abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 1 september 2013 @ 11:00:03 #101
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130696810
Moet dat de betuweroute voorstellen? 8)7

Edit: het moet dus Utrecht-Nijmegen voorstellen, maar op een of andere manier gaat het mis bij Elst aansluiting: daar gaat de lijn ineens naar Zwijndrecht en dan door naar Dordrecht...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130696859
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:00 schreef dennistd het volgende:
Moet dat de betuweroute voorstellen? 8)7
Nee, Utrecht Centraal - Arnhem :')
  Redactie Sport zondag 1 september 2013 @ 11:02:59 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130696890
quote:
Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htm
Gewoon een collega die lollig wou doen dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130697063
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htm
Gewoon een collega die lollig wou doen dus
Maakt het er niet minder humoristischer op ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 september 2013 @ 12:25:41 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130698892
interessant concept. Herik Rail wil vanaf volgend jaar 3x per week een dienst met Milaan onderhouden. Het zal een gecombineerde cargo en reizigerstrein worden

http://www.herikcargo.com/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130700548
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
interessant concept. Herik Rail wil vanaf volgend jaar 3x per week een dienst met Milaan onderhouden. Het zal een gecombineerde cargo en reizigerstrein worden

http://www.herikcargo.com/
Ik vraag me af waarom Herik Rail denkt dat dit succesvol kan zijn? De NS heeft ditzelfde concept ook gebruikt in 2000 en 2001 (met dezelfde naam btw) en dat bleek geen succes. Nu zijn we een tiental jaren verder en is het veel goedkoper om te vliegen. Ik vind het wel een leuk idee, als de ticketprijzen niet te hoog zijn ga ik hier vast wel eens gebruik van maken.

Het doet me een beetje denken aan binnenlandse vluchten Amsterdam - Maastricht, dat is ook keer op keer geprobeerd maar geen enkele keer geslaagd, de concurrentie is gewoon te sterk.
pi_130701117
Heeft Herik alle papieren voor zo'n avontuur?
dag
pi_130704316
Frank Van Massenhove benoemd tot nieuwe NMBS-topman
De federale topministers zijn het vandaag na maandenlang getouwtrek eens geraakt over een reeks topbenoemingen bij overheidsbedrijven. Dat hebben verschillende regeringsbronnen bevestigd. Frank Van Massenhove, momenteel topman van de FOD Sociale Zaken, gaat de NMBS leiden. Jannie Haek en Marc Descheemaecker krijgen een andere topfunctie. Stefaan De Clerck (CD&V) wordt voorzitter bij Belgacom.

Bron en meer
pi_130704861
Descheemaecker gaat waarschijnlijk naar de luchthaven Zaventem, voor de geīnteresseerden.

E: Oh, dat staat ook in bovenstaande nieuwsbericht. :%
  zondag 1 september 2013 @ 15:51:12 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130706546
Ben benieuwd of dat een vooruitgang zal zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 september 2013 @ 15:53:39 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130706638
Van Massenhove is verbijsterd, zo schreef hij op Twitter. _O-
pi_130706704
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Van Massenhove is verbijsterd, zo schreef hij op Twitter. _O-
Zoiets zag ik al voorbij komen ja :P
FVMas twitterde op zondag 01-09-2013 om 13:52:18 Bedankt voor alle proficiats. Ben even verbijsterd als jullie. Even alle sociale media en gsm on hold want bestorming. reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 september 2013 @ 15:55:37 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130706721
Jammer dat we in dit topic dan minder van Berend Brulboei zullen gaan horen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 september 2013 @ 16:14:13 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130707487
aan deze spot op Somda te zien is er voorlopig een einde gekomen aan de lakbeurten van de Arriva-stellen in Haarlem. De stellen zijn veel te hard nodig in het noorden om nu gemist te worden. Denk dat pas in de herfstvakantie er weer een rit zal zijn of dat ze pas in het voorjaar weer verder gaan.

http://somda.nl/forum/138(...)+dingen+1+september/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130711246
Gaat lekker hier in de trein, hoofdconductice is in 10min al 3x naast me komen zitten om een boete uit te schrijven.
pi_130712160
Ze wilt je, lijkt me duidelijk.
pi_130714235
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:24 schreef b2py het volgende:
Ze wilt je, lijkt me duidelijk.
Ze zwaaide wel toen ze voor het laatst wegging
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 september 2013 @ 19:52:15 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130715789
je hebt haar nummer niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130723216
quote:
11s.gif Op zondag 1 september 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt haar nummer niet?
Heh nee ze was een beetje een te pittig type voor me.
pi_130725558
Bedankt voor het bericht!
  zondag 1 september 2013 @ 22:22:00 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130725859
Gedeeltelijk opgeheven en opnieuw ingelegd? Dan krijg je dat soort fratsen.
pi_130725926
Daar lijkt het niet op
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 september 2013 @ 22:25:12 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130726042
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Heh nee ze was een beetje een te pittig type voor me.
niks mis mee toch? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 september 2013 @ 22:25:28 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130726064
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
Gedeeltelijk opgeheven en opnieuw ingelegd? Dan krijg je dat soort fratsen.
dat heet "men doet maar wat" :y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 1 september 2013 @ 22:47:19 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130727203
De Spaghettiboemel-bouwers zijn het weer niet eens met NS: http://www.ansaldobreda.i(...)20ago_olanda_ing.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 00:42:48 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130731131
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
De Spaghettiboemel-bouwers zijn het weer niet eens met NS: http://www.ansaldobreda.i(...)20ago_olanda_ing.pdf
weer een logische zet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130732385
quote:
AnsaldoBreda had immediately given assurance of the reliability of the V250 train
Die Italianen kunnen een hoop stront uitkramen, maar de NS heeft ook tactisch gehandeld ^O^
quote:
producing formal appreciation statements by the client for the activities performed
Het meest verbaasd mij nog wel hoe een bedrijf als AnsaldoBreda zich voor kan doen als een serieus, integer bedrijf met verstand van zaken. Italianen :') Ermee in zee gaan eveneens :')
  maandag 2 september 2013 @ 09:29:37 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130734297
Was het hier al voorbij gekomen? Er was gister opnieuw een aanrijding met een persoon op de HSL 1 tussen Halle en Parijs. Dit keer was er een Thalys bij betrokken. Sommige mensen zijn de wanhoop echt nabij, en gaan dan dus veel moeite doen :{
  maandag 2 september 2013 @ 09:45:39 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130734564
Dat was in 2010. Gister is er een persoon voor de Thalys op de HSL gesprongen tussen Brussel-Parijs (maar de HSL begint pas bij Halle)
  maandag 2 september 2013 @ 10:05:14 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130734909
Een paar weken terug was er een aanrijding op de HSL t.h.v. de dive-under bij Lage Zwaluwe. Dat is best een prestatie, want je moet aardig wat klimmen en klauteren om op die plek te kunnen komen :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 10:26:17 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130735275
Lees net op Somda dat de TD-10 stammetjes verleden tijd zijn. Er wordt vanwege onderhoud een rijtuig tussenuit gehaald, waardoor het TD-9 wordt. Erg waarschijnlijk is dat de rijtuigen niet meer terug gaan keren in de stammetjes, vanwege een 'revisie' die er aan zit te komen en omdat er meer rijtuigen voor Benelux/HSL nodig zijn

http://somda.nl/forum/323/p464710/ICR+%26+ICRm/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin maandag 2 september 2013 @ 13:45:48 #134
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130740204
quote:
15s.gif Op maandag 2 september 2013 09:29 schreef greavy het volgende:
Was het hier al voorbij gekomen? Er was gister opnieuw een aanrijding met een persoon op de HSL 1 tussen Halle en Parijs. Dit keer was er een Thalys bij betrokken. Sommige mensen zijn de wanhoop echt nabij, en gaan dan dus veel moeite doen :{
... :{

Afgelopen zaterdagavond is er ook iemand aangereden in Arnhem, door een locomotief. Ik vind het maar raar want hij schijnt tussen Arnhem en Arnhem Velperpoort gelopen te hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130741019
Door een speno, wat voor slechte grappen kan je daar nog allemaal over maken? ;)
  maandag 2 september 2013 @ 14:27:01 #136
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130741432
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder, maar ik vind het wel t posten waard. Dit is geen afstapje bij het de trein uitgaan, maar een opstapje... 8)7

En nu zit er nog een uitschuifbare treeplank bij.. _O-
pi_130741462
Je zou maar op naaldhakken lopen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 14:32:17 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130741585
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef b2py het volgende:
Door een speno, wat voor slechte grappen kan je daar nog allemaal over maken? ;)
ditmaal was het de loc die de speno overbracht, anders hadden er idd grappen over kunnen worden gemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 14:32:38 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130741602
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder, maar ik vind het wel t posten waard. Dit is geen afstapje bij het de trein uitgaan, maar een opstapje... 8)7
[ afbeelding ]
En nu zit er nog een uitschuifbare treeplank bij.. _O-
in Hengelo is zoiets heel normaal :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 14:36:15 #140
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130741694
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
Je zou maar op naaldhakken lopen
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen.... :{ , daar heb ik gewoon nog niet aan gedacht want ik loop er nooit op...

Moet je ons iets vertellen B2PY ~O>
pi_130741923
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder,
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
in Hengelo is zoiets heel normaal :+
Zie? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 september 2013 @ 14:52:57 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130742145
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Zie? :P
Wat is daar dan aan de klauw?
pi_130742165
Hetzelfde denk. Lagevloers mat tegen een hoog perron. Heb het in Duitsland zo vaak gezien ook. Waar niet eigenlijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 september 2013 @ 14:55:40 #144
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130742226
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hetzelfde denk. Lagevloers mat tegen een hoog perron. Heb het in Duitsland zo vaak gezien ook. Waar niet eigenlijk :')
Ook anti naaldhak?
pi_130742382
Weet ik veel. Soberzo ben je zo lomp als het achtereind van een kaffer als je je met naaldhakken in het OV begeeft, vind ik :) Dus dat die plank geen plank maar een rooster is, is een non-probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 15:01:19 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130742392
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ook anti naaldhak?
dat niet. Dichte treeplanken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130743824
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef b2py het volgende:
Je zou maar op naaldhakken lopen
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.
pi_130744357
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:52 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.
Ik heb het ook wel eens gedaan, maar dan de eerste stap die ik zette kwam niet op maar voor het treeplankje uit. Heb er een flinke deuk in m'n scheenbeen aan overgehouden. :X

Jaja, dom, ik had haast, zware tas op m'n rug, en het was inderdaad een perron op niet-standaard hoogte (Meppel perron 1) :P
pi_130744910
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen.... :{ , daar heb ik gewoon nog niet aan gedacht want ik loop er nooit op...

Moet je ons iets vertellen B2PY ~O>
Op het moment dat ik dat plaatje zag liep er een mokkeltje voorbij op naaldhakken ;)
pi_130746302
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
  maandag 2 september 2013 @ 17:12:09 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130746463
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel. Dat kan nog wel even duren. Als dit klopt heet het straks "wisselstoring" omdat het openrijden van een hogesnelheidswissel niet zo'n goed idee is.
  maandag 2 september 2013 @ 17:12:56 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130746495
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Ik denk dat het om dezelfde trein gaat. "Gestrande" trein betekent meestal STS-passage of andersoortig ellende van niet-technische oorzaak.
pi_130746518
Ok, dank voor de info :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 17:17:06 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130746621
is ook meteen op de meest ongelukkige plaats natuurlijk ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 17:19:04 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130746690
quote:
15s.gif Op maandag 2 september 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
is ook meteen op de meest ongelukkige plaats natuurlijk ...
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
pi_130746730
Echt waar? Gisteren een ongeluk, aanrijding of springer tussen Brussel en Parijs?
Ik zat in de Thalys van 15.25 uit Parijs en heb nergens last van gehad, was het na die tijd?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 17:23:00 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130746806
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 17:25:47 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130746901
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
200 meter tussen het sein en de vrijbalk, daarna komt het wissel nog een keer. ATB-vv ligt vanaf 120 meter voor het sein. De remweg in de snelremstand van een reizigerstrein is vanaf die snelheid ongeveer 200 meter. Dit is dan echt heel hard gegaan. Die trein is dan minstens 250 meter door het sein heen gekomen. Dit type STS komt slechts een paar keer per jaar voor maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.

Daarom wordt niet alleen ruimte tussen het sein en het wissel aangehouden maar wordt het spoor direct achter het sein ook gecontroleerd. Als een trein het sein onterecht passeert vallen de andere seinen die de aansluiting afdekken ook af inclusief de ATB voor dat sein. Dit wordt alleen toegepast bij snelheden hoger dan 80 km/h. Bij de "simpele oplossing" valt een sein pas af als een trein daadwerkelijk in de rijweg van een andere trein terecht komt.
pi_130747100
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
  maandag 2 september 2013 @ 17:35:58 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747226
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
pi_130747508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
  maandag 2 september 2013 @ 17:48:08 #162
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747604
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
  maandag 2 september 2013 @ 17:53:03 #163
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130747761
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor. :)
  maandag 2 september 2013 @ 17:55:31 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747835
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor. :)
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen. :)
  maandag 2 september 2013 @ 18:02:06 #165
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130747988
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 2 september 2013 @ 18:15:02 #166
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_130748372
Kolere, 1 icm drietje in de IC Schiphol - Enschede. Hoop mensen achter gebleven op Duivendrecht. Ik heb me er nog net ingewurmt. Zenuwachtige HC op het perron die nou niet bepaald de vriendelijkheid zelve was... Ik moest maar wachten op de trein van een half uur later
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 2 september 2013 @ 18:16:42 #167
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748423
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen. :)
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."

Schijnt. Daar doe ik het niet voor. ;)

Prognose bijgesteld tot 21 uur trouwens. Dat duidt op een forse technische schade. Kan dus best dat opengereden wissel zijn. Maar dat mag ProRail zeggen.
pi_130748446
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
  maandag 2 september 2013 @ 18:23:30 #169
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748648
Er is bevestiging van ProRail:

quote:
Ja, er is sprake van een sts passage bij hattemerbroek aansluting met een defect wissel als gevolg. Er is inderdaad sprake van een onderzoek, zoals gebruikelijk bij sts passages. Vanwege het herstel aan het wissel hebben reizigers tot na de avondspits (prognose voor herstel staat op 20 uur) hinder.
  maandag 2 september 2013 @ 18:25:44 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748712
quote:
5s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."

Schijnt. Daar doe ik het niet voor. ;)
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
  maandag 2 september 2013 @ 18:27:12 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748761
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
Dat je treinverkeer makkelijker veilig kunt maken doordat het beter controleerbaar is, wil nog niet zeggen dat je daar bakken met geld aan moet spenderen. Al helemaal niet als je met eenzelfde investering het wegennet substantieel veiliger kunt maken en het daar ook niet gebeurt. Je doet aan stemmingmakerij.
  maandag 2 september 2013 @ 18:28:24 #172
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748798
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
Ah, okee. Eensch! :Y
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:13 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748854
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ah, okee. Eensch! :Y
:)
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:17 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130748858
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
pi_130749209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
Alle td10 zijn nu td9 geworden.
  maandag 2 september 2013 @ 18:47:22 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130749414
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130749948
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
  maandag 2 september 2013 @ 19:11:44 #178
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750392
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
  maandag 2 september 2013 @ 19:14:39 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
"Geachte heer bie-toe-pie,

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren tijdens uw reis. Hoewel onze medewerkers hun uiterste best doen om u een zo aangenaam mogelijke reis te bezorgen, lukt dit helaas niet altijd. Het laten rijden van meer dan 5000 treinen per dag is een bijzonder complexe puzzel, waar wij iedere dag veel moeite en tijd in stoppen.

Hier is het kluitje, daar is het riet, tot ziens!

Met vriendelijke groet,

<naam>

Deze brief is automatisch gegenereerd en is daarom niet ondertekend."
  maandag 2 september 2013 @ 19:15:56 #180
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750567
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
  maandag 2 september 2013 @ 19:17:11 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750635
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Dat is toch niet anders dan anders?
pi_130750918
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.
Overigens nog iets wat daar voorviel.
Diezelfde conducteur tegen een Britse vrouw die iets vroeg: 'This train won't go any further, it's cancelled.' 'Sir, but why?' 'It's the Dutch railways madam.' En toen was meneer gevlogen..
pi_130750990
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
ProRail speelt hier ook een rol.
Bier.
pi_130751483
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.

Je weet als geen ander hoe het is als een eenvoudige +5 vertraging elke vijf minuten wordt bijgewerkt tot het makkelijker is om de trein maar uit te laten vallen. Dit voorkomt veel valse hoop en de daarbij behorende teleurstelling.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:43:51 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752013
quote:
mooi dat ze hem gepakt hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:49:23 #186
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752273
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Westelijk van Zwolle: pendelen Lelystad - Den Haag Centraal en Amersfoort - Rotterdam Centraal.
De sprinters reden wel.

Op het moment dat de stremming voorbij is: Vanuit het noordoosten rijden de treinen weer door naar Lelystad-Den Haag en Amersfoort - Utrecht - Rotterdam. Vanuit het westen idem dito weer doorrijden vanaf Amersfoort en Lelystad naar Zwolle en verder. Dat duurt een dik half uur tot het weer volgens het spoorboekje rijdt. Vooruit: een uur. Maar ! geen ! twee ! uur !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:53:35 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752443
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek

Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:55:20 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130752538
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek

Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Nou.. IJzer schuiven is heel eenvoudig. Het is alleen vervelend dat ijzer door vlees gereden en aangewezen moet worden.
  maandag 2 september 2013 @ 19:57:04 #189
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752617
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
quote:
Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
pi_130752656
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Dat was inderdaad te merken. De 12553 staat sinds vandaag als ik het goed heb met 8/10/12 bakken VIRM (in ieder geval dubbel stel) gepland maar reed met een ICM-III tussen Zwolle en Leeuwarden. Viel kwa drukte wel errug mee gelukkig (althans vanaf Heerenveen dan).
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 20:00:27 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752825
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
dat is te veel gevraagd he. Dat weet je wel ;)
quote:
[..]

Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
Is te ingewikkeld en kost te veel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 20:01:46 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130752906
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef bork het volgende:
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

[ afbeelding ]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
  maandag 2 september 2013 @ 20:42:06 #193
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130755261
Aah.. De storing bij Hattemerbroek is pas vannacht afgelopen.
pi_130755332
... Met slechts 1x per uur een sprinter Lelystad-Zwolle en 't Harde-Zwolle.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 2 september 2013 @ 20:45:54 #195
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130755481
Zonnetje40 meldde dat de IC naar Lelystad en Den Haag om 20:15 vanaf Zwolle gewoon reed.
  maandag 2 september 2013 @ 20:46:08 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130755498
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
o, dat wist ik niet :X, misschien als ze de trein doortrekken naar de Eemshaven dan kom je een beetje in de buurt ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 20:49:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130755711
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
het gaat een keer geregeld worden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130755780
De treindienst lag ook niet helemaal plat, was alleen teruggeschaald naar 1x ipv 2x per uur. Over het nevenspoor denk ik.

Maar dat wordt nog een leuk klusje, even een verstelbaar puntstuk inclusief alle stellers en mikmak vervangen... in een nachtje. Denk niet dat ze dat nu al voor elkaar hebben. Denk overigens dat dat ook wel een stevige klap heeft gegeven, het 'openrijden' van dat puntstuk.
  maandag 2 september 2013 @ 20:57:39 #199
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130756224
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
pi_130756587
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
Dat regelt ProRail en niet NS, hihi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')