Wat is de reden dat er soms zo vaag over de oplostijd word gedaan?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Toch binnenkort maar eens de kachel aanmaken met de Politie waarom het zo achterlijk duurt. Die "sporen" onderzoek kan veel korter! Voor ik een flame krijg dit geld voor dingen die in middel of fucking no where een trein koppen! Een daadwerkelijke ongeval een andere verhaal.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt.
Via Zwolle moest ik 4x overstappen terwijl mijn traject normaal overstaploos is.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:42 schreef daanski82 het volgende:
[..]
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.
Ja want je hebt zomaar even een extra pad aangevraagd op het enkelsporige Deventer - Olst voor die trein of midden in de spits even tientallen bussen geregeld, die staan toch altijd klaar met duimendraaiende buschauffeurs die toch niets te doen hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Die bussen werden ook gereden door rijdend personeel en de proef was een succes maar kreeg geen vervolg.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
In de regio Zwolle is genoeg personeel aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Onder andere gingen de vervoerders die NSR normaal inhuurt nu klagen dat zij benadeeld werden.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers.
Zand in je kut of zo?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De eerste keer had hij een punt, de tweede keer toch echt niet. Ik legde uit dat NS ooit een proef heeft gehad ermee, en ik vroeg me af wat er mee was gebeurd. Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt, want het was niet mijn idee.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zand in je kut of zo?Hij legt gewoon uit waarom in zo'n geval een oplossing niet als een kroketje uit de muur komt.
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Bij mijn weten is het net andersom: in verband met de geplande sluiting van die loketten worden er nu automaten geplaatst.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten,
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond wordenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.
Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten.
Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef JDude het volgende:
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.quote:Rotterdam C.-Gouda
Donderdag 5 September 13:53
Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Alexander rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C. en Gouda reizen via Den Haag C.
Haha, zeg dat welquote:Op donderdag 5 september 2013 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
verwachtingspatroon misschien?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verwachtingspatroon misschien?
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?quote:Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.
Omdat de situatie op de weg veel meer fluctueert waardoor je beter alert blijft.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?
oh zeker en daarom hou ik nog een slag om de arm bij wat er gebeurd is. Dat het zo lang duurt is niet aan het ILT, maar aan de staatssecretaris die met de vuist op tafel moet slaan, maar waarschijnlijk raakt ze de tafel nietquote:Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden.
edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30.
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...quote:Op donderdag 5 september 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?
Bij Roosendaal een brandende dwarsliggerquote:Op donderdag 5 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 05-09-2013 om 16:53:10L12 Roosendaal Essenbrand dwarsligger, verkeer onderbroken#nmbs reageer retweet
Bronquote:Stoptreinreizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle houden komende tijd helaas nog overlast van een defect wissel tussen Lelystad en Zwolle. De schade aan het wissel dat afgelopen maandag is ontstaan, is aanzienlijk en reparatie vergt het langdurig buitendienst stellen van zowel de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) als de Veluwelijn (Amersfoort-Zwolle). Tot dat moment kunnen de intercity’s wel rijden, maar de sprinters niet. Er zijn minder sporen beschikbaar omdat het wissel niet volledig kan worden gebruikt. Hierdoor kunnen niet alle treinen rijden op dat traject. NS zet bussen in voor de stoptreinreizigers.
Sloop je je aansluitingen, en dan benadeel je veel meer mensen dan die reizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker?
Je kan geen landverrader zijn van een commercieel bedrijfquote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef AverageJoe het volgende:
Het voelt een beetje als landverraad
En vooral: nu nog een weekquote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!quote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd, ja. Bij een STS-passage op sein 2824 valt 2826 terug naar rood. Dus niet verwonderlijk dat iemand dat sein heeft zien afvallen. De 'beveiliger bij NS' is wel een zwetser overigens, waarschijnlijk van de categorie die na de privatisering is overgegaan naar Securitas zeker?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
Straks staan ze daar met alle toeters en bellen bij dat spoor, gaan ze beginnen..... Oh, verkeerde wissel besteld. Oepsie, ga maar weer naar huis allemaalquote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
quote:Op donderdag 5 september 2013 18:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...quote:Sinds dinsdag is gestart met het verzamelen van de benodigde diverse onderdelen
Ja, die zag ik net Zwolle binnenkomen gelukkig, maar die heeft tenminste airco!quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
spoorzoekenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
Ik dacht meer aan mensen die met een stok door het gras in de berm slaan. kijken of ze ergens wat zien liggenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Ik ken iemand die zegt "in principe past het"quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend.
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekkenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Je krijgt alle frustraties van reizigers over je uitgestort. Ik kan me wel voorstellen dat treinpersoneel op een gegeven moment een "fluiten, sluiten, snel het HC-hok in"-houding aanneemt. 't is toch nooit goed.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken
Omdat het spoor onder zo'n wissel verzakt. Het luistert allemaal erg nauw bij een hogesnelheidswissel. De boog mag niet te krap zijn en dus zijn de wisseltongen voor een deel extreem dun en lang, zo dun dat de boel ook meteen breekt wanneer niet niet goed wordt afgesteld. Dat kost wat tijd.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel.
Mayo op de railsquote:Op donderdag 5 september 2013 20:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel. Beide goed gevuld, maar biedt voldoende capaciteit.
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluitenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen.
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Wat voor draak van een logica zit daar dan weer achter?quote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goedquote:Op donderdag 5 september 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen. Maar het ziet er niet klantvriendelijk uit
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |