Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond wordenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.
Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten.
Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef JDude het volgende:
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.quote:Rotterdam C.-Gouda
Donderdag 5 September 13:53
Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Alexander rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C. en Gouda reizen via Den Haag C.
Haha, zeg dat welquote:Op donderdag 5 september 2013 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
verwachtingspatroon misschien?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verwachtingspatroon misschien?
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |