Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:32 schreef bork het volgende:
Dat dit allemaal gebeurt terwijl Driek goede vriendjes aan het worden was met ProRail.
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi'squote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen
Dat gaat me wat ver..quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietsontziende pathologische leugenaars zijn het wel. Net als de Nazi's
Nouja, ik bedoel dus op het punt waar ook de inrijseinen van station Enschede staan, maar die staan natuurlijk gezien vanuit Hengelo en de borden staan er gezien vanuit Enschede.quote:
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Die woordvoerder heeft hem ook nog voorgelogen
De dag is nog niet afquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat ik ook erg vind, is dat ik vandaag de toezegging heb gekregen, nader te worden ingelicht. Dat is vervolgens niet gebeurd.
De Inktpot dan ook maar twee dagen sluiten?quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.quote:
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.
Joh ga niet uit van kwade opzet. Het is gewoon pure onkundequote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Woordvoerderstruukje: zo laat antwoorden, dat commentaar niet meer mee kan met de krant van morgen.
Nee zeker niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij laat je toch niet uit het veld slaan door zoiets?
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komenquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe kan een open gereden wissel leiden tot 3 dagen geen treinen op dat stuk spoor?
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De onderdelen niet meer op voorraad, waardoor ze uit het buitenland moeten komen
Ja, heel erg verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:31 schreef Bitlord het volgende:
Maar ik neem toch aan dat op de Hanzelijn bij elk sein ATB-VV ligt? Heb ik nou verkeerd begrepen dat je dan niet meer kan STS-en?
kloptquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
NS rijdt door rood. Hoezo verwijtbaar?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
[..]
0 verwijtbare storingen wilden ze naartoe toch?
Wow, Milaan komt terug! Nou ja, misschien dan. Dat er gemengd goederen en passagiers bestaan had, wist ik niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ik mis geloof ik echt iets hoorquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Ja, hoe moet ik dat zien, dat jij bij overboekingen tussen de badslippers mag gaan liggen? Of dat bij vertraging langer dan 21 uur, iedereen een gratis setje badslippers mag meenemen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:34 schreef Bitlord het volgende:
Ik lees net dat Herik Rail in 2014 wil gaan herstarten met de Overnight Express. Met matig succes reed NS Internationaal deze gemengde goederen- en nachtpassagierstrein tussen Amsterdam en Milaan rond de eeuwwisseling.
[ afbeelding ]
Die kans is klein, want de meeste hogesnelheidslijnen zijn 's nachts gesloten voor onderhoud. Als de laatste Thalys uit Parijs flink vertraagd is wordt hij in Nederland niet eens meer op de HSL toegestaan vanwege die onderhoudsvensters.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:46 schreef eti het volgende:
[..]
Is er enige kans dat de Europese hogesnelheidslijnen nachtverbindingen gaan aanbieden op echt grote afstanden?
12 uur? Als er een beetje fatsoenlijk spoor ligt haal je veel grotere afstanden in de helft van de tijd. Over een aantal jaar zal een nieuwe HSL in zuid-Frankrijk worden geopend, Parijs - Madrid kun je dan in 6 uur afleggen.quote:Op het moment dat je in, zeg, 12 uur inclusief een nacht in Madrid, Rome of bv. van Londen in Wenen of Boedapest kunt zijn, wordt het pas echt interessant natuurlijk. Maar voorlopig is de traditie dat nachttreinen de allertraagste treinen zijn en de hogesnelheidstrein vaak echt 2x zo snel.
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
't is een satire-account.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik mis geloof ik echt iets hoor
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
Dit is zo'n beetje de strekking van de brandbrief die wij eerder vanavond aan Gout stuurden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:38 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft dit weliswaar niet veroorzaakt, maar ze kunnen het ook niet metee herstellen omdat een onderdeel niet op voorraad is. Zo ontzettend zeldzaam is dat soort hogesnelheidswissels toch ook weer niet?
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:55 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op maandag 02-09-2013 om 13:06:46Leiden Lammenschans-Alphen aan den Rijn: er kunnen geen treinen rijden door een defecte conducteur. http://t.co/2A03KlL9kl #LdlApn reageer retweet
Het zou mij echt niet verbazen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
En er is geen reservevoorraadje, waarschijnlijk omdat er maar 2 HS-wissels per PCA-gebied liggen waardoor het voor de aannemers niet interessant is om een reserve te hebben?
is het ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar die van NS Miscommunicatie is zoveel beter...
is gewoon een kwestie van kostenquote:Op dinsdag 3 september 2013 21:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het zou mij echt niet verbazen.
70 zelfs geloof ik .quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn er een stuk of veertig. Meer dan de helft op kritische locaties.
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zou ProRail zelf een voorraadje moeten aanmaken als de aannemers dat niet willen doen..
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze doen het geen van allen. Gevolg van '95, je moet nu bij Voestalpine Railpro zijn.
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Mag niet van de ACM.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail zou er wel een regierol in moeten hebben dat er gewoon een bepaalde noodvoorraad aanwezig is om verstoringen tot een x grootte snel te kunnen verhelpen.
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Terwijl je daar gezamenlijk best een dealtje voor kan maken lijkt mij. Gezamenlijke werf voor dit soort onderdelen.
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, en aannemer a heeft slechts 10 HSL wissels terwijl aannemer b er 40 heeft. Hoe ga je dat oplossen in het geval dat ze er allebei eentje nodig hebben? Aannemer b omdat die meer betaald of aannemer a omdat de ernst van het defect erger is?
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar kan je prima een deal vooraf over maken. Inclusief financiële regeling. Zeggen dat het niet kan is gewoon je klant (Prorail) in het hemd zetten.
Je wordt verantwoordelijk gehouden voor storingsherstel. Als je alleen aan de eisen kan voldoen als je veel kosten maakt, kan het handig zijn hier een kostenreducerende oplossing voor te vinden. Je gaat veel te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is niet de taak van de aannemer om dat te regelen.
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.quote:
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is onzin. Als je met goede argumenten aankomt en die zijn er in dit geval dan mag dit zeker. Het belang van het spoorvervoer in zijn algemeenheid staat voorop.
nee, hier ga je veel te kort door de bocht. waar ik op doel is iets dat helemaal geen marktverstoring veroorzaakt, maar slechts het algemeen belang dient.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
[..]
En vervolgens gaat de ACM zichzelf tegenspreken omdat ze vonden dat in '95 het geheel uit elkaar getrokken moest worden? Railpro was vroeger voor de splitsing gewoon onderdeel van NS.
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Netjes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
laatste zin was niet echt nodig maar okee. Punt blijft vooral wat Klaasje al eerder zei. ALS je nou met alle geweld daar een HS wissel wilt neerleggen om zo veel mogelijk reizigers ten dienste te zijn, zorg dan ook dat je dat binnen de kortst mogelijke tijd opgelost hebt in geval van storingen. En dan heb ik het over 4 uur, MAXIMAAL. Niet 4 dagen, op z'n minst.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Zo. De brief aan Gout, waar ik eerder al wat over schreef hiero, is inmiddels openbaar.
Leest allen de brief en geeft uw mening!
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
Ieder normaal bedrijf wat afhankelijk is van een bepaald proces, wat absoluut door moet gaan, heeft maatregelen getroffen om te zorgen dat er bij een verstoring zo snel mogelijk het proces hervat kan worden. Dat kan met een voorraad of goed Just in Timemanagement. Daar is hier allebei geen sprake van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Een onderdeel ligt sowieso niet bij ProRail op voorraad zoals gesteld wordt.
En op wat voor manier is ProRail dan verwijtbaar, omdat een leverancier een onderdeel niet op voorraad heeft? Dat bedrijf werkt ook gewoon met 0 voorraad net als iedere leverancier anno 2013. Zo min mogelijk in huis.
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing. Maar dat iemand anders de fout in gaat ontslaat je niet van de verplichting als spoorbeheerder om de boel snel weer op de rit te krijgen. Sterker nog. Op het moment dat je zo begint af te schuiven neem je je eigen taak niet serieus. Dat is misschien nog wel veel erger dan de hele situatie op zichzelf.quote:En ohja, als de betreffende machinist geen STS had veroorzaakt, was dat hele puntstuk niet stuk gegaan, dus wie mag je eigenlijk als eerste verwijten in dit geval?
1) Zal ongetwijfeld iets over gezegd zijn ja, inhoudelijk geen idee.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
ProRail zou in het onderhoudsbestek tijdige beschikbaarheid van reserve-onderdelen en plaatsing daarvan kunnen/moeten afdwingen indien ProRail niet zelf het beheer doet over de voorraad van strategische onderdelen.
[..]
Daar zegt de brief ook iets over. Dat het stuk is gegaan, valt ProRail niet te verwijten, dat reparatie veel te lang duurt, verwijten we ProRail wel.
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
laatste zin was niet echt nodig maar okee.
Je moet soms inderdaad piketpaaltjes slaan. Dat klopt. Helaas eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die zin staat er omdat we niet willen suggereren dat indien ProRail de zaken beter voor mekaar heeft qua wissels, we opeens hartstochtelijk voorstander van die sanering zijn. Zodoende.
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een STS-passage mag je niet maken om nog een veel belangrijker reden dan de storing.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de volle 100% mee eens. Vandaar dat ook de woorden 'gevaarpunt' en 'ILT' in de brief staan. Ook dat aspect zal nog wel een staartje krijgen, denk ik zo. Het had lelijk mis kunnen gaan met een heel erg nare flankaanrijding.
Twee keer teveel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gelukkig komt dit type STS maar één of twee keer per jaar voor maar als het een keer fout gaat, gaat het ook goed fout.
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ieder verkeersdode is er ook een te veel. Vertel eens wat nieuws.
Daar geven we als land 2 miljard aan uit geloof ik.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
We doen ook ons best om dat terug te dringen, of niet dan? Dan kunnen we die twee ook proberen naar 0 te krijgen.
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het wegverkeer laat zich nou eenmaal niet in alfa alfa beta communicatie en strakke ATB regeltjes vangen als het spoorverkeer. In het spoorverkeer kan simpelweg geen enkele fout nog geaccepteerd worden. En dat is niet nu ineens zo, dat is al sinds 1962 zo.
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat de werkelijke vraag is.. Staan de kosten die voor een hoger veiligheidsniveau zorgen wel in verhouding tot het resultaat? In plaats van 2 miljard uit te geven aan ERTMS kan je dat ook uitgeven aan het opheffen van overwegen. Ik weet zeker dat we onszelf daar veel meer doden en gewonden mee besparen. Het verschil is alleen, bij een treinongeval schrikken we landelijk en haalt het de voorpagina, een dode op een overweg haalt alleen de regionale krant.
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:15 schreef b2py het volgende:
[..]
We moeten de overwegdoden ook op de voorkant van de Telegraaf hebben zeg je eigenlijk? (En iets met overwegen saneren)
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat de aandacht verschilt, verschilt de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven aan beide veiligheidskwesties. Wat eigenlijk heel erg hypocriet is omdat een dode gewoon een dode is.
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En een sein voorbij rijden vaak een menselijke fout is van iemand in de spoorsector, terwijl een aanrijding op een overweg vrijwel nooit aan te schrijven is voor de spoorsector.
Welkom in de grote mensen wereld.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat er geen mensen onnodig sterven in plaats van wie het doet?
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-nsquote:Spoorlijn Zwolle-Groningen blijft van NS
De stoptreinen tussen Zwolle en Groningen blijven tot 2025 in handen van de NS. Dat heeft de Tweede Kamer besloten.
De minister wilde onderzoeken of een andere vervoerder, zoals Arriva, dat kon gaan doen.
De Tweede Kamer vond echter dat het hoofdrailnet in zijn geheel bij de NS moet blijven. Het traject tussen Groningen en Zwolle valt daar onder.
Er staat wel steeds meer onzin op die vertrekstaten zeg. http://www.ns.nl/vertrekstaten/apd2.pdf, waarom bijvoorbeeld de tekst "reserveren buitenland aanbevolen" bij een trein van Apeldoorn naar Amsterdam?quote:Op woensdag 4 september 2013 10:25 schreef WhiteJoker het volgende:
De NS planner is de weg een beetje kwijt. Hij weet soms niet meer dat er een rechtstreekse trein tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk rijdt. Gelukkig staan er nog vertrekstaten op de website.
quote:Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren.... Oeps die zag ik niet aankomen
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegundquote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns
Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
die aanbesteding gaat volgens mij ook gewoon door. Maar eerst moet duidelijk worden wat er met die lijn gaat gebeurenquote:Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
linkje?quote:Op woensdag 4 september 2013 10:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik met mn grote bek op twitter. En prorail gewoon terugtwitteren.... Oeps die zag ik niet aankomen
Alsjeblieftquote:Op woensdag 4 september 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
PSM? Kan jij dat? Ik zit op een faalberry te poekelen...
twitter:arthur_mlv twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 21:07:14Een machinist van de @NS_online rijdt een wissel aan godbonken en @ProRail laat even een staaltje incompetent voorraadbeheer zien. reageer retweet
twitter:ProRail twitterde op woensdag 04-09-2013 om 10:38:31@arthur_mlv Is 'n op maat gemaakt wissel, die niet met standaard onderdelen kan worden vervangen. Nieuwe in de maak: http://t.co/HBBbplNAW3 reageer retweet
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maakt niet uit. Ik vind het heel raar dat zoiets twee dagen moet duren.
Dat Zwolle-Enschede wordt aanbesteed staat al jaren vast.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gaat Zwolle-Enschede ook niet meer door dan? Deze is namelijk al in handen van de provincie volgens mij en onderhands aan NS gegund
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te latenquote:Op woensdag 4 september 2013 11:50 schreef bork het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze geen standaardhogesnelheidswissel?
enkelspoorquote:Op woensdag 4 september 2013 12:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is er iemand die voor mij kan nakijken of het spoor van Marles en Brie, naar Coulommiers enkel of dubbel is? Ik sta namenlijk weer eens gestrand in die contreien. Bij voorbaat dank.
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie mijn post hier ergens boven. De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Waarom?quote:Op woensdag 4 september 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Ik verwacht dat Fyra met twee locomotieven zal rijden
in dit geval kan ik me voorstellen dat zoiets niet rendabel is omdat beide hogesnelheidswissels bij Hattemerbroek aansluiting niet helemaal standaard zijn en ook onderling nog stevig verschillen.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
how about: dan zorg je maar dat er een op maat gemaakte opvoorraad ligt? Het is nogal belangrijk namelijk.
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.quote:
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.quote:Op woensdag 4 september 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
De locatie die geen standaardhogesnelheidswissel toe lijkt te laten
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zegt ProRail misschien, maar ik geloof daar niets van. Het gaat om een nieuw aangelegde splitsing in een ruim bemeten stuk boerenland zonder in de weg staande bebouwing of anderszins.
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een wissel dat niet helemaal vlak ligt, maar ik dacht dat het minder standaard was dan uit onderstaand filmpje lijkt te blijken.
quote:Op woensdag 4 september 2013 13:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Bij Prorail hebben een verschrikkelijke allergie tegen alles wat niet standaard is. Daarom worden niet-standaardwissels eigenlijk vrijwel nooit toegepast. Zeker niet bij nieuwbouw in zo'n weiland zoals Driek al aangeeft. De reden dat ze niet niet-standaard willen is overigens een beetje frappant in deze context: Zo is het makkelijker om spullen op voorraad te houden t.b.v. snel storingsherstel. Dat blijkt in de praktijk dus toch iets anders te zijn.
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 13:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met een loc voor én achter is het heel wat makkelijker kopmaken in Schiphol. Dat verklaart ook meteen waarom ze dan nog maar een uurdienst rijden.
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
Hoe lelijk is de geplande machinist?quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat kan het die reizigers nou schelen of er 1 of 2 locs aan die trein zitten?
Omdat je dan twee keer per uur kunt rijden.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom is het reizigersvriendelijker om een loc om te laten rijden, dan om een machinist over het perron naar de andere kant van de trein te laten lopen?
foto's zijn altijd welkomquote:Op woensdag 4 september 2013 14:56 schreef Toto69 het volgende:
Sinds gister woon ik in Lissabon en als er animo voor is wil ik wel kijken of ik wat foto's van treinen/stations kan maken
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Gewoon genoeg locs op voorraad nemen om elke trein met 2 locs te kunnen laten rijden DUH!!
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze bij de afdeling ijzerschuiven extra veel ijzer verschuiven zeker.
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat er ook andere afdelingen zijn?
Vergeet de afdeling heteluchtballonnen niet, waar ze overtuigd zijn dat niemand anders kan bieden wat NS biedt.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geld binnenharken, reizigertje pesten en natuurlijk: Net doen alsof we belangrijk zijn.
Hoe laat ben je vertrokken vanaf welk station? Dan weet ik of ik straks een korte VIRM kan verwachten in mijn trein :xquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
in de categorie: hoe krijg je het voor elkaar ...quote:Op woensdag 4 september 2013 15:48 schreef daanski82 het volgende:
Was deze al langs geweest?
Gisteren in Almelo.
[ afbeelding ]
Ik kan de context even niet vinden.
gewoon, omdat het kanquote:Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef Litpho het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom de SLT naar Dronten ook direkt in lengte gehalveerd is als men omroept dat er minder treinen rijden?
Ja man gewoon die balg openzagen na drie bakkenquote:
Hoe laat vertrokken van welk stationquote:Op woensdag 4 september 2013 16:01 schreef _serial_ het volgende:
God, 4 baks VIRM Den Haag - Venlo, dat wordt lachen...
Het woord reizigersvriendelijk komt niet voor in het woordenboek van NS hoor..quote:Op woensdag 4 september 2013 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is wel reizigersvriendelijker als ze toch een locwissel uitvoeren op Schiphol. Je kan met die Traxx prima heen en weer rijden naar Hoofddorp en op Schiphol bezet-spoor binnenkomen. Zo druk is het daar dit weekend toch niet.
spul dat al vervangen had moeten zijnquote:Op woensdag 4 september 2013 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
4 plan V stellen gespot in de sprinter Zutphen Nijmegen. Wat een treinen ook.![]()
Deze wel ja:quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spul dat al vervangen had moeten zijn
De reserveonderdelen liggen in Noord-Korea, net als van ProRail. Een team een taak.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spul dat al vervangen had moeten zijn
Ondertussen is men dus al 3 dagen bezig om duidelijk te krijgen wat het probleem precies isquote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.quote:Op woensdag 4 september 2013 14:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu rijdt maar de helft van de Fyra's omdat iedere trein met twee locs rijdt. Als je maar 1 loc per trein nodig hebt kun je meer treinen laten rijden.
Eindhoven - Weert is geen Limburgquote:Op woensdag 4 september 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2013/(...)ningen-blijft-van-ns
Dit betekent dat eigenlijk alleen de Limburgse stoptreindiensten aanbesteed zullen gaan worden, zoals al eerder was besloten
Ten noorden van Schiphol zal er wel vaker een buitendienststelling zijn (vanwege OV SAAL), dan zal Fyra wel hetzelfde doen (uurdienst met twee locs). In de gewone dienst verwacht ik dat niet, want die locomotieven zijn hard nodig om de treinen te trekken.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zal dat in de toekomst vaker voorkomen? Er zijn meer locs besteld, immers... Zal ongetwijfeld een positief effect hebben op punctualiteit en uitval. Misschien niet het meest efficiënt, maar ja, hè.
quote:Rail Away
19:55 - 20:25
Nederland 2
Serie documentaires Dwars door de Alpen, pas mogelijk sinds de aanleg van de Gotthard-spoorlijn, geeft een treinreis een goede indruk van het Zwitserse land.
Is het technisch zo lastig om de sprinters + intercity's bij Lelystad te laten eindigen en van daar bussen in te zetten? Is 1 dag ergernis en dan ben je meteen klaar.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Vanmiddag weer contact met ProRail gehad.
Het wissel is toch een standaard hogesnelheidswissel. Puntstuk blijkt toch voorradig te zijn.
Problemen nu:
Er moet ook een tong worden vervangen. Die zijn standaard, maar gaten moeten ter plaatse worden geboord.
Het werk heeft een buitendienststelling van 12 uur nodig. Bekeken wordt nu, of het in etappes kan, zodat het in een paar nachten kan geschieden.
Morgen weer een update.
Tot uw dienst.
Rikus
15:58 vanaf Den Haag HSquote:Op woensdag 4 september 2013 16:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Hoe laat vertrokken van welk station?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |