halfuur(!) daar wachten. Uiteindelijk is ze met +180 thuisgekomen, met dank aan de HC in de IC tussen Gouda en Rotterdam, want ze hadden bij Gouda +6 en dat was haar overstap in Rotterdam ook ... Gelukkig mocht de stopper max. 3 minuten wachten.
pi_131580084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 09:22 schreef Adrie072 het volgende:
Snap die Italianen enigzins wel, vechten om hun werkgelegenheid in stand te houden.
"Die treinen zijn al gebouwd, het maakt voor AB niet echt uit of ze nou wel of niet afgenomen worden". Heeft Manfellotto zelf gezegd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131580149
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:00 schreef Peterselieman het volgende:
forse treinbotsing in Texas. In totaal drie goederentreinen zijn op elkaar geklapt, waarbij twee zwaargewonden zijn gevallen
http://www.telegraaf.nl/b(...)treinen_Texas__.html
4,3 miljoen badslippers raakten zwaar beschadigd, 180.000 zijn total loss verklaard of moesten worden afgemaakt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 11:02:50 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131580477
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Die treinen zijn al gebouwd, het maakt voor AB niet echt uit of ze nou wel of niet afgenomen worden". Heeft Manfellotto zelf gezegd.
als de door de NS ingediende schadeclaims toegewezen worden heeft hij wel een probleem. Dat raakt het bedrijf veel zwaarder dan de niet afgenomen treinstellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 11:05:50 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131580558
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:06 schreef Flodder450 het volgende:
HSL naar Delfzijl please!
ik weet nog wel een paar stelletjes te staan. Gaarne na ophalen even een wasbeurt in de Eems geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131581283
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als de door de NS ingediende schadeclaims toegewezen worden heeft hij wel een probleem. Dat raakt het bedrijf veel zwaarder dan de niet afgenomen treinstellen
Ja, maar dat pad acht ik niet al te kansrijk eerlijk gezegd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 11:36:52 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131581380
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat pad acht ik niet al te kansrijk eerlijk gezegd.
ik ook niet, maar de NS is in deze zaak de kapitaalkrachtige partij, terwijl Ansaldo op zwart zaad zit en zich verlies niet kan permitteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 12:57:51 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131583400
interessant. De provincie Limburg wil alles op alles zetten om nog voor het ingaan van de nieuwe concessie Limburg eind 2016 de Maaslijn geëlektrificeerd te krijgen. De regionale overheid is zelfs bereid hieraan een bijdrage te leveren

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130929014/1001
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131583496
Nja, klinkt goed. Had wat kansrijker geleken als ze dat meteen in 2007 ingeschoten hadden, samen met een verdubbeling (want toen immers nog geen crisis, had best gekund).

Hoe staat het inmiddels met verdubbeling en electrificage van Groningen - Leeuwarden en Zwolle - Wierden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 13:17:01 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131583918
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.

- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)

Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein

Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.

(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.

nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131584085
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.
Hiep hoi *O* O+

Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 13:30:51 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131584267
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hiep hoi *O* O+

Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het stukje is mijn idee van hoe het zou moeten werken om de aanleg betaalbaar te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131584340
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hiep hoi *O* O+

Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131584971
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het stukje is mijn idee van hoe het zou moeten werken om de aanleg betaalbaar te houden.
De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen. :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:00:30 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585077
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:56 schreef Q. het volgende:

[..]

De aanschaf/ombouw van een handvol treinen niet meegenomen. :7
handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585262
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hiep hoi *O* O+

Weer een stukje baanbrekende revolutionaire unieke spoortechnologie in Nederland *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
dag
pi_131585337
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.

Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
For great justice!
pi_131585350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Is een katapult op elk station dan niet beter? Hoef je ook geen motor mee te nemen. Of een kabelsysteem zoals de Tramway..
Of zet er gewoon een paard naast a la trekschuit. :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:12:06 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585443
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:08 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik dacht dat het alleen over Groningen - Leeuwarden ging, daar kan je natuurlijk een exclusief aantal stellen voor reserveren.
Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.
quote:
Maar het blijft een dom idee. Helemaal of helemaal niet electrificeren.
nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585495
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan hou je twee dieseleilanden over en dat is niet efficiënt.

[..]

nee, het idee dat ik opper is helemaal zo gek nog niet. Je kunt zo namelijk voor het grootste deel met de bestaande infrastructuur toe, terwijl de exploitatiekosten wel afnemen.
En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:18:27 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Peter het volgende:

[..]

En de stroomvoorziening met een 3e rail of in de bodemplaat?
het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585624
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het hangt er even een beetje vanaf wat het beste is om de accu's het snelste bij te vullen.
Een verlengsnoer :Y
dag
  donderdag 26 september 2013 @ 14:20:56 #134
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131585671
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
interessant. De provincie Limburg wil alles op alles zetten om nog voor het ingaan van de nieuwe concessie Limburg eind 2016 de Maaslijn geëlektrificeerd te krijgen. De regionale overheid is zelfs bereid hieraan een bijdrage te leveren

http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/130929014/1001
^O^
Liever gister nog dan vandaag.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:21:32 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Een verlengsnoer :Y
:')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:22:15 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585712
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef MPG het volgende:

[..]

^O^
Liever gister nog dan vandaag.
het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 14:22:20 #137
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131585716
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:25:54 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585843
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
inmiddels moet de techniek wel bijna zo ver zijn om ideeën in die richting voor personentreinen te kunnen testen, iets wat ze in Engeland gaan doen

http://www.networkrail.co(...)ttery-powered-train/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585916
quote:
3s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef V2 het volgende:
Dit idee hebben ze ooit al een keer eerder uit proberen te voeren, met bussen met vliegwielen erin. Bij elke halte werd het vliegwiel elektrisch aangezwengeld, en daarmee kachelde de bus naar de volgende halte. Was niet echt een succes, maar het was dan ook lang geleden. De techniek was er nog niet goed genoeg voor. Verder waren er een aantal bezwaren in het busbedrijf die je bij treinen kunt vermijden, zoals steile hellingen, files, en het probleem dat je bij elke halte moest stoppen voor bepaalde tijd, ook als er geen mensen in/uit de bus wilden.
Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
  donderdag 26 september 2013 @ 14:34:24 #140
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131586126
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Met een trein zie ik het helemaal niet zo slecht werken eigenlijk. Je hebt ook niet of nauwelijks vliegwielen of accu's of gedoe nodig. Gewoon bovenleiding over het gedeelte waar de trein optrekt (dus boven het station en een kilometer daarna ofzo), en hij kan gewoon uitrollen tot het volgende station. Heb je alleen nog een klein aggregaatje nodig voor het geval het ding een keer op de noodrem moet ofzo.
Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien

Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_131586165
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.

Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
pi_131586211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrijwel net zo veel gedoe om alleen bij stations een bovenleiding te hangen, compleet met begin- en eindstukken, eigen stroomvoorziening en alles wat daar bij komt kijken dan om 'gewoon' de hele lijn van stroom te voorzien

Om de hoeveel kilometer moet een standaard bovenleiding eigenlijk een transformator / stroomvoorziening hebben?
Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Monopoly het volgende:
Ze moeten het gewoon overal elektrificeren.
Overal draad hangen en klaar.

Niet te moeilijk doen. Rijk + provincie wat investeren. Het is de moeite waard als je na gaat hoeveel fossiele brandstoffen je verspild.
Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht. :P
pi_131586323
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Als je toch stroomkabels aan gaat leggen, dan maar gelijk netjes strak boven het spoor hangen.

[..]

Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht. :P
dan krijg je treintickets met dagprijzen: afhankelijk van de hoeveelheid zon en wind _O-
pi_131586351
Hehehe.

Op zich wel interessant. Ik ben nu zo'n 4 weken 'losgelaten' op het spoor en met opleiding een bepaalde rijstijl meegenomen. Dit is net als met een auto, je rijdt op een bepaalde manier dat goed voelt.

Vorige week kreeg ik mijn EZR pincode. Nu moet ik dus meer letten op energiezuinig rijden. Op zich een goede ontwikkeling in mijn ogen. Maar het is compleet anders als dat ik nu zelf prettig vind rijden.
Ben nu al een paar diensten bezig om het EZR zo te krijgen dat ik nog steeds punctioneel rijd, prettig rijd en zo min mogelijk brandstof verbruik.
pi_131586469
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

handvol? Je weet hoeveel treinstellen Arriva nu in Noord-Nederland heeft?
honderd toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:46:16 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131586521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

honderd toch? :?
ze hebben in Nederland 99 in totaal. 51 daarvan rijden in Noord-Nederland
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 14:46:53 #147
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131586548
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:48:29 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131586590
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:37 schreef KomtTijd... het volgende:

Hou op, straks wordt de prijs van een treinkaartje nog afhankelijk van de windsnelheid en/of zonkracht. :P
als je zonnepanelen boven het Nederlandse spoor hangt heb je meteen de grootste zonne-energiecentrale van de wereld :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131586662
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:46 schreef V2 het volgende:
Maar het is wel een interessante casus om door te rekenen lijkt me, als je een beetje alle gegevens hebt. Ik vraag me inderdaad af of het de moeite waard is. Onder bepaalde omstandigheden wel, denk ik.
Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
pi_131586679
Denk dat het wel rendabel is, maar dan praat je over een ratio waar men de kosten er uit heeft in een tijdbestek van een jaar of 5-6 jaar gok ik zo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 14:53:02 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 14:54:07 #151
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131586745
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:56:13 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131586808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Daarom ben ik ook benieuwd naar die proef in Groot-Brittannië. Dat kan denk ik op veel vragen voor een antwoord zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131586881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 15:25:47 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131587765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je zult sowieso eerst moeten verdubbelen als je daarmee aan de gang wilt. Anders kun je beter alles opbreken en verbussen.
hangt van het traject af wat het beste is. Voor de Maaslijn en Zwolle - Wieden geldt dat deels verdubbelen wel uit kan.

Voor bijvoorbeeld Groningen - Roodeschool niet, maar daar kun je het gebruiken om de rijtijdmarge te vergroten, iets wat per december op dat traject sowieso al gaat gebeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 15:29:12 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131587884
en dat was de volgende claim voor Ansaldo: NMBS wil 27 miljoen schadevergoeding voor Fyra
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 15:33:30 #156
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131588039
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 15:38:19 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131588197
beiden hebben gelijk. Het bedrag van 27 miljoen euro komt bovenop een eerdere claim van 12,7 miljoen euro.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 15:53:20 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131588639
Treinongeluk bij Santiago de Compostella

Op 4 oktober 2013 om 23.00 uur komt er op Discovery Channel een documentaire over dit grootste Spaanse treinongeluk.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:02:05 #159
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131588854
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lost het probleem van de uitpuilende treinen en de beperkingen in de kruisingsmogelijkheden nog niet op
Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten :+ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 26 september 2013 @ 16:04:21 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131588898
Dubbeldeks-mat inzetten op diesellijnen kan ook hoor.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:05:29 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131588924
En dan dieselend onder de draad met dubbeldeks-meuk kan ook:
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:06:14 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131588943
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:02 schreef MPG het volgende:

[..]

Sneller optrekken, kortere rijpaden, makkelijker kruisen.
En je kunt bestaand DD-mat inzetten :+ .
er staat nog wel wat stil in Nijmegen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131588949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:54 schreef V2 het volgende:
Het is iets lastiger. Hoeveel laadpunten heb je nodig, hoe lang halteer je, wat kost een laadpunt, wat kost de conversie van je trein, wat doet het met het gewicht, wat doet het met de acceleratie, wat doet het met de rijtijden, wat doet het met betrouwbaarheid en onderhoud ... hoeveel zou volledige elektrificatie kosten, ter vergelijking? Lange lijst met vragen hoor, waarop je niet 1, 2, 3 een antwoord zult hebben.
Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:08:36 #164
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131589007
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ochjoh, gewoon een trein laten uitrollen en waar hij stil komt te staan moet de waslijn weer beginnen.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 26 september 2013 @ 16:09:03 #165
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131589015
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er staat nog wel wat stil in Nijmegen :+
Nou, waar wachten ze nog op :7 .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:09:54 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131589040
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef MPG het volgende:

[..]

Nou, waar wachten ze nog op :7 .
de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 16:11:25 #167
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_131589071
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de elektrificatie en de wisseling van de concessie
Duurt laaaaaaaaaang :+
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:12:34 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131589103
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:11 schreef MPG het volgende:

[..]

Duurt laaaaaaaaaang :+
dat is normaal in de spoorwereld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131589175
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor :+.
dag
  donderdag 26 september 2013 @ 16:22:22 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131589349
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor :+.
Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
pi_131589358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:15 schreef Peter het volgende:
Wat is er tegen een derde rail zoals metro's gebruiken? Dat lijkt mij een goedkope oplossing. En gelijk een extra hekje tegen koeien op het spoor :+.
Ja, hallo! :D Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende :+
pi_131589396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, hallo! :D Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende :+
De opruimploeg laten sponsoren door Remia?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Derde rail is vooral gevaarlijk bij gelijkvloerse kruisingen en gevaarlijk voor personeel. Daarnaast is het bij hoge snelheden in de buurt van o.a. wissels niet zo handig met constant verliezen van contact en weer contact moeten maken.
En een sleepstang? Zoals de trolleybussen? :+
dag
  donderdag 26 september 2013 @ 16:24:19 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131589413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, hallo! :D Dan heb je straks dooie koeien op het spoor, en die krijg je veel moeilijker weg dan een levende :+
Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 16:25:13 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131589443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Een levende kan ook erg levenloos zijn hoor.
dan beland je van de wal in de sloot :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 16:26:57 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131589497
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:

Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden _O-
Oorspronkelijk reed daar BR425
pi_131589928
"Trekduwstammen in Zutphen, hoe lang nog?"

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 september 2013 @ 16:46:35 #177
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131590103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:26 schreef greavy het volgende:
Tussen Verden en Rotenburg rijdt sinds deze week een opmerkelijke combinatie:
[ afbeelding ]
Foto: Eric Greulich
En ja, dat is planmatig geworden _O-
Oorspronkelijk reed daar BR425
3720 kW voor één rijtuig. Hoezo overkill?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 september 2013 @ 16:47:30 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131590131
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
  donderdag 26 september 2013 @ 16:59:38 #179
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_131590467
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
Maar beter een paar paarden teveel dan geen lok, toch? Zal wel lekker optrekken
Vraag ik me eigenlijk af. Vermogen en snel kunnen optrekken zijn verschillende dingen. Ik weet niet of een ruim 25 jaar oude loc, die waarschijnlijk vooral gemaakt is om veel rijtuigen te trekken, sneller optrekt dan een nog geen 10 jaar oud treinstel oorspronkelijk ontwikkeld voor S-Bahn diensten, waar snel kunnen optrekken een stuk belangrijker is.

De maximum snelheid is in ieder geval al lager :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_131590504
Tsja, een vrachtwagen zonder oplegger trekt ook bliksems hard op. Tot de 50 of zo. Zelfde idee een beetje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131591721
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen is voorlopig nog geen sprake van elektrificatie. Tussen nu en 2017 staat er wel veel op stapel.

- Extra perron in Leeuwarden
- Verlenging bestaande perrons onderweg
- Snelheidsverhoging Leeuwarden - Veenwouden
- Snelheidsverhoging Noordhorn - Hoogkerk
- Nieuwe spoorbrug Noordhorn/Zuidhorn
- Spoorverdubbeling Zuidhorn - Hoogkerk
- Ondertunneling Paterswoldseweg (Groningen)

Wordt de overweg Peizerweg in Groningen dan niet te druk? Dat klopt, maar dat wordt meegenomen in de aanpassing van het gehele OV in Groningen.
- nieuwe buslijnen in/rond Groningen
- doorrijden van de treinen uit Roodeschool/Delfzijl naar Winschoten/Leer/Veendam
- Overkruisen lijn naar Leeuwarden door nieuw viaduct bij de Peizerweg
- Doorrijden sneltrein Leeuwarden - Groningen naar Europapark
- Nieuw perron station Groningen
- Nieuw perron Europapark
- Verplaatsen opstelterrein Groningen
- bustunnel onder station Groningen door
- doortrekken busbaan Koeriersterweg naar huidige opstelterrein

Dit is een greep uit de maatregelen die tot 2020 op stapel staan en gaan tot het ambitieniveau 3.

(Partiële) elektrificatie hoort bij ambitieniveau 4 en kan 100 miljoen euro gaan kosten. Ik denk dat tegen die tijd partiële elektrificatie wel eens interessant kan zijn. Waslijn op de stations om zo de accu's bij te vullen en de trein de eerste boost te geven om op gang te komen. Hiermee haal je het volgende station wel om daar hetzelfde kunstje uit te voeren.

nalezen van alle plannen kan hier:
http://www.provinciegroni(...)t/2013-54bijlage.pdf
1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.

quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Op zich niet geheel lastig.
Elke lijn uitrekenen , kijken hoeveel trienen daar per week komen, en uitrekenen hoeveel ze verbruiken per kilometer. Dat doe je X 52.
Dit doe je bij elke lijn. Dan doe je er nog wat extra bij voor rangeerbewegingen/sleeptreinen bij pech/leeg mat ritjes etc.
Je vergeet hier heel erg je afschrijving op je huidige materieel, onderhoud van materieel, onderhoud zonder bovenleiding en onderhoud met bovenleiding, aanschaf + onderhoud van nieuw materieel. Eventuele verkoop van oud materieel.

Verder denk ik dat het elektrificeren van de gehele noordvleugel het goedkoopste is, in 1 zomer 9 weken lang telkens een deel buitendienst nemen en die waslijn ophangen. Onderstations kan je al neerzetten zonder dat het spoor buitendienst moet. Daarna concessie muteren van Arriva en op tijd de nieuwe elektrische stellen laten leveren en laten scheuren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:44:36 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131591809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

1) Dat zie ik zo snel niet gebeuren, nog geen paar jaar geleden is niet voor niets het station in tweeën gehakt.
2) Dat station bestaat 1 à 2 jaar? Wat is dit voor onzin.
het zijn wensen van de provincie Groningen die echt wel gerealiseerd zullen gaan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131591842
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:48:41 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131591923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
Wel lief, wensen van de provincie vs de nogal logge NS en ProRail..
Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131591950
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het noorden kan nog wapperen met een flinke zak geld, dus als er iets gevraagd wordt, dan wordt dat ook geleverd
Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
  donderdag 26 september 2013 @ 17:52:23 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131592003
Kunnen we de heuvellandlijn niet ombouwen naar zoiets...

  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:55:17 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom heeft het Noorden dan niet gewapperd toen het station werd verbouwd en half werd dichtgegooid en bij het bouwen van Europapark? Ik zou ze gewoon voor straf op straat zetten omdat ze niet eerder 'in hebben gegrepen'. Altijd mooi achteraf roepen die ambtenaren, pannekoeken.
Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 17:55:33 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592087
De "prijsschiet-lijntjes" in het Noorden schijnen ook omgebouwd te worden naar een "TRDL beveiligde lijn". Of Ziggy³ dan ARI het werk kan laten doen, of dat Mono nog steeds zijn jachtgeweer tevoorschijn moet halen, weet ik eigenlijk niet. Wat ik begreep is dat Ziggy³ dan wel mee kan kijken op de schermen, maar verder weinig kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:01:30 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592232
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131592258
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 september 2013 @ 18:05:44 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592322
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
dat schietpistool moet onder normale omstandigheden nog steeds gebruikt worden
Ja. Maar het gaat wel iets veranderen. Nu gaat het allemaal op papier (zover ik weet), maar straks via computerschermen kan de dienstdoende TRDL alle bewegingen, wisselstanden enz zien. Hoeft de TRDL de Mcn ook minder te bellen voor die info, gok ik zo.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:05:53 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592328
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarvan allerlei leukigheidjes als de lijn naar Veendam bekostigd zijn :P
dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 26 september 2013 @ 18:06:55 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592362
Ja, serieus idd. In Schubbekutteveen 1734 staan die vage dingen zelfs nog. Daar volstaat een bordje op elk perron "TREINEN RICHTING <eindpunt>"
  donderdag 26 september 2013 @ 18:08:36 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131592405
Morgen maar weer ff in Grunn kijken. Ff in de Tussenklappenpolder kijken voor de DBS containertrein van- en naar Veendam. Benieuwd of ze daar het aardig op orde hebben, om alles beetje op tijd te laten rijden :D Misschien kom ik Monopoly tegen? :P
pi_131592461
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat was al eerder. Maar bijvoorbeeld die TBP's op alle Groninger stations zijn er wel van betaald.
Ook zo'n onzin ja. Ineens moest het geld op zeker :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131592609
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Simpel. Toen was het geld niet beschikbaar, nu wel. Het afschieten van de spoorlijn Groningen - Heerenveen en de Groninger Tram heeft veel van de benodigde poen vrijgemaakt.
Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
pi_131592684
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:22:18 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hadden in ieder geval aan de deur kunnen kloppen met de ideeën die ze hadden. Dit is pas echt geld door een putje slobberen..
soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131592727
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Hm, a.s. zondag rijdt de IC Alkmaar - Maastricht niet (in ieder geval niet tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch) volgens de reisplanner, maar op de werkzaamhedenpagina staat niets. De IC Shl - Heerlen rijdt wel gewoon, alsmede de Sprinters op dat deeltraject. Ook ProRail zegt niets over eventuele werkzaamheden. Watskeburt?
Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
pi_131592739
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

soms kun je wel dingen willen, maar als het geld er op dat moment niet is dan houdt het op
Ze hebben het niet eens geprobeerd.
pi_131592829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Hebben ze de laatste tijd wel vaak een handje van, at random treinen schrappen en niks melden.
Of de reisplanner is gewoon buggy as crap :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 18:29:53 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze hebben het niet eens geprobeerd.
omdat toen de vervoersplannen anders waren dan nu. Ze hadden het zeker bij Europapark wel kunnen proberen ja
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')