Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
Het moeilijkste aan dat soort oplossingen is het bedenken ervanquote:Op woensdag 4 september 2013 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
Als Schiphol plat kan in het midden van de vakantieperiode...quote:Op woensdag 4 september 2013 19:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet zowel de veluwetak als de hanzetak lam leggen voor dit herstel.
In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valtquote:Op woensdag 4 september 2013 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Eindhoven - Weert is geen LimburgAlthans, niet in zijn geheel (die andere wel).
Of bedoel je een andere dienst? En dat is trouwens toch niet niet definitief?
straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driekquote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Het gaat alleen om die twee. Of ze moeten het plan doorzetten voor een stoptrein tussen Weert en Roermond (na eerst een paar nieuwe stationnetjes te bouwen natuurlijk) dan zou die er ook bij horen.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In ieder geval Sittard - Heerlen en Roermond - Maastricht. Weet niet of de rest er ook onder valt
Eerst een aanbesteding doen voor een aannemer om te gaan kijken. Als die aannemer gerapporteerd heeft, doe je een nieuwe aanbesteding (op Europees niveau natuurlijk) om te zien wie het mag repareren. Drie dagen is razendsnel.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij twijfel ga je gewoon kijken wat er loos is. En niet er na 3 dagen achter komen dat het toch een standaard onderdeel is
Ow nee. Mooi niet. Ik heb heel tere, zachte ambtenarenhandjes. Nog van vroeger.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
straks moet je ook nog de handen uit de mouwen steken om het op te lossen, Driek
Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgeredenquote:
Kunnen ze ook wel hoor. Ze wisten het ook wel zonder jullie hulp, maar ze vonden het wel fijn zoveel duidelijkheid te hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze weten welke trein het was, ze weten welk sein die gepasseerd is, ze weten welk wissel dat is. Ze hebben ZELF de infra aangelegd. Ze hadden niet eens hoeven te gaan kijken maar meteen uit hun systeem moeten kunnen lepelen wat voor wissel daar stuk is en welke onderdelen erbij horen. De onkunde knettert er weer metersdik vanaf godverdomme falende faalfalers![]()
Had ik ook, heerlijk bij het raam gezeten om te kijken naar de passerende Thalys van 18:58quote:Op woensdag 4 september 2013 20:11 schreef MPG het volgende:
[..]
Dan heeft ie mooi een uurtje voor mijn trein uitgereden. Ik had iig een zooitje ICR rijtuigen + loc.
Als jij daar blij van wordt.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
*like*quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt?quote:Op woensdag 4 september 2013 20:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg James, mag ik ze platschelden op twitter?
Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers?quote:Op woensdag 4 september 2013 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat niet helpen. Zeggen dat ze vaker naar Driek moeten luisteren misschien wel, want het is toch van den zotte dat een reizigersvereniging ProRail erop moet uitleggen hoe het allemaal werkt?
als je eerst twee dagen met de handen in de lucht moet wapperen voordat je weet wat er aan de hand is ...quote:Op woensdag 4 september 2013 20:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is van den zotte dat ProRail luistert. Wat hebben zij nou te maken net reizigers?
quote:Op woensdag 4 september 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
als je er maar capabele mensen hebt zitten die van wanten weten
Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:09 schreef daanski82 het volgende:
Omg waar o WAAR zit verdomme die NS saboteur!!!!!! 3e dag na de vakantie dat het ruk is op het traject Enschede - Amersfoort - Enschede.
Vandaag met de buffel van Zwolle naar Enschede gegaan. De NS heeft mijn 1e klas kaartje gekocht!
wel even toeteren naar Klaasjequote:Op woensdag 4 september 2013 22:06 schreef greavy het volgende:
En dan gaan we gelijk na het herstel van het wissel even diverse badslipperexpressen via Almere sturen om het wissel te testen, een soort van ETMET
Daar heeft NS dan weer niks mee te makenquote:Op woensdag 4 september 2013 22:00 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Zo mijn "geld terug bij vertraging" is aangevraagt.
NSbeetje van 14:00 tot 19:35 een overweg storing later duren
Bronquote:Onderhavige opdracht heeft betrekking op de architectonische, conditionerende en technische
ontwerpopgave met betrekking tot de centrale OV-knoop binnen de gemeente Ede, inclusief de
oostelijke spoorzone alwaar een onbewaakte overweg dient te worden vervangen door een
overbrugging voor langzaamverkeer.
De scope omvat op hoofdlijnen de volgende werkzaamheden:
• Conditionering (o.a. K&L-onderzoek / ballastonderzoek / asbestonderzoek / vergunningen /
Flora en Fauna onderzoek / bodemgesteldheid)
• Architectonisch en technisch ontwerp van transfervoorzieningen, voorpleinen en functies,
spoorse infrastructuur, geluidsmaatregelen en de overbrugging in de Oostelijke Spoorzone
Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel even toeteren naar Klaasje
Leg je daar nu maar bij neer greavy, en andere goederenwankers niemand wil een goederentrein door zijn achtertuin/voortuin/dorp/stad/straat/dorp, alleen jullie.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad"
Het is een dorp. Een stad zullen ze nooit wordenquote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Oja, gemeente Lelystad ging bij ProRail vragen of zij nu ook gevaarlijke stoffen per spoor kunnen gaan verwachten. Want "dat kan daar niet midden door de stad"
Voor mij niets nieuws, gemeente Ede is al jaren plannen aan het voorbereiden. Plannen die nogal vaak zijn gewijzigd (ze wilden eerst verdiept spoor maar dat was natuurlijk veel te duur).quote:Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef b2py het volgende:
Voor mij een nieuwe aankondiging wat betreft stationsverbouwingen
'Spoorzone Ede'
het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteitquote:Op woensdag 4 september 2013 22:33 schreef Xetran het volgende:
Werkt dat studenten ov-schipbreukkaart ding nu eindelijk voor alle vervoerders eigenlijk? Ik geloof dat daar eerst allemaal regeltjes voor waren..
Ja, er hebben hier een hele tijd stickers gehangen dat je verplicht moet inchecken. Maar daar heb je dus weinig aan als die paaltjes niet werken.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het werkt, maar daar heb je alles mee gezegd. Je hebt nu allemaal ov-eilandjes in plaats van één landelijk tarief voor een vervoersmodaliteit
Slecht nieuws.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Fixed.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Vooral naar al die apen van Beterspoor Almere Minderspoor Almere.![]()
![]()
Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden. Als er dán iemand uit de school klapt zou het me nog verbazen, maar hier - open en bloot voor Google en aanverwanten, niet echt.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Die tip neem ik mee.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sorry Driek, maar dat is nou eenmaal zo als je iets open op internet zet. Beter om dit soort dingen met "pm me als je geinteresseerd bent" te houden.
Je was dus een beetje naïefquote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iedereen kan natuurlijk hier meekijken en kopiëren en elders plakken
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD postenquote:Op woensdag 4 september 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. En alle zoekmachines indexeren het ook meteen. Hoeft niet eens aan een persoon van hier te liggen.
Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD posten.
Ik dacht aan Kommunikatie ProRail Driek, maar dat werkt ook.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Keigeile Prorail Drek. Goede plek voor zulks.
Ik probeer te slapen ja!quote:Op woensdag 4 september 2013 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel even toeteren naar Klaasje
In ABO of crewfora kan ookquote:Op woensdag 4 september 2013 23:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus voortaan moet Driek het nieuws maar in KPD posten.
Wat is de reden dat er soms zo vaag over de oplostijd word gedaan?quote:Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Slecht nieuws.
Omdat ik hier veel sympathieke mensen zie, wil ik hier nog wel eens wat info uit de eerste hand neerzetten.
Zoals de info hierboven. Die staat -op verzoek van ProRail- nog niet pontificaal op voorbeterov.nl.
Wel jammer dat ik deze informatie nu elders op internet zie opduiken.
Dat betekent tot mijn grote spijt, dat ik hier dus niet meer zo scheutig met info kan zijn. Ik had het graag anders gewild, maar dat is dus helaas niet mogelijk.
Sorry.
Toch binnenkort maar eens de kachel aanmaken met de Politie waarom het zo achterlijk duurt. Die "sporen" onderzoek kan veel korter! Voor ik een flame krijg dit geld voor dingen die in middel of fucking no where een trein koppen! Een daadwerkelijke ongeval een andere verhaal.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Dat is mijn traject ook Daanski. Dag 4 van m'n afstuderen. Nu de bus naar Arnhem. Ik liep station Apeldoorn op terwijl de mededeling: "Wij vinden het vervelend dat [onverstaanbaar]. U kunt gratis koffie krijgen bij de kiosk. Excuses voor het ongemak." door de speakers klonk. Uiteraard wordt dan meteen m'n argwaan gewekt.
Via Zwolle moest ik 4x overstappen terwijl mijn traject normaal overstaploos is.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(quote:Op donderdag 5 september 2013 07:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer vv hebben nog nooit zo vaak Zwolle gezien als deze week![]()
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:42 schreef daanski82 het volgende:
[..]
En de grap is dat dit pas sinds maandag begonnen is. Vakantie volledig over en trammelant op het spoor. Terwel ik tussen juli en eind aug niets had :-(
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Tja, treinkopper deze keer, kan NSR weinig aan doen. Of ProRail for that matter.
Ja want je hebt zomaar even een extra pad aangevraagd op het enkelsporige Deventer - Olst voor die trein of midden in de spits even tientallen bussen geregeld, die staan toch altijd klaar met duimendraaiende buschauffeurs die toch niets te doen hebben.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ze kunnen wel hun best doen om de gevolgen te verkleinen. Bussen inzetten, proberen het onderzoek te verkorten. Misschien zelfs de trein omleiden.
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Die bussen werden ook gereden door rijdend personeel en de proef was een succes maar kreeg geen vervolg.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers. Ooit had de NS een proef met eigen bussen die door kantoorpersoneel werden gereden. Hoe dat is afgelopen weet ik niet.
In de regio Zwolle is genoeg personeel aanwezig.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:17 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed idee, dat kantoorpersoneel is toch wel misbaar, die kunnen rustig even een paar uurtjes met bussen heen en weer gaan rijden. Er is toch genoeg NS-kantoorpersoneel in de regio Deventer aanwezig.
Onder andere gingen de vervoerders die NSR normaal inhuurt nu klagen dat zij benadeeld werden.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Het was mijn proef niet hè. Dat was door de NS zelf opgezet met gelede bussen van Syntus die in Zutphen gestald waren. Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De proef was blijkbaar een succes, desondanks is deze wel stopgezet. Zie Treinreiziger.nl
quote:Op donderdag 5 september 2013 08:03 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan die rotsmiley wel plaatsen, maar zo denken reizigers.
Zand in je kut of zo?quote:Op donderdag 5 september 2013 08:23 schreef WhiteJoker het volgende:
Je kan dan wel anoniem zo lekker neerbuigend doen, maar dat helpt niemand en daar heb ik geen behoefte aan. Dat doe je maar met je vriendjes.
De eerste keer had hij een punt, de tweede keer toch echt niet. Ik legde uit dat NS ooit een proef heeft gehad ermee, en ik vroeg me af wat er mee was gebeurd. Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt, want het was niet mijn idee.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Zand in je kut of zo?Hij legt gewoon uit waarom in zo'n geval een oplossing niet als een kroketje uit de muur komt.
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:37 schreef bork het volgende:
Zugradar (beta) realtime treinen volgen in Duitsland
Sorry was 3 weken zonder jullie, kreeg het net van de DB in mijn mailbox.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Bij mijn weten is het net andersom: in verband met de geplande sluiting van die loketten worden er nu automaten geplaatst.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten,
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond wordenquote:Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
[..]
(was al aangehaald hier). Zelfde concept als Kubus, is niet 100% live. Gebaseerd op de dienstregeling met de daarbij geregistreerde vertraging enz. Wel lekker uitgebreid.
Laten we zeggen dat een loket in dat geval 8 uur per dag geopend is, dan zijn dat 12 mensen per uur aan het loket. Dat kan toch nooit uit?quote:Op donderdag 5 september 2013 11:38 schreef greavy het volgende:
Door de komst van de nieuwe kaartautomaten in België moesten er al 40 loketten gaan sluiten, maar dat worden er waarschijnlijk nog 20 loketten extra op de kleinere stations. Essen staat ook op de nominatie gesloten te worden op zaterdag+zondag, maandag-vrijdag blijft wel open.
Stations met minder dan 100 klanten per dag aan het loket, en waar geen extra taken zijn voor de loketbediende, gaan sluiten.
Daardoor heet het ook een DB Zugradar, die uiteraard van DB zelf is.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 11:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik toch echt geen behoefte aan die kritiek die erop volgt
Ik kan wel tegen kritiek, maar je kritiek is richting de verkeerde persoon. De NS heeft die proef zelf ooit gedaan. Ze zijn er alleen mee gestopt, hoewel de proef succesvol was.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:21 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan kan je beter je FOK!-account opzeggen.
Ik geloof van wel, je bent in ieder geval warm.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef JDude het volgende:
Die rode en groene lijntjes voor de klassenindeling, da's Frans toch?
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.quote:Rotterdam C.-Gouda
Donderdag 5 September 13:53
Oorzaak Tussen Rotterdam C. en Alexander rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Rotterdam C. en Gouda reizen via Den Haag C.
Haha, zeg dat welquote:Op donderdag 5 september 2013 13:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Erg goed advies aangezien bij Den Haag ook 2 storingen zijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Ik vind het wel een stoere ontwikkeling. Wat dat betreft hebben onze oosterburen het prima voor elkaar qua spoor. Het voelt een beetje als landverraad, maar ik zou het niet erg vinden als de DB de NS zou overnemen. Prachtig materieel hebben ze daar.quote:Op donderdag 5 september 2013 12:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het grote minpunt is dat niet DB-treinen niet getoond worden
verwachtingspatroon misschien?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk heeft de machinist komende vanaf de hanzelijn alleen maar de ATB-tevreden gesteld. Wel vraag ik mij af waar die dan helemaal mee bezig was want na een gele lamp die je op kilometers afstand nog ziet, een ping en een rode lamp die je op kilometers afstand nog ziet zou je toch verwachten dat je een keertje behoorlijk aan het remmen bent. Het wissel ligt daar zelfs veel meer dan de voorgeschreven 200 meter achter het sein. Bijna op een afstand waar een snelremming van een VIRM in past.
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verwachtingspatroon misschien?
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer meegmaakt dat ik daar voor de paal belande. Het verwachtingspatroon zou dus "ik weet niet wat ik te zien krijg" moeten zijn.
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou het bij elk sein dat je passeert moeten zijn, zelfs al is het groen en rij je de baanvaksnelheid.
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?quote:Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is de theorie maar niet de praktijk. En dat dat niet de praktijk is, is omdat mensen gewoon niet in staat zijn om goed en langdurig op te letten.
Omdat de situatie op de weg veel meer fluctueert waardoor je beter alert blijft.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom rijden automobilisten elkaar dan niet dagelijks met duizenden tegelijk de dood in?
oh zeker en daarom hou ik nog een slag om de arm bij wat er gebeurd is. Dat het zo lang duurt is niet aan het ILT, maar aan de staatssecretaris die met de vuist op tafel moet slaan, maar waarschijnlijk raakt ze de tafel nietquote:Op donderdag 5 september 2013 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel leuk dat die ene piegem zich laatdunkend uitlaat over "mensen die zich ongefundeerde uitspraken laten ontlokken" maar zelf is hij gewoon geen haar beter. Laten we het ILT-rapport maar afwachten. Overigens mag ik hopen dat daarin ook gekeken zal worden naar waarom dit zo lang moest duren, want daar kloppen ook dingen niet natuurlijk.
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:14 schreef James1988 het volgende:
Tilburg - Breda ligt plat i.v.m. bermbranden.
edit: ook Lage Zwaluwe - Breda en Roosendaal - Breda liggen plat. Prognose 17:30.
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...quote:Op donderdag 5 september 2013 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Cargotje of weer een stomer die de boel plat legt?
Bij Roosendaal een brandende dwarsliggerquote:Op donderdag 5 september 2013 16:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar de prognose is nu al 19:00...
twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 05-09-2013 om 16:53:10L12 Roosendaal Essenbrand dwarsligger, verkeer onderbroken#nmbs reageer retweet
Bronquote:Stoptreinreizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle houden komende tijd helaas nog overlast van een defect wissel tussen Lelystad en Zwolle. De schade aan het wissel dat afgelopen maandag is ontstaan, is aanzienlijk en reparatie vergt het langdurig buitendienst stellen van zowel de Hanzelijn (Lelystad-Zwolle) als de Veluwelijn (Amersfoort-Zwolle). Tot dat moment kunnen de intercity’s wel rijden, maar de sprinters niet. Er zijn minder sporen beschikbaar omdat het wissel niet volledig kan worden gebruikt. Hierdoor kunnen niet alle treinen rijden op dat traject. NS zet bussen in voor de stoptreinreizigers.
Sloop je je aansluitingen, en dan benadeel je veel meer mensen dan die reizigers tussen Dronten, Kampen Zuid en Zwolle.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Die intercity wat vaker laten stoppen is te moeilijk zeker?
Je kan geen landverrader zijn van een commercieel bedrijfquote:Op donderdag 5 september 2013 14:55 schreef AverageJoe het volgende:
Het voelt een beetje als landverraad
En vooral: nu nog een weekquote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!quote:Op donderdag 5 september 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Prognose voor dat wissel: een week![]()
http://t.co/VeYka9kZfs
Dat is zeer waarschijnlijk gebeurd, ja. Bij een STS-passage op sein 2824 valt 2826 terug naar rood. Dus niet verwonderlijk dat iemand dat sein heeft zien afvallen. De 'beveiliger bij NS' is wel een zwetser overigens, waarschijnlijk van de categorie die na de privatisering is overgegaan naar Securitas zeker?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
zou dit er gebeurd zijn bij Hattemerbroek aansluiting?
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+5+september/
Het zou in ieder geval een verklaring kunnen zijn voor de hoge snelheid waarmee het wissel genomen werd
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
Straks staan ze daar met alle toeters en bellen bij dat spoor, gaan ze beginnen..... Oh, verkeerde wissel besteld. Oepsie, ga maar weer naar huis allemaalquote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die prognose heeft dus nog een week de tijd om verder opgeschoven te worden naar een maand of een half jaar dus. Als men na 4 dagen nog steeds nieuwe dingen ontdekt aan wat er stuk is of zou kunnen zijn. Gaat goed hoor!
quote:Op donderdag 5 september 2013 18:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
En uiteindelijk huilie doen als mensen met heimwee terug denken aan die professionele jongens van Ansaldo Breda.
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bah, gezellig warm hier in de 'intercity' Zwolle - Roosendaal: 3x Plan V
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...quote:Sinds dinsdag is gestart met het verzamelen van de benodigde diverse onderdelen
Ja, die zag ik net Zwolle binnenkomen gelukkig, maar die heeft tenminste airco!quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
spoorzoekenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
De trein die om 18:51 uit Roosendaal is vertrokken rijdt met één ICM-drietje. Ook gezellig.
Ik dacht meer aan mensen die met een stok door het gras in de berm slaan. kijken of ze ergens wat zien liggenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Prorail...
[..]
t zal wel mijn fantaserend vermorgen zijn, maar als ik dit lees, en ik laat mijn Fantasie de vrije loop...
Willekeurige wijk in de Noordoostpolder
DINGDONG!
"Hallo mevrouwtje, misschien heeft u het al gehoord op radio of tv, maar dit is de prorail collecteweek. Heeft u toevallig nog overbodige onderdelen in de schuur staan? U zou niet alleen ons maar ook de reizigers een groot plezier mee doen" *Collectebus doet rammelrammel*
Ik ken iemand die zegt "in principe past het"quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat was gisteren dus ook zo toen er een omreisadvies gold tussen Deventer en Amersfoort via Zwolle. Drie bakken ICM in de trein die om 16:47 uit Deventer vertrekt. Ik heb de bus genomen. HoerenNS. Serieus geef dan geen omreisadvies.
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De wanhoop op de gezichten van de NS medewerkers op het perron was tekenend.
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekkenquote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Je krijgt alle frustraties van reizigers over je uitgestort. Ik kan me wel voorstellen dat treinpersoneel op een gegeven moment een "fluiten, sluiten, snel het HC-hok in"-houding aanneemt. 't is toch nooit goed.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is ook met regelmaat een ondankbare baan, lijkt me zo.
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, ik ook. Heb je ervan he, als je van je materieel- en personeelsomlooproosters volstrekt onnodig een gigacomplex bord spaghetti maakt. Doe mij maar friet. Zie je tenminste duidelijk waar elk lijntje begint en eindigt en je weet wat er gebeurt als je ergens begint te trekken
Omdat het spoor onder zo'n wissel verzakt. Het luistert allemaal erg nauw bij een hogesnelheidswissel. De boog mag niet te krap zijn en dus zijn de wisseltongen voor een deel extreem dun en lang, zo dun dat de boel ook meteen breekt wanneer niet niet goed wordt afgesteld. Dat kost wat tijd.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:20 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan hebben ze een 'standaardwissel' moet er alsnog vanalles opgemeten worden en op maat gemaakt worden. Hoezo standaard?
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie regelmatig veel te korte treinen in de spits, en buiten de spits de meest idioot lange treinen. Vrijwel leeg.
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het komt voor, maar ik zie ook geregeld dat er in de spits extra stellen aan elkaar worden gekoppeld terwijl daar buiten de spits niet mee gereden wordt. In de avondspits rijden de IC's uit Utrecht richting Eindhoven (- Maastricht) bv. allemaal met 1x VIRM-IV + 1x VIRM-VI of 2 x VIRM-IV.
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stelquote:Op donderdag 5 september 2013 21:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met als hoogtepunt mensen die op het perron moeten blijven staan omdat meer dan de helft van de wagons op slot blijft bij gebrek aan rijdend personeel.
Mayo op de railsquote:Op donderdag 5 september 2013 20:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan hoeft er maar één treindienstleider tussen te zitten die "het is patàt!" als motto heeft en je bent weer terug bij af.
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als ik ze zie rijden zitten er toch echt mensen zowel in het voorste als achterste stel. Beide goed gevuld, maar biedt voldoende capaciteit.
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluitenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Meestal wel, maar het is me wel eens gebeurd dat de trein wel de stellen maar niet de toegang had. Nog zoiets waar je als rijdend personeel niet op zit te wachten om honderd keer uit te leggen.
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Wat voor draak van een logica zit daar dan weer achter?quote:Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt dan omdat er maar één HC op de trein zit in plaats van twee. Dan willen ze nog wel eens een stelletje afsluiten
Ja alle reizigers zijn criminelen en 1 HC op 3 bakken maakt een wereld van verschil nou goedquote:Op donderdag 5 september 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Op zich is daar vanuit het oogpunt van sociale veiligheid ook niet echt veel op af te dingen. Maar het ziet er niet klantvriendelijk uit
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |