quote:Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef dcm360 het volgende:
Die VIRM is zeker verdwaald, en ook al best een tijdje, want zo te zien bestaat deze uit slechts 3 bakken (en is daarmee dus niet een VIRM maar een DD-IRM)
Dat kan de centrale overheid doen om ook de rest van de markt af te romen, maar ik denk dat de concurrenten dat met succes met het ACM aan kunnen vechten als misbruik van de monopoliepositie.quote:Op zondag 8 september 2013 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook dat is te decentraliseren. Je kan NS verplichten om een regionale maatschappij op te richten die de boel gaat verzorgen. Zo doet DB Regio dat ook. RegioNS trouwens ook.
Voor IC's is dat handig, maar voor stoptreindiensten niet. Daar zouden de regio's wat mij betreft meer over te zeggen moeten krijgen, zodat er een nog beter productaanbod kan ontstaan. Het toverwoord is zoals altijd samenwerking, alleen kom daar maar eens om in eilandjeslandquote:Nee, en daarom kan je het denk ik beter centraal houden.
je ziet nu waar het ontbreken ervan toe kan lijden ...quote:Op zondag 8 september 2013 22:34 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In mijn ROVER-tijd hebben we gestreden voor de komst van zo'n Reizigerscommissaris. NS heeft alles gedaan om dat tegen te houden, en met succes.
En meteen een wisselstoring Schiphol <> A'dam Zuid er achteraan. Begint weer lekker.quote:
Heb jij niet inmiddels een toeslagabbonement op dat geval James?quote:Op maandag 9 september 2013 08:37 schreef James1988 het volgende:
Breda 8:25: Dames en heren, de Fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam van 8:28 kan vanwege een defecte trein op de HSL niet rijden.
Breda 8:26: Dames en heren, de Fyra naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam van 8:28 zal in tegenstelling tot eerder bericht wel rijden.
[ afbeelding ]
edit: en ja, hij is onderweg. Met +5, want de trein kwam pas voorrijden op het moment dat hij had moeten vertrekken.
Ik reis op dit moment niet vaak genoeg met de Fyra om dat lonend te laten zijn. Ik pak 'm alleen 's ochtends, 's avonds sluit de 1900 (Den Haag - Venlo) beter aan op ander OVquote:Op maandag 9 september 2013 09:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb jij niet inmiddels een toeslagabbonement op dat geval James?
En dat extra bedragje, voor je gevoel loont zich dat in reistijd en comfort, of is het ook een beetje je passie voor rollend materieel en infrastructuur die je iedere keer weer zuchtend en steunend dat ticket laat betalen?quote:Op maandag 9 september 2013 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik reis niet vaak genoeg met de Fyra om dat lonend te laten zijn. Ik pak 'm alleen 's ochtends, 's avonds sluit de 1900 (Den Haag - Venlo) beter aan op ander OV
Het is me vooral die 20 minuten extra slaap 's ochtends waardquote:Op maandag 9 september 2013 09:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En dat extra bedragje, voor je gevoel loont zich dat in reistijd en comfort, of is het ook een beetje je passie voor rollend materieel en infrastructuur die je iedere keer weer zuchtend en steunend dat ticket laat betalen?![]()
Ja maar de herfst is begonnen en dus vallende bladeren en regen.quote:
Dan weet je meteen welk stuk viersporigheid overbodig is.quote:Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef Ireyon het volgende:
Apart: Tussen Boxtel en Best wordt de betonbaan verwijderd waardoor er nog maar 2 van de 4 sporen beschikbaar zijn. En toch rijdt men de normale dienstregeling. Tot zover dus de proef met ballastloos spoor.
Er is wel een aangepaste dienstregeling, het scheelt een paar minuten voor sprinters en de IC Den Haag - Venlo v.v.. Toch zijn de effecten best wel groot, want de overstap van de IC Den Haag - Venlo naar de IC Alkmaar - Maastricht (en alleen die overstap) is onhaalbaar geworden (slechts 1 minuut) door een latere aankomst in Eindhoven.quote:Op maandag 9 september 2013 11:12 schreef Ireyon het volgende:
Apart: Tussen Boxtel en Best wordt de betonbaan verwijderd waardoor er nog maar 2 van de 4 sporen beschikbaar zijn. En toch rijdt men de normale dienstregeling. Tot zover dus de proef met ballastloos spoor.
Maar dat was al langer zo hoor. En waarom?quote:Op maandag 9 september 2013 00:52 schreef Peterselieman het volgende:
Liefhebbers van wisselsaneringen opgelet. Dankzij jullie hebben we het 19e eeuwse terugsteken van treinen terug ...
http://s273.photobucket.c(...)zpsa5150808.jpg.html
weet ik, maar nu moest de gehele trein terugsteken, dus ook het gedeelte met passagiersquote:Op maandag 9 september 2013 14:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat was al langer zo hoor. En waarom?
Autoslaaptrein komt in Den Bosch aan langs perron 1, waarna de autotransporters losgekoppeld worden van de rijtuigen, en dan met een EETC V60 naar het laad-losperron gerangeerd worden om de auto's te lossen. Hetzelfde gebeurt met het beladen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |