Naar NS? Had je rustig kunnen laten, ze lezen het niet eens. Zie FBquote:Op donderdag 5 september 2013 21:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Driek, ik ben tegen collectief euh "zeuren" bij gebrek aan een beter woord. Ik doe dat liever zelf. En er is ook een briefje uitgegaan vandaag
Alleen in de versie van LotR waar ze na 10 pagina's over de Ring heen rijden. The end.quote:
Hee wacht eens, dat kan zonder wissels!quote:
quote:
Rondje rond de kerk, zei u?quote:Op donderdag 5 september 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wacht eens, dat kan zonder wissels!
Max 7 bakken voor 1 HC. Lijkt me een prima aantalquote:Op donderdag 5 september 2013 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goed
niet te ver doorslaan hequote:Op donderdag 5 september 2013 21:41 schreef dennistd het volgende:
Ik las over Rtng heen rijden
Rotterdam Noord Goederen
Het alternatief is namelijk dat je voor een stampvol perron gaat staan met 3 bakken leeg ijzer. "Omdat we daar een regeltje voor hebben".quote:Op donderdag 5 september 2013 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max 7 bakken voor 1 HC. Lijkt me een prima aantal
En morgen de Grote Finale nog hequote:Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
Het is de spoorsector wel weer gelukt om de drukste week van het jaar als een zootje te laten verlopen.
Vandaag was een topdag inderdaad. De boerenlul die heeft bedacht dat IC van Leiden naar Utrecht in de spits vanochtend wel met een losse ICM IV kon rijden, mogen ze zelf wel eens in een sardientjesblik proppen. 8 bakken VIRM zijn doorgaans nog goed gevuld voor die treinquote:Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
Het is de spoorsector wel weer gelukt om de drukste week van het jaar als een zootje te laten verlopen.
Hier met die clip danquote:Op donderdag 5 september 2013 22:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In Frankrijk is er laatst een carnavalsliedje/clip uitgekomen die hoog scoort over de treinen en het sardientjesverhaal![]()
Ja, maar als de trein van Woerden naar Leiden vanmiddag had gereden, dan had ik niet in dat overvolle SLeTje hoeven zittenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt het over treinen die WEL reden DaMart
Dat heeft niet veel met een trein te makenquote:
Nee, dit is de oude versie, er is een andere versie uitgekomen over een trein, maar die vind ik dus nietquote:Op donderdag 5 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel met een trein te maken
Schitterend!quote:
Die had ik nog niet gezienquote:Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En was deze hier al langs gekomen? (James?)
quote:Op donderdag 5 september 2013 22:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo, eindelijk kom ik eens met iets wat jij nog niet gezien hebt, werd tijd...
Ik zie servicemedewerkers, ik zie minstens 40 bataljons ME. Allemaal van die dingen die je hier niet gauw ziet. Oh en ik zie dat er nog minstens 2 keer zo veel mensen bij kunnen op dat perronquote:Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook interresant, Station Saint Lazare, waar gewoon geen een trein meer vertrekt![]()
Nee, ik denk dat het niet in de spits is. Normaal gaat hier iedere 28 seconden een trein vandaan ofzo...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie servicemedewerkers, ik zie minstens 40 bataljons ME. Allemaal van die dingen die je hier niet gauw ziet. Oh en ik zie dat er nog minstens 2 keer zo veel mensen bij kunnen op dat perronIs één van de rustigere stations van Paris zeker?
Is het ook, nu is het nieuwe winkelcentrum nog niet zo heel lang open, en is eigenlijk het fijnste station.... Rare is dat je hier zo de voorstadtreinen in kan stappen zonder poortjes of wat dan ook...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:39 schreef James1988 het volgende:
Ik ben op dat station geweest
Best een mooi gebouw, ik vond het er eigenlijk leuker/aantrekkelijker dan Gare du Nord
Zolang er aan de andere kant wel overal poortjes staan maakt dat niet echt uit he?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Rare is dat je hier zo de voorstadtreinen in kan stappen zonder poortjes of wat dan ook...
Niet overal staan poortjes, een groot deel van lijn P doet het met incheckpalen, dus dat is zo even een ritje van 14 Euro....quote:Op donderdag 5 september 2013 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang er aan de andere kant wel overal poortjes staan maakt dat niet echt uit he?
Raad eens hoeveel boetes ik heb gespaard na 4 jaar?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
Controle gebeurt met vliegende brigades, ofwel is het een kwestie van een rekensommetje "is zwartrijden goedkoper dan inchecken"?
1?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Raad eens hoeveel boetes ik heb gespaard na 4 jaar?
Even vaak als dat je controle hebt gehad zeker?quote:
ik merk ook dat de htm fanatieker is geworden met controleren, loop ook vaker tegen die boa's in burgerkleding aan.. (walgelijke praktijk imho, controleren prima, maar dan wel in uniform)quote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even vaak als dat je controle hebt gehad zeker?
Dan doet de HTM het toch een stukje beter: in de afgelopen 4 maanden heb ik in de tram toch zeker wel een keer of 6 controle gezien. En dat gaat nog best snel: 4 man stapt in, scant van iedereen de kaart, en stapt bij de volgende halte weer uit.
Nee, ik heb wel vaker controle gehad maar ik heb ook regelmatig het juiste vervoersbewijs bij me (let op de nuance).quote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even vaak als dat je controle hebt gehad zeker?
Dan doet de HTM het toch een stukje beter: in de afgelopen 4 maanden heb ik in de tram toch zeker wel een keer of 6 controle gezien. En dat gaat nog best snel: 4 man stapt in, scant van iedereen de kaart, en stapt bij de volgende halte weer uit.
Ja wel, met de regelmaat van de klok op Station Torcy in Burger dat ze het hele perron afgaan. Misschien heb ik daar nog wel het vaakst controle gezien en dan ook nog in burger...quote:Op donderdag 5 september 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
Dat heb ik in de London Underground 1x meegemaakt.
In Parijs heb ik nog nooit controle gezien...
Die IC Leiden - Utrecht vv rijdt op ma-vr met gepland 7 bakken ICM, er waren dus 3 bakken manco. Ma-vr zouden daar geen VIRM's meer gaan rijden, enkel nog enkele slagen in het weekend.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vandaag was een topdag inderdaad. De boerenlul die heeft bedacht dat IC van Leiden naar Utrecht in de spits vanochtend wel met een losse ICM IV kon rijden, mogen ze zelf wel eens in een sardientjesblik proppen. 8 bakken VIRM zijn doorgaans nog goed gevuld voor die trein.
Vanmiddag in de spits was de Sprinter vanaf Rotterdam naar Uitgeest ook al een toppertje met een losse SLT IV... lekker knus met die hitte.
In Keulen heb je in de trams (oftewel U-bahn) ook wel zwartrijders, maar daar komen de controleurs uit het niets: Of gelijk ¤10 betalen of een boete. Gewoon in burger.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:51 schreef dennistd het volgende:
Heb ik in de S-Bahn van Berlijn ook meegemaakt, ook ineens uit het niks iemand die zich legitimeert als controleur
Kijk, dat is nou leuk, dan weet je waarvoor je het doet, en kan je er gerust vanuit gaan dat er meer zijn die je volgen maar de keuze maken om niks te zeggenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:59 schreef James1988 het volgende:
Ik werd vandaag herkend door een train manager van de Fyra. "Hey, jij bent toch <naam> op Twitter? Ik herken je van je foto!"
Ik ben geloof ik niet altijd even vriendelijk geweest over de Fyra, dus dat zou ik best kunnen begrijpenquote:Op donderdag 5 september 2013 23:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou leuk, dan weet je waarvoor je het doet, en kan je er gerust vanuit gaan dat er meer zijn die je volgen maar de keuze maken om niks te zeggen
Heb je nu in het echt ook zo'n mooie snor?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:59 schreef James1988 het volgende:
Ik werd vandaag herkend door een train manager van de Fyra. "Hey, jij bent toch <naam> op Twitter? Ik herken je van je foto!"
Haha nee, toch niet. Dat is een kutgeintje dat iets te lang is blijven hangen.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je nu in het echt ook zo'n mooie snor?
Gros van het personeel, wat hersens heeft snap je wel, het zijn ze op het hoofdkantoor die zich kapot moeten schamen, rollend personeel kan er niet veel aan doen en hoeven zich niet aangesproken te voelen....quote:Op donderdag 5 september 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben geloof ik niet altijd even vriendelijk geweest over de Fyra, dus dat zou ik best kunnen begrijpen
alleen dan wel jammer dat ze altijd iets bij zich hebben om 'op te gaan in de massa'. Zoals allemaal een blauwe paraplu die nog in het plastic zit. Dat er dan 5 mensen met stevige schoenen, een leeg rugtasje met allemaal dezelfde plu in het plastic ineens in de metro stapt.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon in burger werkt het beste, doen ze heel veel in Duitsland. Ofjah relatief heel veel.
ik wel. Kwam een zwikje in metrolijn 2 ingestapt.quote:Op donderdag 5 september 2013 22:53 schreef James1988 het volgende:
Dat heb ik in de London Underground 1x meegemaakt.
In Parijs heb ik nog nooit controle gezien...
En tramlijn 3 blijft geweldig![]()
Ja in Frankrijk hebben ze ook altijd coup leger zegmaar....quote:Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
alleen dan wel jammer dat ze altijd iets bij zich hebben om 'op te gaan in de massa'. Zoals allemaal een blauwe paraplu die nog in het plastic zit. Dat er dan 5 mensen met stevige schoenen, een leeg rugtasje met allemaal dezelfde plu in het plastic ineens in de metro stapt.
Het rijdend personeel kan er inderdaad niets aan doen, maar krijgt wel alle shit over zich heen als het eens mis gaat. Het verloop onder het personeel dat op de treinen van Hispeed werkt is niet voor niets zo hoog.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gros van het personeel, wat hersens heeft snap je wel, het zijn ze op het hoofdkantoor die zich kapot moeten schamen, rollend personeel kan er niet veel aan doen en hoeven zich niet aangesproken te voelen....
Toch maar goed dat er 3 bakken manco waren, stel je voor dat het er 2 warenquote:Op donderdag 5 september 2013 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Die IC Leiden - Utrecht vv rijdt op ma-vr met gepland 7 bakken ICM, er waren dus 3 bakken manco.
dan rijdt de trein met SGMm-II en een SGMm-IIIquote:Op donderdag 5 september 2013 23:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toch maar goed dat er 3 bakken manco waren, stel je voor dat het er 2 waren
quote:Op donderdag 5 september 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja in Frankrijk hebben ze ook altijd coup leger zegmaar....
Ook stom, ze zitten op een bankje, en als ze gaan controleren doen ze eerst een feloranje band om hun arm met "Controle" erop
3a? Die omroepen zijn wel geinigquote:Op donderdag 5 september 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
RATP-tramlijn 3a bedoel ik. En vanwege het rollend materieel en de omroepen
Oh jawel, je kan uitstappen als zij instappenquote:Op donderdag 5 september 2013 23:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
in de metro snap ik niet dat ze onderkoffer controleren op vervoersbewijzen. Het is niet zo dat je ergens naartoe kan of zo.. .
Op zich wel, ja. Het lijkt me bloedirritant worden als je iedere dag met die tramlijn van/naar je werk/school moet.quote:Op donderdag 5 september 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
3a? Die omroepen zijn wel geinigmaar gaan ernstig vervelend na een poosje
,
Doet dat ding er echt zo lang over? Die tramlijn heeft toch zo ongeveer overal volledig vrije baan?quote:materieel mwah, maar ik vind het allemaal te traag gaan16 haltes, 28 minuten... WTF, altijd ramvol (vanaf het begin al) en eigenlijk hetzelfde voor lijn 3b. Nee ik ben geen Fan, geef mij T2 of T4 (SNCF) maar...
Is dat hetzelfde op M2 dat nieuwe spul?quote:Op donderdag 5 september 2013 23:15 schreef James1988 het volgende:
Over materieel gesproken: de nieuwe metro's op M5
Blijven stokbroodvreters he...quote:Op donderdag 5 september 2013 23:23 schreef James1988 het volgende:
Dat materieel, ja. Snel, stil, fris en modern
Wat is er tegen controle in burger? Zou de NS ook eens moeten doen, dan loopt koos kansloos niet ineens naar het andere einde van het treinstel lopen als ze de conducteur zien..quote:Op donderdag 5 september 2013 22:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik merk ook dat de htm fanatieker is geworden met controleren, loop ook vaker tegen die boa's in burgerkleding aan.. (walgelijke praktijk imho, controleren prima, maar dan wel in uniform)
yups!quote:Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Schitterend!![]()
De oude TEE rijtuigen die ook door Nederland kwamen, nooit gedacht dat die nog op Cuba zouden belanden.
Driek, Driek, Driek... Je weet prima dat het papieren kaartje als basis gebruiken niet kan zolang de exorbitante kosten van het OV Track & Trace systeem nog niet volledig op de reizigers zijn afgewenteldquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Treinkaartjes volgend jaar fors duurder als het aan de NS ligt. Voor Beter Ov is not amused en schrijft een brief aan reizigersdirecteur Ingrid Thijssen.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Amai. Als dat waar is..quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
Het AD kopt samen met de Telegraaf dat we weer aan een treinramp ontsnapt zijn
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nramp-ontsnapt.dhtml
http://www.telegraaf.nl/t(...)ega-treinramp__.html
Eigenlijk is dat gewoon al te krap gepland. In de spits heeft de 8800 jaren met 8 bakken VIRM gereden en die waren al goed gevuld. Dan is 7 bakken ICM gewoon te krap. Helemaal als er dan een stel kwijtraakt onderwegquote:Op donderdag 5 september 2013 22:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Die IC Leiden - Utrecht vv rijdt op ma-vr met gepland 7 bakken ICM, er waren dus 3 bakken manco. Ma-vr zouden daar geen VIRM's meer gaan rijden, enkel nog enkele slagen in het weekend.
Niet op de volnormquote:Op vrijdag 6 september 2013 07:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat gewoon al te krap gepland.
ATB-vv zou niet gewerkt hebben? ATB-vv heeft toch gewoon de trein stilgezet?quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
"Vervoersprestatie NS volgend jaar fors beter"?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Treinkaartjes volgend jaar fors duurder
Storm in een glas water natuurlijk, dit kun je over elke STS-passage wel schrijven.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
Meegaan in pleepapier-populismequote:'Je moet er niet aan denken dat de trein uit Amersfoort er op hetzelfde moment was geweest. De ramp was dan niet te overzien geweest', zegt een woordvoerder van reizigersclub Voor een Beter OV.
Feit is wel dat de trein dan voor het gevaarpunt tot stilstand had moeten komen dunkt mij. De afstand van sein tot opengereden wissel zou 200m geweest zijn. Ik ken de plaatselijke snelheid daar niet, wat de remweg daardoor van deze trein geweest zou moeten zijn (eventueel rekening houdend met glad spoor), en wanneer ATB-VV al ingrijpt. Zal voor het sein zijn, maar hoever voor het sein.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
ATB-vv zou niet gewerkt hebben? ATB-vv heeft toch gewoon de trein stilgezet?
Het wissel ligt niet ver van de brug af. Als die trein de rivier in dondert kan dat aantal flink snel oplopen. Desondaks nogal tendentieus bericht natuurlijk...quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:01 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Feit is wel dat de trein dan voor het gevaarpunt tot stilstand had moeten komen dunkt mij. De afstand van sein tot opengereden wissel zou 200m geweest zijn. Ik ken de plaatselijke snelheid daar niet, wat de remweg daardoor van deze trein geweest zou moeten zijn (eventueel rekening houdend met glad spoor), en wanneer ATB-VV al ingrijpt. Zal voor het sein zijn, maar hoever voor het sein.
Verslaggever kan wel overdrijven met zijn schatting van eventuele 10-tallen tot honderden doden mocht het misgegaan zijn. Het eerste kan ik nog inkomen, maar honderden doden..... typische sensatie berichtgeving van de Telegraaf. Alhoewel iedere dode er natuurlijk één teveel is.
is een tikkie overdreven, maar er is wel potentieel gevaar geweest doordat een trein het rode sein miste, afgaande op het bericht dat op Somda staat.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
Ik stel voor dat we overal tunnels gaan maken in plaats van bruggen, want je moet er toch niet aan denken wat her had kunnen gebeuren als er EN een trein door rood rijdt EN nog een andere trein door rood rijdt EN eentje van de andere kant komt die ook door rood rijdt EN ze zitten allemaal stampvol met mensen EN die mensen zijn allemaal al bijna dood EN de treinen donderen allemaal in de rivier EN het is hoogwater EN Saturnus staat in het huis van de Boogschutter. Man man man de ramp was niet te overzienquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:47 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Het wissel ligt niet ver van de brug af. Als die trein de rivier in dondert kan dat aantal flink snel oplopen. Desondaks nogal tendentieus bericht natuurlijk...
Heb je die brug wel eens gezien? Daar dondert je trein echt niet zomaar vanaf hoor!quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:47 schreef Bas242 het volgende:
[..]
Het wissel ligt niet ver van de brug af. Als die trein de rivier in dondert kan dat aantal flink snel oplopen. Desondaks nogal tendentieus bericht natuurlijk...
Gisteren stond er een spoorbiels in de brand bij Roosendaal en vandaag brandt een plasticfabriek bij Zevenaar, waardoor er daar problemen met het treinverkeer zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef sararaats het volgende:
ik las iets over "beperkingen op last van de brandweer" of zoiets.
stond bij storingen op de NS site
3,4% is in deze tijd wel erg veel ...quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Treinkaartjes volgend jaar fors duurder als het aan de NS ligt. Voor Beter Ov is not amused en schrijft een brief aan reizigersdirecteur Ingrid Thijssen.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
ATB heeft geen remcurvebewaking maar wel een rembewaking. Als er dus een remming ingezet is, net het minimale wat ATB verwacht, dan is het in principe mogelijk om met een snelheid hoger dan 40km/u door een rood sein met ATB-vv te rijden. ATB-vv geeft dan wel een noodremopdracht maar met deze snelheid ga je dan inderdaad door rood. Echt een oplossing hiervoor is er niet. Je kan het risico wel minimaliseren door een beter beveiligingssysteem neer te leggen maar dat is niet overnight gedaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:01 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Feit is wel dat de trein dan voor het gevaarpunt tot stilstand had moeten komen dunkt mij. De afstand van sein tot opengereden wissel zou 200m geweest zijn. Ik ken de plaatselijke snelheid daar niet, wat de remweg daardoor van deze trein geweest zou moeten zijn (eventueel rekening houdend met glad spoor), en wanneer ATB-VV al ingrijpt. Zal voor het sein zijn, maar hoever voor het sein.
Verslaggever kan wel overdrijven met zijn schatting van eventuele 10-tallen tot honderden doden mocht het misgegaan zijn. Het eerste kan ik nog inkomen, maar honderden doden..... typische sensatie berichtgeving van de Telegraaf. Alhoewel iedere dode er natuurlijk één teveel is.
die 3,4% geldt voor de ov-chipkaart, dat is nu de basiskaart volgens de NS. Papieren kaartjes moeten zich er maar naar voegen en dus ben je bij het overstappen van vervoerder straks daarmee ook meer kwijt. Je hebt dan bij iedere vervoerder aparte tarieven, terwijl er tot voor kort één landelijk tarief was dat ook nog eens degressief was. Alleen met dagkaarten kun je nog wat goedkoop reizen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:05 schreef sararaats het volgende:
als ik het dan goed begrijp betaal je je volgend jaar blauw/paars/whatever aan de NS.
dan toch maar een OV Chipkaart of zoiets
Dit is er 1 in de categorie horror winter des doods dus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 07:41 schreef _serial_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |