nee, je kunt ze nog steeds kopenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:20 schreef GekkePoes het volgende:
Zijn de losse tram en treinkaartjes nu echt afgeschaft?
Of moet ik nu voor 1 enkele reis ineens een hele handel aan opwaardeerkaarten kopen en zo die ik daarnaa nooit weer gebruik. omdat ik dan eerst met de HTM dan de NS en ook nog eens met Arriva reis. (Dan gaat dat een duur ritje worden.)
ik heb al jaren niet meer in openbaar vervoer gezeten.![]()
Dat scheelt weer een hoop gedoe gelukkigquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, je kunt ze nog steeds kopen
Bij elke vervoerder apart een kaartje kopen die duurder is dan met de OV-chipkaart. En alleen enkele reis.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:24 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat scheelt weer een hoop gedoe gelukkig
maar als je slechts een enkele keer reist is dat wel goedkoper dan ov-chipkaarten aanschaffen, er voldoende saldo op zetten en er dan mee reizen. Na afloop staat er dan namelijk nog een karrevracht aan saldo op dat niet gebruikt wordtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij elke vervoerder apart een kaartje kopen die duurder is dan met de OV-chipkaart. En alleen enkele reis.
+ 2.50 adminkosten dokken als je je tegoed terug wil storten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar als je slechts een enkele keer reist is dat wel goedkoper dan ov-chipkaarten aanschaffen, er voldoende saldo op zetten en er dan mee reizen. Na afloop staat er dan namelijk nog een karrevracht aan saldo op dat niet gebruikt wordt
En dat blijft ook zo, al kost het - zoals gezegd - meer vergeleken met de chip.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, je kunt ze nog steeds kopen
Losse kaartjes zijn er nog steeds wel hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:20 schreef GekkePoes het volgende:
Zijn de losse tram en treinkaartjes nu echt afgeschaft?
Of moet ik nu voor 1 enkele reis ineens een hele handel aan opwaardeerkaarten kopen en zo die ik daarnaa nooit weer gebruik. omdat ik dan eerst met de HTM dan de NS en ook nog eens met Arriva reis. (Dan gaat dat een duur ritje worden.)
ik heb al jaren niet meer in openbaar vervoer gezeten.![]()
weet niet of we hier zo blij mee moeten zijn, want de prijs voor treinkaartjes gaat in 2014 met 3,38% omhoog ...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:26 schreef dennistd het volgende:
Er zijn weer een heleboel documenten gepubliceerd op de site het het Locov:
Adviesaanvraag tarieven 2014
En als ik het goed lees, verandert dat laatste omdat Veolia het oneerlijke concurrentie vindt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of we hier zo blij mee moeten zijn, want de prijs voor treinkaartjes gaat in 2014 met 3,38% omhoog ...
Daarnaast verdwijnt het voordeel van de papieren kaartjes, omdat je nu per vervoerder af moet rekenen en ga je voor langere routes meer betalen als je met de NS reist ipv de korte route via een regionale vervoerder. (Voorbeeld van dit laatste is Zutphen - Apeldoorn via Deventer dat meer gaat kosten dan Zutphen - Apeldoorn rechtstreeks.)
dat gaat nog lastig zat worden denk ik. ipv te bekvechten in de rechtszaal zou het denk ik verstandiger zijn om met Ansaldo om tafel te gaan over de afwikkeling van het contract. Dat zou waarschijnlijk het goedkoopste voor alle partijen zijn, maar zal er wel niet van komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu nog proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen...
Inderdaad, een zo gunstig mogelijke schikking treffen is misschien een beter resultaat dan jarenlange juridische procedures waarvan het resultaat geenszins zeker is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat gaat nog lastig zat worden denk ik. ipv te bekvechten in de rechtszaal zou het denk ik verstandiger zijn om met Ansaldo om tafel te gaan over de afwikkeling van het contract. Dat zou verreweg het goedkoopste voor alle partijen zijn, maar zal er wel niet van komen.
Yup. Alhoewel ik het op dit punt eigenlijk belangrijker vindt dat het de route naar een constructieve oplossing openlegt ipv. maar vasthouden aan een acceptabele V250 die niet gaat komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu nog proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen...
we horen idd op dit moment maar weinig van het beloofde palet van oplossingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Alhoewel ik het op dit punt eigenlijk belangrijker vindt dat het de route naar een constructieve oplossing openlegt ipv. maar vasthouden aan een acceptabele V250 die niet gaat komen.
Dat komt omdat daarover nog overleg wordt gevoerd met het Ministerie neem ik aan. Voor 1 oktober moeten we meer weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
we horen idd op dit moment maar weinig van het beloofde palet van oplossingen.
Nu het contract door NS is opgezegd wordt niet meer vastgehouden aan het idee dat de V250 ooit nog ingezet kan worden op het spoor, toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Alhoewel ik het op dit punt eigenlijk belangrijker vindt dat het de route naar een constructieve oplossing openlegt ipv. maar vasthouden aan een acceptabele V250 die niet gaat komen.
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat komt omdat daarover nog overleg wordt gevoerd met het Ministerie neem ik aan. Voor 1 oktober moeten we meer weten.
Neequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu het contract door NS is opgezegd wordt niet meer vastgehouden aan het idee dat de V250 ooit nog ingezet kan worden op het spoor, toch?
Nee, maar het maakt de problemen wel erger. Als ze dus voorkomen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Spuit 11.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.spoorpro.nl/ma(...)bij-station-kortrijk
Passagierstrein ontspoort bij station Kortrijk
Ach, ik lees hier niet elke minuut mee en na een dag niet meelezen ga ik niet alles teruglezen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Spuit 11.
PTA / Treinentopic #624: Om de verstoring heen rijden
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?
Precies. Als je het aantal verstoringen in de Achterhoek weet te verminderen en hier en daar wat kleine infrastructurele maatregelen treft dan kan de punctualiteit al behoorlijk omhoogquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?quote:In de spits minimaal 2x per uur Rotterdam - Breda en op het traject Amsterdam - Rotterdam in de brede spits 4x per uur, daar buiten 2x per uur. Ook dat materieel zou 160+ km/h per uur moeten kunnen rijden.
En de 3600 is al zo'n boemeltreinquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.
Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Het liefste zie ik dan iedere 3600 naar Antwerpen gaan, dat is wel zo duidelijk voor reizigers (en een unicum in België)
ik geef alleen de minimale bediening aan die ik denk dat zou moeten kunnen. Hoe de vervoerder het oplost is aan de vervoerder, waarbij als het de NS is er ook gekozen kan worden om niet Amsterdam - Breda (HSL) te rijden, maar ruimte te laten voor een andere invulling, zoals bijvoorbeeld Den Haag - Eindhoven (via HSL) of Amsterdam - Vlissingen (via HSL). Die ruimte zou een vervoerder imo wel moeten kunnen hebben als de HSL-concessie in het binnenlandse net geīntegreerd wordt.quote:[..]
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?
zoiets kan het zijn ja en die 200 km/h noem ik niet voor niets, omdat het ook de mogelijkheid geeft om een deel in het binnenlandse net te integreren zonder dat je meteen grote delen met echte HST's rijdt.quote:Ik denk dat dit het meest logische aanbod is op de HSL:
- 2x per uur Amsterdam - Breda
- 1x per uur Amsterdam - Brussel
- 1x per uur Amsterdam - Rotterdam (alleen spits)
- 1x per uur Thalys
- 2x per uur Zwolle - Antwerpen
Als je deze treinen goed inlegt krijg je kwartierdiensten tussen Amsterdam en Rotterdam, buiten de spits heb je dan een klein gat. Dat is - denk ik - niet erg, omdat er dan minder vervoersvraag is en een kwartier langer wachten niet zo heel lang is.
Materieel moet minstens 200 km/h halen, m.u.v. Zwolle - Antwerpen waar 160 km/h snel genoeg is (zeker met een stop in Noorderkempen).
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De kwartierverdichting schiphol-rotterdam zou ik vanaf Amsterdam zuid laten rijden.
Het was dacht ik de bedoeling dat die niet meer zou stoppen op de stations tussen Arnhem en Nijmegen? Met stops op Noorderkempen en Luchtbal krijg je NMBS mee, en mensen uit die regio's profiteren er ook van.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:23 schreef Peter het volgende:
En de 3600 Antwerpen - Zwolle wel op alle kleine stations laten stoppen?
Ik weet het niet zo goed. Wel denk ik dat het sowieso goed is om Zuid te bedienen. Zo'n trein kan daarna ook weer mooi doorrijden naar het Noorden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
ik zou Amsterdam - Rotterdam (-Brussel) als basis nemen en wat Klaasje zegt kan prima. De spitspendels tussen Amsterdam-Zuid en Rotterdam laten rijden. Op dat traject is eigenlijk alleen in de spitsuren echt vraag. Daarbuiten is een overstap op Schiphol primaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
Wat is deze ik wil naar Tilburg zonder 3 extra tussenstops afblijven van mijn ICs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.
Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Vet handig want de rijrichting keren duurt slechts 100 keer zo lang bij een trein.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?
van het ene emplacement naar het andere om vervolgens bij het juiste spoor uit te kunnen komenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:42 schreef James1988 het volgende:
Klinkt als een leuk toeristisch ritje
Voegloos spoorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)
nostalgiequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Voegloos spoor
Of in dit geval, voegen spoor.
t was met een Bombardier-treinstel dat "alles lust en wilt", zoals Flash ooit omschreefquote:
En het was niet eens een SLeTquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bombardier-treinstel dat "alles lust en wilt"
ook bovenleidingen, zo is vandaag bij Utrecht maar weer eens bewezenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
t was met een Bombardier-treinstel dat "alles lust en wilt", zoals Flash ooit omschreef
Een IC Antwerpen - Eindhoven zodat er op Tilburg - Eindhoven ook eindelijk eens een volwaardige kwartiersdienst gereden wordt.quote:
En daar zat ik dus in...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Poging tot een hobbyrondje vandaag. Eens kijken wat er allemaal al mis gaat buiten geplande werkzaamheden om:
1 aanrijding met persoon bij Nunspeet
Ga dr maar niet van uit. Het vliegtuig is veel sneller, goedkoper en populairder.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Sparqq het volgende:
Zijn hier mensen met internationale trein ervaring? Weet iemand of de rechtstreekse trein, Amsterdam Moskou terug komt?
In 2015 wil ik wellicht de treinreis Amsterdam - Hong Kong maken; sneltrein van Hong Kong naar Beijing, dan de trein naar Moskou en daar overstappen voor de trein naar Amsterdam. Maar ik lees dat die verbinding sinds 2013 niet meer direct is.
Denk dat die het dan geweest is, als die in Leeuwarden vanaf spoor 3 vertrokken is. Kwam rond 16.55 langs het station gefietst en zag er eentje langs het perron staan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog een? Die van 17:04 was ook al DDZ, die kwam ik tegen bij Wirdum.
ooit komt er waslijnquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:08 schreef dennistd het volgende:
Logische afbeelding bij een verstoring in Warffum: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)er-Warffum-ligt-stil
Die reed ook al een aantal slagjes mee eerder deze week. Als dat tenminste hetzelfde stel is. Lijkt me wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
wat doe je met een terzijde gesteld stelletje dat van Arnhem Goederen afgehaald is om voor instructiedoeleinden ingezet te worden?
Juist. Je gooit m gewoon op dienst
http://somda.nl/forum/138(...)+dingen+30+augustus/
Het V'tje dat ik bedoelde stond zelfs op Arnhem Goederen. Was al buiten dienst gesteld vanwege een verlopen revisietermijn volgens mij. Een verlengingsbeurt was niet uitgevoerdquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die reed ook al een aantal slagjes mee eerder deze week. Als dat tenminste hetzelfde stel is. Lijkt me wel.
Wel opmerkelijk, lees daar dat dat stel al sinds eind mei buiten dienst was. Waarom dan zo'n oude pakkenVolgens mij staan er zelfs vtjes op Arnhem goederen die tegen of net over hun revisietermijn aanzitten.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het V'tje dat ik bedoelde stond zelfs op Arnhem Goederen. Was al buiten dienst gesteld vanwege een verlopen revisietermijn volgens mij. Een verlengingsbeurt was niet uitgevoerd
Tsssk, >4000 maar? Ik zit deze maand op >13000quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. MrKlaasje en b2py weer de baan op geschupt, het was gezellig
Toch nog >4000 km gehaald deze maand. Mocht ook wel: In augustus heb ik letterlijk ELKE zaterdag en ELKE zondag op de baan gezeten. En ELK van die dagen >100 km gereden ook. Kan je niet ontevreden over zijn.
Iets met driemaal is scheepsrechtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
oh en aan de bierders vandaag: veel plezier.
Was wel van plan te komen, maar gigadrukte op het werk noopte me om af te haken.
zoiets ja. Net als de vorige keer was het weer een drukke werkdag, waarbij ik ook nog even meer dan 45 kilometer gefietst heb. Kan gebeurenquote:
Ben er bijna, was chill! Behalve dat uur vertraging..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. MrKlaasje en b2py weer de baan op geschupt, het was gezellig
Toch nog >4000 km gehaald deze maand. Mocht ook wel: In augustus heb ik letterlijk ELKE zaterdag en ELKE zondag op de baan gezeten. En ELK van die dagen >100 km gereden ook. Kan je niet ontevreden over zijn.
Was nogal een puinzooi vanochtend iddquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben er bijna, was chill! Behalve dat uur vertraging..
Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htmquote:
Maakt het er niet minder humoristischer opquote:Op zondag 1 september 2013 11:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htm
Gewoon een collega die lollig wou doen dus
Ik vraag me af waarom Herik Rail denkt dat dit succesvol kan zijn? De NS heeft ditzelfde concept ook gebruikt in 2000 en 2001 (met dezelfde naam btw) en dat bleek geen succes. Nu zijn we een tiental jaren verder en is het veel goedkoper om te vliegen. Ik vind het wel een leuk idee, als de ticketprijzen niet te hoog zijn ga ik hier vast wel eens gebruik van maken.quote:Op zondag 1 september 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
interessant concept. Herik Rail wil vanaf volgend jaar 3x per week een dienst met Milaan onderhouden. Het zal een gecombineerde cargo en reizigerstrein worden
http://www.herikcargo.com/
Zoiets zag ik al voorbij komen jaquote:Op zondag 1 september 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Van Massenhove is verbijsterd, zo schreef hij op Twitter.
twitter:FVMas twitterde op zondag 01-09-2013 om 13:52:18Bedankt voor alle proficiats. Ben even verbijsterd als jullie. Even alle sociale media en gsm on hold want bestorming. reageer retweet
niks mis mee toch?quote:Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Heh nee ze was een beetje een te pittig type voor me.
dat heet "men doet maar wat" :yquote:Op zondag 1 september 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
Gedeeltelijk opgeheven en opnieuw ingelegd? Dan krijg je dat soort fratsen.
weer een logische zetquote:Op zondag 1 september 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
De Spaghettiboemel-bouwers zijn het weer niet eens met NS: http://www.ansaldobreda.i(...)20ago_olanda_ing.pdf
Die Italianen kunnen een hoop stront uitkramen, maar de NS heeft ook tactisch gehandeldquote:AnsaldoBreda had immediately given assurance of the reliability of the V250 train
Het meest verbaasd mij nog wel hoe een bedrijf als AnsaldoBreda zich voor kan doen als een serieus, integer bedrijf met verstand van zaken. Italianenquote:producing formal appreciation statements by the client for the activities performed
...quote:Op maandag 2 september 2013 09:29 schreef greavy het volgende:
Was het hier al voorbij gekomen? Er was gister opnieuw een aanrijding met een persoon op de HSL 1 tussen Halle en Parijs. Dit keer was er een Thalys bij betrokken. Sommige mensen zijn de wanhoop echt nabij, en gaan dan dus veel moeite doen
ditmaal was het de loc die de speno overbracht, anders hadden er idd grappen over kunnen worden gemaaktquote:Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef b2py het volgende:
Door een speno, wat voor slechte grappen kan je daar nog allemaal over maken?
in Hengelo is zoiets heel normaalquote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder, maar ik vind het wel t posten waard. Dit is geen afstapje bij het de trein uitgaan, maar een opstapje...![]()
[ afbeelding ]
En nu zit er nog een uitschuifbare treeplank bij..
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen....quote:
quote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder,
Zie?quote:Op maandag 2 september 2013 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
in Hengelo is zoiets heel normaal
Ook anti naaldhak?quote:Op maandag 2 september 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hetzelfde denk. Lagevloers mat tegen een hoog perron. Heb het in Duitsland zo vaak gezien ook. Waar niet eigenlijk
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.quote:
Ik heb het ook wel eens gedaan, maar dan de eerste stap die ik zette kwam niet op maar voor het treeplankje uit. Heb er een flinke deuk in m'n scheenbeen aan overgehouden.quote:Op maandag 2 september 2013 15:52 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.
Op het moment dat ik dat plaatje zag liep er een mokkeltje voorbij op naaldhakkenquote:Op maandag 2 september 2013 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen...., daar heb ik gewoon nog niet aan gedacht want ik loop er nooit op...
Moet je ons iets vertellen B2PY
Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel. Dat kan nog wel even duren. Als dit klopt heet het straks "wisselstoring" omdat het openrijden van een hogesnelheidswissel niet zo'n goed idee is.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Ik denk dat het om dezelfde trein gaat. "Gestrande" trein betekent meestal STS-passage of andersoortig ellende van niet-technische oorzaak.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.quote:Op maandag 2 september 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
is ook meteen op de meest ongelukkige plaats natuurlijk ...
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.quote:Op maandag 2 september 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
200 meter tussen het sein en de vrijbalk, daarna komt het wissel nog een keer. ATB-vv ligt vanaf 120 meter voor het sein. De remweg in de snelremstand van een reizigerstrein is vanaf die snelheid ongeveer 200 meter. Dit is dan echt heel hard gegaan. Die trein is dan minstens 250 meter door het sein heen gekomen. Dit type STS komt slechts een paar keer per jaar voor maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.quote:Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.quote:Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..quote:Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen.quote:Op maandag 2 september 2013 17:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor.
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."quote:Op maandag 2 september 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen.
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..quote:Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
quote:Ja, er is sprake van een sts passage bij hattemerbroek aansluting met een defect wissel als gevolg. Er is inderdaad sprake van een onderzoek, zoals gebruikelijk bij sts passages. Vanwege het herstel aan het wissel hebben reizigers tot na de avondspits (prognose voor herstel staat op 20 uur) hinder.
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.quote:Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."
Schijnt. Daar doe ik het niet voor.
Dat je treinverkeer makkelijker veilig kunt maken doordat het beter controleerbaar is, wil nog niet zeggen dat je daar bakken met geld aan moet spenderen. Al helemaal niet als je met eenzelfde investering het wegennet substantieel veiliger kunt maken en het daar ook niet gebeurt. Je doet aan stemmingmakerij.quote:Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
Ah, okee. Eensch!quote:Op maandag 2 september 2013 18:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
Alle td10 zijn nu td9 geworden.quote:Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.quote:Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
"Geachte heer bie-toe-pie,quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.
Dat is toch niet anders dan anders?quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.
ProRail speelt hier ook een rol.quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:
Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
mooi dat ze hem gepakt hebbenquote:Op maandag 2 september 2013 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.spoorpro.nl/sp(...)op-heterdaad-betrapt
Nou.. IJzer schuiven is heel eenvoudig. Het is alleen vervelend dat ijzer door vlees gereden en aangewezen moet worden.quote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.quote:Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het
Dat was inderdaad te merken. De 12553 staat sinds vandaag als ik het goed heb met 8/10/12 bakken VIRM (in ieder geval dubbel stel) gepland maar reed met een ICM-III tussen Zwolle en Leeuwarden. Viel kwa drukte wel errug mee gelukkig (althans vanaf Heerenveen dan).quote:Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:
Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
dat is te veel gevraagd he. Dat weet je welquote:Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
Is te ingewikkeld en kost te veel.quote:[..]
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....quote:Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef bork het volgende:
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.
[ afbeelding ]
o, dat wist ik nietquote:Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
het gaat een keer geregeld wordenquote:Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
Dat regelt ProRail en niet NS, hihiquote:Op maandag 2 september 2013 20:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
Mijn wissels kan ik zelfs op afstand omzetten, centrale post alles. Treindienstleider en machinist in 1. Spangend. Werkdrukmeters door het dak alles.quote:Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot.
Ja, met x man ProRailers..quote:Op maandag 2 september 2013 21:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Reisinfo is toch juist weer naar NS gegaan?
En dat terwijl de dienstregeling toch regelmatig op schaal HO rijdt.quote:Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot.
Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo...quote:Op maandag 2 september 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat een keer geregeld worden
Ja man, zou leuk zijn enzo. Hihi.quote:Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo...
als ik werk vind voor door de week dan is het geen enkel probleem meer. Verlofuren genoeg bij mijn zaterdagbaantjequote:Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo...
Kunnen ze Ansaldo niet inhuren? Die hebben er inmiddels een oplossing voor geloof ik.quote:Op maandag 2 september 2013 23:05 schreef James1988 het volgende:
Klein nieuwtje over Traxx-locs op de HSL in België: naar het schijnt gaan de proefritten op Lijn 4 goed, maar zijn er -alweer/nog steeds- problemen op de grensovergang, waardoor treinen tot stilstand komen. Dit deed zich eerder al voor bij Thalys en Fyra V250.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat Ansaldo ook het spul voor de Thalys geleverd heeft, en dat werkt ondertussen wel. Wat het alleen maar knulliger maakt dat de V250 weer met dezelfde problemen die in de Thalys opgelost zijn geleverd werd.quote:Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kunnen ze Ansaldo niet inhuren? Die hebben er inmiddels een oplossing voor geloof ik.
Waarschijnlijk een consultancy-klus geweest (AnsaldoBreda huurde Ansaldo STS in) met onvoldoende kennisoverdracht tussen de teams bij STS die de Thalys en de V250 van ERTMS voorzien hebben. Wellicht andere tijdlijnen waardoor de Thalys-mensen alweer op andere projecten waren gezet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:34 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Wat het alleen maar knulliger maakt dat de V250 weer met dezelfde problemen die in de Thalys opgelost zijn geleverd werd.
Wissel geklemd misschien?quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
Dan zou je verwachten dat de veluwelijn ook gestremd zou zijn.
Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.quote:
De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.quote:
Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?
En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.
Met die bus heb je altijd +20 dus gemiddeld is het verschil niet heel groot.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:17 schreef greavy het volgende:
[..]
En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.
Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
ze moeten niet zo miepen. Als het door één plaats behoorlijk veilig kan dan is het Almere welquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:33 schreef greavy het volgende:
Belangengroep Veiligspoor Almere heeft inmiddels ook gemerkt dat er goederentreinen door Almere komen, en gaan opheldering vragen bij Prorail "want er was toegezegd dat er geen goederentreinen via de Hanzelijn gingen rijden"
Ik denk inderdaad dat de ProRail-woordvoerder van dienst een verhaal heeft gemaild dat inderdaad niet klopte. Kom ik bij hem op terug.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellendequote:Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
Krol regelen is niet zo spannend hoor, zit hem denk ik in het puntstuk zelf. Die krengen schijnen nogal duur te zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.
Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale EllendeGoed gedaan saboteurs!
Ach jawel hoor, dan was het gewoon een extra spoorlijn geweest. En dan was een kapot wissel wel in een paar uur vervangen. In plaats van een paar weken. Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale EllendeGoed gedaan saboteurs!
twitter:arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voortwitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32@arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Ik zie een verwantschap met Ansaldo Bredaquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Liet een verstoring maar sporen na, dan had je nog wat om op te rijden stelletje oetlullenquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef James1988 het volgende:
twitter:arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voortwitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32@arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Veenwouden, Grijpskerk...quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:16 schreef MTL het volgende:
[..]
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.twitter:SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Geinig, maar een echte invoering ervan is nog ver weg natuurlijkquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
http://www.welingelichtek(...)enzers-in-alle-autos
Jammer.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.
Overigens:Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.twitter:SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappenquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:50 schreef Bitlord het volgende:
Was het NS Groepsretour hier al besproken? Wat mij betreft een ideale zet van NS. Voor reizen op de lange afstand kan de trein op prijs nu een stuk beter concurreren met de auto, zeker voor wie op pad gaat met wat grotere groepen.
[ afbeelding ]
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappen
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...?
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen isquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen?
dat zie ik nergens in de voorwaardes staanquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen is
Ik zie geen plaatjes...quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.
Foto's Š Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
Als het dan nog niet lukt even op het linkje klikken, dat brengt je meteen naar het persbericht van Siemens waar alle plaatjes ook staan.quote:
Ik heb geen ctrl op mijn telefoon.quote:
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodusquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Sparqq het volgende:
Zijn hier mensen met internationale trein ervaring? Weet iemand of de rechtstreekse trein, Amsterdam Moskou terug komt?
In 2015 wil ik wellicht de treinreis Amsterdam - Hong Kong maken; sneltrein van Hong Kong naar Beijing, dan de trein naar Moskou en daar overstappen voor de trein naar Amsterdam. Maar ik lees dat die verbinding sinds 2013 niet meer direct is.
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodus
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Die staan op de Maaslijn toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
dan kun je je afvragen waar ze de prioriteiten hebben liggenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aah.. Leuk. De onderdelen voor de 1:34,7 bij Hattemerbroek moeten nog uit Duitsland komen schijnt. We hebben het niet op voorraad maar het heeft ook niet zoveel haast dat het er in 24 uur is. Het nare is alleen dat dit type wissel, waarbij relatief eenvoudig wat defect gaat bij een buitendienststelling of een fout, vrijwel altijd op een kritische locatie ligt. Dan zou je toch minstens verwachten dat je het herstel snel kunt regelen. Dat niet alles perfect kan gaan kan ik begrijpen maar dat het herstel dan zo lang moet duren en het allemaal zo ongeīnteresseerd overkomt vind ik echt niet te verkopen.
Net als overwegaankondigingsborden?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
nee, want het is niet duidelijk waar de prioriteiten dan wel liggenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoef je je niet af te vragen. Het antwoord wordt meer dan duidelijk gegeven.
Dat is ook niet belangrijk in dit geval. We weten waar ze NIET liggenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, want het is niet duidelijk waar de prioriteiten dan wel liggen
Ja maar dan anders.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als overwegaankondigingsborden?
Die ene normale stoel naast het invalidentoilet, tussen al die uitklapbare stoeltjesquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:
[ afbeelding ]
De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.
Foto's Š Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als overwegaankondigingsborden?
Moet je eens in Enschede komen kijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Inderdaad is het een kleine moeite, maar het idee dat je straks met twee overstappen van Hong Kong naar Amsterdam kan gaan spreekt me wel aan. Helaas worden het nu dus 3 overstappen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef eti het volgende:
[..]
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...
Maar ik nam van de zomer de trein naar Warschau (de CNL oftwel Euronight) en bij aankomst stond op het tegenoverliggende perron de nachttrein naar Moskou klaar. Kleine moeite, zo'n overstap...
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/
Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Dat is bij alle snelheidsborden op het spoor het gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Drienerlo natuurlijk ja. Die heb ik ook zelf op de fotoquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/
Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
Afspraken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Misschien weet men zelf wel of er geremd op geaccelereerd moet worden om tot de aangegeven snelheid te komen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
De groene punt omhoog is een Baanvaksnelheidsbord. De snelheid verminderen (gele met de punt omlaag) blijft gewoon bestaan, maar ik begreep de ProRail van de baanvaksnelheid af wil.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
Ik heb serieus een keer een conducteur gehad wier apparaat het niet deed en die langs liep, mijn ov-chipkaart pakte, naast z'n oor hield, even 'luisterde' en 'm weer terug gafquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:21 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat zie je dus ook bij Drienerlo, waar de groene is vervangen door de witte (zie de foto).
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerloquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerlo
Dit klinkt heel raarquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
"door roodlichtpassage trein" is natuurlijk een leugen. "door fataal incompetent voorraadbeheer" komt al dichter in de buurt. Maar dat kan natuurlijk niet. Nee. IEMAND ANDERS heeft het gedaan!quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |