abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2013 @ 18:47:22 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130749414
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130749948
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
  maandag 2 september 2013 @ 19:11:44 #178
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750392
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
  maandag 2 september 2013 @ 19:14:39 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
"Geachte heer bie-toe-pie,

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren tijdens uw reis. Hoewel onze medewerkers hun uiterste best doen om u een zo aangenaam mogelijke reis te bezorgen, lukt dit helaas niet altijd. Het laten rijden van meer dan 5000 treinen per dag is een bijzonder complexe puzzel, waar wij iedere dag veel moeite en tijd in stoppen.

Hier is het kluitje, daar is het riet, tot ziens!

Met vriendelijke groet,

<naam>

Deze brief is automatisch gegenereerd en is daarom niet ondertekend."
  maandag 2 september 2013 @ 19:15:56 #180
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750567
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
  maandag 2 september 2013 @ 19:17:11 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750635
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Dat is toch niet anders dan anders?
pi_130750918
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.
Overigens nog iets wat daar voorviel.
Diezelfde conducteur tegen een Britse vrouw die iets vroeg: 'This train won't go any further, it's cancelled.' 'Sir, but why?' 'It's the Dutch railways madam.' En toen was meneer gevlogen..
pi_130750990
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
ProRail speelt hier ook een rol.
Bier.
pi_130751483
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.

Je weet als geen ander hoe het is als een eenvoudige +5 vertraging elke vijf minuten wordt bijgewerkt tot het makkelijker is om de trein maar uit te laten vallen. Dit voorkomt veel valse hoop en de daarbij behorende teleurstelling.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:43:51 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752013
quote:
mooi dat ze hem gepakt hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:49:23 #186
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752273
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Westelijk van Zwolle: pendelen Lelystad - Den Haag Centraal en Amersfoort - Rotterdam Centraal.
De sprinters reden wel.

Op het moment dat de stremming voorbij is: Vanuit het noordoosten rijden de treinen weer door naar Lelystad-Den Haag en Amersfoort - Utrecht - Rotterdam. Vanuit het westen idem dito weer doorrijden vanaf Amersfoort en Lelystad naar Zwolle en verder. Dat duurt een dik half uur tot het weer volgens het spoorboekje rijdt. Vooruit: een uur. Maar ! geen ! twee ! uur !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:53:35 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752443
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek

Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:55:20 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130752538
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek

Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Nou.. IJzer schuiven is heel eenvoudig. Het is alleen vervelend dat ijzer door vlees gereden en aangewezen moet worden.
  maandag 2 september 2013 @ 19:57:04 #189
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752617
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
quote:
Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
pi_130752656
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Dat was inderdaad te merken. De 12553 staat sinds vandaag als ik het goed heb met 8/10/12 bakken VIRM (in ieder geval dubbel stel) gepland maar reed met een ICM-III tussen Zwolle en Leeuwarden. Viel kwa drukte wel errug mee gelukkig (althans vanaf Heerenveen dan).
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 20:00:27 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752825
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
dat is te veel gevraagd he. Dat weet je wel ;)
quote:
[..]

Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
Is te ingewikkeld en kost te veel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 20:01:46 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130752906
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef bork het volgende:
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

[ afbeelding ]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
  maandag 2 september 2013 @ 20:42:06 #193
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130755261
Aah.. De storing bij Hattemerbroek is pas vannacht afgelopen.
pi_130755332
... Met slechts 1x per uur een sprinter Lelystad-Zwolle en 't Harde-Zwolle.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 2 september 2013 @ 20:45:54 #195
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130755481
Zonnetje40 meldde dat de IC naar Lelystad en Den Haag om 20:15 vanaf Zwolle gewoon reed.
  maandag 2 september 2013 @ 20:46:08 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130755498
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
o, dat wist ik niet :X, misschien als ze de trein doortrekken naar de Eemshaven dan kom je een beetje in de buurt ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 20:49:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130755711
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
het gaat een keer geregeld worden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130755780
De treindienst lag ook niet helemaal plat, was alleen teruggeschaald naar 1x ipv 2x per uur. Over het nevenspoor denk ik.

Maar dat wordt nog een leuk klusje, even een verstelbaar puntstuk inclusief alle stellers en mikmak vervangen... in een nachtje. Denk niet dat ze dat nu al voor elkaar hebben. Denk overigens dat dat ook wel een stevige klap heeft gegeven, het 'openrijden' van dat puntstuk.
  maandag 2 september 2013 @ 20:57:39 #199
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130756224
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
pi_130756587
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
Dat regelt ProRail en niet NS, hihi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')