Naar NS? Had je rustig kunnen laten, ze lezen het niet eens. Zie FBquote:Op donderdag 5 september 2013 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Driek, ik ben tegen collectief euh "zeuren" bij gebrek aan een beter woord. Ik doe dat liever zelf. En er is ook een briefje uitgegaan vandaag
Alleen in de versie van LotR waar ze na 10 pagina's over de Ring heen rijden. The end.quote:
Hee wacht eens, dat kan zonder wissels!quote:
quote:
Rondje rond de kerk, zei u?quote:Op donderdag 5 september 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wacht eens, dat kan zonder wissels!
Max 7 bakken voor 1 HC. Lijkt me een prima aantalquote:Op donderdag 5 september 2013 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goed
niet te ver doorslaan hequote:Op donderdag 5 september 2013 21:41 schreef dennistd het volgende:
Ik las over Rtng heen rijden
Rotterdam Noord Goederen
Het alternatief is namelijk dat je voor een stampvol perron gaat staan met 3 bakken leeg ijzer. "Omdat we daar een regeltje voor hebben".quote:Op donderdag 5 september 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max 7 bakken voor 1 HC. Lijkt me een prima aantal
En morgen de Grote Finale nog hequote:Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
Het is de spoorsector wel weer gelukt om de drukste week van het jaar als een zootje te laten verlopen.
Vandaag was een topdag inderdaad. De boerenlul die heeft bedacht dat IC van Leiden naar Utrecht in de spits vanochtend wel met een losse ICM IV kon rijden, mogen ze zelf wel eens in een sardientjesblik proppen. 8 bakken VIRM zijn doorgaans nog goed gevuld voor die treinquote:Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
Het is de spoorsector wel weer gelukt om de drukste week van het jaar als een zootje te laten verlopen.
Hier met die clip danquote:Op donderdag 5 september 2013 22:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In Frankrijk is er laatst een carnavalsliedje/clip uitgekomen die hoog scoort over de treinen en het sardientjesverhaal![]()
Ja, maar als de trein van Woerden naar Leiden vanmiddag had gereden, dan had ik niet in dat overvolle SLeTje hoeven zittenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt het over treinen die WEL reden DaMart
Dat heeft niet veel met een trein te makenquote:
Nee, dit is de oude versie, er is een andere versie uitgekomen over een trein, maar die vind ik dus nietquote:Op donderdag 5 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met een trein te maken
Schitterend!quote:
Die had ik nog niet gezienquote:Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En was deze hier al langs gekomen? (James?)
quote:Op donderdag 5 september 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo, eindelijk kom ik eens met iets wat jij nog niet gezien hebt, werd tijd...
Ik zie servicemedewerkers, ik zie minstens 40 bataljons ME. Allemaal van die dingen die je hier niet gauw ziet. Oh en ik zie dat er nog minstens 2 keer zo veel mensen bij kunnen op dat perronquote:Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook interresant, Station Saint Lazare, waar gewoon geen een trein meer vertrekt![]()
Nee, ik denk dat het niet in de spits is. Normaal gaat hier iedere 28 seconden een trein vandaan ofzo...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie servicemedewerkers, ik zie minstens 40 bataljons ME. Allemaal van die dingen die je hier niet gauw ziet. Oh en ik zie dat er nog minstens 2 keer zo veel mensen bij kunnen op dat perronIs één van de rustigere stations van Paris zeker?
Is het ook, nu is het nieuwe winkelcentrum nog niet zo heel lang open, en is eigenlijk het fijnste station.... Rare is dat je hier zo de voorstadtreinen in kan stappen zonder poortjes of wat dan ook...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:39 schreef James1988 het volgende:
Ik ben op dat station geweest
Best een mooi gebouw, ik vond het er eigenlijk leuker/aantrekkelijker dan Gare du Nord
Zolang er aan de andere kant wel overal poortjes staan maakt dat niet echt uit he?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Rare is dat je hier zo de voorstadtreinen in kan stappen zonder poortjes of wat dan ook...
Niet overal staan poortjes, een groot deel van lijn P doet het met incheckpalen, dus dat is zo even een ritje van 14 Euro....quote:Op donderdag 5 september 2013 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang er aan de andere kant wel overal poortjes staan maakt dat niet echt uit he?
Raad eens hoeveel boetes ik heb gespaard na 4 jaar?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
Controle gebeurt met vliegende brigades, ofwel is het een kwestie van een rekensommetje "is zwartrijden goedkoper dan inchecken"?
1?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Raad eens hoeveel boetes ik heb gespaard na 4 jaar?
Even vaak als dat je controle hebt gehad zeker?quote:
ik merk ook dat de htm fanatieker is geworden met controleren, loop ook vaker tegen die boa's in burgerkleding aan.. (walgelijke praktijk imho, controleren prima, maar dan wel in uniform)quote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even vaak als dat je controle hebt gehad zeker?
Dan doet de HTM het toch een stukje beter: in de afgelopen 4 maanden heb ik in de tram toch zeker wel een keer of 6 controle gezien. En dat gaat nog best snel: 4 man stapt in, scant van iedereen de kaart, en stapt bij de volgende halte weer uit.
Nee, ik heb wel vaker controle gehad maar ik heb ook regelmatig het juiste vervoersbewijs bij me (let op de nuance).quote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even vaak als dat je controle hebt gehad zeker?
Dan doet de HTM het toch een stukje beter: in de afgelopen 4 maanden heb ik in de tram toch zeker wel een keer of 6 controle gezien. En dat gaat nog best snel: 4 man stapt in, scant van iedereen de kaart, en stapt bij de volgende halte weer uit.
Ja wel, met de regelmaat van de klok op Station Torcy in Burger dat ze het hele perron afgaan. Misschien heb ik daar nog wel het vaakst controle gezien en dan ook nog in burger...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
Dat heb ik in de London Underground 1x meegemaakt.
In Parijs heb ik nog nooit controle gezien...
Die IC Leiden - Utrecht vv rijdt op ma-vr met gepland 7 bakken ICM, er waren dus 3 bakken manco. Ma-vr zouden daar geen VIRM's meer gaan rijden, enkel nog enkele slagen in het weekend.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vandaag was een topdag inderdaad. De boerenlul die heeft bedacht dat IC van Leiden naar Utrecht in de spits vanochtend wel met een losse ICM IV kon rijden, mogen ze zelf wel eens in een sardientjesblik proppen. 8 bakken VIRM zijn doorgaans nog goed gevuld voor die trein.
Vanmiddag in de spits was de Sprinter vanaf Rotterdam naar Uitgeest ook al een toppertje met een losse SLT IV... lekker knus met die hitte.
In Keulen heb je in de trams (oftewel U-bahn) ook wel zwartrijders, maar daar komen de controleurs uit het niets: Of gelijk ¤10 betalen of een boete. Gewoon in burger.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:51 schreef dennistd het volgende:
Heb ik in de S-Bahn van Berlijn ook meegemaakt, ook ineens uit het niks iemand die zich legitimeert als controleur
Kijk, dat is nou leuk, dan weet je waarvoor je het doet, en kan je er gerust vanuit gaan dat er meer zijn die je volgen maar de keuze maken om niks te zeggenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:59 schreef James1988 het volgende:
Ik werd vandaag herkend door een train manager van de Fyra. "Hey, jij bent toch <naam> op Twitter? Ik herken je van je foto!"
Ik ben geloof ik niet altijd even vriendelijk geweest over de Fyra, dus dat zou ik best kunnen begrijpenquote:Op donderdag 5 september 2013 23:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou leuk, dan weet je waarvoor je het doet, en kan je er gerust vanuit gaan dat er meer zijn die je volgen maar de keuze maken om niks te zeggen
Heb je nu in het echt ook zo'n mooie snor?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:59 schreef James1988 het volgende:
Ik werd vandaag herkend door een train manager van de Fyra. "Hey, jij bent toch <naam> op Twitter? Ik herken je van je foto!"
Haha nee, toch niet. Dat is een kutgeintje dat iets te lang is blijven hangen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je nu in het echt ook zo'n mooie snor?
Gros van het personeel, wat hersens heeft snap je wel, het zijn ze op het hoofdkantoor die zich kapot moeten schamen, rollend personeel kan er niet veel aan doen en hoeven zich niet aangesproken te voelen....quote:Op donderdag 5 september 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben geloof ik niet altijd even vriendelijk geweest over de Fyra, dus dat zou ik best kunnen begrijpen
alleen dan wel jammer dat ze altijd iets bij zich hebben om 'op te gaan in de massa'. Zoals allemaal een blauwe paraplu die nog in het plastic zit. Dat er dan 5 mensen met stevige schoenen, een leeg rugtasje met allemaal dezelfde plu in het plastic ineens in de metro stapt.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon in burger werkt het beste, doen ze heel veel in Duitsland. Ofjah relatief heel veel.
ik wel. Kwam een zwikje in metrolijn 2 ingestapt.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
Dat heb ik in de London Underground 1x meegemaakt.
In Parijs heb ik nog nooit controle gezien...
En tramlijn 3 blijft geweldig![]()
Ja in Frankrijk hebben ze ook altijd coup leger zegmaar....quote:Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
alleen dan wel jammer dat ze altijd iets bij zich hebben om 'op te gaan in de massa'. Zoals allemaal een blauwe paraplu die nog in het plastic zit. Dat er dan 5 mensen met stevige schoenen, een leeg rugtasje met allemaal dezelfde plu in het plastic ineens in de metro stapt.
Het rijdend personeel kan er inderdaad niets aan doen, maar krijgt wel alle shit over zich heen als het eens mis gaat. Het verloop onder het personeel dat op de treinen van Hispeed werkt is niet voor niets zo hoog.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gros van het personeel, wat hersens heeft snap je wel, het zijn ze op het hoofdkantoor die zich kapot moeten schamen, rollend personeel kan er niet veel aan doen en hoeven zich niet aangesproken te voelen....
Toch maar goed dat er 3 bakken manco waren, stel je voor dat het er 2 warenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Die IC Leiden - Utrecht vv rijdt op ma-vr met gepland 7 bakken ICM, er waren dus 3 bakken manco.
dan rijdt de trein met SGMm-II en een SGMm-IIIquote:Op donderdag 5 september 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toch maar goed dat er 3 bakken manco waren, stel je voor dat het er 2 waren
quote:Op donderdag 5 september 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja in Frankrijk hebben ze ook altijd coup leger zegmaar....
Ook stom, ze zitten op een bankje, en als ze gaan controleren doen ze eerst een feloranje band om hun arm met "Controle" erop
3a? Die omroepen zijn wel geinigquote:Op donderdag 5 september 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
RATP-tramlijn 3a bedoel ik. En vanwege het rollend materieel en de omroepen
Oh jawel, je kan uitstappen als zij instappenquote:Op donderdag 5 september 2013 23:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
in de metro snap ik niet dat ze onderkoffer controleren op vervoersbewijzen. Het is niet zo dat je ergens naartoe kan of zo.. .
Op zich wel, ja. Het lijkt me bloedirritant worden als je iedere dag met die tramlijn van/naar je werk/school moet.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
3a? Die omroepen zijn wel geinigmaar gaan ernstig vervelend na een poosje
,
Doet dat ding er echt zo lang over? Die tramlijn heeft toch zo ongeveer overal volledig vrije baan?quote:materieel mwah, maar ik vind het allemaal te traag gaan16 haltes, 28 minuten... WTF, altijd ramvol (vanaf het begin al) en eigenlijk hetzelfde voor lijn 3b. Nee ik ben geen Fan, geef mij T2 of T4 (SNCF) maar...
Is dat hetzelfde op M2 dat nieuwe spul?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:15 schreef James1988 het volgende:
Over materieel gesproken: de nieuwe metro's op M5
Blijven stokbroodvreters he...quote:Op donderdag 5 september 2013 23:23 schreef James1988 het volgende:
Dat materieel, ja. Snel, stil, fris en modern
Wat is er tegen controle in burger? Zou de NS ook eens moeten doen, dan loopt koos kansloos niet ineens naar het andere einde van het treinstel lopen als ze de conducteur zien..quote:Op donderdag 5 september 2013 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik merk ook dat de htm fanatieker is geworden met controleren, loop ook vaker tegen die boa's in burgerkleding aan.. (walgelijke praktijk imho, controleren prima, maar dan wel in uniform)
yups!quote:Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Schitterend!![]()
De oude TEE rijtuigen die ook door Nederland kwamen, nooit gedacht dat die nog op Cuba zouden belanden.
Driek, Driek, Driek... Je weet prima dat het papieren kaartje als basis gebruiken niet kan zolang de exorbitante kosten van het OV Track & Trace systeem nog niet volledig op de reizigers zijn afgewenteldquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Treinkaartjes volgend jaar fors duurder als het aan de NS ligt. Voor Beter Ov is not amused en schrijft een brief aan reizigersdirecteur Ingrid Thijssen.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Amai. Als dat waar is..quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
Het AD kopt samen met de Telegraaf dat we weer aan een treinramp ontsnapt zijn
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nramp-ontsnapt.dhtml
http://www.telegraaf.nl/t(...)ega-treinramp__.html
Eigenlijk is dat gewoon al te krap gepland. In de spits heeft de 8800 jaren met 8 bakken VIRM gereden en die waren al goed gevuld. Dan is 7 bakken ICM gewoon te krap. Helemaal als er dan een stel kwijtraakt onderwegquote:Op donderdag 5 september 2013 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Die IC Leiden - Utrecht vv rijdt op ma-vr met gepland 7 bakken ICM, er waren dus 3 bakken manco. Ma-vr zouden daar geen VIRM's meer gaan rijden, enkel nog enkele slagen in het weekend.
Niet op de volnormquote:Op vrijdag 6 september 2013 07:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat gewoon al te krap gepland.
ATB-vv zou niet gewerkt hebben? ATB-vv heeft toch gewoon de trein stilgezet?quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
"Vervoersprestatie NS volgend jaar fors beter"?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Treinkaartjes volgend jaar fors duurder
Storm in een glas water natuurlijk, dit kun je over elke STS-passage wel schrijven.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
Meegaan in pleepapier-populismequote:'Je moet er niet aan denken dat de trein uit Amersfoort er op hetzelfde moment was geweest. De ramp was dan niet te overzien geweest', zegt een woordvoerder van reizigersclub Voor een Beter OV.
Feit is wel dat de trein dan voor het gevaarpunt tot stilstand had moeten komen dunkt mij. De afstand van sein tot opengereden wissel zou 200m geweest zijn. Ik ken de plaatselijke snelheid daar niet, wat de remweg daardoor van deze trein geweest zou moeten zijn (eventueel rekening houdend met glad spoor), en wanneer ATB-VV al ingrijpt. Zal voor het sein zijn, maar hoever voor het sein.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
ATB-vv zou niet gewerkt hebben? ATB-vv heeft toch gewoon de trein stilgezet?
Het wissel ligt niet ver van de brug af. Als die trein de rivier in dondert kan dat aantal flink snel oplopen. Desondaks nogal tendentieus bericht natuurlijk...quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:01 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Feit is wel dat de trein dan voor het gevaarpunt tot stilstand had moeten komen dunkt mij. De afstand van sein tot opengereden wissel zou 200m geweest zijn. Ik ken de plaatselijke snelheid daar niet, wat de remweg daardoor van deze trein geweest zou moeten zijn (eventueel rekening houdend met glad spoor), en wanneer ATB-VV al ingrijpt. Zal voor het sein zijn, maar hoever voor het sein.
Verslaggever kan wel overdrijven met zijn schatting van eventuele 10-tallen tot honderden doden mocht het misgegaan zijn. Het eerste kan ik nog inkomen, maar honderden doden..... typische sensatie berichtgeving van de Telegraaf. Alhoewel iedere dode er natuurlijk één teveel is.
is een tikkie overdreven, maar er is wel potentieel gevaar geweest doordat een trein het rode sein miste, afgaande op het bericht dat op Somda staat.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
Ik stel voor dat we overal tunnels gaan maken in plaats van bruggen, want je moet er toch niet aan denken wat her had kunnen gebeuren als er EN een trein door rood rijdt EN nog een andere trein door rood rijdt EN eentje van de andere kant komt die ook door rood rijdt EN ze zitten allemaal stampvol met mensen EN die mensen zijn allemaal al bijna dood EN de treinen donderen allemaal in de rivier EN het is hoogwater EN Saturnus staat in het huis van de Boogschutter. Man man man de ramp was niet te overzienquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:47 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Het wissel ligt niet ver van de brug af. Als die trein de rivier in dondert kan dat aantal flink snel oplopen. Desondaks nogal tendentieus bericht natuurlijk...
Heb je die brug wel eens gezien? Daar dondert je trein echt niet zomaar vanaf hoor!quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:47 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Het wissel ligt niet ver van de brug af. Als die trein de rivier in dondert kan dat aantal flink snel oplopen. Desondaks nogal tendentieus bericht natuurlijk...
Gisteren stond er een spoorbiels in de brand bij Roosendaal en vandaag brandt een plasticfabriek bij Zevenaar, waardoor er daar problemen met het treinverkeer zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef sararaats het volgende:
ik las iets over "beperkingen op last van de brandweer" of zoiets.
stond bij storingen op de NS site
3,4% is in deze tijd wel erg veel ...quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Treinkaartjes volgend jaar fors duurder als het aan de NS ligt. Voor Beter Ov is not amused en schrijft een brief aan reizigersdirecteur Ingrid Thijssen.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
ATB heeft geen remcurvebewaking maar wel een rembewaking. Als er dus een remming ingezet is, net het minimale wat ATB verwacht, dan is het in principe mogelijk om met een snelheid hoger dan 40km/u door een rood sein met ATB-vv te rijden. ATB-vv geeft dan wel een noodremopdracht maar met deze snelheid ga je dan inderdaad door rood. Echt een oplossing hiervoor is er niet. Je kan het risico wel minimaliseren door een beter beveiligingssysteem neer te leggen maar dat is niet overnight gedaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:01 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Feit is wel dat de trein dan voor het gevaarpunt tot stilstand had moeten komen dunkt mij. De afstand van sein tot opengereden wissel zou 200m geweest zijn. Ik ken de plaatselijke snelheid daar niet, wat de remweg daardoor van deze trein geweest zou moeten zijn (eventueel rekening houdend met glad spoor), en wanneer ATB-VV al ingrijpt. Zal voor het sein zijn, maar hoever voor het sein.
Verslaggever kan wel overdrijven met zijn schatting van eventuele 10-tallen tot honderden doden mocht het misgegaan zijn. Het eerste kan ik nog inkomen, maar honderden doden..... typische sensatie berichtgeving van de Telegraaf. Alhoewel iedere dode er natuurlijk één teveel is.
die 3,4% geldt voor de ov-chipkaart, dat is nu de basiskaart volgens de NS. Papieren kaartjes moeten zich er maar naar voegen en dus ben je bij het overstappen van vervoerder straks daarmee ook meer kwijt. Je hebt dan bij iedere vervoerder aparte tarieven, terwijl er tot voor kort één landelijk tarief was dat ook nog eens degressief was. Alleen met dagkaarten kun je nog wat goedkoop reizen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:05 schreef sararaats het volgende:
als ik het dan goed begrijp betaal je je volgend jaar blauw/paars/whatever aan de NS.
dan toch maar een OV Chipkaart of zoiets
Dit is er 1 in de categorie horror winter des doods dus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
ah okquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die 3,4% geldt voor de ov-chipkaart, dat is nu de basiskaart volgens de NS. Papieren kaartjes moeten zich er maar naar voegen en dus ben je bij het overstappen van vervoerder straks daarmee ook meer kwijt. Je hebt dan bij iedere vervoerder aparte tarieven, terwijl er tot voor kort één landelijk tarief was dat ook nog eens degressief was. Alleen met dagkaarten kun je nog wat goedkoop reizen.
Lang leve de vooruitgang
Dan is dit een reden te meer om snel ETCS aan te leggen. Want het blijft een slecht teken als een trein met zo hoge snelheid door rood kan rijden dat 'ie niet voor het gevaarpunt tot stilstand komt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
ATB heeft geen remcurvebewaking maar wel een rembewaking. Als er dus een remming ingezet is, net het minimale wat ATB verwacht, dan is het in principe mogelijk om met een snelheid hoger dan 40km/u door een rood sein met ATB-vv te rijden. ATB-vv geeft dan wel een noodremopdracht maar met deze snelheid ga je dan inderdaad door rood. Echt een oplossing hiervoor is er niet. Je kan het risico wel minimaliseren door een beter beveiligingssysteem neer te leggen maar dat is niet overnight gedaan.
nee, verre van zelfs. Waarschijnlijk is er op de Hanzelijn een trein met lage snelheid (onder de 40 km/h) door het rode sein gereden. De trein die vanaf Amersfoort kwam reed ergens in de buurt van de 125 km/h en kreeg op het allerlaatste moment een afvallend sein. Dan passeer je het rode sein met een hoge snelheid en kom je nooit voor het gevaarpunt tot stilstand en eindig je bovenop of net na het wissel dat daarom ook zwaar beschadigd is geraakt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan is dit een reden te meer om snel ETCS aan te leggen. Want het blijft een slecht teken als een trein met zo hoge snelheid door rood kan rijden dat 'ie niet voor het gevaarpunt tot stilstand komt.
En een andere trein had toch met 140 km/u in de flank kunnen rijden?
De NS is verreweg niet de enige overheidsorganisatie die denkt dat ze het geld harder nodig hebben dan de burger natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
3,4% is in deze tijd wel erg veel ...
Laat maar zitten, de Telegraaf heeft de NS-top al voor het Genocide-Tribunaal in Den Haag gedaagdquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, verre van zelfs. Waarschijnlijk is er op de Hanzelijn een trein met lage snelheid (onder de 40 km/h) door het rode sein gereden. De trein die vanaf Amersfoort kwam reed ergens in de buurt van de 125 km/h en kreeg op het allerlaatste moment een afvallend sein. Dan passeer je het rode sein met een hoge snelheid en kom je nooit voor het gevaarpunt tot stilstand en eindig je bovenop of net na het wissel dat daarom ook zwaar beschadigd is geraakt.
Zo is het vermoedelijk gegaan, maar ILT zal er uitgebreid onderzoek naar doen en dan de resultaten publiceren
Toen er nog één landelijk tarief was, en er alleen papieren kaartjes bestonden, werden treinreizen ook elk jaar wel weer een paar procent duurder gemaakt. Ik zie het verschil dus eigenlijk niet?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die 3,4% geldt voor de ov-chipkaart, dat is nu de basiskaart volgens de NS. Papieren kaartjes moeten zich er maar naar voegen en dus ben je bij het overstappen van vervoerder straks daarmee ook meer kwijt. Je hebt dan bij iedere vervoerder aparte tarieven, terwijl er tot voor kort één landelijk tarief was dat ook nog eens degressief was. Alleen met dagkaarten kun je nog wat goedkoop reizen.
Lang leve de vooruitgang
Denk het niet, want dan had het wissel in de goede stand moeten liggen en was dan niet opengereden. Maar goed, blijft speculatie.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, verre van zelfs. Waarschijnlijk is er op de Hanzelijn een trein met lage snelheid (onder de 40 km/h) door het rode sein gereden. De trein die vanaf Amersfoort kwam reed ergens in de buurt van de 125 km/h en kreeg op het allerlaatste moment een afvallend sein. Dan passeer je het rode sein met een hoge snelheid en kom je nooit voor het gevaarpunt tot stilstand en eindig je bovenop of net na het wissel dat daarom ook zwaar beschadigd is geraakt.
quote:Zo is het vermoedelijk gegaan, maar ILT zal er uitgebreid onderzoek naar doen en dan de resultaten publiceren
het wissel is met hoge snelheid opengereden. Mijn vermoeden kan nog steeds kloppen, alleen moeten we dan wel weten hoe het wissel precies heeft gewerkt. Daar heb je onder meer de logs voor nodig die uitgebreid bestudeerd zullen gaan worden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Denk het niet, want dan had het wissel in de goede stand moeten liggen en was dan niet opengereden. Maar goed, blijft speculatie.
Het "wij dienen vergoeding te krijgen voor het wegvallen van het door ons zelf ingevoerde overstaptarief" punt is natuurlijk iets wat je uit principe aan moet vechten. Niet dat Wilma dat boeit natuurlijk, die gaat toch wel een Van Gentje doen na haar Staatssecretarisschap.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toen er nog één landelijk tarief was, en er alleen papieren kaartjes bestonden, werden treinreizen ook elk jaar wel weer een paar procent duurder gemaakt. Ik zie het verschil dus eigenlijk niet?
Lijkt me niet zo veel aan te loggen toch? Wat kun je loggen aan een wissel?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wissel is met hoge snelheid opengereden. Mijn vermoeden kan nog steeds kloppen, alleen moeten we dan wel weten hoe het wissel precies heeft gewerkt. Daar heb je onder meer de logs voor nodig die uitgebreid bestudeerd zullen gaan worden.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:04 schreef greavy het volgende:
"Maar dit is niet onze fout, dit is een fout in de boekingsmodule".
Waar staat dat verhaal?quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:09 schreef greavy het volgende:
Ja, en dat er dan nog een advocaat bij tepas moet komen om die boete terug te krijgen
maar het is wel nodig om een precieze reconstructie uit te kunnen voerenquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo veel aan te loggen toch? Wat kun je loggen aan een wissel?
• Omgezet van links- naar rechtsleidend
• Omgezet van rechts- naar linksleidend
• Gepasseerd met snelheid x in richting 1, 2 of 3.
• Storing: Opengereden
• Storing: Wisselsteller stuk
• Storing: Omzetten niet gelukt (i.e. er zit iets tussen)
• Storing: Eventlogger zelf stuk.
Dat is het wel zo'n beetje lijkt meDus daar ben je zo achter.
Daar heb je natuurlijk wel een punt, al is dat maar een klein deel van de prijsverhoging. Volgens de informatie die NS aan het locov stuurde willen ze 0,38% verhoging als compensatie voor hun houtje-touwtje-oplossing van het dubbel opstaptarief.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het "wij dienen vergoeding te krijgen voor het wegvallen van het door ons zelf ingevoerde overstaptarief" punt is natuurlijk iets wat je uit principe aan moet vechten.
Driek krijgt vast bijna een hartverzakking van schrik en ontsteltenisquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk wel een punt, al is dat maar een klein deel van de prijsverhoging. Volgens de informatie die NS aan het locov stuurde willen ze 0,38% verhoging als compensatie voor hun houtje-touwtje-oplossing van het dubbel opstaptarief.
Het is vooral opvallend dat de prijsverhoging voor papieren kaartjes (3,38%) iets hoger uitvalt dan die van reizen op saldo (3,21%).
Nog een belangrijkpunt uit dit verhaal: NS wil alle tarieven voortaan, indien mogelijk, via de "eigen" routes gaat berekenen. Dus als je dan in Amersfoort incheckt en in Arnhem uitcheckt betaal je voor de langere route via Utrecht, in plaats van de prijs voor de kortste route.
Uhmquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:42 schreef ReisT het volgende:
Nog een belangrijkpunt uit dit verhaal: NS wil alle tarieven voortaan, indien mogelijk, via de "eigen" routes gaat berekenen. Dus als je dan in Amersfoort incheckt en in Arnhem uitcheckt betaal je voor de langere route via Utrecht, in plaats van de prijs voor de kortste route.
waarom zou je een oerwoud van tarieven op het Nederlandse spoornet willen in plaats van één landelijk tarief?quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
UhmDat is toch logisch? Als je via Barneveld wilt reizen dan moet je niet bij NS inchecken op station Amersfoort maar bij Connexxion...
Hetzelfde verhaal wordt natuurlijk ook toegepast op papier. Nu mag je met een kaartje Amersfoort-Arnhem zelf je route kiezen. Straks dus niet meer.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
UhmDat is toch logisch? Als je via Barneveld wilt reizen dan moet je niet bij NS inchecken op station Amersfoort maar bij Connexxion...
Uit nostalgische overwegingen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom zou je een oerwoud van tarieven op het Nederlandse spoornet willen in plaats van één landelijk tarief?
dat is wat alle vervoerders zeggen ja. Maar ja, systeemautisme is belangrijker dan het denken vanuit de reizigerquote:
Ga zelf maar foto's maken mafkeesquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:24 schreef daanski82 het volgende:
ik zie een hoop geouwhoer over Prorail en de NS maar WAAR ZIJN DE FOTO'S ?
Ga ik binnenkort ook doenquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga zelf maar foto's maken mafkees
Ja. Morgen per eerste Benelux naar Antwerpen, IC naar Brussel (Desiro) en dan per IR (Break) naar Saint-Ghislain. Daar een bezoek brengen aan het spoorwegmuseum van de TSP, en dan via dezelfde route en zelfde matinzet weer terug. Vanaf Antwerpen de laatste Benelux.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Nou...zo kan hij wel weer he lui.
Nog iemand die dit weekend erop uitgaat met de trein? Of iets gaat doen dat er mee verwant is?
ja, morgen na het werk even met de trein naar Utregquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Nog iemand die dit weekend erop uitgaat met de trein? Of iets gaat doen dat er mee verwant is?
ik ben net weggeweest naar Blankenberge. dat was dinsdag 3 september.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Wel een schandelijk plan van NS. Maar we wijzen ze terecht in onze brief:quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Driek krijgt vast bijna een hartverzakking van schrik en ontsteltenis.
Wat wel en niet een beschermde kaartsoort is mogen ze toch zelf bepalen, lijkt me? Of is dat vastgelegd na advies door het LOCOV?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:41 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wel een schandelijk plan van NS. Maar we wijzen ze terecht in onze brief:
In uw brief noemt u het “reizen op saldo tarief tweede klas vol tarief” een beschermde kaartsoort. Dat is een misvatting. Immers, aangezien de reiziger voor het reizen op saldo een OV-chipkaart moet kopen, is het beschermde karakter voor losse reizen zonder korting verankerd in het papieren kaartje, dat de reiziger zonder bijkomende kosten kan kopen en gebruiken.
Vrijblijvend advies, uiteraardquote:Op vrijdag 6 september 2013 14:10 schreef ReisT het volgende:
Precies. Beschermde kaartsoorten mogen niet zomaar worden afgeschaft worden en NS is verplicht voor elke prijsverhoging van deze kaartsoorten advies te vragen.
Beschermd zijn enkele reis en retour vol tarief 2e klas en trajectabonnement 2e klas.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat wel en niet een beschermde kaartsoort is mogen ze toch zelf bepalen, lijkt me? Of is dat vastgelegd na advies door het LOCOV?
Zaterdag naar Terug naar Toen bij de VSMquote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Vanavond naar Amsterdam en morgen terug.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:30 schreef Iwanius het volgende:
Koekjes-apocalypsequote:Op vrijdag 6 september 2013 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie hier ook druppels op straat!Ohnoes de Apocalypse komt eraan
Veolia zal wel materieeltekort hebbenquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Koekjes-apocalypse![]()
Op NS.nl lees ik trouwens over traject Maastricht-Heerlen: Tussen Heerlen en Maastricht rijden minder treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Wat moet ik me nou voorstellen bij beperkingen in materieelinzet? Is er ergens een perron in een nacht verkort?
Klopt ja, het is planmatige ambitieloosheid om bij pünktlichkeit in de buurt te komenquote:Op vrijdag 6 september 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Die laatste vraag is natuurlijk complete bullshit. Die 11 minuten stationnement in de IC Leeuwarden-Rotterdam v.v. zorgt helemaal niet voor een sterke vertragingsgevoeligheid. Die lange stilstand zorgt er juist voor dat die IC vrijwel altijd pünktlich is.
Het past gewoon niet anders.quote:Op vrijdag 6 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, het is planmatige ambitieloosheid om bij pünktlichkeit in de buurt te komen
Ten oosten van Almelo ookquote:
Het past wel anders, maar bij aanpassing worden andere regio's niet vrolijkquote:
Er wordt gesteld dat er een sterke vertragingsgevoeligheid rond Zwolle is. Dat is maar ten dele waar. In Zwolle kan de vertraging niet of nauwelijks ingelopen worden, omdat er een ingewikkelde legpuzzel gemaakt is. Er wordt in zijn algemeenheid over gerept, niet specifiek over de Leeuwarderquote:Op vrijdag 6 september 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Die laatste vraag is natuurlijk complete bullshit. Die 11 minuten stationnement in de IC Leeuwarden-Rotterdam v.v. zorgt helemaal niet voor een sterke vertragingsgevoeligheid. Die lange stilstand zorgt er juist voor dat die IC vrijwel altijd pünktlich is.
In sommige gevallen kun je een heel stuk goedkoper uit zijn als vroeger, maar als jij als forens gewoon s ochtends en s avonds reist, ben je het bokje. Je betaalt gewoon de volle mep om vaak in een veel te volle trein te stappen. Okay, dat is te doen.. Maar dan moet je m.i de prijs niet verhogen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:51 schreef KnightSolaire het volgende:
Wordt in de discussie over tariefsverhogingen niet vergeten dat er nu allerlei nieuwe abonnementen zijn (Weekend Vrij, Dal Vrij, etc.) waardoor je gemiddeld per kilometer veel goedkoper kan reizen dan 'vroeger' (toen kennelijk alles beter was) ooit mogelijk geweest zou zijn? Ik zag hier laatst nog bedragen langskomen in de richting van ¤0,02 per kilometer, bijvoorbeeld.
Dan moeten zowel de Emmerlijn als Zwolle-Deventer aan de kant. Bij elkaar opgeteld stukken belangrijker dan de Leeuwardertak wat qua reizigersaantallen uiteindelijk ook alleen maar een zijlijn is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het past wel anders, maar bij aanpassing worden andere regio's niet vrolijk
en Zwolle spoort laat helaas nog even op zich wachten
je hebt alleen de Emmerlijn die in de weg zit, meer niet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan moeten zowel de Emmerlijn als Zwolle-Deventer aan de kant. Bij elkaar opgeteld stukken belangrijker dan de Leeuwardertak wat qua reizigersaantallen uiteindelijk ook alleen maar een zijlijn is.
Ook in zo'n geval kun je van een nieuw abonnement gebruikmaken dat goedkoper is dan vroeger..quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In sommige gevallen kun je een heel stuk goedkoper uit zijn als vroeger, maar als jij als forens gewoon s ochtends en s avonds reist, ben je het bokje. Je betaalt gewoon de volle mep om vaak in een veel te volle trein te stappen. Okay, dat is te doen.. Maar dan moet je m.i de prijs niet verhogen.
Kortom, de tariefstijging moet je goeddeels aan de bezuinigingen door overheid wijten. Maar da's te moeilijk om in één ANP-persberichtje van drie regels te zetten kennelijk.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:57 schreef b2py het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel. Prorail krijgt van het ministerie minder geld om het spooronderhoud uit te voeren. Vervolgens verhoogt Prorail de tarieven voor gebruik, NS heft het op de gebruikers en de staat krijgt evenveel geld van NS omdat ze dat moeten afdragen. We worden als reiziger eigenlijk twee keer genaaid.
Ja, maar dat is maar net hoeveel gebruik je ervan maaktquote:Op vrijdag 6 september 2013 19:51 schreef KnightSolaire het volgende:
Wordt in de discussie over tariefsverhogingen niet vergeten dat er nu allerlei nieuwe abonnementen zijn (Weekend Vrij, Dal Vrij, etc.) waardoor je gemiddeld per kilometer veel goedkoper kan reizen dan 'vroeger' (toen kennelijk alles beter was) ooit mogelijk geweest zou zijn? Ik zag hier laatst nog bedragen langskomen in de richting van ¤0,02 per kilometer, bijvoorbeeld.
Wat heeft iemand die niet 4-5 dagen per week met de trein reist daar mee van doen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:51 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik denk dat het grootste deel van de 1,2 miljoen reizigers p/d (hoog)frequente reizigers zijn die met de nieuwe abonnementsvormen voordeliger uit kunnen zijn dan voorheen. Ik heb het dus over het totaalplaatje.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heeft iemand die niet 4-5 dagen per week met de trein reist daar mee van doen?
Tuurlijk, maar bij gelijk gebruik ben ik met mijn Weekend Vrij gigantisch veel goedkoper uit dan als ik vroeger met 40% had moeten reizen. En ik maak echt geen rondreizen ieder weekend.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat is maar net hoeveel gebruik je ervan maaktAfgelopen maand was voor mij bijzonder goed wat dat betreft. Langjarig zit ik met weekendVrij rond de 6 cent per km. Nog best netjes.
Die lui krijgen hun reiskosten toch van de baas vergoed.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste deel van de 1,2 miljoen reizigers p/d (hoog)frequente reizigers zijn die met de nieuwe abonnementsvormen voordeliger uit kunnen zijn dan voorheen. Ik heb het dus over het totaalplaatje.
Hoe wil jij het zien dan?quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Die lui krijgen hun reiskosten toch van de baas vergoed.
Denk aan ouderen, mensen die normaal met de auto gaan, toeristen. Waarom zouden zij extra verhoogd moeten worden omdat het systeem niet goed werkt?
Ik ook niet. Zou wel moeten thoughquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:
En ik maak echt geen rondreizen ieder weekend.
Dat ze zich houden aan de geldende afspraken en niet achterlijk meer verhogen dan de inflatie.quote:
Dat komt dus door bezuinigingen bij de overheid. Gelukkig wordt de A27 wel verbreed zeggen we dan altijd maar hier.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat ze zich houden aan de geldende afspraken en niet achterlijk meer verhogen dan de inflatie.
De NS is degene die gaat verhogenquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat komt dus door bezuinigingen bij de overheid. Gelukkig wordt de A27 wel verbreed zeggen we dan altijd maar hier./sarcasme
Dat laatste willen toch echt de regionale vervoerder naar mijn weten, die hun eigen tarieven willen (lees: hogere tarieven) berekenen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:18 schreef Peter het volgende:
[..]
De NS is degene die gaat verhogenen van het landelijke tariefstelsel voor treinreizen af wil. Daar moet je niet de schuld voor bij iemand anders leggen.
Ik vind eigenlijk dat ze zich de godverdomme ogen uit hun kop moeten schamen om ook maar gelijkblijvende tarieven te durven vragen. Dagelijks blijkt dat de reiziger niet meer dan 85% van het "gehoopte" aantal treinen kan gebruiken. Dan lijkt me een tariefdaling van 15 % eerder op zijn plaats. Een tariefstijging geeft wel aan hoe compleet van God los iedereen op dat hoofdkantoor is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat ze zich houden aan de geldende afspraken en niet achterlijk meer verhogen dan de inflatie.
Minder dividend afdragen aan de staat omdat het bedrijf minder goed gepresteerd heeft. En die aandeelhouder zal dan wel schoon schip willen maken. Terecht.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat laatste willen toch echt de regionale vervoerder naar mijn weten, die hun eigen tarieven willen (lees: hogere tarieven) berekenen.
Ja, de NS verhoogt, maar wat moeten ze anders doen? Dat extra geld wat naar ProRail gaat moet toch ergens vandaan komen? De overheid betaalt het niet.
Kom dan ook eens naar deze uithoek droppie..quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ook niet. Zou wel moeten though
Was ik 2 weken geleden nog kuttekoppiequote:Op vrijdag 6 september 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Kom dan ook eens naar deze uithoek droppie..
Omdat ProRail meer geld vraagt presteert NS automatisch minder en dient ze minder dividend uit te keren?quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Minder dividend afdragen aan de staat omdat het bedrijf minder goed gepresteerd heeft. En die aandeelhouder zal dan wel schoon schip willen maken. Terecht.
Als ze de kaartjes moeten verhogen omdat ze het niet kunnen opbrengen, dan presteren ze kennelijk slechter. En anders hadden ze prorail moeten aanpakken. Daar heb ik als reiziger en klant van de NS niets mee te maken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ProRail meer geld vraagt presteert NS automatisch minder?
Overigens verwacht ik dat de aandeelhouder vooral dividend uitgekeerd wil zien
Die hebben geen winststreven?quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Als het belang ligt bij dividend uitkeren ben je sowieso al fout bezig. Ik zeg: Heel NS van het HRN af trappen en Arriva alles laten doen.
Arriva presteert als bedrijf beter, als vervoerder beter, als alles beter dan NS. Waarom wordt er zo krampachtig vastgehouden aan "dat NS toch vooral als Nationale Trots in ieder geval het Hoofdrailnet in bezit moet houden"? Waarom wordt die ellendige falers ondanks alles ZO ontzettend de hand boven het hoofd gehouden? Baangarantie tot en met 2017 hebben ze inmiddels afgedwongen, waar zie je zoiets? Waar zijn we mee bezig met zijn allen? Er wordt hier een organisatie totaal in de watten gelegd die totaal zijn reet aanveegt met zijn eigen taakquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Die hebben geen winststreven?![]()
NS draait overigens winst, dus ja, ze zouden het zelf kunnen ophoesten, maar dat wil de aandeelhouder niet want dan wordt er niets bezuinigt !
Natuurlijk wel, maar Arriva en Veolia geven in ieder geval gewoon toe dat ze geld willen verdienen ipv de huichelachtige wij-hebben-zo'n-belangrijke-maatschappelijke-functie-en-geld-is-bijzaak-houding van NS.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik doe effe of ik gek ben, en roep de NS op, de reiziger eens even te verwennen. Dat voorzetje, daar kom ik morgen columntechnisch nog even op terug.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NS draait overigens winst, dus ja, ze zouden het zelf kunnen ophoesten, maar dat wil de aandeelhouder niet want dan wordt er niets bezuinigt !
Waaruit blijkt dat Arriva het beter doet? Een dieseltreintje op een enkelsporig traject heen en weer laten kachelen is niet altijd even gemakkelijk te vergelijken met de situatie op het HRN.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva presteert als bedrijf beter, als vervoerder beter, als alles beter dan NS. Waarom wordt er zo krampachtig vastgehouden aan "dat NS toch vooral als Nationale Trots in ieder geval het Hoofdrailnet in bezit moet houden"? Waarom wordt die ellendige falers ondanks alles ZO ontzettend de hand boven het hoofd gehouden? Baangarantie tot en met 2017 hebben ze inmiddels afgedwongen, waar zie je zoiets? Waar zijn we mee bezig met zijn allen? Er wordt hier een organisatie totaal in de watten gelegd die totaal zijn reet aanveegt met zijn eigen taak
Maar vanwege de positie van NS en met de overheid als enige aandeelhouder zit daar toch wat in. Winst gaat middels dividenden naar de overheid en kan daardoor weer worden geherinvesteerd in het spoor. Dat is bij private bedrijven niet zo.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar Arriva en Veolia geven in ieder geval gewoon toe dat ze geld willen verdienen ipv de huichelachtige wij-hebben-zo'n-belangrijke-maatschappelijke-functie-en-geld-is-bijzaak-houding van NS.
Geherinvesteerd in asfalt ja.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Maar vanwege de positie van NS en met de overheid als enige aandeelhouder zit daar toch wat in. Winst gaat middels dividenden naar de overheid en kan daardoor weer worden geherinvesteerd in het spoor. Dat is bij private bedrijven niet zo.
Als NS denkt dat ze dat WEL kunnen staat het ze vrij om op die concessies in te schrijven. Maar nee, DAAR haalt men de neus voor op.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:52 schreef KnightSolaire het volgende:
Een dieseltreintje op een enkelsporig traject heen en weer laten kachelen is niet altijd even gemakkelijk te vergelijken met de situatie op het HRN.
Fout! Ga eens de treinen richting Deventer, Nijverdal en Leeuwarden naast elkaar over het sporenplan heen tekenen. Daganie!quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt alleen de Emmerlijn die in de weg zit, meer niet.
klopt, maar zodra het dieseltje op spoor 203 zou de Leeuwarder al weg kunnen en dat is drie volle minuten eerder dan nuquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Fout! Ga eens de treinen richting Deventer, Nijverdal en Leeuwarden naast elkaar over het sporenplan heen tekenen. Daganie!
Overigens zie je wel dat als je die vertrekprocedure kan halveren of in dit rijtje kan elimineren je best een hoop capaciteit kunt winnen op dit soort stations.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
hou je twee minuten winst over, ook prima.
Het kan wel, als je maar wilt. Desnoods hang je er een aftelklok neer om de vertrekprocedure te versnellen
Maar goed, we moeten helaas nog jaren in de rommel zitten
klopt. Dat heeft de proef van ETMET wel aangetoond in Geldermalsen met die aftelklokquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Overigens zie je wel dat als je die vertrekprocedure kan halveren of in dit rijtje kan elimineren je best een hoop capaciteit kunt winnen op dit soort stations.
Die aftelklok was op zich niet zo spannend..quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Dat heeft de proef van ETMET wel aangetoond in Geldermalsen met die aftelklok
Ik verwacht serieus niet goedkoper uit te kunnen zijn dan met mijn oude-stijl voordeelurenkaart.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:00 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ook in zo'n geval kun je van een nieuw abonnement gebruikmaken dat goedkoper is dan vroeger..
nee, maar wel retehandigquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die aftelklok was op zich niet zo spannend..
Misschien dat oneraveren reizigers dan niet meer in blinde paniek naar de trein rennen om bij de eerste deur als een idioot op de knop te gaan rammen. Dat alles onder begeleiding van een uiterst kalme conducteur die een keer of 4 roept dat de trein pas over 11 minuten gaat vertrekken. Op spoor 18b/19b in Utrecht is het altijd gezellig.quote:
tsja, er zijn ook nog steeds mensen die het vreemd vinden dat je bij het uitstappen in een Arriva-trein niet op de knop drukt om de deuren te openen en dan zelf maar als een idioot op die knoppen gaan rammen. Is niet nodig, omdat je van te voren al kunt drukkenquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Misschien dat oneraveren reizigers dan niet meer in blinde paniek naar de trein rennen om bij de eerste deur als een idioot op de knop te gaan rammen. Dat alles onder begeleiding van een uiterst kalme conducteur die een keer of 4 roept dat de trein pas over 11 minuten gaat vertrekken. Op spoor 18b/19b in Utrecht is het altijd gezellig.
weet ik, maar toch zou het met kleine verschuivingen allemaal net moeten passen. Maar goed, zolang er nog een Emmerlijn is en het emplacement van Zwolle niet aangepast is kun je weinig doen om alles te versnellenquote:Op vrijdag 6 september 2013 22:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik bedoel qua tijdsinvloed in vergelijking met wat ik daarnaast noem.
Dat doen ze bij een bus ook terwijl op het bord bij de halte duidelijk staat dat ie pas over drie minuten gaatquote:Op vrijdag 6 september 2013 23:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Misschien dat oneraveren reizigers dan niet meer in blinde paniek naar de trein rennen om bij de eerste deur als een idioot op de knop te gaan rammen. Dat alles onder begeleiding van een uiterst kalme conducteur die een keer of 4 roept dat de trein pas over 11 minuten gaat vertrekken. Op spoor 18b/19b in Utrecht is het altijd gezellig.
Somda suggereert dat het voorbereidend werk is voor de 11e.quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het dan toch gaan gebeuren?
quote:Op zaterdag 7 september 2013 06:24 schreef Monopoly het volgende:
Eerste week zelfstandig rijden achter de rug. Gelijk pittige vuurdoop gehad
- Deurstoring (geen groene lamp deuren dicht)
- Opeens luchtlekkage (alles weg) Toen ik dat verholpen had na 10 minuten bleef mijn veerrem vast zitten. Al met al een uitdaging
+20 , en gelijk weer keren op Groningen.
- Potdichte mist! Vannacht had ik de één-na-laatste stoptrein uit Nieuweschans terug naar Groningen. Ge-wel-digWas wel bijzonder om met een zicht van ongeveer 3 meter gewoon met 100 terug te cruisen. Prachtig
- Politie in de trein bij Loppersum, op zoek naar een weg gelopen meisje.
Maandagochtend meld ik me weer bij de baas!
Lekker weekje wel, nu 2 dagen verdiende rust, op naar mijn meisje toe![]()
rijdendetreinenquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Blijkbaar. Welke app is dat?
Lekker dringend danquote:Op zaterdag 7 september 2013 10:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Somda suggereert dat het voorbereidend werk is voor de 11e.
Ja dat dacht ik ook maar aan de andere kant, was dat niet per 1-1 pas?quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:43 schreef b2py het volgende:
Als ik de veiligheidsnormen goed in mijn hoofd heb is dat niet toegestaan. Wellicht dat ik er naast zit.
Klopt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maar aan de andere kant, was dat niet per 1-1 pas?
Wellicht moest men het quotum "gedupeerde reizigers per weekend" nog halen. Als dát niet dringend is...quote:
Nu is het zo dat je aan het linkerbeen niet mag werken als het nevenspoor niet BD is en aan het rechterbeen wel. Vanaf 1-1 mag je geheel niet meer werken als het nevenspoor niet BD is. Ik weet niet precies welk wissel er nou gesloopt is maar misschien dat iemand die het wel weet hiermee een passende conclusie kan maken.quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maar aan de andere kant, was dat niet per 1-1 pas?
Oh dat gaat wel voor natuurlijk jaquote:Op zaterdag 7 september 2013 11:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wellicht moest men het quotum "gedupeerde reizigers per weekend" nog halen. Als dát niet dringend is...
quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:52 schreef Monopoly het volgende:
Was die trein afgelopen week door de rooie gegaan toevallig?
Ik heb geen internet in mijn nieuwe kamer, en ik hoorde de omroeper van de week over een defecte trein, en geen treinverkeer tussen Zwolle - Lelystad en Zwolle - Amersfoort. Dwars in de wisselstraat dacht ik al. Of ontsporing, of een STS.
quote:Noodstop na gemist sein bij Zwolle
vrijdag 6 sep 2013, 11:12 (update: 06-09-13, 13:00)
Op het spoor bij Zwolle is maandag, naar nu bekend is geworden, een trein door rood gereden. Daarbij reed de trein een wissel kapot, zo zegt ProRail.
Een dubbeldekker die onderweg was naar Zwolle negeerde ter hoogte van de Hanzebrug een rood signaal. De trein vernielde een wissel die 200 meter verderop lag.
Veiligheidssysteem
Een bron bij de spoorwegen vertelt aan de NOS dat de trein 540 meter doorgereden is. Het veiligheidssysteem van de spoorwegen zou hebben gefaald. Volgens de bron moest de intercity uit Amersfoort een noodstop maken.
Volgens een woordvoerder van ProRail is alles nog onderwerp van onderzoek: "Alle conclusies zijn nu nog voorbarig."
Er rijden al de hele week minder treinen op de Hanzelijn (Lelystad - Zwolle) en de Veluwelijn (Amersfoort - Zwolle). ProRail voert nog reparaties uit aan de wissel.
Grondig onderzoek
Reizigersorganisatie Rover wil wachten met een reactie tot er grondig onderzoek is gedaan. Maar de woordvoerder maakt zich wel zorgen omdat er veel slachtoffers hadden kunnen vallen.
Rover wijst erop dat er weinig ongelukken op het spoor gebeuren. De woordvoerder maak een vergelijking met het verkeer op de weg. "Er rijden dagelijks duizenden auto's door rood. De kans dat er iets met een voetganger gebeurt, is gelukkig heel erg klein."
Ah! Dat is wel pittig om te lezen. Misschien reed de meester wel zonder ATB, maar dan lijkt het me wel dat je op het puntje van je stoel zit als je een gele hebt gehad.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Nieuws daarover, weet niet of het al gepost is:
[..]
Dit was een reguliere trein, met reizigers. Dan mag ATB niet buitendienst zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:14 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah! Dat is wel pittig om te lezen. Misschien reed de meester wel zonder ATB, maar dan lijkt het me wel dat je op het puntje van je stoel zit als je een gele hebt gehad.
In sommige gevallen als het rijden je door een defect aan de ATB onmogelijk wordt gemaakt, mag je de ATB buiten dienst zetten. Dit meldt je vervolgens aan de treindienstleider, en het materieel moet op het eindstation uit de dienst worden gehaaldquote:Op zaterdag 7 september 2013 13:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit was een reguliere trein, met reizigers. Dan mag ATB niet buitendienst zijn.
Ik meen een virmquote:Op zaterdag 7 september 2013 13:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat voor een treinstel was het dan?
VIRM stel 8606.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat voor een treinstel was het dan?
Is dat niet veranderd in dat er bij het volgende station gestopt moet worden en dat de trein dan opgeheven wordt?quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
In sommige gevallen als het rijden je door een defect aan de ATB onmogelijk wordt gemaakt, mag je de ATB buiten dienst zetten. Dit meldt je vervolgens aan de treindienstleider, en het materieel moet op het eindstation uit de dienst worden gehaald
Voor zover ik weet niet.quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is dat niet veranderd in dat er bij het volgende station gestopt moet worden en dat de trein dan opgeheven wordt?
Maar dat is dus misschien nogal verouderde informatie.quote:De ATB mag buiten bedrijf worden gesteld bij een ATB-storing die zo hinderlijk is, dat niet normaal kan worden gereden. Materieel met buiten bedrijf gestelde ATB, wordt op het eindstation uit de dienst genomen. Houd de ATB bij een ATB-veiligheidsstoring wel zo mogelijk in bedrijf in verband met het in te stellen onderzoek.
Als u de ATB buiten bedrijf zet, moet u onmiddellijk de technische ondersteuning hierover inlichten.
Wat een plaat!quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:13 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
V250 4811 na maanden weer op het spoor bij Maarssen. Foto niet van mij.
Even hier op terugkomend.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef bork het volgende:
[..]
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox.
Voor wie een Iphone heeft is er nu nieuwe versie van DB Navigator, Android ab Herbst 2013.
Snif.. De nostalgie.. OKE LATEN WE ZE TOCH MAAR AFNEMEN EN REPARERENquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een plaat!
Als je er zo naar kijkt is het echt helemaal zonde
Foto numero uno komt me bekend voor.. Zo heb ik de V250 ook gezien nadat ik in R'dam eruit stapte tijdens mijn eerste en enige rit.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:58 schreef Igen het volgende:
Heb nog twee Fyra-foto'tjes uit de oude doos (gemaakt tijdens mijn eerste en tegelijk laatste rit met de V250):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuw Rotterdam CS, nieuwe Fyra, dit moet het toekomstplaatje van NS zijn geweest. Best mooi eigenlijk, vind ik.
Heb ik je toen nog gesproken of niet? Ik weet het niet meer. Heb drie ritten met de V250 gereden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:35 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Fyra V250 4806 na de aller-, allereerste reizigersrit (29 juli 2012).
Volgens mij wel. Jij hebt toen Schiphol -> Amsterdam gedaan, toch?quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:16 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb ik je toen nog gesproken of niet? Ik weet het niet meer. Heb drie ritten met de V250 gereden.
Ik heb 1x een rit Schiphol - Brussel - Rotterdam gedaan met de V250. Die rit verliep niet bepaald vlekkeloos.quote:Op 29 juli 2012 van Schiphol naar Amsterdam en twee keer van Amsterdam naar Rotterdam. Ik had graag nog eens de hele rit naar Brussel meegemaakt (met het nieuwjaarsrondje toen), maar dat is er helaas nooit van gekomen..
linkje naar dat bewuste verslag?quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 1x een rit Schiphol - Brussel - Rotterdam gedaan met de V250. Die rit verliep niet bepaald vlekkeloos.
Here you go: PTA / Treinentopic #480: Diverse oorzakenquote:Op zaterdag 7 september 2013 16:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
linkje naar dat bewuste verslag?
quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Here you go: PTA / Treinentopic #480: Diverse oorzaken
quote:Al met al, mijn eindoordeel: wat is dit voor rommel?
waarschijnlijk om zo veel mogelijk kosten te maken en dan weer huilie huilie te g a an doen dat de tarieven omhoog moeten.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk om te kijken of alles het nog wel doet
Onder het mompelen van "efficiency"quote:Op zaterdag 7 september 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
waarschijnlijk om zo veel mogelijk kosten te maken en dan weer huilie huilie te g a an doen dat de tarieven omhoog moeten.
dat was een mooie dag. De dag waarop ik een hele vakantie in 1 dag perstequote:Op zaterdag 7 september 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
Ik weet nog wel dat ik na mijn eerste Mysteryland op Schiphol even naar de BK ging en toen ik weer naar beneden kwam een gloednieuwe Fyra V250 door Schiphol zag rijden naar Amsterdam. Dat was op 29 augustus 2009.
6 agenten voor een zatlap.. Die moet dan wel heel groot en breed zijn geweestquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:27 schreef greavy het volgende:
Vandaag kwam ik vroeg op station Dordrecht, en daar kwamen mij 6 agenten voorbij gesneld naar het perron spoor 4, waar een Sprinter met gesloten deuren stond (op het stationsplein stonden 3 politiebusjes met zwaailampen). Wat bleek, er was een dronken zatlap die zijn boete niet accepteerde en nogal heftig tekeer ging tegen de HC. Reiziger is gearresteerd, en de HC is met S&V teruggebracht naar Rotterdam per trein, en daar overgeleverd aan de wachtdienst. HC was enorm geschrokken.
Heftig om dit verhaal te horen zo, van die HC. Toevallig ken ik hem ook. Was zijn eerste trein die hij vandaag zou rijden ...
Dat viel nog wel mee, maar die reiziger was wel agressief tegen de HC. Alleen maar goed dat de politie daar gelijk op af komt.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
6 agenten voor een zatlap.. Die moet dan wel heel groot en breed zijn geweest
en drie busjes he. Nogal overdreven onder any omstandigheden dus.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
6 agenten voor een zatlap.. Die moet dan wel heel groot en breed zijn geweest
Tuurlijk maar zoals Fles al zegtquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat viel nog wel mee, maar die reiziger was wel agressief tegen de HC. Alleen maar goed dat de politie daar gelijk op af komt.
Nu weten we weer waar ons belastinggeld heen gaatquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
en drie busjes he. Nogal overdreven onder any omstandigheden dus.
Best handig, eigenlijk, die V250's. Als je ze fotografeert, is het nooit bewogen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:58 schreef Igen het volgende:
Nieuw Rotterdam CS, nieuwe Fyra, dit moet het toekomstplaatje van NS zijn geweest. Best mooi eigenlijk, vind ik.
Want politie mag niet ingrijpen bij een dronkaard die een HC lastigvalt? Genoeg situaties waarbij een omstander ook ineens 'stoer' gaat doen. En bij een noodoproep komen de dichtstbijzijnde eenheden z.s.m. ter plaatse. Dat kan dan dat er 3 aankomen rijden..quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zoals Fles al zegt
[..]
Nu weten we weer waar ons belastinggeld heen gaat
Ik mag hopen dat de Excuus-expresse in drgl 2014 wel een fatsoenlijk treinpad heeft gekregen...quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:36 schreef greavy het volgende:
Oja, vandaag mijn record verbroken met de Benelux![]()
In 20 minuten (Ja, precies 20 minuten ja) van Antwerpen Centraal naar Roosendaal. Kwamen dus met -13 in Roosendaal aan, waar je normaal al 10 minuten volgens DRGL staat te kamperen. Nu dus 23![]()
ja plus dat er nu aan de andere kant van Dordrecht drie vrouwen verkracht, vijftien vermoord en tachtig beroofd worden omdat het voltallige korps druk is met een geschrokken conducteur.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zoals Fles al zegt
[..]
Nu weten we weer waar ons belastinggeld heen gaat
En weten we gelijk dat NS en de Politie eigenlijk een pot nat isquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja plus dat er nu aan de andere kant van Dordrecht drie vrouwen verkracht, vijftien vermoord en tachtig beroofd worden omdat het voltallige korps druk is met een geschrokken conducteur.
Tuurlijk wel, maar 6 agenten met 3 busjes erbuiten lijkt me iets te overdreven.. Er zullen vast genoeg zaken zijn in Dordrecht dit nu stof liggen happen omdat ze blijkbaar verkeerd de mankracht verdelen...quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Want politie mag niet ingrijpen bij een dronkaard die een HC lastigvalt? Genoeg situaties waarbij een omstander ook ineens 'stoer' gaat doen. En bij een noodoproep komen de dichtstbijzijnde eenheden z.s.m. ter plaatse. Dat kan dan dat er 3 aankomen rijden..
Ik wist niet dat de Landelijke Eenheid (spoorwegpolitie) in Dort allerlei niet-spoorgerelateerde zaken opknaptquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar 6 agenten met 3 busjes erbuiten lijkt me iets te overdreven.. Er zullen vast genoeg zaken zijn in Dordrecht dit nu stof liggen happen omdat ze blijkbaar verkeerd de mankracht verdelen...
dat doen ze dus ook niet, Q.E.D.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de Landelijke Eenheid (spoorwegpolitie) in Dort allerlei niet-spoorgerelateerde zaken opknapt.
Ik citeer mezelf even:quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de Landelijke Eenheid (spoorwegpolitie) in Dort allerlei niet-spoorgerelateerde zaken opknapt.
Ze zetten dus bijvoorbeeld tien man bij spoorwegpolitie in plaats van zeven zodat er drie naar bijvoorbeeld Nationale Recherche kunnen of de regiokorps, ik noem maar watquote:omdat ze blijkbaar verkeerd de mankracht verdelen...
Sorry, ik heb het einde niet gehaald, veel te ingewikkeld veel te veel details, het lijkt wel of Ruttiaans de standaard wordt. Zoveel mogelijk zeggen zodat de toehoorder/lezer suf geluld wordt en geen idee heeft waar het overgaat/ging .quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar goed, ik had nog iets gezegd over een pissige column mbt die woekertarieven 2014.
Het zijn twee versies geworden, dus kies wat je het liefste leest.
Woedend op z'n Drieks hier op fok: http://frontpage.fok.nl/c(...)rt-dijsselbloem.html
Nja, kan niet anders dan het ermee eens zijn. Het enige belang wat NS heeft, de enige motivatie om te doen wat ze doen, bestaat in het bijeenschrapen van zo veel mogelijk winst voor Baas Jeroen. Reizigers moeten vooral betalen en verder bek houden. En het liefst eigenlijk ook niet eens instappen. Gewoon geld geven en doodvallen, dat is het beste.quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar goed, ik had nog iets gezegd over een pissige column mbt die woekertarieven 2014.
Het zijn twee versies geworden, dus kies wat je het liefste leest.
Woedend op z'n Drieks hier op fok: http://frontpage.fok.nl/c(...)rt-dijsselbloem.html
Net een tandje minder qua toon, maar inhoudelijk nog een ietsje uitgebreider volgens de methode-Rikus: http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Apd +3. Reisinformatie: doe maar wat johquote:Op zaterdag 7 september 2013 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, die wisselstoring waarvoor prognose 2130 gold is natuurlijk nog lang niet opgelost. We gaan tussen Amersfoort en Apeldoorn nog een vertraging van 15 tot 30 minuten oplopen
quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Apd +3. Reisinformatie: doe maar wat joh
Je IC is opgeheven. Stoppertje van 24 en 54 en de IC van 19 over uit Apeldoorn rijdt wel.quote:Op zaterdag 7 september 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, te vroeg gejuicht. We mogen vermoedlijk niet van Apeldoorn doorrijden naar Deventer. We wachten op info. Kankerzooi.
too bad son, we rijdenquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je IC is opgeheven. Stoppertje van 24 en 54 en de IC van 19 over uit Apeldoorn rijdt wel.
Die van :19 rijdt wel, daar zal Fles wel in zittenquote:Op zaterdag 7 september 2013 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je IC is opgeheven. Stoppertje van 24 en 54 en de IC van 19 over uit Apeldoorn rijdt wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |