Waarom?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden
in dit geval kan ik me voorstellen dat zoiets niet rendabel is omdat beide hogesnelheidswissels bij Hattemerbroek aansluiting niet helemaal standaard zijn en ook onderling nog stevig verschillen.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.quote:
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
quote:Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
Hoe lelijk is de geplande machinist?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten?
Omdat je dan twee keer per uur kunt rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
foto's zijn altijd welkomquote:Op woensdag 4 september 2013 14:56 schreef Toto69 het volgende:
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!!
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker.
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn?
Vergeet de afdeling heteluchtballonnen niet, waar ze overtuigd zijn dat niemand anders kan bieden wat NS biedt.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
Hoe laat ben je vertrokken vanaf welk station? Dan weet ik of ik straks een korte VIRM kan verwachten in mijn trein :xquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
in de categorie: hoe krijg je het voor elkaar ...quote:Op woensdag 4 september 2013 15:48 schreef daanski82 het volgende:
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.
[ afbeelding ]
Ik kan de context even niet vinden.
gewoon, omdat het kanquote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Litpho het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
Ja man gewoon die balg openzagen na drie bakkenquote:
Hoe laat vertrokken van welk stationquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
Het woord reizigersvriendelijk komt niet voor in het woordenboek van NS hoor..quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
spul dat al vervangen had moeten zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook.![]()
Deze wel ja:quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spul dat al vervangen had moeten zijn
De reserveonderdelen liggen in Noord-Korea, net als van ProRail. Een team een taak.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spul dat al vervangen had moeten zijn
Ondertussen is men dus al 3 dagen bezig om duidelijk te krijgen wat het probleem precies isquote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
Eindhoven - Weert is geen Limburgquote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns
Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Ten noorden van Schiphol zal er wel vaker een buitendienststelling zijn (vanwege OV SAAL), dan zal Fyra wel hetzelfde doen (uurdienst met twee locs). In de gewone dienst verwacht ik dat niet, want die locomotieven zijn hard nodig om de treinen te trekken.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
quote:Rail Away
19:55 - 20:25
Nederland 2
Serie documentaires Dwars door de Alpen, pas mogelijk sinds de aanleg van de Gotthard-spoorlijn, geeft een treinreis een goede indruk van het Zwitserse land.
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |