Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htmquote:
Maakt het er niet minder humoristischer opquote:Op zondag 1 september 2013 11:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htm
Gewoon een collega die lollig wou doen dus
Ik vraag me af waarom Herik Rail denkt dat dit succesvol kan zijn? De NS heeft ditzelfde concept ook gebruikt in 2000 en 2001 (met dezelfde naam btw) en dat bleek geen succes. Nu zijn we een tiental jaren verder en is het veel goedkoper om te vliegen. Ik vind het wel een leuk idee, als de ticketprijzen niet te hoog zijn ga ik hier vast wel eens gebruik van maken.quote:Op zondag 1 september 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
interessant concept. Herik Rail wil vanaf volgend jaar 3x per week een dienst met Milaan onderhouden. Het zal een gecombineerde cargo en reizigerstrein worden
http://www.herikcargo.com/
Zoiets zag ik al voorbij komen jaquote:Op zondag 1 september 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Van Massenhove is verbijsterd, zo schreef hij op Twitter.
twitter:FVMas twitterde op zondag 01-09-2013 om 13:52:18Bedankt voor alle proficiats. Ben even verbijsterd als jullie. Even alle sociale media en gsm on hold want bestorming. reageer retweet
niks mis mee toch?quote:Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Heh nee ze was een beetje een te pittig type voor me.
dat heet "men doet maar wat" :yquote:Op zondag 1 september 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
Gedeeltelijk opgeheven en opnieuw ingelegd? Dan krijg je dat soort fratsen.
weer een logische zetquote:Op zondag 1 september 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
De Spaghettiboemel-bouwers zijn het weer niet eens met NS: http://www.ansaldobreda.i(...)20ago_olanda_ing.pdf
Die Italianen kunnen een hoop stront uitkramen, maar de NS heeft ook tactisch gehandeldquote:AnsaldoBreda had immediately given assurance of the reliability of the V250 train
Het meest verbaasd mij nog wel hoe een bedrijf als AnsaldoBreda zich voor kan doen als een serieus, integer bedrijf met verstand van zaken. Italianenquote:producing formal appreciation statements by the client for the activities performed
...quote:Op maandag 2 september 2013 09:29 schreef greavy het volgende:
Was het hier al voorbij gekomen? Er was gister opnieuw een aanrijding met een persoon op de HSL 1 tussen Halle en Parijs. Dit keer was er een Thalys bij betrokken. Sommige mensen zijn de wanhoop echt nabij, en gaan dan dus veel moeite doen
ditmaal was het de loc die de speno overbracht, anders hadden er idd grappen over kunnen worden gemaaktquote:Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef b2py het volgende:
Door een speno, wat voor slechte grappen kan je daar nog allemaal over maken?
in Hengelo is zoiets heel normaalquote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder, maar ik vind het wel t posten waard. Dit is geen afstapje bij het de trein uitgaan, maar een opstapje...![]()
[ afbeelding ]
En nu zit er nog een uitschuifbare treeplank bij..
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen....quote:
quote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder,
Zie?quote:Op maandag 2 september 2013 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
in Hengelo is zoiets heel normaal
Ook anti naaldhak?quote:Op maandag 2 september 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hetzelfde denk. Lagevloers mat tegen een hoog perron. Heb het in Duitsland zo vaak gezien ook. Waar niet eigenlijk
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.quote:
Ik heb het ook wel eens gedaan, maar dan de eerste stap die ik zette kwam niet op maar voor het treeplankje uit. Heb er een flinke deuk in m'n scheenbeen aan overgehouden.quote:Op maandag 2 september 2013 15:52 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.
Op het moment dat ik dat plaatje zag liep er een mokkeltje voorbij op naaldhakkenquote:Op maandag 2 september 2013 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen...., daar heb ik gewoon nog niet aan gedacht want ik loop er nooit op...
Moet je ons iets vertellen B2PY
Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel. Dat kan nog wel even duren. Als dit klopt heet het straks "wisselstoring" omdat het openrijden van een hogesnelheidswissel niet zo'n goed idee is.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Ik denk dat het om dezelfde trein gaat. "Gestrande" trein betekent meestal STS-passage of andersoortig ellende van niet-technische oorzaak.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.quote:Op maandag 2 september 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
is ook meteen op de meest ongelukkige plaats natuurlijk ...
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.quote:Op maandag 2 september 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
200 meter tussen het sein en de vrijbalk, daarna komt het wissel nog een keer. ATB-vv ligt vanaf 120 meter voor het sein. De remweg in de snelremstand van een reizigerstrein is vanaf die snelheid ongeveer 200 meter. Dit is dan echt heel hard gegaan. Die trein is dan minstens 250 meter door het sein heen gekomen. Dit type STS komt slechts een paar keer per jaar voor maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.quote:Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.quote:Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..quote:Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen.quote:Op maandag 2 september 2013 17:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor.
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."quote:Op maandag 2 september 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen.
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..quote:Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
quote:Ja, er is sprake van een sts passage bij hattemerbroek aansluting met een defect wissel als gevolg. Er is inderdaad sprake van een onderzoek, zoals gebruikelijk bij sts passages. Vanwege het herstel aan het wissel hebben reizigers tot na de avondspits (prognose voor herstel staat op 20 uur) hinder.
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.quote:Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."
Schijnt. Daar doe ik het niet voor.
Dat je treinverkeer makkelijker veilig kunt maken doordat het beter controleerbaar is, wil nog niet zeggen dat je daar bakken met geld aan moet spenderen. Al helemaal niet als je met eenzelfde investering het wegennet substantieel veiliger kunt maken en het daar ook niet gebeurt. Je doet aan stemmingmakerij.quote:Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
Ah, okee. Eensch!quote:Op maandag 2 september 2013 18:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
Alle td10 zijn nu td9 geworden.quote:Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.quote:Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
"Geachte heer bie-toe-pie,quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.
Dat is toch niet anders dan anders?quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.
ProRail speelt hier ook een rol.quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:
Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
mooi dat ze hem gepakt hebbenquote:Op maandag 2 september 2013 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.spoorpro.nl/sp(...)op-heterdaad-betrapt
Nou.. IJzer schuiven is heel eenvoudig. Het is alleen vervelend dat ijzer door vlees gereden en aangewezen moet worden.quote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.quote:Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het
Dat was inderdaad te merken. De 12553 staat sinds vandaag als ik het goed heb met 8/10/12 bakken VIRM (in ieder geval dubbel stel) gepland maar reed met een ICM-III tussen Zwolle en Leeuwarden. Viel kwa drukte wel errug mee gelukkig (althans vanaf Heerenveen dan).quote:Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:
Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
dat is te veel gevraagd he. Dat weet je welquote:Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
Is te ingewikkeld en kost te veel.quote:[..]
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....quote:Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef bork het volgende:
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.
[ afbeelding ]
o, dat wist ik nietquote:Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
het gaat een keer geregeld wordenquote:Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
Dat regelt ProRail en niet NS, hihiquote:Op maandag 2 september 2013 20:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |