quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
We rijden net over het lijk van die spoorloper heen. Momentje, we steken even achteruit. Geen idee waarom
Nee. Gewoon nee.quote:Op zondag 8 september 2013 00:54 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels worden op een weekdag gemiddeld 360.000 ritten uitgevoerd.
wie weetquote:Op zondag 8 september 2013 00:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat betekent dat er 4 ritten per seconde plaatsvinden. Ziek
Moet het niet 'per jaar' zijn?
Nee, dat lijkt mij ook.quote:
Met dat mechanisme alleen ga jij geen 360.000 ritten per dag verklarenquote:Op zondag 8 september 2013 01:05 schreef James1988 het volgende:
Ik vermoed dat met 'een rit' wordt bedoeld 'een trein van A naar B die onder hetzelfde treinnummer rijdt', een trein als de sprinter van Breda naar Utrecht telt dan als twee ritten (Breda - Den Bosch = 136xx, Den Bosch - Utrecht = 160xx).
Nee inderdaad, dan nietquote:Op zondag 8 september 2013 01:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met dat mechanisme alleen ga jij geen 360.000 ritten per dag verklaren
Dat zijn nog lang geen 360.000 taxi's per dagquote:Op zondag 8 september 2013 01:13 schreef remcoP het volgende:
Volgens wikipedia heeft BART 366.565 passagiers per dag. Lege treinen dus.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn nog lang geen 360.000 taxi's per dag
Ahzoquote:Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips.
Kan geregeld worden hoorquote:En nu onaardig doen,
quote:ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
Dan ben je er een vergeten: Bart_A_car_Oakland_Coliseum_Station.jpg is meer dan 40700 pixels breed (Oké, is geen 4000 pixels).quote:Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
quote:Op zondag 8 september 2013 01:34 schreef Bitlord het volgende:
Neen, jullie interpreteren verkeerd. Een rit was hier bedoeld als reis/trips. En nu niet onaardig doen, ik ben al aardig geweest door de fotos verkleind weer te geven en niet met 4000 pixels breed.
En Bork schreef:quote:Maar goed, ik had nog iets gezegd over een pissige column mbt die woekertarieven 2014.
Het zijn twee versies geworden, dus kies wat je het liefste leest.
Woedend op z'n Drieks hier op fok:http://frontpage.fok.nl/c(...)rt-dijsselbloem.html Net een tandje minder qua toon, maar inhoudelijk nog een ietsje uitgebreider volgens de methode-Rikus: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.quote:Sorry, ik heb het einde niet gehaald, veel te ingewikkeld veel te veel details, het lijkt wel of Ruttiaans de standaard wordt. Zoveel mogelijk zeggen zodat de toehoorder/lezer suf geluld wordt en geen idee heeft waar het overgaat/ging .
Uit wikipedia: Een column is een kort stukje proza waarin de auteur (columnist) spits en uitdagend zijn mening ventileert. Geen ellenlang betoog dus.
Verder natuurlijk prima dat je net hart en ziel stort op dit verderfelijk beleid door overheid en NS.
Interessant en mooi verhaal met bijbehorende foto's.quote:Op zondag 8 september 2013 08:05 schreef greavy het volgende:
Heel Nederland zat bijna bij Terug naar Toen, maar ik was Nederland "ontvlucht", even het Spoorwegmuseum van de TSP in Saint-Ghislain bezocht.
[ link |
NMBS (PFTTSP) 2551, 1504, 1805, 1608
Vandaag een dagje een bezoek gebracht aan het spoorwegmuseum van de PFTTSP in Saint-Ghislain. Daar was een open dag met oa een modelbeurs.
Ook had de TSP weer prachtige foto line-ups gecreëerd. Zo kon je 4 generaties E-loksals fraaie line-up fotograferen.
Hier ziet u links de HLE 2551, die destijds ook in Nederland heeft gereden. Rechts daarnaast staat de HLE 1504 die ook een veel geziene gast in Nederland was, de HLE 1805 en helemaal rechts de HLE 1608 met een oud rijtuig.
[ link |
NMBS (PFTTSP) 2629, 2201, 2551, 1504, 1805, 1608
Ook kon er verder het terrein op nog een foto gemaakt worden met nog 2 andere generatie E-loks, namelijk de HLE2629 en de HLE2201. Om het beeld helemaal compleet te maken, werden de 2551, 1504, 1805 en de 1608 nog meegenomen in dezelfde line-up. Waar we eerst bleven wachten tot alle mensen buiten beeld, werd er nu niet gewacht op de mensen "achterin", want de mensen bleven komen.
Ik ben vereerd, zonder gekheid op een stokje ik vind mezelf nogal kritisch de laatste tijd als ik teruglees maar erg positief hoe je dit dan toch oppakt en terugkoppelt. Zoals eerder gezegd je bent goed bezigquote:Op zondag 8 september 2013 10:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schreef:
[..]
En Bork schreef:
[..]
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.
Zo beter?
En dank voor je hartelijke woorden.
twitter:NS__online twitterde op zondag 08-09-2013 om 09:55:10Wegens de onrust van het uitbreken van een mogelijke prijzenoorlog maandag, zullen wij v.a maandag een speciale dienstregeling rijden. reageer retweet
Prijzenoorlog volgens AH: De goedkoopste heeft gewonnen.quote:Op zondag 8 september 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
twitter:NS__online twitterde op zondag 08-09-2013 om 09:55:10Wegens de onrust van het uitbreken van een mogelijke prijzenoorlog maandag, zullen wij v.a maandag een speciale dienstregeling rijden. reageer retweet
Het heeft wel een heel hoog "What if we had a war and no one else showed up?"-gehalte.quote:Op zondag 8 september 2013 11:39 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Prijzenoorlog volgens AH: De goedkoopste heeft gewonnen.
Prijzenoorlog volgens NS: De duurste heeft gewonnen.
Wat is precies het probleem met het uitsmeren van een forse kostenstijging over meerdere jaren? Het moet dekkend worden en als ze niet nu verhogen zitten ze met een gat in 2015 en zijn ze pas dekkend in 2016?quote:Op zondag 8 september 2013 10:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik schreef:
[..]
En Bork schreef:
[..]
Bork, ik heb die lap toelichting over het wat en hoe van de infraheffing uit mijn column op fok gesloopt, bij MVBOV heb ik het laten staan. Zo richt het wat beter op de verschillende doelgroepen.
Zo beter?
En dank voor je hartelijke woorden.
De meerkosten worden pas m.i.v. januari 2015 in rekening gebracht door ProRail. NS begint alvast in januari 2014 de reiziger extra te laten betalen. Een jaar eerder dus.quote:Op zondag 8 september 2013 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met het uitsmeren van een forse kostenstijging over meerdere jaren? Het moet dekkend worden en als ze niet nu verhogen zitten ze met een gat in 2015 en zijn ze pas dekkend in 2016?
Dit is een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb.quote:Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De meerkosten worden pas m.i.v. januari 2015 in rekening gebracht door ProRail. NS begint alvast in januari 2014 de reiziger extra te laten betalen. Een jaar eerder dus.
Wat bedoelde je dan precies met je vraag?quote:Op zondag 8 september 2013 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit is een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb.
Het staat er heel duidelijk. Waarom zou NS de prijzen met 7% in 2015 moeten verhogen (waardoor de reizigersorganisaties nog veel harder zullen gaan steigeren) dan twee keer met ongeveer 3%. Als ze het twee keer verhogen in 2015 en 2016 dan zit NS met een gat in de begroting in 2015, dat is ook zeer zeker niet wenselijk.quote:Op zondag 8 september 2013 12:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan precies met je vraag?
en zo geschiedde het ook. Kwam zelf gisteravond laat uit Utrecht en met de IC zijn we bij 't Harde naar het linkerspoor gestuurd, zodat we om de werkzaamheden heen konden rijden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Als de IC's via linkerspoor richting Zwolle gaan, kan je prima aan het defecte wissel werken lijkt me
De NS wil het in drie stappen verhogen, en niet in twee.quote:Op zondag 8 september 2013 12:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het staat er heel duidelijk. Waarom zou NS de prijzen met 7% in 2015 moeten verhogen (waardoor de reizigersorganisaties nog veel harder zullen gaan steigeren) dan twee keer met ongeveer 3%. Als ze het twee keer verhogen in 2015 en 2016 dan zit NS met een gat in de begroting in 2015, dat is ook zeer zeker niet wenselijk.
Ik snap niet zo goed dat je vindt dat het op die manier moet. Je jaagt er (denk ik dan) meer mensen de trein mee uit dan met kleinere stappen. En als je vindt dat de woordvoerder en buikspreekpop is, pak dat dan aan of richt je frustraties op I&M. De NS hoeft hier niet de gebeten hond te zijn. De reden waarom Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion niet zulke drastische verhogingen hebben doorgevoerd is ook duidelijk; Met de invoering van de OVC zijn die tarieven al veel hoger geworden en zij hebben relatief minder te compenseren.quote:Op zondag 8 september 2013 12:36 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De NS wil het in drie stappen verhogen, en niet in twee.
Punt is: Als Den Haag verzint dat ze 50 miljoen minder voor het spoor overhebben en dat de reiziger dat maar moet ophoesten: dat mag (hoe oneens je het daar ook mee kan zijn: het mag als er een Kamermeerderheid voor is). Dat is het recht van de politiek, de daar eens in de zoveel tijd voor wordt afgerekend in het stemhokje.
Maar laat dat dan ook duidelijk zijn voor de reiziger. Kabinet haalt in 2015 50 miljoen weg, dus laat de reiziger maar zien wat dat betekent: een forse prijsverhoging. Laat dat maar duidelijk zien, in plaats van dat je dat wegmoffelt in een soort glijdende schaal van kleinere stapjes.
En dat die woordvoerder van de NS die Haagse graaibezuiniging nog probeerde recht te lullen ook met een verhaal over drukker spoor en hogere kosten: dan ben je een buikspreekpop van Den Haag ipv een serieus te nemen NS-woordvoerder.
Dat gebeurt ook, maar zoiets doe ik wat discreter intern bij NS.quote:Op zondag 8 september 2013 12:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En als je vindt dat de woordvoerder en buikspreekpop is, pak dat dan aan
Ik schrijf ook niet voor niets zo'n beetje dat Mansveld tegenwoordig Staatssecretaris voor Spek en Bonen is.quote:of richt je frustraties op I&M.
We (MVBOV that is) schrijven in onze brief toch ook dat we het er niet mee eens zijn dat de NS-klant moet bloeden omdat de decentrale vervoerders zich rijk hebben gerekend? Die opmerking kan Arriveolion mooi in zijn zak steken.quote:De NS hoeft hier niet de gebeten hond te zijn. De reden waarom Arriva, Veolia, Syntus en Connexxion niet zulke drastische verhogingen hebben doorgevoerd is ook duidelijk; Met de invoering van de OVC zijn die tarieven al veel hoger geworden en zij hebben relatief minder te compenseren.
Okay, soit. Neemt niet weg dat het lijkt alsof er alleen weer vingertje naar de NS gewezen wordt terwijl ze simpelweg aan gezonde bedrijfsvoering doen in dit geval.quote:Op zondag 8 september 2013 13:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar zoiets doe ik wat discreter intern bij NS.
[..]
Ik schrijf ook niet voor niets zo'n beetje dat Mansveld tegenwoordig Staatssecretaris voor Spek en Bonen is.
[..]
We (MVBOV that is) schrijven in onze brief toch ook dat we het er niet mee eens zijn dat de NS-klant moet bloeden omdat de decentrale vervoerders zich rijk hebben gerekend? Die opmerking kan Arriveolion mooi in zijn zak steken.
twitter:SVGVC twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:22:26Zojuist melding van een brandlucht op LeidenCS. Na een kort onderzoek bleek de lucht afkomstig van de rookpaal voor het station. ^rt reageer retweet
twitter:SVGVC twitterde op zondag 08-09-2013 om 12:23:40De rookpaal is bedoeld om sigaretten in te gooien. In dit geval was er papier ingestopt dat is gaan smeulen. #brandlucht ^rt reageer retweet
-Jaquote:Op zondag 8 september 2013 11:26 schreef Erno-BE het volgende:
Ik heb twee vraagjes over Enschede-Glanerbrug:
-Is het studentenreisproduct geldig op dit traject?
-Mag je op dit traject (gratis) je fiets meenemen?
quote:FahrradTicket NRW: 4,50 Euro pro Geltungstag und Fahrrad in Verbindung mit den SchönerTag -Tickets und allen sonstigen Tickets des NRW-Tarifs.
Ja, eens. Misselijkmakende stinkdingen zijn het.quote:Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Super gore dingen zijn dat, die palen. Vaak liggen er filters in te smeulen, dat stinkt veel erger dan papier. Ik spuit er weleens een fles water in leeg.
Zie ook inderdaad geregeld die palen gewoon smeulen. Wat een stank komt daar vanaf zeg...quote:Op zondag 8 september 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Super gore dingen zijn dat, die palen. Vaak liggen er filters in te smeulen, dat stinkt veel erger dan papier. Ik spuit er weleens een fles water in leeg.
klopt.quote:Op zondag 8 september 2013 15:30 schreef lang001 het volgende:
[..]
Zie ook inderdaad geregeld die palen gewoon smeulen. Wat een stank komt daar vanaf zeg...
Ik zat er niet ver naast met mijn eiffeltoren achtige nepdingquote:Op zondag 8 september 2013 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen TV-mast maar een uitkijktoren.
ook primaquote:Op zondag 8 september 2013 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen TV-mast maar een uitkijktoren.
D'r zitten ook nog een zooi van die rijdende roestbakken op de sprinter Apeldoorn - Almelo de laatste tijd...quote:Op zondag 8 september 2013 20:18 schreef Brembo het volgende:
Vandaag tussen Nijmegen - Zutphen best veel mat'64 is dat planmatig of is SGM nog voor de herfst al aan de kant gezet.
dat is zo geplandquote:Op zondag 8 september 2013 20:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
D'r zitten ook nog een zooi van die rijdende roestbakken op de sprinter Apeldoorn - Almelo de laatste tijd...
Juist ja. Dat is dus heel iets anders dan "gepland".quote:Op zondag 8 september 2013 20:36 schreef MTL het volgende:
Vonden ze leuk.
Iets met te weinig materieel dus er moest weer geschoven worden met het mat...
Er is over nagedacht.quote:Op zondag 8 september 2013 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Juist ja. Dat is dus heel iets anders dan "gepland".
"Gepland" suggereert namelijk dat iemand erover nagedacht heeft, maar het is dus gewoon een noodgreep. Okee
Moah, materieel kwijt aan ombouw of revisie ben je altijd dus dat is niet echt een argument. Hooguit het materieeltekort is de inzet van Vee te verklaren.quote:Op zondag 8 september 2013 20:43 schreef MTL het volgende:
Nee, het is gewoon gepland sinds het laatste wijzigingsblad van 2 september jl.
Echter met de scholierenbende moet er weer in september met materieel geschoven worden. Zeker met de nog bezig zijnde ombouw van DDAR naar DDZ is er gewoon weinig materieel, dus wordt er zelfs planmatig weer naar mat'64 gegrepen.
Er is absoluut over nagedacht
Tuurlijk. Net zoals dat elk jaar in de vakantieperiode niet iedereen massaal vrijneemt, maar er zelfs nog forenzen naar het werk gaan. Kost ze ook altijd een paar weken (minimaal) om de treinen weer op iets anders dan de overvolnorm te krijgen.quote:Op zondag 8 september 2013 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja. Want dat de scholierenbende zich begin september voordoet is volstrekt nieuw dit jaar natuurlijk
ja, eigenlijk wel, want ieder jaar is de samenstelling van de scholierenbende andersquote:Op zondag 8 september 2013 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja. Want dat de scholierenbende zich begin september voordoet is volstrekt nieuw dit jaar natuurlijk
Als het goed is worden alle stoptreinen tussen Apeldoorn en Enschede met ingang van 2 september door Plan V gereden.quote:Op zondag 8 september 2013 20:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
D'r zitten ook nog een zooi van die rijdende roestbakken op de sprinter Apeldoorn - Almelo de laatste tijd...
Er is geen materieeltekort.quote:Op zondag 8 september 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Moah, materieel kwijt aan ombouw of revisie ben je altijd dus dat is niet echt een argument. Hooguit het materieeltekort is de inzet van Vee te verklaren.
Vanuit het oogpunt van de reiziger wel natuurlijk, ja. Goed punt.quote:Op zondag 8 september 2013 20:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af vanuit wiens oogpunt je kijkt.
Nee. Er staan massa's bruikbare treinen terzijde.quote:Op zondag 8 september 2013 20:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af vanuit wiens oogpunt je kijkt.
Daar zijn museumclubjes genoeg voorquote:Op zondag 8 september 2013 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
En je behoudt een stukje geschiedenis. (zal financieel niet vatbaar zijn denk ik)
Nee klopt, dat heet een reizigersoverschot. En dat is natuurlijk overmachtquote:
mja, dat is een beperkte onttrekking van maar twee stellen die bovendien telkens maar heel kort in Onnen staan.quote:Op zondag 8 september 2013 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vroeg me al af waarom er ineens allemaal Vtjes opduiken in Arnhem en regio, zijn nog steeds bezig met de magneetremmen van de sgm3's.
Het was de bedoeling om het V'tje uit te faseren en compleet te vervangen door SLeT, maar de wc-kwestie heeft roet in dat eten gegooid.quote:Wel grappig om te zien hoe de ene v nog prima bruikbaar is en de andere eigenlijk gewoon van de baan moet. Waarom is er niet voor gekozen om ala sgm een revisie uit te voeren. Ik lees genoeg over materiaaltekort. En je behoudt een stukje geschiedenis. (zal financieel niet vatbaar zijn denk ik)
o?quote:Op zondag 8 september 2013 20:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee. Er staan massa's bruikbare treinen terzijde.
Gelukkig werkt de NS er aan om dat overschot met zeker 3,38% terug te brengen. Visionair!quote:Op zondag 8 september 2013 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, dat heet een reizigersoverschot. En dat is natuurlijk overmacht
Uitstekend plan lijkt me dat manquote:Op zondag 8 september 2013 21:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelukkig werkt de NS er aan om dat overschot met zeker 3,38% terug te brengen. Visionair!
Er staat ook een massa DDAR terzijde en DDM1 heeft geen stevige revisie nodig maar er moet wel 'iets' aan gebeuren inderdaad.quote:Op zondag 8 september 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
o?
ICRm gaat naar de Benelux en de HSL, V250 is nooit meer inzetbaar en DDM-1 moet eerst stevig opgelapt worden voordat je het weer in kunt zetten. Bovendien is laatstgenoemde materieel ook bijna toe aan een revisie
DDM1, V250 en nog een sloot defecte DDZ. 15 stuks momenteel.quote:Op zondag 8 september 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
o?
ICRm gaat naar de Benelux en de HSL, V250 is nooit meer inzetbaar en DDM-1 moet eerst stevig opgelapt worden voordat je het weer in kunt zetten. Bovendien is laatstgenoemde materieel ook bijna toe aan een revisie
Niet-inzetbaar materieel is niet inzetbaar.quote:Op zondag 8 september 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM1, V250 en nog een sloot defecte DDZ. 15 stuks momenteel.
die eerste twee willen ze de baan niet meer op hebben en bij DDZ is het zo dat die vervangen worden door ander mat, wat weer voor te korte treinen elders zorgtquote:Op zondag 8 september 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
DDM1, V250 en nog een sloot defecte DDZ. 15 stuks momenteel.
Je zou het wel inzetbaar kunnen maken, wat ook sowieso de bedoeling is van nummer 3 en nummer 1 is een kop/munt kwestie.quote:Op zondag 8 september 2013 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die eerste twee willen ze de baan niet meer op hebben en bij DDZ is het zo dat die vervangen worden door ander mat, wat weer voor te korte treinen elders zorgt
Beter blijft dat vervelende zelfladend goed thuis gewoon.quote:Op zondag 8 september 2013 21:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan moet NS maar weer nieuwe treinen bijbestellen
Vandaar de 3,4% prijsverhoging van de treinkaartjes en het inzet van Plan V hier en daar.. En de te korte treinen, het falen met V250, de winterdienstregeling bij 1 vlokje sneeuw, enz enzquote:Op zondag 8 september 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beter blijft dat vervelende zelfladend goed thuis gewoon.
Of, aangezien de NS een commercieel bedrijf is en gelooft in marktwerking, laden ze zichzelf in bij de concurrent.quote:Op zondag 8 september 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beter blijft dat vervelende zelfladend goed thuis gewoon.
Als ze maar wegblijvenquote:Op zondag 8 september 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of, aangezien de NS een commercieel bedrijf is en gelooft in marktwerking, laden ze zichzelf in bij de concurrent.
De Lage Landen Lijn of zo.
Wordt aan gewerkt.quote:Op zondag 8 september 2013 21:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan moet NS maar weer nieuwe treinen bijbestellen
DDM-1 komt niet meer terug, anders had de terugkeer nu al bekend moeten zijn.quote:Op zondag 8 september 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou het wel inzetbaar kunnen maken, wat ook sowieso de bedoeling is van nummer 3 en nummer 1 is een kop/munt kwestie.
de NS is geen commercieel bedrijf, maar moet zo wel acteren. Als het mis gaat is het gewoon weer een overheidsbedrijfquote:Op zondag 8 september 2013 21:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of, aangezien de NS een commercieel bedrijf is en gelooft in marktwerking, laden ze zichzelf in bij de concurrent.
De Lage Landen Lijn of zo.
quote:Op zondag 8 september 2013 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, dat heet een reizigersoverschot. En dat is natuurlijk overmacht
Ho, wacht. Wat? Wat hebben ze dan gedaan in 95? Waarom maken ze dan winst? Maken ze zich zorgen?quote:Op zondag 8 september 2013 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de NS is geen commercieel bedrijf, maar moet zo wel acteren. Als het mis gaat is het gewoon weer een overheidsbedrijf
Zie het als een soort ABS.quote:Op zondag 8 september 2013 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees dus dat er twee soort remmen bestaan, een magneetrem en ?.. Waarom kunnen ICM-III en SGM met magneetremmen sneller remmen dan met de andere soort rem? Het gaat toch om het wiel, die blijft even glad lijkt me?
Er zijn er nog een aantal. De ouderwetse klauwremmen zorgden ervoor dat er vroeger veel minder gezeur was in de herfst trouwens.quote:Op zondag 8 september 2013 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees dus dat er twee soort remmen bestaan, een magneetrem en ?.. Waarom kunnen ICM-III en SGM met magneetremmen sneller remmen dan met de andere soort rem? Het gaat toch om het wiel, die blijft even glad lijkt me?
Er is tussen 1995 en nu veel veranderd. In de basis is de NS een verzelfstandigd bedrijf, waarbij de overheid de aandelen bezit. Zoals elk bedrijf moet de NS winst maken, maar de laatste tijd is dit helaas tot doel verheven om de schatkist te kunnen spekken, terwijl het in eerste instantie het doel was om de kosten te kunnen drukken en zonder een cent subsidie te kunnen rijden. Door het maken van winst ontstond er ruimte om te investeren en de kwaliteit te verbeteren. Deze ruimte wordt nu flink afgeroomd.quote:Op zondag 8 september 2013 21:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Ho, wacht. Wat? Wat hebben ze dan gedaan in 95? Waarom maken ze dan winst? Maken ze zich zorgen?
dat is niet bepaald een accurate omschrijving. Het is meer een noodstopmiddel. Een magneetrem wordt op het Nederlandse spoor alleen gebruikt in noodgevallen, waarbij een magnetisch blok op de rails losgelaten wordt om zo de trein af te remmen. Dit is dus een extra rem die niet op de wielen gebruikt wordt.quote:
Zolang de NS uit kan gaan van een onderhandse gunning van het HRN en mag speculeren met geld gedekt door de staat? Overheidsbedrijf. Hoe hard je ook roept dat het anders is.quote:Op zondag 8 september 2013 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Er is tussen 1995 en nu veel veranderd. In de basis is de NS een verzelfstandigd bedrijf, waarbij de overheid de aandelen bezit.
En dan zie je ook meteen waarom aanbesteding van het Hoofdrailnet nooit zal gebeuren als het aan de overheid ligt, waarom Nederland probeert de Lage Landen Lijn buiten de deur te houden, en waarom onrendabele lijnen (zoals de Noordelijke Nevenlijnen) waar mogelijk wél worden afgestoten/aanbesteed.quote:Op zondag 8 september 2013 21:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zolang de NS uit kan gaan van een onderhandse gunning van het HRN en mag speculeren met geld gedekt door de staat? Overheidsbedrijf. Hoe hard je ook roept dat het anders is.
Aanbesteding van het HRN is dan ook zeer onwenselijk.quote:Op zondag 8 september 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan zie je ook meteen waarom aanbesteding van het Hoofdrailnet nooit zal gebeuren als het aan de overheid ligt, waarom Nederland probeert de Lage Landen Lijn buiten de deur te houden, en waarom onrendabele lijnen (zoals de Noordelijke Nevenlijnen) waar mogelijk wél worden afgestoten/aanbesteed.
Welnee.quote:Op zondag 8 september 2013 21:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aanbesteding van het HRN is dan ook zeer onwenselijk.
Privatisering van spoorwegen heeft een negatief effect op investeringen in het spoor en de winsten vloeien weg naar buitenlandse aandeelhouders. Zeer onverstandig. Er is gewoon keihard bewijs voor dat het niet verstandig is dus ik snap niet dat mensen er nog aan blijven vasthouden.quote:
Privatisering van spoorwegen maakt keihard duidelijk wát de rolverdeling is (opdrachtgever vs. opdrachtnemer) en maakt het mogelijk dat een opdrachtnemer hier keihard op wordt afgerekend.quote:Op zondag 8 september 2013 21:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Privatisering van spoorwegen heeft een negatief effect op investeringen in het spoor en de winsten vloeien weg naar buitenlandse aandeelhouders.
Onzin.quote:Zeer onverstandig. Er is gewoon keihard bewijs voor dat het niet verstandig is dus ik snap niet dat mensen er nog aan blijven vasthouden.
Volgens uitgebreid onderzoek is er geen enkele situatie waarin privatisering tot verbetering heeft geleid en was de spectaculaire reizigersgroei op bepaalde lijnen (zowel binnen als buiten Nederland) ook gerealiseerd als het niet geprivatiseerd was en had dat te maken met de economische groeispurten waar we inzaten.quote:Op zondag 8 september 2013 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
als je het goed regelt is het niet onwenselijk en kan het zorgen voor een kwaliteitsimpuls zonder dat de kosten al te veel oplopen. Het vereist echter wel een andere rol van de overheid, namelijk meer controlerend en sturend.
Plemp zo'n onderzoek hier even neer dan ...quote:Op zondag 8 september 2013 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens uitgebreid onderzoek is er geen enkele situatie waarin privatisering tot verbetering heeft geleid en was de spectaculaire reizigersgroei op bepaalde lijnen (zowel binnen als buiten Nederland) ook gerealiseerd als het niet geprivatiseerd was en had dat te maken met de economische groeispurten waar we inzaten.
Waarom is die rolverdeling belangrijk en hoezo zou je dat intern niet kunnen regelen?quote:Op zondag 8 september 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Privatisering van spoorwegen maakt keihard duidelijk wát de rolverdeling is (opdrachtgever vs. opdrachtnemer) en maakt het mogelijk dat een opdrachtnemer hier keihard op wordt afgerekend.
http://www.tuc.org.uk/tuc(...)obbery_7June2013.pdfquote:Onzin.
Al eerder gedaan maar het wordt genegeerd of weggewuifd. Struisvogelpolitiek.quote:Op zondag 8 september 2013 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Plemp zo'n onderzoek hier even neer dan ...
Die link zit echt in een hotkey of niet?quote:Op zondag 8 september 2013 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom is die rolverdeling belangrijk en hoezo zou je dat intern niet kunnen regelen?
[..]
http://www.tuc.org.uk/tuc(...)obbery_7June2013.pdf
Graag een tegenbron.
Nee, ik moest op ovinnederland zelfs een pagina verderop want ik vergeet de titel steeds :pquote:Op zondag 8 september 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Die link zit echt in een hotkey of niet?
Ik denk ook wel dat je daar gelijk in hebt. Daarentegen is een groot gedeelte van de negatieve gedragingen van de NS te verklaren uit het feit dat ze niet bang hoeven te zijn voor de markt (want overheidsmonopolie en voldoende reizigers zonder alternatief).quote:Op zondag 8 september 2013 21:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aanbesteding van het HRN is dan ook zeer onwenselijk.
het maken van duidelijke afspraken met de vervoerder heeft er wel voor gezorgd dat de voorwaarden om tot die groei te komen wel gerealiseerd zijn.quote:Op zondag 8 september 2013 21:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens uitgebreid onderzoek is er geen enkele situatie waarin privatisering tot verbetering heeft geleid en was de spectaculaire reizigersgroei op bepaalde lijnen (zowel binnen als buiten Nederland) ook gerealiseerd als het niet geprivatiseerd was en had dat te maken met de economische groeispurten waar we inzaten.
Klopt! Maar bij DSM waren er ook mechanismen in gebruik om dat te voorkomen, dus die kan je hier ook implementeren. Het is echt een enorm misverstand dat, omdat een bedrijf publiek is, het geen verantwoording af hoeft te leggen. Er moeten wel een aantal grote veranderingen plaatsvinden echter. De huidige I&M/Financiën constructie is redelijk ziekelijk.quote:Op zondag 8 september 2013 21:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat je daar gelijk in hebt. Daarentegen is een groot gedeelte van de negatieve gedragingen van de NS te verklaren uit het feit dat ze niet bang hoeven te zijn voor de markt (want overheidsmonopolie en voldoende reizigers zonder alternatief).
Zet iemand als Driek bijvoorbeeld in de raad van commissarissen. En dan nog iemand van ROVER oid.quote:Hoe ga je de NS wél laten werken voor de reizigers/het reizigersbelang zonder te kunnen dreigen met het afnemen van de concessie? De boetes die nu worden opgelegd vanuit I&M zijn sowieso een lachertje, maar zolang de overheid aandeelhouder is ook nog eens zinloos geld heen en weer pompen.
Die afspraken hadden ook met de NS gemaakt kunnen worden.quote:Op zondag 8 september 2013 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het maken van duidelijke afspraken met de vervoerder heeft er wel voor gezorgd dat de voorwaarden om tot die groei te komen wel gerealiseerd zijn.
Die impulsen waren er alleen maar omdat de concessieverlener die gaf. Nogmaals; dat had ook van de NS geëist kunnen worden en misschien nog wel veel makkelijker.quote:In Nederland hingen onder de vleugels van de NS een aantal lijnen er maar wat plompverloren bij, terwijl de nieuwe vervoerder voor impulsen gezorgd, zodat de potentie ook gerealiseerd kon worden.
De huidige perverse situatie in Nederland laat duidelijk zien dat de opdrachtgever geen macht heeft ten opzichte van NS, omdat ditzelfde NS voor een belangrijke hoeveelheid inkomsten zorgt bij een andere afdeling van dezelfde opdrachtgever.quote:Op zondag 8 september 2013 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom is die rolverdeling belangrijk en hoezo zou je dat intern niet kunnen regelen?
Dat is een rapport over een zeer specifieke situatie (die in Engeland) waarbij de titel ("The Great Train Robbery") mij het gevoel geeft dat dit onderzoek al vanaf het begin gekleurd was.quote:
Correct. Probleem is dat een bedrijf met een dergelijke maatschappelijke functie verantwoording zou moeten afleggen aan de burger (of in ieder geval de vertegenwoordigers in de Tweede Kamer). Nu zijn dat de ambtenaren van Financiën als aandeelhouders en is de verantwoording puur financieel.quote:Op zondag 8 september 2013 21:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Klopt! Maar bij DSM waren er ook mechanismen in gebruik om dat te voorkomen, dus die kan je hier ook implementeren. Het is echt een enorm misverstand dat, omdat een bedrijf publiek is, het geen verantwoording af hoeft te leggen.
Eens.quote:Er moeten wel een aantal grote veranderingen plaatsvinden echter. De huidige I&M/Financiën constructie is redelijk ziekelijk.
Zou daar wel benieuwd naar zijn, maar ik vermoed dat MVBOV dan wel de garantie wil dat het een minder tandeloze functie wordt dan LOCOV.quote:Zet iemand als Driek bijvoorbeeld in de raad van commissarissen. En dan nog iemand van ROVER oid.
Uiteraard is het altijd mogelijk dat er bepaalde trajecten vanuit maatschappelijk belang alsnog gesubsidieerd moeten worden. Niet alles is winstgevend te maken.quote:Op zondag 8 september 2013 22:00 schreef James1988 het volgende:
Wat we overal in Europa keer op keer bewezen zien worden is dat - na een aanbesteding - er meer OV wordt geleverd tegen dezelfde prijs, of dat hetzelfde OV wordt geleverd tegen een lagere prijs. Júíst de mogelijkheid voor concurrenten om een beter product te leveren zorgt ervoor dat maatschappijen harder hun best doen om zo efficiënt mogelijk te werken, wat resulteert in lagere kosten.
Dan wijzig je de situatie.quote:Op zondag 8 september 2013 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
De huidige perverse situatie in Nederland laat duidelijk zien dat de opdrachtgever geen macht heeft ten opzichte van NS, omdat ditzelfde NS voor een belangrijke hoeveelheid inkomsten zorgt bij een andere afdeling van dezelfde opdrachtgever.
Drogreden. Je was er niet bij en ik kan al zo een stuk of wat legitieme redenen bedenken waarom het zo genoemd is. Sowieso al geen reden om de inhoud af te schrijven.quote:Dat is een rapport over een zeer specifieke situatie (die in Engeland) waarbij de titel ("The Great Train Robbery") mij het gevoel geeft dat dit onderzoek al vanaf het begin gekleurd was.
Dat wordt in het onderzoek dus betwijfeld. En met cijfers gestaafd.quote:Wat we overal in Europa keer op keer bewezen zien worden is dat - na een aanbesteding - er meer OV wordt geleverd tegen dezelfde prijs, of dat hetzelfde OV wordt geleverd tegen een lagere prijs. Júíst de mogelijkheid voor concurrenten om een beter product te leveren zorgt ervoor dat maatschappijen harder hun best doen om zo efficiënt mogelijk te werken, wat resulteert in lagere kosten.
Door de privatisering en aanbestedingen zijn er nu heel veel tarieven en in Duitsland is er in Beieren nu een situatie ontstaan dat de nieuwe concessiehouder geen materieel heeft en geen overeenkomst met DB waardoor nationale tarieven waarschijnlijk niet geldig zijn als de private vervoerder het overneemt. Heel fijn die versplintering.quote:Wat van belang is in zo'n situatie is dat je de touwtjes in handen houdt, en dat belangrijke zaken (zoals abonnementen, kaartverkoop) zo veel mogelijk centraal wordt geregeld om versnippering te voorkomen. Het OV-chipkaartdrama is juist een voorbeeld van hoe het niet moet.
De RvC heeft in Nederland bijzonder veel macht.quote:Op zondag 8 september 2013 22:02 schreef Litpho het volgende:
Zou daar wel benieuwd naar zijn, maar ik vermoed dat MVBOV dan wel de garantie wil dat het een minder tandeloze functie wordt dan LOCOV.
oh zeker, maar dat was in een tijd dat de NS er niet voor te porren was. Dan ga je kijken naar alternatievenquote:Op zondag 8 september 2013 22:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die afspraken hadden ook met de NS gemaakt kunnen worden.
Voor de Noordelijke Nevenlijnen is het deels de concessieverlener en deels Arriva geweest die voor de impulsen hebben gezorgd.quote:Die impulsen waren er alleen maar omdat de concessieverlener die gaf. Nogmaals; dat had ook van de NS geëist kunnen worden en misschien nog wel veel makkelijker.
Maar dat is dus mijn punt. De NS heeft niet zoveel te willen en zijn vrij makkelijk te dwingen.quote:Op zondag 8 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh zeker, maar dat was in een tijd dat de NS er niet voor te porren was. Dan ga je kijken naar alternatieven
Ik betwijfel dat. En de meeste treinen rijden daar nu alsnog onrendabel en leeg rond. Er moet meer geld bij dan toen de NS het deed.quote:Voor de Noordelijke Nevenlijnen is het deels de concessieverlener en deels Arriva geweest die voor de impulsen hebben gezorgd.
Ja, het kán dus wel.quote:Tegenwoordig maakt ook de NS met regionale overheden afspraken over het rijden van treinen. Zo is de spitsstopper tussen Leeuwarden en Wolvega ontstaan die inmiddels naar Meppel doorrijdt en nu door de NS zelf bekostigd wordt. De vierde trein op dat traject wordt weer door Fryslân betaald.
Echt dwingen is dat niet, want het gaat in eerste instantie gewoon om pegels die door de regionale overheden opgehoest moeten worden. Alleen het rijk kan de NS via concessievoorwaarden dwingen om bepaalde taken uit te voeren. Tegenwoordig ziet Den Haag de NS meer als melkkoe in plaats van dienstverlener die als primaire taak heeft om tegen een aantrekkelijk tarief reizigers te vervoeren.quote:Op zondag 8 september 2013 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar dat is dus mijn punt. De NS heeft niet zoveel te willen en zijn vrij makkelijk te dwingen.
het zijn wel vastgestelde bedragen en dat schept voor alle partijen duidelijkheid. Je moet echter niet een geval als Limburg hebben waarbij de provincie de vervoerder meer moet betalen omdat er te laag ingeschreven is ...quote:Ik betwijfel dat. En de meeste treinen rijden daar nu alsnog onrendabel en leeg rond. Er moet meer geld bij dan toen de NS het deed.
met wat geld kan er veel meerquote:Ja, het kán dus wel.
Klopt!quote:Op zondag 8 september 2013 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel. Ten eerste hoef je niet ergens zelf bij geweest te zijn om ergens een mening over te hebben.
Nee.quote:Ten tweede was je er zelf ook niet bij dus dat zou dan ook op jezelf terugslaan.
Ik dacht dat dat wel bleek uit de rest van mijn antwoord? Of is het echt nodig om iedere keer als iemand iets afserveert vanwege een titel weer te gaan roepen dat het gaat om de inhoud.quote:Ten derde had je beter kunnen aanvoeren dat James die lap tekst van 140+ kantjes onmogelijk gelezen kon hebben in die tijd.
Ook dat is te decentraliseren. Je kan NS verplichten om een regionale maatschappij op te richten die de boel gaat verzorgen. Zo doet DB Regio dat ook. RegioNS trouwens ook.quote:Op zondag 8 september 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Echt dwingen is dat niet, want het gaat in eerste instantie gewoon om pegels die door de regionale overheden opgehoest moeten worden. Alleen het rijk kan de NS via concessievoorwaarden dwingen om bepaalde taken uit te voeren. Tegenwoordig ziet Den Haag de NS meer als melkkoe in plaats van dienstverlener die als primaire taak heeft om tegen een aantrekkelijk tarief reizigers te vervoeren.
Nee, en daarom kan je het denk ik beter centraal houden.quote:het zijn wel vastgestelde bedragen en dat schept voor alle partijen duidelijkheid. Je moet echter niet een geval als Limburg hebben waarbij de provincie de vervoerder meer moet betalen omdat er te laag ingeschreven is ...
In mijn ROVER-tijd hebben we gestreden voor de komst van zo'n Reizigerscommissaris. NS heeft alles gedaan om dat tegen te houden, en met succes.quote:Op zondag 8 september 2013 21:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zet iemand als Driek bijvoorbeeld in de raad van commissarissen. En dan nog iemand van ROVER oid.
In dat rapport zie ik alleen maar de kosten voor de belastingbetaler en de vermeende onterechte financiële voordelen van bepaalde belanghebbenden belicht worden. De kosten voor de treinreiziger, de kwaliteit die de treinreiziger daarvoor terug krijgt, de rol van de trein in de samenleving (een zeer sterk gestegen aantal reizigers-km!) en de kosten voor de belastingbetaler per geproduceerde eenheid (reizigers-km) zie ik nergens terugkomen.quote:Op zondag 8 september 2013 21:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
http://www.tuc.org.uk/tuc(...)obbery_7June2013.pdf
quote:Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef dcm360 het volgende:
Die VIRM is zeker verdwaald, en ook al best een tijdje, want zo te zien bestaat deze uit slechts 3 bakken (en is daarmee dus niet een VIRM maar een DD-IRM)
Dat kan de centrale overheid doen om ook de rest van de markt af te romen, maar ik denk dat de concurrenten dat met succes met het ACM aan kunnen vechten als misbruik van de monopoliepositie.quote:Op zondag 8 september 2013 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook dat is te decentraliseren. Je kan NS verplichten om een regionale maatschappij op te richten die de boel gaat verzorgen. Zo doet DB Regio dat ook. RegioNS trouwens ook.
Voor IC's is dat handig, maar voor stoptreindiensten niet. Daar zouden de regio's wat mij betreft meer over te zeggen moeten krijgen, zodat er een nog beter productaanbod kan ontstaan. Het toverwoord is zoals altijd samenwerking, alleen kom daar maar eens om in eilandjeslandquote:Nee, en daarom kan je het denk ik beter centraal houden.
je ziet nu waar het ontbreken ervan toe kan lijden ...quote:Op zondag 8 september 2013 22:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In mijn ROVER-tijd hebben we gestreden voor de komst van zo'n Reizigerscommissaris. NS heeft alles gedaan om dat tegen te houden, en met succes.
En meteen een wisselstoring Schiphol <> A'dam Zuid er achteraan. Begint weer lekker.quote:
Heb jij niet inmiddels een toeslagabbonement op dat geval James?quote:Op maandag 9 september 2013 08:37 schreef James1988 het volgende:
Breda 8:25: Dames en heren, de Fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam van 8:28 kan vanwege een defecte trein op de HSL niet rijden.
Breda 8:26: Dames en heren, de Fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam van 8:28 zal in tegenstelling tot eerder bericht wel rijden.
[ afbeelding ]
edit: en ja, hij is onderweg. Met +5, want de trein kwam pas voorrijden op het moment dat hij had moeten vertrekken.
Ik reis op dit moment niet vaak genoeg met de Fyra om dat lonend te laten zijn. Ik pak 'm alleen 's ochtends, 's avonds sluit de 1900 (Den Haag - Venlo) beter aan op ander OVquote:Op maandag 9 september 2013 09:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb jij niet inmiddels een toeslagabbonement op dat geval James?
En dat extra bedragje, voor je gevoel loont zich dat in reistijd en comfort, of is het ook een beetje je passie voor rollend materieel en infrastructuur die je iedere keer weer zuchtend en steunend dat ticket laat betalen?quote:Op maandag 9 september 2013 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik reis niet vaak genoeg met de Fyra om dat lonend te laten zijn. Ik pak 'm alleen 's ochtends, 's avonds sluit de 1900 (Den Haag - Venlo) beter aan op ander OV
Het is me vooral die 20 minuten extra slaap 's ochtends waardquote:Op maandag 9 september 2013 09:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dat extra bedragje, voor je gevoel loont zich dat in reistijd en comfort, of is het ook een beetje je passie voor rollend materieel en infrastructuur die je iedere keer weer zuchtend en steunend dat ticket laat betalen?![]()
Ja maar de herfst is begonnen en dus vallende bladeren en regen.quote:
Dan weet je meteen welk stuk viersporigheid overbodig is.quote:Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef Ireyon het volgende:
Apart: Tussen Boxtel en Best wordt de betonbaan verwijderd waardoor er nog maar 2 van de 4 sporen beschikbaar zijn. En toch rijdt men de normale dienstregeling. Tot zover dus de proef met ballastloos spoor.
Er is wel een aangepaste dienstregeling, het scheelt een paar minuten voor sprinters en de IC Den Haag - Venlo v.v.. Toch zijn de effecten best wel groot, want de overstap van de IC Den Haag - Venlo naar de IC Alkmaar - Maastricht (en alleen die overstap) is onhaalbaar geworden (slechts 1 minuut) door een latere aankomst in Eindhoven.quote:Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef Ireyon het volgende:
Apart: Tussen Boxtel en Best wordt de betonbaan verwijderd waardoor er nog maar 2 van de 4 sporen beschikbaar zijn. En toch rijdt men de normale dienstregeling. Tot zover dus de proef met ballastloos spoor.
Maar dat was al langer zo hoor. En waarom?quote:Op maandag 9 september 2013 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
Liefhebbers van wisselsaneringen opgelet. Dankzij jullie hebben we het 19e eeuwse terugsteken van treinen terug ...
http://s273.photobucket.c(...)zpsa5150808.jpg.html
weet ik, maar nu moest de gehele trein terugsteken, dus ook het gedeelte met passagiersquote:Op maandag 9 september 2013 14:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat was al langer zo hoor. En waarom?
Autoslaaptrein komt in Den Bosch aan langs perron 1, waarna de autotransporters losgekoppeld worden van de rijtuigen, en dan met een EETC V60 naar het laad-losperron gerangeerd worden om de auto's te lossen. Hetzelfde gebeurt met het beladen.
daar heb je weinig aan als je vanuit Emmerich de grens over komtquote:Op maandag 9 september 2013 14:19 schreef greavy het volgende:
O, nu zie ik het
Maar dat wissel die ze normaal berijden ligt er toch nog steeds
Zolang je maar met de intercity gaat, gaat dat prima. Het zijn alleen sprinters die ze pesten.quote:Op maandag 9 september 2013 15:22 schreef Miam het volgende:
Iemand die mij iets meer kan vertellen over eventuele storing(en) rond Zwolle/Lelystad?..
Ik ga morgen treinen van Heerenveen naar Almere Centrum en volgens de site zou er
een storing zijn rond Zwolle. We hebben telefonisch contact gehad met medewerker van de NS
maar deze kon ons weinig vertellen over de huidige situatie. (what else is new)
Iemand die informatie heeft hierover?
Heb je al op de NS website gekeken? Daar staat precies wat er door de storing getroffen wordt: "Tussen Dronten en Zwolle rijden geen Sprinters door een defect wissel.quote:Op maandag 9 september 2013 15:22 schreef Miam het volgende:
Iemand die mij iets meer kan vertellen over eventuele storing(en) rond Zwolle/Lelystad?..
Ik ga morgen treinen van Heerenveen naar Almere Centrum en volgens de site zou er
een storing zijn rond Zwolle. We hebben telefonisch contact gehad met medewerker van de NS
maar deze kon ons weinig vertellen over de huidige situatie. (what else is new)
Iemand die informatie heeft hierover?
Ja, we pakken de intercity. hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.quote:Op maandag 9 september 2013 15:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zolang je maar met de intercity gaat, gaat dat prima. Het zijn alleen sprinters die ze pesten.
Voldoende speling in ieder geval, komt goed!quote:Op maandag 9 september 2013 15:25 schreef Miam het volgende:
[..]
Ja, we pakken de intercity. hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.
Ga ik wel vanuit.quote:Op maandag 9 september 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Voldoende speling in ieder geval, komt goed!
Hangt ervan af welke verbinding je kiest. Als je die met overstap kiest geeft hij hem pas aan vanaf Zwolle, en zonder overstap vanaf Heerenveen. Storing blijft hetzelfde..quote:Op maandag 9 september 2013 16:42 schreef Miam het volgende:
[..]
Ga ik wel vanuit.
Het is me wel een raadsel waarom de NS site aangeeft dat er al vanaf Heerenveen storing zou zijn.. beetje voorbarig allemaal dunkt memaar we gaan er vanuit dat het goedkomt!
Ja, dat is ook zoquote:Op maandag 9 september 2013 16:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Hangt ervan af welke verbinding je kiest. Als je die met overstap kiest geeft hij hem pas aan vanaf Zwolle, en zonder overstap vanaf Heerenveen. Storing blijft hetzelfde..
zolang die nieuwe brug over de Dieze er nog niet ligt kan dat niet nee.quote:Op maandag 9 september 2013 14:36 schreef greavy het volgende:
Owja, die omleiding idd ... Dan kan je spoor 1-2-3 toch niet meer bereiken vanuit Arnhem/Nijmegen?
je krijgt dan een kaart waarbij de wens de vader van de gedachte isquote:Op maandag 9 september 2013 17:40 schreef V2 het volgende:
Soms vraag ik me wel eens af hoe ver de collectieve userbase van dit topic zou komen als je ze in een kamer stopt, samen, zonder internet, met een groot stuk papier, met als opdracht om de gehele spoorkaart van Nederland te tekenenals ik het zo lees: een heel eind
Ohja, dat kan ook nog. Maar ik bedoelde: de actuele spoorkaart. Met zoveel mogelijk perron-, sein- en wisselnummers. En afkortingen natuurlijk.quote:Op maandag 9 september 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt dan een kaart waarbij de wens de vader van de gedachte is
Met een HSL-boog Breda-Antwerpen die nog niet is weggeroest en overwoekerd en zo?quote:Op maandag 9 september 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
je krijgt dan een kaart waarbij de wens de vader van de gedachte is
spoorlijn Utrecht - Breda en nog wat andere missende schakelsquote:Op maandag 9 september 2013 17:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Met een HSL-boog Breda-Antwerpen die nog niet is weggeroest en overwoekerd en zo?
met afkortingen kun je nog een eind komen, maar perron, sein en wisselnummers zullen mij een reet roesten, zolang de treinen maar goed kunnen tuffenquote:Op maandag 9 september 2013 17:43 schreef V2 het volgende:
[..]
Ohja, dat kan ook nog. Maar ik bedoelde: de actuele spoorkaart. Met zoveel mogelijk perron-, sein- en wisselnummers. En afkortingen natuurlijk.
Hoop het niet af en toe, krijgen we een wisselpropagandaquote:Op maandag 9 september 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt dan een kaart waarbij de wens de vader van de gedachte is
dat is dus een grote misvatting. Het hele land zal dan niet vol komen te liggen met wissels, maar er zal juist goed nagedacht worden over waar ze neer te leggen. Ja er zullen dan meer wissels liggen dan wanneer ProRail klaar is met saneren, maar ook weer niet zodanig veel dat je er om de haverklap een tegenkomt. Wel is het dan zo dat storingen veel beter opgevangen kunnen worden dan wat er straks gaat komen met al die wisselsaneringenquote:Op maandag 9 september 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoop het niet af en toe, krijgen we een wisselpropaganda
Ik durf wel een wedje te leggen dat je niet veel meer wissels hebt dan nu, en ik kan me vanuit NSR wel ernstigere zaken bedenken dan al deze wissels die ze graag door meer infra opgelost zien worden.quote:Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is dus een grote misvatting. Het hele land zal dan niet vol komen te liggen met wissels, maar er zal juist goed nagedacht worden over waar ze neer te leggen. Ja er zullen dan meer wissels liggen dan wanneer ProRail klaar is met saneren, maar ook weer niet zodanig veel dat je er om de haverklap een tegenkomt. Wel is het dan zo dat storingen veel beter opgevangen kunnen worden dan wat er straks gaat komen met al die wisselsaneringen
Richting Eindhoven misschien dan wel: de andere kant op is de boel wel aangepast: de IC Eindhoven - Den Haag en de Sprinter naar Tilburg rijden beide 3 minuten later. In Tilburg leidt dat ertoe dat de overstap tussen Sprinter en IC naar Roosendaal niet meer bestaat (29 minuten overstap). Had NS over zulke grote wijzigingen niet advies moeten vragen aan het LOCOV, ook al betreft het langdurige werkzaamheden?quote:Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef Ireyon het volgende:
Apart: Tussen Boxtel en Best wordt de betonbaan verwijderd waardoor er nog maar 2 van de 4 sporen beschikbaar zijn. En toch rijdt men de normale dienstregeling. Tot zover dus de proef met ballastloos spoor.
Twee weken werk, daarvoor iets naar LOCOV is zonde van ieders tijd. Daarbij, LOCOV wordt nooit gevraagd voor advies bij werkzaamheden, alleen wijzigingsbladen en drgl.quote:Op maandag 9 september 2013 19:11 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Richting Eindhoven misschien dan wel: de andere kant op is de boel wel aangepast: de IC Eindhoven - Den Haag en de Sprinter naar Tilburg rijden beide 3 minuten later. In Tilburg leidt dat ertoe dat de overstap tussen Sprinter en IC naar Roosendaal niet meer bestaat (29 minuten overstap). Had NS over zulke grote wijzigingen niet advies moeten vragen aan het LOCOV, ook al betreft het langdurige werkzaamheden?
God god er heeft er ook een keer eentje last.quote:
Mja inderdaad, echt zo'n kansloos huilstukquote:Op maandag 9 september 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God god er heeft er ook een keer eentje last.
Die telegraafreacties daaronder ook.quote:Op maandag 9 september 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God god er heeft er ook een keer eentje last.
Dat ga ik niet eens lezen die onzinquote:Op maandag 9 september 2013 19:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die telegraafreacties daaronder ook.![]()
quote:Op maandag 9 september 2013 19:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die telegraafreacties daaronder ook.![]()
1 figuur die zich 1 maal van zijn arrogante wolk af waagt tuusen het gepeupel in het openbaar vervoer, en er gaat wat mis. WAT??!!?> BRIEF NAAR DE TELEGRAAF!!!!quote:Op maandag 9 september 2013 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mja inderdaad, echt zo'n kansloos huilstuk
Nog geen 18. 'studenten' die pas na half augustus 18 worden krijgen pas een SOV in oktober.quote:Op maandag 9 september 2013 19:38 schreef Anno1982 het volgende:
Als 't meisje studeert, hoezo moet er dan een maandabonnement aangeschaft worden?
Geen idee. Bovendien is het vervelend, maar niet echt iets waar je zo druk om hoeft te maken. In elk bedrijf gebeurt weleens wat, maar bij de NS is het wat sneller in het nieuws.quote:Op maandag 9 september 2013 19:38 schreef Anno1982 het volgende:
Als 't meisje studeert, hoezo moet er dan een maandabonnement aangeschaft worden?
als je het goed opzet niet nee, maar ProRail wil het aantal flink naar beneden brengen door ook veel op de vrije baan weg te snoeien, terwijl een aantal daarvan best nuttig is.quote:Op maandag 9 september 2013 18:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik durf wel een wedje te leggen dat je niet veel meer wissels hebt dan nu
er wordt wel degelijk over gesproken bij NSR, alleen kan er vreemd genoeg momenteel op dit punt geen vuist gemaakt worden richting ProRail.quote:, en ik kan me vanuit NSR wel ernstigere zaken bedenken dan al deze wissels die ze graag door meer infra opgelost zien worden.
die reacties worden van te voren gelezen en alles wat niet in het profiel past wordt gewoon niet geplaatst. Hou je dus alleen de kansloze reacties overquote:Op maandag 9 september 2013 19:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die telegraafreacties daaronder ook.![]()
Zoeen kutje van nog net 17 weet je. EN dan op hoge poten "WE GAAN DE WINTER MAAR NIET AFWACHTEN" ja hehe dan reist ze op MIJN kosten godverdomme. Zulk volk moest zich de ogen uit de godverdomde kop schamen werkelijk waarquote:Op maandag 9 september 2013 19:38 schreef Anno1982 het volgende:
Als 't meisje studeert, hoezo moet er dan een maandabonnement aangeschaft worden?
Vast eentje uit Kralingen. Maar daarentegen zijn de vrouwen uit Kralingen wel altijd erg fijn. Keuze's keuze's.quote:Op maandag 9 september 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoeen kutje van nog net 17 weet je. EN dan op hoge poten "WE GAAN DE WINTER MAAR NIET AFWACHTEN" ja hehe dan reist ze op MIJN kosten godverdomme. Zulk volk moest zich de ogen uit de godverdomde kop schamen werkelijk waar
Oh ja daarom durf jij nooit meer langs Rotterdam Alexanderquote:Op maandag 9 september 2013 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Vast eentje uit Kralingen. Maar daarentegen zijn de vrouwen uit Kralingen wel altijd erg fijn.
quote:Op maandag 9 september 2013 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja daarom durf jij nooit meer langs Rotterdam Alexander
twerken? Wat is er leuk?quote:Op maandag 9 september 2013 20:21 schreef b2py het volgende:
Nog even over de twerk rage. In de stiltecoupé hangen van die vlaggetjes en slingers met werken enzo. Iemand heeft in 1 coupé van alle 'werken' 'twerken' gemaakt.
[ afbeelding ]
Ik lees geen kranten, en aan entertainmentsecties heb ik al helemaal een broertje dood.quote:Op maandag 9 september 2013 20:27 schreef b2py het volgende:
Iedereen hier slaat zeker de entertainment pagina's van de spits over enzo?
Ja, m'n reet was al geveegd met dat stuk uit de telegraaf. Wordt behoorlijk schraal als je dan gewoon doorgaat he. Probeer maar eens.quote:Op maandag 9 september 2013 20:27 schreef b2py het volgende:
Iedereen hier slaat zeker de entertainment pagina's van de spits over enzo?
quote:Op maandag 9 september 2013 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, m'n reet was al geveegd met dat stuk uit de telegraaf. Wordt behoorlijk schraal als je dan gewoon doorgaat he. Probeer maar eens.
quote:Op maandag 9 september 2013 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelieve hen hiervoor te verontschuldigen.
Die combinatie gaat prima samen hoor. Mits je je in de juiste omgeving begeeft en niet tussen de typische treinfetisjistenquote:
Ja hehe waar zie je me voor aanquote:Op maandag 9 september 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die combinatie gaat prima samen hoor. Mits je je in de juiste omgeving begeeft en niet tussen de typische treinfetisjisten
Tuurlijk wel, daar zitten toiletten in.quote:Op maandag 9 september 2013 21:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Oeeh... VIRM. Dan kan ik niet fappen...
Nouja Zwolle - Roosendaal is wel de enige echte schrootlijn natuurlijkquote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Godallemachtig wat lopen er toch een hoop hersenloze fantasten rond in het hobbyistenwereldje. Zelfs nu NS meerdere malen te kennen heeft gegevens niets meer met de V250 te willen doen zijn er nog steeds mensen die denken dat NS die treinen wel zal afnemen en in gaat zetten in gewone intercitydiensten zoals Zwolle - Roosendaal.
Echt, een andere verklaring dan 'gaatje in het hoofd' heb ik er niet voor
De betreffende persoon zegt wel vaker iets aparts, dus het zou mij niet verbazen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Echt, een andere verklaring dan 'gaatje in het hoofd' heb ik er niet voor
Het was volgens de persoon bedoeld om van de naam schrootlijn af te komen...quote:Op maandag 9 september 2013 21:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja Zwolle - Roosendaal is wel de enige echte schrootlijn natuurlijk
Nou ja, "alles om de Flevolijn te pesten" leek wel lange tijd het devies (storinkje bij Schiphol? Lelystad plat!!!). Nu die opgegaan is in de Hanzelijn moet je toch wat.quote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Godallemachtig wat lopen er toch een hoop hersenloze fantasten rond in het hobbyistenwereldje. Zelfs nu NS meerdere malen te kennen heeft gegevens niets meer met de V250 te willen doen zijn er nog steeds mensen die denken dat NS die treinen wel zal afnemen en in gaat zetten in gewone intercitydiensten zoals Zwolle - Roosendaal.
Echt, een andere verklaring dan 'gaatje in het hoofd' heb ik er niet voor
Dan moet je er inderdaad V250 op gaan inzetten ja.quote:Op maandag 9 september 2013 21:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het was volgens de persoon bedoelt om van de naam schrootlijn af te komen...
In China, ja.. Voorzover daar niet overal al maglev ligtquote:Op maandag 9 september 2013 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik voorspel dat binnen 10 jaar het hele spoornet vervangen is door maglevrail.
och, de naam schrootlijn is de laatste jaren niet echt eer meer aangedaan, dus om er nu nieuw schroot heen te sturen ...quote:Op maandag 9 september 2013 21:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het was volgens de persoon bedoeld om van de naam schrootlijn af te komen...
ophouden nu he.quote:Op maandag 9 september 2013 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, de naam schrootlijn is de laatste jaren niet echt eer meer aangedaan, dus om er nu nieuw schroot heen te sturen ...
quote:Op maandag 9 september 2013 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kan er iets met LEKKERE wijven gedaan worden? In plaats van aandachtsgeile nobody's?Heb ik het nog niet eens over treinen.
Hou je lip joh maffe Friesquote:Op maandag 9 september 2013 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen als de Pimpel voortaan Deventer overslaat
Gewoon met een Ludmilla over Zwolle-Wierden heen met dat dingquote:Op maandag 9 september 2013 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen als de Pimpel voortaan Deventer overslaat
beetje aangebrand? Wat rijwindkoeling van een V'tje zal je goed doenquote:
het is pas nieuws als ze niet stakenquote:Op maandag 9 september 2013 22:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen staking RATP en SNCF....
Zeg bende gij op dreef op zo deez avond, kappen nouquote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is pas nieuws als ze niet staken
Gaat trouwens over spoor 1 denk ik, tegen het stationsgebouw aantwitter:Spoorwegmuseum twitterde op maandag 09-09-2013 om 11:25:23Perron Maliebaanstation #spoorwegmuseum krijgt bovenleiding. BAM start vandaag met funderingen. http://t.co/D7ONBtXr1x reageer retweet
Om er met een trolleybus overheen te kunnen rijdenquote:Op maandag 9 september 2013 23:01 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou je een perron bovenleiding geven?
Denk dat een Schienenwolf minder kwaad kanquote:Op maandag 9 september 2013 22:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon met een Ludmilla over Zwolle-Wierden heen met dat ding
+1!quote:Op maandag 9 september 2013 22:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon met een Ludmilla over Zwolle-Wierden heen met dat ding
Ik snap er geen hout van, ze hebben daar pas leidingen weggehaald toch?quote:Op maandag 9 september 2013 23:01 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou je een perron bovenleiding geven? Ik zou hem eerder boven het naastliggende spoor hangenGaat trouwens over spoor 1 denk ik, tegen het stationsgebouw aantwitter:Spoorwegmuseum twitterde op maandag 09-09-2013 om 11:25:23Perron Maliebaanstation #spoorwegmuseum krijgt bovenleiding. BAM start vandaag met funderingen. http://t.co/D7ONBtXr1x reageer retweet
Er blijft nog altijd een risico dat NS(FC) én de strijd met AB verliesd, én alle treinen moet afnemen, én ze niet tegen een aannemelijk bod aan een buitenland kan verkopen. Dan lijkt het mij kosteneffectiever ze dan maar in een binnenlandse dienst in te zetten dan ze tegen de oudijzerprijs te verpatsen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
Godallemachtig wat lopen er toch een hoop hersenloze fantasten rond in het hobbyistenwereldje. Zelfs nu NS meerdere malen te kennen heeft gegevens niets meer met de V250 te willen doen zijn er nog steeds mensen die denken dat NS die treinen wel zal afnemen en in gaat zetten in gewone intercitydiensten zoals Zwolle - Roosendaal.
Echt, een andere verklaring dan 'gaatje in het hoofd' heb ik er niet voor
Deventer - Zutphen - Ruurlo en terug ging vandaag prima hoorquote:Op maandag 9 september 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
beetje aangebrand? Wat rijwindkoeling van een V'tje zal je goed doen
Tsja, dan zit NS FSC ermee. NS Reizigers en NS Hispeed willen niks meer met die treinen te maken hebben. Dat NSFSC in dat geval met 16 onbruikbare treinen zit is een bedrijfsrisico voor die Ierse club.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Er blijft nog altijd een risico dat NS(FC) én de strijd met AB verliesd, én alle treinen moet afnemen, én ze niet tegen een aannemelijk bod aan een buitenland kan verkopen. Dan lijkt het mij kosteneffectiever ze dan maar in een binnenlandse dienst in te zetten dan ze tegen de oudijzerprijs te verpatsen.
Nice, ik zoek al heel lang naar de Parallelfahrt van de opening van het ICE-traject Keulen-Frankfurt, 2 ICE's highspeed naast elkaar, nooit gevondenquote:Op dinsdag 10 september 2013 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tsja, dan zit NS FSC ermee. NS Reizigers en NS Hispeed willen niks meer met die treinen te maken hebben. Dat NSFSC in dat geval met 16 onbruikbare treinen zit is een bedrijfsrisico voor die Ierse club.
Maar al dat terzijde, hier wat gaafs: archiefbeelden van oranje TGV's vanuit allerlei bizarre beeldhoeken en Parallelfahrten:
Geniet ervan
Misschien een tip voor onze correspondent in Italië?quote:Daarnaast wil AnsaldoBreda met de presentatie van een aangepaste en vernieuwde Fyra V250, volgende week in Italië, laten zien dat de Fyra een goede en veilige hogesnelheidstrein is.
Het bedrijf zegt dan ook te komen met bewijzen dat de winterproblemen die geleid hebben tot het einde van de dienstregeling te wijten zijn aan de NS en NMBS, en niet aan de Fyra.
Die heeft een leven tegenwoordig. En een baan en zoquote:Op dinsdag 10 september 2013 07:08 schreef KnightSolaire het volgende:
Misschien een tip voor onze correspondent in Italië?
"er was niets mis mee maar we hebben wel het één en ander aangepast om problemen te verhelpen"?quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:08 schreef KnightSolaire het volgende:
De juridische strijd gaat door, AB eist opnieuw inzage in de rapporten:
Bron
Vooral interessant is de laatste alinea:
[..]
Misschien een tip voor onze correspondent in Italië?
Ik ken wel perrons met bovenleiding, hoor. Maar erg nuttig is dat niet, nee.quote:Op maandag 9 september 2013 23:01 schreef dennistd het volgende:
Waarom zou je een perron bovenleiding geven? Ik zou hem eerder boven het naastliggende spoor hangenGaat trouwens over spoor 1 denk ik, tegen het stationsgebouw aantwitter:Spoorwegmuseum twitterde op maandag 09-09-2013 om 11:25:23Perron Maliebaanstation #spoorwegmuseum krijgt bovenleiding. BAM start vandaag met funderingen. http://t.co/D7ONBtXr1x reageer retweet
Volgens mij hebben ze alleen de voetgangersbrug weggehaald, juist om bovenleiding boven spoor 1 te hangen. Dat was niet mogelijk omdat de brug daar te laag was.quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:07 schreef bork het volgende:
[..]
Ik snap er geen hout van, ze hebben daar pas leidingen weggehaald toch?
ik verwacht er ook niet veel van neequote:Op dinsdag 10 september 2013 08:49 schreef James1988 het volgende:
Een vernieuwde V250? Ze hebben de roostertjes dichtgemaakt en een net aan de onderkant geknutseld om te loslatende onderdelen op te vangen?
Aangepast en vernieuwd terwijl er toch helemaal niets aan de hand was met de V250 behalve verkeerd gebruik?quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:49 schreef James1988 het volgende:
Een vernieuwde V250? Ze hebben de roostertjes dichtgemaakt en een net aan de onderkant geknutseld om te loslatende onderdelen op te vangen?
Dat is zeker waar, het remsysteem was toch ook eigenlijk ontworpen voor snelheden tot 160 km/u?quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:11 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik neem.overigens aan dat die stellen bij 140 km/u minder kwaad kunnen dan bij 250..
Bij stilstand werkt het ook niet altijd goedquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, het remsysteem was toch ook eigenlijk ontworpen voor snelheden tot 160 km/u?
Handig, wordt het NOG langdradiger van. Versoepeld noemen ze datquote:Tijdens een overleg op maandag is besloten dat de machinisten en verkeersleiders voorlopig zowel de oude (18) als nieuwe (één-acht) spreekwijze achter elkaar moeten gebruiken, zodat misverstanden worden voorkomen.
Terwijl dat niet eens het grootste pijnpunt was...quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)lijk-versoepeld.html
[..]
Handig, wordt het NOG langdradiger van. Versoepeld noemen ze dat
"Meester kunt u oprijden tot sein achtduizend driehonderd vierennegentig acht drie negen vier alstublieft?"
"Daar was ik een kwartier geleden al ja, wauwel niet zo"
Wat was dan wel het "Echte" pijnpunt ziggy ?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Terwijl dat niet eens het grootste pijnpunt was...
Er is er gewoon eentje bijgekomenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Terwijl dat niet eens het grootste pijnpunt was...
Wat mij betreft het verplicht over en sluiten gebruiken bij gewone gesprekken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat was dan wel het "Echte" pijnpunt ziggy ?
Als het waar is dat de nieuwe regel onduidelijkheid en mogelijk gevaar oplevert, is het dan correct van ProRail om aan te nemen dat dat met iets gewenning vanzelf weggaat? Want dat proef ik een beetje uit dit bericht (naast "wij zijn management en hebben dit bedacht, dús het is perfect").quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)lijk-versoepeld.html
Is dat een pijnpunt? Ik vind dat nog het meest logische van het communiceren. Het volledig moeten herhalen lijkt mij bezwaarlijker..quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat mij betreft het verplicht over en sluiten gebruiken bij gewone gesprekken.
Herhalen moesten we altijd al en is cruciaal om te garanderen dat de boodschap duidelijk is overgekomen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Is dat een pijnpunt? Ik vind dat nog het meest logische van het communiceren. Het volledig moeten herhalen lijkt mij bezwaarlijker..
Kans dat Nederland de rechtzaak wint is minimaal, waarschijnlijk rekt Nederland de huidige situatie voor een paar jaar. Voor de uitspraak gaan ze akkoord met de voorwaarden van Brusselquote:
zou best kunnen ja. Het kan best bedoeld zijn om het palet van mogelijkheden dat de NS schetste optimaal te laten werken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kans dat Nederland de rechtzaak wint is minimaal, waarschijnlijk rekt Nederland de huidige situatie voor een paar jaar. Voor de uitspraak gaan ze akkoord met de voorwaarden van Brussel.
Dan wil NS zeer waarschijnlijk niet meer klassiek de grens over en waarschijnlijk ook minder betalen ja. Als je het mij vraagt nog terecht ook.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou best kunnen ja. Het kan best bedoeld zijn om het palet van mogelijkheden dat de NS schetste optimaal te laten werken.
Als Arriva zou gaan rijden dan moet het palet herzien worden en gaat de NS klagen en eisen dat er minder betaald moet worden.
sowieso ziet de NS de huidige Benelux nog liever gister dan vandaag verdwijnen en een alternatief mag er niet komen, omdat dit de NS te veel geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan wil NS zeer waarschijnlijk niet meer klassiek de grens over en waarschijnlijk ook minder betalen ja. Als je het mij vraagt nog terecht ook.
Aan de andere kant vind ik het weer niet redelijk om tegen een grensverbinding te ageren. Dat is het spel en als NS de zaakjes op orde had gehad zou niemand op het idee gekomen zijn om zo'n verbinding in te leggen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso ziet de NS de huidige Benelux nog liever gister dan vandaag verdwijnen en een alternatief mag er niet komen, omdat dit de NS te veel geld gaat kosten.
het protest hoort gewoon bij het politieke spel dat er achter de schermen gespeeld wordt. Reken er maar op dat er het nodige lobby- en dreigwerk is geweest. Het ministerie is hierbij overstag gegaan, omdat het de inkomsten niet kan missen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik het weer niet redelijk om tegen een grensverbinding te ageren. Dat is het spel en als NS de zaakjes op orde had gehad zou niemand op het idee gekomen zijn om zo'n verbinding in te leggen.
Dit is eigenlijk heel erg dubbel, toch?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso ziet de NS de huidige Benelux nog liever gister dan vandaag verdwijnen en een alternatief mag er niet komen, omdat dit de NS te veel geld gaat kosten.
ja, maar zolang er geen HSL-alternatief is moet de NS welquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk heel erg dubbel, toch?
Het was altijd een winstgevende trein dus in die zin zijn ze hem liever niet kwijt dan rijk. Maar tegelijkertijd is het wel zo dat je voor een snellere verbinding meer geld kan vragen en dat je de capaciteit tussen Den Haag en Roosendaal ook voor andere treinen kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk heel erg dubbel, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |