Wat is de reden dat er soms zo vaag over de oplostijd word gedaan?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Toch binnenkort maar eens de kachel aanmaken met de Politie waarom het zo achterlijk duurt. Die "sporen" onderzoek kan veel korter! Voor ik een flame krijg dit geld voor dingen die in middel of fucking no where een trein koppen! Een daadwerkelijke ongeval een andere verhaal.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt.
Via Zwolle moest ik 4x overstappen terwijl mijn traject normaal overstaploos is.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:42 schreef daanski82 het volgende:
[..]
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.
Ja want je hebt zomaar even een extra pad aangevraagd op het enkelsporige Deventer - Olst voor die trein of midden in de spits even tientallen bussen geregeld, die staan toch altijd klaar met duimendraaiende buschauffeurs die toch niets te doen hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Die bussen werden ook gereden door rijdend personeel en de proef was een succes maar kreeg geen vervolg.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
In de regio Zwolle is genoeg personeel aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Onder andere gingen de vervoerders die NSR normaal inhuurt nu klagen dat zij benadeeld werden.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers.
Zand in je kut of zo?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De eerste keer had hij een punt, de tweede keer toch echt niet. Ik legde uit dat NS ooit een proef heeft gehad ermee, en ik vroeg me af wat er mee was gebeurd. Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt, want het was niet mijn idee.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zand in je kut of zo?Hij legt gewoon uit waarom in zo'n geval een oplossing niet als een kroketje uit de muur komt.
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Bij mijn weten is het net andersom: in verband met de geplande sluiting van die loketten worden er nu automaten geplaatst.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten,
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond wordenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.
Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten.
Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef JDude het volgende:
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.quote:Rotterdam C.-Gouda
Donderdag 5 September 13:53
Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Alexander rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C. en Gouda reizen via Den Haag C.
Haha, zeg dat welquote:Op donderdag 5 september 2013 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
verwachtingspatroon misschien?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verwachtingspatroon misschien?
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop