Als NS denkt dat ze dat WEL kunnen staat het ze vrij om op die concessies in te schrijven. Maar nee, DAAR haalt men de neus voor op.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:52 schreef KnightSolaire het volgende:
Een dieseltreintje op een enkelsporig traject heen en weer laten kachelen is niet altijd even gemakkelijk te vergelijken met de situatie op het HRN.
Fout! Ga eens de treinen richting Deventer, Nijverdal en Leeuwarden naast elkaar over het sporenplan heen tekenen. Daganie!quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt alleen de Emmerlijn die in de weg zit, meer niet.
klopt, maar zodra het dieseltje op spoor 203 zou de Leeuwarder al weg kunnen en dat is drie volle minuten eerder dan nuquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Fout! Ga eens de treinen richting Deventer, Nijverdal en Leeuwarden naast elkaar over het sporenplan heen tekenen. Daganie!
Overigens zie je wel dat als je die vertrekprocedure kan halveren of in dit rijtje kan elimineren je best een hoop capaciteit kunt winnen op dit soort stations.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
hou je twee minuten winst over, ook prima.
Het kan wel, als je maar wilt. Desnoods hang je er een aftelklok neer om de vertrekprocedure te versnellen
Maar goed, we moeten helaas nog jaren in de rommel zitten
klopt. Dat heeft de proef van ETMET wel aangetoond in Geldermalsen met die aftelklokquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens zie je wel dat als je die vertrekprocedure kan halveren of in dit rijtje kan elimineren je best een hoop capaciteit kunt winnen op dit soort stations.
Die aftelklok was op zich niet zo spannend..quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Dat heeft de proef van ETMET wel aangetoond in Geldermalsen met die aftelklok
Ik verwacht serieus niet goedkoper uit te kunnen zijn dan met mijn oude-stijl voordeelurenkaart.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook in zo'n geval kun je van een nieuw abonnement gebruikmaken dat goedkoper is dan vroeger..
nee, maar wel retehandigquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die aftelklok was op zich niet zo spannend..
Misschien dat oneraveren reizigers dan niet meer in blinde paniek naar de trein rennen om bij de eerste deur als een idioot op de knop te gaan rammen. Dat alles onder begeleiding van een uiterst kalme conducteur die een keer of 4 roept dat de trein pas over 11 minuten gaat vertrekken. Op spoor 18b/19b in Utrecht is het altijd gezellig.quote:
tsja, er zijn ook nog steeds mensen die het vreemd vinden dat je bij het uitstappen in een Arriva-trein niet op de knop drukt om de deuren te openen en dan zelf maar als een idioot op die knoppen gaan rammen. Is niet nodig, omdat je van te voren al kunt drukkenquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Misschien dat oneraveren reizigers dan niet meer in blinde paniek naar de trein rennen om bij de eerste deur als een idioot op de knop te gaan rammen. Dat alles onder begeleiding van een uiterst kalme conducteur die een keer of 4 roept dat de trein pas over 11 minuten gaat vertrekken. Op spoor 18b/19b in Utrecht is het altijd gezellig.
weet ik, maar toch zou het met kleine verschuivingen allemaal net moeten passen. Maar goed, zolang er nog een Emmerlijn is en het emplacement van Zwolle niet aangepast is kun je weinig doen om alles te versnellenquote:Op vrijdag 6 september 2013 22:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik bedoel qua tijdsinvloed in vergelijking met wat ik daarnaast noem.
Dat doen ze bij een bus ook terwijl op het bord bij de halte duidelijk staat dat ie pas over drie minuten gaatquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Misschien dat oneraveren reizigers dan niet meer in blinde paniek naar de trein rennen om bij de eerste deur als een idioot op de knop te gaan rammen. Dat alles onder begeleiding van een uiterst kalme conducteur die een keer of 4 roept dat de trein pas over 11 minuten gaat vertrekken. Op spoor 18b/19b in Utrecht is het altijd gezellig.
Somda suggereert dat het voorbereidend werk is voor de 11e.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het dan toch gaan gebeuren?
quote:Op zaterdag 7 september 2013 06:24 schreef Monopoly het volgende:
Eerste week zelfstandig rijden achter de rug. Gelijk pittige vuurdoop gehad
- Deurstoring (geen groene lamp deuren dicht)
- Opeens luchtlekkage (alles weg) Toen ik dat verholpen had na 10 minuten bleef mijn veerrem vast zitten. Al met al een uitdaging
+20 , en gelijk weer keren op Groningen.
- Potdichte mist! Vannacht had ik de één-na-laatste stoptrein uit Nieuweschans terug naar Groningen. Ge-wel-digWas wel bijzonder om met een zicht van ongeveer 3 meter gewoon met 100 terug te cruisen. Prachtig
- Politie in de trein bij Loppersum, op zoek naar een weg gelopen meisje.
Maandagochtend meld ik me weer bij de baas!
Lekker weekje wel, nu 2 dagen verdiende rust, op naar mijn meisje toe![]()
rijdendetreinenquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Blijkbaar. Welke app is dat?
Lekker dringend danquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Somda suggereert dat het voorbereidend werk is voor de 11e.
Ja dat dacht ik ook maar aan de andere kant, was dat niet per 1-1 pas?quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:43 schreef b2py het volgende:
Als ik de veiligheidsnormen goed in mijn hoofd heb is dat niet toegestaan. Wellicht dat ik er naast zit.
Klopt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maar aan de andere kant, was dat niet per 1-1 pas?
Wellicht moest men het quotum "gedupeerde reizigers per weekend" nog halen. Als dát niet dringend is...quote:
Nu is het zo dat je aan het linkerbeen niet mag werken als het nevenspoor niet BD is en aan het rechterbeen wel. Vanaf 1-1 mag je geheel niet meer werken als het nevenspoor niet BD is. Ik weet niet precies welk wissel er nou gesloopt is maar misschien dat iemand die het wel weet hiermee een passende conclusie kan maken.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maar aan de andere kant, was dat niet per 1-1 pas?
Oh dat gaat wel voor natuurlijk jaquote:Op zaterdag 7 september 2013 11:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wellicht moest men het quotum "gedupeerde reizigers per weekend" nog halen. Als dát niet dringend is...
quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:52 schreef Monopoly het volgende:
Was die trein afgelopen week door de rooie gegaan toevallig?
Ik heb geen internet in mijn nieuwe kamer, en ik hoorde de omroeper van de week over een defecte trein, en geen treinverkeer tussen Zwolle - Lelystad en Zwolle - Amersfoort. Dwars in de wisselstraat dacht ik al. Of ontsporing, of een STS.
quote:Noodstop na gemist sein bij Zwolle
vrijdag 6 sep 2013, 11:12 (update: 06-09-13, 13:00)
Op het spoor bij Zwolle is maandag, naar nu bekend is geworden, een trein door rood gereden. Daarbij reed de trein een wissel kapot, zo zegt ProRail.
Een dubbeldekker die onderweg was naar Zwolle negeerde ter hoogte van de Hanzebrug een rood signaal. De trein vernielde een wissel die 200 meter verderop lag.
Veiligheidssysteem
Een bron bij de spoorwegen vertelt aan de NOS dat de trein 540 meter doorgereden is. Het veiligheidssysteem van de spoorwegen zou hebben gefaald. Volgens de bron moest de intercity uit Amersfoort een noodstop maken.
Volgens een woordvoerder van ProRail is alles nog onderwerp van onderzoek: "Alle conclusies zijn nu nog voorbarig."
Er rijden al de hele week minder treinen op de Hanzelijn (Lelystad - Zwolle) en de Veluwelijn (Amersfoort - Zwolle). ProRail voert nog reparaties uit aan de wissel.
Grondig onderzoek
Reizigersorganisatie Rover wil wachten met een reactie tot er grondig onderzoek is gedaan. Maar de woordvoerder maakt zich wel zorgen omdat er veel slachtoffers hadden kunnen vallen.
Rover wijst erop dat er weinig ongelukken op het spoor gebeuren. De woordvoerder maak een vergelijking met het verkeer op de weg. "Er rijden dagelijks duizenden auto's door rood. De kans dat er iets met een voetganger gebeurt, is gelukkig heel erg klein."
Ah! Dat is wel pittig om te lezen. Misschien reed de meester wel zonder ATB, maar dan lijkt het me wel dat je op het puntje van je stoel zit als je een gele hebt gehad.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Nieuws daarover, weet niet of het al gepost is:
[..]
Dit was een reguliere trein, met reizigers. Dan mag ATB niet buitendienst zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah! Dat is wel pittig om te lezen. Misschien reed de meester wel zonder ATB, maar dan lijkt het me wel dat je op het puntje van je stoel zit als je een gele hebt gehad.
In sommige gevallen als het rijden je door een defect aan de ATB onmogelijk wordt gemaakt, mag je de ATB buiten dienst zetten. Dit meldt je vervolgens aan de treindienstleider, en het materieel moet op het eindstation uit de dienst worden gehaaldquote:Op zaterdag 7 september 2013 13:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit was een reguliere trein, met reizigers. Dan mag ATB niet buitendienst zijn.
Ik meen een virmquote:Op zaterdag 7 september 2013 13:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat voor een treinstel was het dan?
VIRM stel 8606.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat voor een treinstel was het dan?
Is dat niet veranderd in dat er bij het volgende station gestopt moet worden en dat de trein dan opgeheven wordt?quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
In sommige gevallen als het rijden je door een defect aan de ATB onmogelijk wordt gemaakt, mag je de ATB buiten dienst zetten. Dit meldt je vervolgens aan de treindienstleider, en het materieel moet op het eindstation uit de dienst worden gehaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |