abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130784061
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
marcfok.gif Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_130784116
Een kaarsje, een lucifer, een stukje fosfor en een rood stukje glas :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:32:37 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130784133
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130784281
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:32 schreef bork het volgende:
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail :o .
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen :P
pi_130784314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen :P
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130784351
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's :P
Dat gaat me wat ver..
pi_130784457
Twee pagina's leesvoer:
PHS Goederenroute oost

Rijksoverheid.nl
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 18:46:03 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130784593
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit klinkt heel raar :D
Nouja, ik bedoel dus op het punt waar ook de inrijseinen van station Enschede staan, maar die staan natuurlijk gezien vanuit Hengelo en de borden staan er gezien vanuit Enschede.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130784746
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen :P
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
pi_130784800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
De dag is nog niet af :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 19:21:15 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130785877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36 Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Jeeeeeej -O-
De Inktpot dan ook maar twee dagen sluiten? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130786045
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:53 schreef b2py het volgende:

[..]

De dag is nog niet af :P
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen. :(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 19:28:02 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130786174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen. :(
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130786191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen. :(
Joh ga niet uit van kwade opzet. Het is gewoon pure onkunde O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130786551
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
Nee zeker niet. ;)
pi_130787767
pi_130788151
aan wie geven ze die? Aan de Mansveldjes van deze planeet? :"0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130789080
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
pi_130789113
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 20:33:44 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130789200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130789227
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

pi_130789242
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:35:04 #23
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Bitlord het volgende:
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
Ja, heel erg verkeerd begrepen.

ATB-vv werkt niet boven de 70 km/h. En het voorkomt ook niet dat je door rood rijdt als je met een redelijk tempo komt aanrijden. Wat het wel voorkomt is dat je bij een nadering met 40 km/h door rood heen komt en het zorgt ervoor dat een reizigerstrein bij dit soort aansluitingen vanuit 70 km/h voor de wissels stilstaat.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 20:35:21 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130789261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:35:43 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:

[..]

0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
NS rijdt door rood. Hoezo verwijtbaar?

Pas de definitie van verwijtbaar aan en je bent een heel eind.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:38:49 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130789427
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
pi_130789841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

[ afbeelding ]
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.

Ze zijn met die nachttreinen nooit zo heel slim bezig, vind ik zelf. Je moet de populaire bestemmingen aanbieden en concurreren tegen het vliegverkeer. Een nachttrein naar Bourg Saint-Maurice lijkt mij veel aantrekkelijker dan een Thalys die om 5 uur 's morgens uit Amsterdam vertrekt, maar de enige optie is een onhandige overstap in Parijs.
En Milaan? Dat zou moeten doorrijden naar Florence en Rome. En/of naar het Gardameer (goed, in de buurt van) en Venetië. Nachttreinen moeten het voor een groot deel van toeristen hebben, en Milaan zelf is nou niet echt een toeristische hotspot.

Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden? Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:47:02 #28
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130789856
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
pi_130789936
verkeerde topic :')
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:50:30 #30
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
Ik mis geloof ik echt iets hoor :{
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:52:13 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790110
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.

[ afbeelding ]
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen? :?
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:52:52 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130790140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:

[..]

Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.

quote:
Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.

Londen - Wenen via Parijs en Geneve
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik mis geloof ik echt iets hoor :{
't is een satire-account. ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:55:07 #33
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
't is een satire-account.
Ja, ik zal m'n Nederlandse gevoel voor humor wel verloren hebben inmiddels 8)7
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:55:51 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130790294
NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46 Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
:s)
pi_130790306
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.

Mensen die de brief onder embargo willen hebben, sturen even een PM.

Groeten,

Driek
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:57:05 #36
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130790360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46 Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
:s)
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... }:|
pi_130790545
In China, het land dat de laatste jaren ook behoorlijk aan de (spoor)weg timmert, zijn sinds enkele jaren de CRH1E en CRH2E in dienst. Dit zijn volgens mij hogesnelheidsslaaptreinen. Iemand die daar nog iets nuttigs over kan zeggen, bijvoorbeeld over Chinees spooronderhoud ofzo?
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:18:06 #38
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130791582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
Het zou mij echt niet verbazen.
pi_130791791
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:30:25 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter... }:|
is het ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:30:56 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792202
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het zou mij echt niet verbazen.
is gewoon een kwestie van kosten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130792215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
70 zelfs geloof ik .
pi_130792232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:34:03 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792327
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:35:55 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130792435
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Mag niet van de ACM.
pi_130792488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?

En hier sluiten de volgende posts wel bij aan:
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/
en
http://somda.nl/forum/139(...)+dingen+3+september/
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:39:57 #48
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:40:10 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Mag niet van de ACM.
Kolder. Er is geen sprake van marktverstoring.
pi_130792671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:41:24 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130792728
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:42:23 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130792777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Mag niet van de ACM.
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130792830
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
pi_130792995
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.

Leest allen de brief en geeft uw mening!

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 21:46:58 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130793035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:43 schreef b2py het volgende:

[..]

En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient.

In de verste verte is er geen sprake van het geheel bij elkaar brengen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130793049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.

Leest allen de brief en geeft uw mening!

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.

En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?

[ Bericht 11% gewijzigd door b2py op 03-09-2013 21:55:42 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:54:02 #57
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130793454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.

Leest allen de brief en geeft uw mening!

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Netjes.
pi_130793759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.
quote:
En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
pi_130793773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.

Leest allen de brief en geeft uw mening!

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:00:36 #60
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130793879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van.

quote:
En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf.
pi_130793898
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.

[..]

Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
1) Zal ongetwijfeld iets over gezegd zijn ja, inhoudelijk geen idee.

2) Conclusie is wel dat hij de ProRail ingaat als 'ons is niets te verwijten'.
pi_130793904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

laatste zin was niet echt nodig maar okee.
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:02:36 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794025
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
Je moet soms inderdaad piketpaaltjes slaan. Dat klopt. Helaas eigenlijk.
pi_130794095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing.
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding. :(
pi_130794166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding. :(

Amai.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:04:57 #66
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding. :(
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
pi_130794203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
Twee keer teveel.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:07:30 #68
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794341
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Twee keer teveel.
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
pi_130794409
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
pi_130794490
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:10:03 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794499
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
Daar geven we als land 2 miljard aan uit geloof ik.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:12:14 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
pi_130794799
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:18:24 #74
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130794973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:

[..]

We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
pi_130795144
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:21:43 #76
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130795189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?
pi_130795316
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?
Welkom in de grote mensen wereld.
pi_130802940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Welkom in de grote mensen wereld.
Dat is dus de omgekeerde wereld.
Bier.
pi_130804243
De wereld op zijn kop.
pi_130805312
Goede brief Rikus!
pi_130805748
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website.
pi_130805768
gisteren een grote stroompanne in Brussel-Zuid maar niet goed genoeg om het nieuws te halen ;)
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:30:20 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130805886
quote:
Spoorlijn Zwolle-Groningen blijft van NS

De stoptreinen tussen Zwolle en Groningen blijven tot 2025 in handen van de NS. Dat heeft de Tweede Kamer besloten.

De minister wilde onderzoeken of een andere vervoerder, zoals Arriva, dat kon gaan doen.

De Tweede Kamer vond echter dat het hoofdrailnet in zijn geheel bij de NS moet blijven. Het traject tussen Groningen en Zwolle valt daar onder.
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns

Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 september 2013 @ 10:34:23 #84
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130805992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:25 schreef WhiteJoker het volgende:
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website.
Er staat wel steeds meer onzin op die vertrekstaten zeg. http://www.ns.nl/vertrekstaten/apd2.pdf, waarom bijvoorbeeld de tekst "reserveren buitenland aanbevolen" bij een trein van Apeldoorn naar Amsterdam?

(Ik zie overigens de doorgaande treinen naar Sloterdijk wel gewoon netjes terug in de reisplanner)
  woensdag 4 september 2013 @ 10:41:54 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130806200
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren... :@ . Oeps die zag ik niet aankomen :X
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:49:15 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130806415
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren... :@ . Oeps die zag ik niet aankomen :X
_O-

ik denk dat ze erop doelen dat het spoor daar licht gebogen is, omdat het wissel niet bepaald op vlak terrein ligt en daardoor niet helemaal standaard is, maar dan nog zou het niet zo lang moeten duren voordat reparatie een feit is
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:54:05 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130806567
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns

Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 10:59:33 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130806733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
die aanbesteding gaat volgens mij ook gewoon door. Maar eerst moet duidelijk worden wat er met die lijn gaat gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 september 2013 @ 11:15:06 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130807145
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren... :@ . Oeps die zag ik niet aankomen :X
linkje?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 september 2013 @ 11:37:08 #90
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130807763
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:15 schreef bork het volgende:

[..]

linkje?
PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen...
pi_130807924
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen...
Alsjeblieft

arthur_mlv twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 21:07:14 Een machinist van de @NS_online rijdt een wissel aan godbonken en @ProRail laat even een staaltje incompetent voorraadbeheer zien. reageer retweet
ProRail twitterde op woensdag 04-09-2013 om 10:38:31 @arthur_mlv Is 'n op maat gemaakt wissel, die niet met standaard onderdelen kan worden vervangen. Nieuwe in de maak: http://t.co/HBBbplNAW3 reageer retweet
pi_130808064
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren.
Bier.
  woensdag 4 september 2013 @ 11:50:49 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130808210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren.
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 september 2013 @ 11:59:22 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130808469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
Dat Zwolle-Enschede wordt aanbesteed staat al jaren vast.

De vraag was nu alleen nog of er nog méér delen van het hoofdrailnet aanbesteed zouden kunnen/mogen worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:05:20 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130808633
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef bork het volgende:

[..]

Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:12:48 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130808819
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er iemand die voor mij kan nakijken of het spoor van Marles en Brie, naar Coulommiers enkel of dubbel is? Ik sta namenlijk weer eens gestrand in die contreien. Bij voorbaat dank. :r
enkelspoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:17:39 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130808968
Het nieuwe perron in Deventer loop vertraging op door een oude riolering: http://www.prorailpersberichten.nl/bericht/662/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130809056
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 4 september 2013 @ 12:21:03 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130809072
En een verhaaltje van onze vingerververs over Nijmegen(-)Lent: https://www.prorail.nl/ni(...)ent-of-nijmegen-lent
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130809281
Geneuzel weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 september 2013 @ 12:44:03 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130809716
Komend weekend rijdt Fyra 1x per uur tussen Breda en Schiphol, dit i.v.m. werkzaamheden ten noorden van de luchthaven. Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden, dus wellicht levert dat leuke plaatjes op.
pi_130810094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden
Waarom?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 13:12:25 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130810305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
in dit geval kan ik me voorstellen dat zoiets niet rendabel is omdat beide hogesnelheidswissels bij Hattemerbroek aansluiting niet helemaal standaard zijn en ook onderling nog stevig verschillen.

Wat wel kan is dat je met de fabrikant afspreekt dat bij een defect er binnen bijvoorbeeld 48 uur vervangende onderdelen ter plekke zijn. Dat is flink sneller dan deze week gepresteerd wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 september 2013 @ 13:21:10 #104
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130810473
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom?
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
pi_130810474
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 13:28:48 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130810663
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 september 2013 @ 13:52:57 #107
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130811330
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 13:59:00 #108
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130811505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
:X _O- _O- _O- _O- _O_ _O_ _O_
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 september 2013 @ 14:31:10 #109
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130812330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef ReisT het volgende:

[..]

Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
pi_130812751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130812777
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
pi_130812793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
Hoe lelijk is de geplande machinist?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 4 september 2013 @ 14:48:02 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130812834
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten? :?
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
  woensdag 4 september 2013 @ 14:52:39 #114
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130813002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
Omdat je dan twee keer per uur kunt rijden.
pi_130813127
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 14:56:58 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130813155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:56 schreef Toto69 het volgende:
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken :)
foto's zijn altijd welkom :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130813638
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 september 2013 @ 15:22:36 #118
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130814009
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!! :P
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker. :7
pi_130814491
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon voorraad DUH!! :P
Ik zie een thema.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130814645
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker. :7
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130814896
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.

Ik kan de context even niet vinden.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 4 september 2013 @ 15:56:30 #122
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130815153
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn? :?
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:58:26 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130815212
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
Vergeet de afdeling heteluchtballonnen niet, waar ze overtuigd zijn dat niemand anders kan bieden wat NS biedt.
pi_130815310
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...

Vanmorgen al 4 baks VIRM Roosendaal - Lelystad als eerste trein, dat was ooit 12 bakken, mensen moesten al staan vanaf Rotterdam
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:02:51 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130815345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
Hoe laat ben je vertrokken vanaf welk station? Dan weet ik of ik straks een korte VIRM kan verwachten in mijn trein :x
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 16:17:51 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130815851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:48 schreef daanski82 het volgende:
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.
[ afbeelding ]
Ik kan de context even niet vinden.
in de categorie: hoe krijg je het voor elkaar ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 16:20:19 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130815934
even een linkje dat ik via een ander forum hier door kreeg: http://werkenbijprorail.n(...)_accepts_cookies=yes

:P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130815937
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 16:21:21 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130815968
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Litpho het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
gewoon, omdat het kan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130816036
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gewoon, omdat het kan
Ja man gewoon die balg openzagen na drie bakken :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 september 2013 @ 16:32:52 #131
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_130816338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...

Hoe laat vertrokken van welk station ;( ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_130817086
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
Het woord reizigersvriendelijk komt niet voor in het woordenboek van NS hoor..
pi_130817167
De colleges zijn weer begonnen. Wat doe je dan op station Eindhoven waar gigantisch veel studenten dagelijks met de trein komen? De helft van de OV-Chippaaltjes afschermen natuurlijk. Vanochtend een rij van 20 man voor één zo'n kutpaaltje |:(
  Forum Admin woensdag 4 september 2013 @ 17:17:51 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130817665
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook. :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 september 2013 @ 17:20:17 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130817753
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook. :7
spul dat al vervangen had moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin woensdag 4 september 2013 @ 17:24:51 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130817920
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

spul dat al vervangen had moeten zijn
Deze wel ja: :') alles was naar de klote en het stonk, wat me wel opviel was dat de bekleding gewoon als nieuw leek :D . Van een maand of wat geleden zat ik nog wel in een fatsoenlijke v, voor zover een v fatsoenlijk kan zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130818230
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

spul dat al vervangen had moeten zijn
De reserveonderdelen liggen in Noord-Korea, net als van ProRail. Een team een taak.
pi_130818961
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.

Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.

Problemen nu:

Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.

Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.

Morgen weer een update.

Tot uw dienst. :)

Rikus

[ Bericht 93% gewijzigd door DriekOplopers op 04-09-2013 22:57:18 ]
pi_130819080
Want van 7 tot 7 BD geven is geen optie? Boren in de tong kan je volgens mij ook naast het spoor doen.
pi_130819300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.

Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.

Problemen nu:

Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.

Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.

Morgen weer een update.

Tot uw dienst. :)

Rikus
Ondertussen is men dus al 3 dagen bezig om duidelijk te krijgen wat het probleem precies is :') Duurt nog wel ff, stelletje klunzen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130819337
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
pi_130819363
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns

Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Eindhoven - Weert is geen Limburg :P Althans, niet in zijn geheel (die andere wel).

Of bedoel je een andere dienst? En dat is trouwens toch niet niet definitief?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:22:39 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130819424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
Ten noorden van Schiphol zal er wel vaker een buitendienststelling zijn (vanwege OV SAAL), dan zal Fyra wel hetzelfde doen (uurdienst met twee locs). In de gewone dienst verwacht ik dat niet, want die locomotieven zijn hard nodig om de treinen te trekken.

Als er straks een IC naar Brussel over de HSL rijdt zijn daar ook locomotieven voor nodig.
pi_130819713
Ik denk dat een 30' dienst ook wel haalbaar is op Breda - Schiphol.
pi_130819823
quote:
Rail Away
19:55 - 20:25
Nederland 2

Serie documentaires Dwars door de Alpen, pas mogelijk sinds de aanleg van de Gotthard-spoorlijn, geeft een treinreis een goede indruk van het Zwitserse land.
dag
pi_130819903
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Vandaag? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130819938
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vandaag? :o
Yep. Het TV-seizoen is deze week weer begonnen na de zomerstop.
dag
pi_130819989
Toppie, zin an :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 september 2013 @ 18:46:40 #149
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130820129
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Toppie, zin an :Y
Zeker weer 1 nieuwe aflevering, en de rest weer afgestoft? :{w
  woensdag 4 september 2013 @ 18:51:10 #150
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_130820285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.

Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.

Problemen nu:

Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.

Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.

Morgen weer een update.

Tot uw dienst. :)

Rikus
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_130820755
quote:
9s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:32 schreef MPG het volgende:

[..]

Hoe laat vertrokken van welk station ;( ?
15:58 vanaf Den Haag HS
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')