abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130886816
ik zie hier ook druppels op straat! :o Ohnoes de Apocalypse komt eraan :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:38:21 #152
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_130886894
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie hier ook druppels op straat! :o Ohnoes de Apocalypse komt eraan :'(
Koekjes-apocalypse :@

Op NS.nl lees ik trouwens over traject Maastricht-Heerlen: Tussen Heerlen en Maastricht rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.

Wat moet ik me nou voorstellen bij beperkingen in materieelinzet? Is er ergens een perron in een nacht verkort?
pi_130886979
Ik had meewind op de fiets :+
  Redactie Sport vrijdag 6 september 2013 @ 16:41:55 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130887037
afslanken? afsteken en weg laten drijven zul je bedoelen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130887041
Spitzke - Die Gleis Power rijdt nog wel :Y Ook geel en blauw :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2013 @ 16:44:47 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130887136
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Koekjes-apocalypse :@

Op NS.nl lees ik trouwens over traject Maastricht-Heerlen: Tussen Heerlen en Maastricht rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.

Wat moet ik me nou voorstellen bij beperkingen in materieelinzet? Is er ergens een perron in een nacht verkort?
Veolia zal wel materieeltekort hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130887838
De NS automaat, hoe werkt het nou echt?

Dag in dag uit reizen wij Nederlanders, van en naar bestemmingen met de auto of met de trein. Vorige keer hebben we al gezien dat de usability van verkeersborden veel te wensen overlaat en daarom neem ik nu een kijkje naar de usability van één van de meest gebruikte machines die we onderweg tegenkomen, namelijk de NS automaat.

Bron en meer

Geinig artikel!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2013 @ 17:12:27 #158
Maffe Fries
pi_130888075
goed stukje :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:47:04 #159
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130889232
De "usability" is inderdaad flink "verbeterd" met de "update" van eind vorig jaar.
pi_130889658
Die laatste vraag is natuurlijk complete bullshit. Die 11 minuten stationnement in de IC Leeuwarden-Rotterdam v.v. zorgt helemaal niet voor een sterke vertragingsgevoeligheid. Die lange stilstand zorgt er juist voor dat die IC vrijwel altijd pünktlich is.
pi_130889917
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Die laatste vraag is natuurlijk complete bullshit. Die 11 minuten stationnement in de IC Leeuwarden-Rotterdam v.v. zorgt helemaal niet voor een sterke vertragingsgevoeligheid. Die lange stilstand zorgt er juist voor dat die IC vrijwel altijd pünktlich is.
Klopt ja, het is planmatige ambitieloosheid om bij pünktlichkeit in de buurt te komen :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:33:53 #163
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130890567
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, het is planmatige ambitieloosheid om bij pünktlichkeit in de buurt te komen :)
Het past gewoon niet anders.
pi_130890663
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Denk je nou in een probleem? Wat goed! *O*
pi_130891245
Haha, dit is een apart effect: het onweert behoorlijk hier in Almelo, vrijwel recht boven het station. Zojuist terwijl de conducteur aan het omroepen was hoorde je de klap ook nog versterkt door de omroep heen :D
Nou nog hopen dat die hier niet ergens in de electra inslaat... :{
pi_130891286
In Deventer schijnt de zon alweer :)
pi_130891504
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
In Deventer schijnt de zon alweer :)
Ten oosten van Almelo ook :) Het wordt weer lichter en we lijken er met alleen een enkelvoudige overwegstoring vanaf gekomen te zijn! ^O^
pi_130892958

Foto's van het oude station Heerhugowaard, en het oude goederenstation Heerhugowaard. Datum, onbekend; fotograaf, onbekend; bron: Facebook.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2013 @ 19:48:06 #169
Maffe Fries
pi_130893213
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het past wel anders, maar bij aanpassing worden andere regio's niet vrolijk :+

en Zwolle spoort laat helaas nog even op zich wachten -O-
pi_130893229
Wat zegt Stationsweb?
pi_130893347
Wordt in de discussie over tariefsverhogingen niet vergeten dat er nu allerlei nieuwe abonnementen zijn (Weekend Vrij, Dal Vrij, etc.) waardoor je gemiddeld per kilometer veel goedkoper kan reizen dan 'vroeger' (toen kennelijk alles beter was) ooit mogelijk geweest zou zijn? Ik zag hier laatst nog bedragen langskomen in de richting van ¤0,02 per kilometer, bijvoorbeeld.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2013 @ 19:54:21 #172
Maffe Fries
pi_130893447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Er wordt gesteld dat er een sterke vertragingsgevoeligheid rond Zwolle is. Dat is maar ten dele waar. In Zwolle kan de vertraging niet of nauwelijks ingelopen worden, omdat er een ingewikkelde legpuzzel gemaakt is. Er wordt in zijn algemeenheid over gerept, niet specifiek over de Leeuwarder
  Forum Admin vrijdag 6 september 2013 @ 19:54:34 #173
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130893454
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:51 schreef KnightSolaire het volgende:
Wordt in de discussie over tariefsverhogingen niet vergeten dat er nu allerlei nieuwe abonnementen zijn (Weekend Vrij, Dal Vrij, etc.) waardoor je gemiddeld per kilometer veel goedkoper kan reizen dan 'vroeger' (toen kennelijk alles beter was) ooit mogelijk geweest zou zijn? Ik zag hier laatst nog bedragen langskomen in de richting van ¤0,02 per kilometer, bijvoorbeeld.
In sommige gevallen kun je een heel stuk goedkoper uit zijn als vroeger, maar als jij als forens gewoon s ochtends en s avonds reist, ben je het bokje. Je betaalt gewoon de volle mep om vaak in een veel te volle trein te stappen. Okay, dat is te doen.. Maar dan moet je m.i de prijs niet verhogen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130893579
Het is eigenlijk heel simpel. Prorail krijgt van het ministerie minder geld om het spooronderhoud uit te voeren. Vervolgens verhoogt Prorail de tarieven voor gebruik, NS heft het op de gebruikers en de staat krijgt evenveel geld van NS omdat ze dat moeten afdragen. We worden als reiziger eigenlijk twee keer genaaid.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:57:38 #175
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130893601
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het past wel anders, maar bij aanpassing worden andere regio's niet vrolijk :+

en Zwolle spoort laat helaas nog even op zich wachten -O-
Dan moeten zowel de Emmerlijn als Zwolle-Deventer aan de kant. Bij elkaar opgeteld stukken belangrijker dan de Leeuwardertak wat qua reizigersaantallen uiteindelijk ook alleen maar een zijlijn is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 september 2013 @ 19:59:32 #176
Maffe Fries
pi_130893692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan moeten zowel de Emmerlijn als Zwolle-Deventer aan de kant. Bij elkaar opgeteld stukken belangrijker dan de Leeuwardertak wat qua reizigersaantallen uiteindelijk ook alleen maar een zijlijn is.
je hebt alleen de Emmerlijn die in de weg zit, meer niet.
pi_130893767
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In sommige gevallen kun je een heel stuk goedkoper uit zijn als vroeger, maar als jij als forens gewoon s ochtends en s avonds reist, ben je het bokje. Je betaalt gewoon de volle mep om vaak in een veel te volle trein te stappen. Okay, dat is te doen.. Maar dan moet je m.i de prijs niet verhogen.
Ook in zo'n geval kun je van een nieuw abonnement gebruikmaken dat goedkoper is dan vroeger..

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel. Prorail krijgt van het ministerie minder geld om het spooronderhoud uit te voeren. Vervolgens verhoogt Prorail de tarieven voor gebruik, NS heft het op de gebruikers en de staat krijgt evenveel geld van NS omdat ze dat moeten afdragen. We worden als reiziger eigenlijk twee keer genaaid.
Kortom, de tariefstijging moet je goeddeels aan de bezuinigingen door overheid wijten. Maar da's te moeilijk om in één ANP-persberichtje van drie regels te zetten kennelijk.
pi_130893985
quote:
Ja, maar dat is maar net hoeveel gebruik je ervan maakt :) Afgelopen maand was voor mij bijzonder goed wat dat betreft. Langjarig zit ik met weekendVrij rond de 6 cent per km. Nog best netjes.
pi_130894079
quote:
Wat heeft iemand die niet 4-5 dagen per week met de trein reist daar mee van doen?
dag
pi_130894288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heeft iemand die niet 4-5 dagen per week met de trein reist daar mee van doen?
Ik denk dat het grootste deel van de 1,2 miljoen reizigers p/d (hoog)frequente reizigers zijn die met de nieuwe abonnementsvormen voordeliger uit kunnen zijn dan voorheen. Ik heb het dus over het totaalplaatje.

quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat is maar net hoeveel gebruik je ervan maakt :) Afgelopen maand was voor mij bijzonder goed wat dat betreft. Langjarig zit ik met weekendVrij rond de 6 cent per km. Nog best netjes.
Tuurlijk, maar bij gelijk gebruik ben ik met mijn Weekend Vrij gigantisch veel goedkoper uit dan als ik vroeger met 40% had moeten reizen. En ik maak echt geen rondreizen ieder weekend.
pi_130894360
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ik denk dat het grootste deel van de 1,2 miljoen reizigers p/d (hoog)frequente reizigers zijn die met de nieuwe abonnementsvormen voordeliger uit kunnen zijn dan voorheen. Ik heb het dus over het totaalplaatje.
Die lui krijgen hun reiskosten toch van de baas vergoed.
Denk aan ouderen, mensen die normaal met de auto gaan, toeristen. Waarom zouden zij extra verhoogd moeten worden omdat het systeem niet goed werkt?
dag
pi_130894530
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Die lui krijgen hun reiskosten toch van de baas vergoed.
Denk aan ouderen, mensen die normaal met de auto gaan, toeristen. Waarom zouden zij extra verhoogd moeten worden omdat het systeem niet goed werkt?
Hoe wil jij het zien dan?
pi_130894555
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:
En ik maak echt geen rondreizen ieder weekend.
Ik ook niet. Zou wel moeten though :Y
pi_130894567
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Hoe wil jij het zien dan?
Dat ze zich houden aan de geldende afspraken en niet achterlijk meer verhogen dan de inflatie.
dag
pi_130894602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat ze zich houden aan de geldende afspraken en niet achterlijk meer verhogen dan de inflatie.
Dat komt dus door bezuinigingen bij de overheid. Gelukkig wordt de A27 wel verbreed zeggen we dan altijd maar hier. :) /sarcasme
pi_130894650
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat komt dus door bezuinigingen bij de overheid. Gelukkig wordt de A27 wel verbreed zeggen we dan altijd maar hier. :) /sarcasme
De NS is degene die gaat verhogen :{w en van het landelijke tariefstelsel voor treinreizen af wil. Daar moet je niet de schuld voor bij iemand anders leggen.
dag
pi_130894795
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:18 schreef Peter het volgende:

[..]

De NS is degene die gaat verhogen :{w en van het landelijke tariefstelsel voor treinreizen af wil. Daar moet je niet de schuld voor bij iemand anders leggen.
Dat laatste willen toch echt de regionale vervoerder naar mijn weten, die hun eigen tarieven willen (lees: hogere tarieven) berekenen.

Ja, de NS verhoogt, maar wat moeten ze anders doen? Dat extra geld wat naar ProRail gaat moet toch ergens vandaan komen? De overheid betaalt het niet.
pi_130894811
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat ze zich de godverdomme ogen uit hun kop moeten schamen om ook maar gelijkblijvende tarieven te durven vragen. Dagelijks blijkt dat de reiziger niet meer dan 85% van het "gehoopte" aantal treinen kan gebruiken. Dan lijkt me een tariefdaling van 15 % eerder op zijn plaats. Een tariefstijging geeft wel aan hoe compleet van God los iedereen op dat hoofdkantoor is.

Wat wil je nou? Wij MOETEN betalen voor "vervoer", en jullie "proberen eens of er wat kan rijden, en anders jammer dan"?

Nou, volgende keer "proberen" wij ook wel te betalen hoor. Maar als dat om <<insert willekeurige kutsmoes>> niet lukt, tsja, jammer dan. Vervoer me toch maar.

De tweede situatie is niet alleen volstrekt ondenkbaar, maar ook volstrekt logisch.
pi_130895163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:21 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat laatste willen toch echt de regionale vervoerder naar mijn weten, die hun eigen tarieven willen (lees: hogere tarieven) berekenen.

Ja, de NS verhoogt, maar wat moeten ze anders doen? Dat extra geld wat naar ProRail gaat moet toch ergens vandaan komen? De overheid betaalt het niet.
Minder dividend afdragen aan de staat omdat het bedrijf minder goed gepresteerd heeft. En die aandeelhouder zal dan wel schoon schip willen maken. Terecht.
dag
pi_130895237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ook niet. Zou wel moeten though :Y
Kom dan ook eens naar deze uithoek droppie..
pi_130895408
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Kom dan ook eens naar deze uithoek droppie..
Was ik 2 weken geleden nog kuttekoppie :P

Op de kerremes in Alkmaar.
pi_130895629
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Minder dividend afdragen aan de staat omdat het bedrijf minder goed gepresteerd heeft. En die aandeelhouder zal dan wel schoon schip willen maken. Terecht.
Omdat ProRail meer geld vraagt presteert NS automatisch minder en dient ze minder dividend uit te keren? :?

Overigens verwacht ik dat de aandeelhouder vooral dividend uitgekeerd wil zien :P
pi_130895691
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:39 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ProRail meer geld vraagt presteert NS automatisch minder? :?

Overigens verwacht ik dat de aandeelhouder vooral dividend uitgekeerd wil zien :P
Als ze de kaartjes moeten verhogen omdat ze het niet kunnen opbrengen, dan presteren ze kennelijk slechter. En anders hadden ze prorail moeten aanpakken. Daar heb ik als reiziger en klant van de NS niets mee te maken.
dag
pi_130895764
Als het belang ligt bij dividend uitkeren ben je sowieso al fout bezig. Ik zeg: Heel NS van het HRN af trappen en Arriva alles laten doen.
pi_130895926
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het belang ligt bij dividend uitkeren ben je sowieso al fout bezig. Ik zeg: Heel NS van het HRN af trappen en Arriva alles laten doen.
Die hebben geen winststreven? :P

NS draait overigens winst, dus ja, ze zouden het zelf kunnen ophoesten, maar dat wil de aandeelhouder niet want dan wordt er niets bezuinigt !
pi_130896150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:45 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

NS draait overigens winst, dus ja, ze zouden het zelf kunnen ophoesten, maar dat wil de aandeelhouder niet want dan wordt er niets bezuinigt !
Arriva presteert als bedrijf beter, als vervoerder beter, als alles beter dan NS. Waarom wordt er zo krampachtig vastgehouden aan "dat NS toch vooral als Nationale Trots in ieder geval het Hoofdrailnet in bezit moet houden"? Waarom wordt die ellendige falers ondanks alles ZO ontzettend de hand boven het hoofd gehouden? Baangarantie tot en met 2017 hebben ze inmiddels afgedwongen, waar zie je zoiets? Waar zijn we mee bezig met zijn allen? Er wordt hier een organisatie totaal in de watten gelegd die totaal zijn reet aanveegt met zijn eigen taak 8)7
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:49:59 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130896171
quote:

[..]

Natuurlijk wel, maar Arriva en Veolia geven in ieder geval gewoon toe dat ze geld willen verdienen ipv de huichelachtige wij-hebben-zo'n-belangrijke-maatschappelijke-functie-en-geld-is-bijzaak-houding van NS.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:50:40 #198
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130896236
quote:

[..]

Ik doe effe of ik gek ben, en roep de NS op, de reiziger eens even te verwennen. Dat voorzetje, daar kom ik morgen columntechnisch nog even op terug.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)volgend-jaar-duurder
pi_130896379
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Arriva presteert als bedrijf beter, als vervoerder beter, als alles beter dan NS. Waarom wordt er zo krampachtig vastgehouden aan "dat NS toch vooral als Nationale Trots in ieder geval het Hoofdrailnet in bezit moet houden"? Waarom wordt die ellendige falers ondanks alles ZO ontzettend de hand boven het hoofd gehouden? Baangarantie tot en met 2017 hebben ze inmiddels afgedwongen, waar zie je zoiets? Waar zijn we mee bezig met zijn allen? Er wordt hier een organisatie totaal in de watten gelegd die totaal zijn reet aanveegt met zijn eigen taak 8)7
Waaruit blijkt dat Arriva het beter doet? Een dieseltreintje op een enkelsporig traject heen en weer laten kachelen is niet altijd even gemakkelijk te vergelijken met de situatie op het HRN.

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar Arriva en Veolia geven in ieder geval gewoon toe dat ze geld willen verdienen ipv de huichelachtige wij-hebben-zo'n-belangrijke-maatschappelijke-functie-en-geld-is-bijzaak-houding van NS.
Maar vanwege de positie van NS en met de overheid als enige aandeelhouder zit daar toch wat in. Winst gaat middels dividenden naar de overheid en kan daardoor weer worden geherinvesteerd in het spoor. Dat is bij private bedrijven niet zo.
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:53:49 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130896425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:52 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Maar vanwege de positie van NS en met de overheid als enige aandeelhouder zit daar toch wat in. Winst gaat middels dividenden naar de overheid en kan daardoor weer worden geherinvesteerd in het spoor. Dat is bij private bedrijven niet zo.
Geherinvesteerd in asfalt ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')