abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2013 @ 17:12:56 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130746495
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Ik denk dat het om dezelfde trein gaat. "Gestrande" trein betekent meestal STS-passage of andersoortig ellende van niet-technische oorzaak.
pi_130746518
Ok, dank voor de info :)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 17:17:06 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130746621
is ook meteen op de meest ongelukkige plaats natuurlijk ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 17:19:04 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130746690
quote:
15s.gif Op maandag 2 september 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
is ook meteen op de meest ongelukkige plaats natuurlijk ...
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
pi_130746730
Echt waar? Gisteren een ongeluk, aanrijding of springer tussen Brussel en Parijs?
Ik zat in de Thalys van 15.25 uit Parijs en heb nergens last van gehad, was het na die tijd?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 17:23:00 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130746806
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 17:25:47 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130746901
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
200 meter tussen het sein en de vrijbalk, daarna komt het wissel nog een keer. ATB-vv ligt vanaf 120 meter voor het sein. De remweg in de snelremstand van een reizigerstrein is vanaf die snelheid ongeveer 200 meter. Dit is dan echt heel hard gegaan. Die trein is dan minstens 250 meter door het sein heen gekomen. Dit type STS komt slechts een paar keer per jaar voor maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.

Daarom wordt niet alleen ruimte tussen het sein en het wissel aangehouden maar wordt het spoor direct achter het sein ook gecontroleerd. Als een trein het sein onterecht passeert vallen de andere seinen die de aansluiting afdekken ook af inclusief de ATB voor dat sein. Dit wordt alleen toegepast bij snelheden hoger dan 80 km/h. Bij de "simpele oplossing" valt een sein pas af als een trein daadwerkelijk in de rijweg van een andere trein terecht komt.
pi_130747100
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
  maandag 2 september 2013 @ 17:35:58 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747226
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
pi_130747508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
  maandag 2 september 2013 @ 17:48:08 #162
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747604
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
  maandag 2 september 2013 @ 17:53:03 #163
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130747761
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor. :)
  maandag 2 september 2013 @ 17:55:31 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747835
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor. :)
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen. :)
  maandag 2 september 2013 @ 18:02:06 #165
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130747988
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 2 september 2013 @ 18:15:02 #166
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_130748372
Kolere, 1 icm drietje in de IC Schiphol - Enschede. Hoop mensen achter gebleven op Duivendrecht. Ik heb me er nog net ingewurmt. Zenuwachtige HC op het perron die nou niet bepaald de vriendelijkheid zelve was... Ik moest maar wachten op de trein van een half uur later
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 2 september 2013 @ 18:16:42 #167
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748423
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen. :)
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."

Schijnt. Daar doe ik het niet voor. ;)

Prognose bijgesteld tot 21 uur trouwens. Dat duidt op een forse technische schade. Kan dus best dat opengereden wissel zijn. Maar dat mag ProRail zeggen.
pi_130748446
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
  maandag 2 september 2013 @ 18:23:30 #169
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748648
Er is bevestiging van ProRail:

quote:
Ja, er is sprake van een sts passage bij hattemerbroek aansluting met een defect wissel als gevolg. Er is inderdaad sprake van een onderzoek, zoals gebruikelijk bij sts passages. Vanwege het herstel aan het wissel hebben reizigers tot na de avondspits (prognose voor herstel staat op 20 uur) hinder.
  maandag 2 september 2013 @ 18:25:44 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748712
quote:
5s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."

Schijnt. Daar doe ik het niet voor. ;)
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
  maandag 2 september 2013 @ 18:27:12 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748761
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
Dat je treinverkeer makkelijker veilig kunt maken doordat het beter controleerbaar is, wil nog niet zeggen dat je daar bakken met geld aan moet spenderen. Al helemaal niet als je met eenzelfde investering het wegennet substantieel veiliger kunt maken en het daar ook niet gebeurt. Je doet aan stemmingmakerij.
  maandag 2 september 2013 @ 18:28:24 #172
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748798
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
Ah, okee. Eensch! :Y
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:13 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748854
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ah, okee. Eensch! :Y
:)
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:17 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130748858
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
pi_130749209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
Alle td10 zijn nu td9 geworden.
  maandag 2 september 2013 @ 18:47:22 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130749414
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130749948
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
  maandag 2 september 2013 @ 19:11:44 #178
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750392
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
  maandag 2 september 2013 @ 19:14:39 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
"Geachte heer bie-toe-pie,

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren tijdens uw reis. Hoewel onze medewerkers hun uiterste best doen om u een zo aangenaam mogelijke reis te bezorgen, lukt dit helaas niet altijd. Het laten rijden van meer dan 5000 treinen per dag is een bijzonder complexe puzzel, waar wij iedere dag veel moeite en tijd in stoppen.

Hier is het kluitje, daar is het riet, tot ziens!

Met vriendelijke groet,

<naam>

Deze brief is automatisch gegenereerd en is daarom niet ondertekend."
  maandag 2 september 2013 @ 19:15:56 #180
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750567
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
  maandag 2 september 2013 @ 19:17:11 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750635
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Dat is toch niet anders dan anders?
pi_130750918
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.
Overigens nog iets wat daar voorviel.
Diezelfde conducteur tegen een Britse vrouw die iets vroeg: 'This train won't go any further, it's cancelled.' 'Sir, but why?' 'It's the Dutch railways madam.' En toen was meneer gevlogen..
pi_130750990
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
ProRail speelt hier ook een rol.
Bier.
pi_130751483
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.

Je weet als geen ander hoe het is als een eenvoudige +5 vertraging elke vijf minuten wordt bijgewerkt tot het makkelijker is om de trein maar uit te laten vallen. Dit voorkomt veel valse hoop en de daarbij behorende teleurstelling.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:43:51 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752013
quote:
mooi dat ze hem gepakt hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:49:23 #186
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752273
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Westelijk van Zwolle: pendelen Lelystad - Den Haag Centraal en Amersfoort - Rotterdam Centraal.
De sprinters reden wel.

Op het moment dat de stremming voorbij is: Vanuit het noordoosten rijden de treinen weer door naar Lelystad-Den Haag en Amersfoort - Utrecht - Rotterdam. Vanuit het westen idem dito weer doorrijden vanaf Amersfoort en Lelystad naar Zwolle en verder. Dat duurt een dik half uur tot het weer volgens het spoorboekje rijdt. Vooruit: een uur. Maar ! geen ! twee ! uur !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:53:35 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752443
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek

Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:55:20 #188
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130752538
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek

Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Nou.. IJzer schuiven is heel eenvoudig. Het is alleen vervelend dat ijzer door vlees gereden en aangewezen moet worden.
  maandag 2 september 2013 @ 19:57:04 #189
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752617
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
ijzer schuiven is niet zo makkelijk, Driek
Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
quote:
Als één schakeltje dwars ligt dan merkt de hele rest van de keten het ;)
Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
pi_130752656
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:49 schreef DriekOplopers het volgende:
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Dat was inderdaad te merken. De 12553 staat sinds vandaag als ik het goed heb met 8/10/12 bakken VIRM (in ieder geval dubbel stel) gepland maar reed met een ICM-III tussen Zwolle en Leeuwarden. Viel kwa drukte wel errug mee gelukkig (althans vanaf Heerenveen dan).
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 20:00:27 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752825
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:57 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Maar dat is hun werk. Ze worden geacht, dat doeltreffend te kunnen doen.
dat is te veel gevraagd he. Dat weet je wel ;)
quote:
[..]

Ze hebben uren de tijd gehad om op de desbetreffende stations materieel en personeel gereed te hebben om de dienst te (helpen) hervatten.
Is te ingewikkeld en kost te veel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 20:01:46 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130752906
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef bork het volgende:
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

[ afbeelding ]
Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
  maandag 2 september 2013 @ 20:42:06 #193
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130755261
Aah.. De storing bij Hattemerbroek is pas vannacht afgelopen.
pi_130755332
... Met slechts 1x per uur een sprinter Lelystad-Zwolle en 't Harde-Zwolle.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 2 september 2013 @ 20:45:54 #195
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130755481
Zonnetje40 meldde dat de IC naar Lelystad en Den Haag om 20:15 vanaf Zwolle gewoon reed.
  maandag 2 september 2013 @ 20:46:08 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130755498
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
o, dat wist ik niet :X, misschien als ze de trein doortrekken naar de Eemshaven dan kom je een beetje in de buurt ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 20:49:22 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130755711
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Pssst, dat is al heeeel lang een project van Fles en mij, al vrees ik dat het er voor mij niet mer van komt....
het gaat een keer geregeld worden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130755780
De treindienst lag ook niet helemaal plat, was alleen teruggeschaald naar 1x ipv 2x per uur. Over het nevenspoor denk ik.

Maar dat wordt nog een leuk klusje, even een verstelbaar puntstuk inclusief alle stellers en mikmak vervangen... in een nachtje. Denk niet dat ze dat nu al voor elkaar hebben. Denk overigens dat dat ook wel een stevige klap heeft gegeven, het 'openrijden' van dat puntstuk.
  maandag 2 september 2013 @ 20:57:39 #199
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130756224
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
pi_130756587
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:57 schreef DriekOplopers het volgende:
Overigens is zowel het overnemen van aansluitingen als het bieden van behoorlijke reisinformatie een grote teringzooi, meldt onze correspondent ter plaatse. Klootviolen.
Dat regelt ProRail en niet NS, hihi
pi_130757082
Die wissels zijn gewoon niet flexibel genoeg. Op mijn modelbaan gaat het altijd goed :P
  maandag 2 september 2013 @ 21:12:23 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130757143
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot. :(
pi_130757181
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot. :(
Mijn wissels kan ik zelfs op afstand omzetten, centrale post alles. Treindienstleider en machinist in 1. Spangend. Werkdrukmeters door het dak alles.
pi_130758185
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat regelt ProRail en niet NS, hihi
Reisinfo is toch juist weer naar NS gegaan?
dag
pi_130758284
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Reisinfo is toch juist weer naar NS gegaan?
Ja, met x man ProRailers.. :P
pi_130758397
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot. :(
En dat terwijl de dienstregeling toch regelmatig op schaal HO rijdt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 2 september 2013 @ 21:39:14 #207
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130758684
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat een keer geregeld worden :P
Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo... :@
pi_130758860
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo... :@
Ja man, zou leuk zijn enzo. Hihi.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 22:13:44 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130760720
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo... :@
als ik werk vind voor door de week dan is het geen enkel probleem meer. Verlofuren genoeg bij mijn zaterdagbaantje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 23:05:22 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130763505
Klein nieuwtje over Traxx-locs op de HSL in België: naar het schijnt gaan de proefritten op Lijn 4 goed, maar zijn er -alweer/nog steeds- problemen op de grensovergang, waardoor treinen tot stilstand komen. Dit deed zich eerder al voor bij Thalys en Fyra V250.
pi_130763990
Weinig nieuw nieuws dus ;)
  maandag 2 september 2013 @ 23:28:40 #212
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130764532
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:05 schreef James1988 het volgende:
Klein nieuwtje over Traxx-locs op de HSL in België: naar het schijnt gaan de proefritten op Lijn 4 goed, maar zijn er -alweer/nog steeds- problemen op de grensovergang, waardoor treinen tot stilstand komen. Dit deed zich eerder al voor bij Thalys en Fyra V250.
Kunnen ze Ansaldo niet inhuren? Die hebben er inmiddels een oplossing voor geloof ik.
pi_130765590
Niet haten op ansaldo :( :'(

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130766562
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Kunnen ze Ansaldo niet inhuren? Die hebben er inmiddels een oplossing voor geloof ik.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat Ansaldo ook het spul voor de Thalys geleverd heeft, en dat werkt ondertussen wel. Wat het alleen maar knulliger maakt dat de V250 weer met dezelfde problemen die in de Thalys opgelost zijn geleverd werd.
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:56:14 #215
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130767041
Sterker nog. Het spul in de V250 is een doorontwikkeling van het spul in de Thalys.
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:56:53 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130767062
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:34 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Wat het alleen maar knulliger maakt dat de V250 weer met dezelfde problemen die in de Thalys opgelost zijn geleverd werd.
Waarschijnlijk een consultancy-klus geweest (AnsaldoBreda huurde Ansaldo STS in) met onvoldoende kennisoverdracht tussen de teams bij STS die de Thalys en de V250 van ERTMS voorzien hebben. Wellicht andere tijdlijnen waardoor de Thalys-mensen alweer op andere projecten waren gezet.
pi_130768333
Hele dag minder treinverkeer Hanzelijn door een defect wissel.

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 03-09-2013 06:56:25 ]
pi_130768516
Is toch gewoon nog steeds dat puntstuk van gisteren?
Bier.
pi_130768550
Dan zou je verwachten dat de veluwelijn ook gestremd zou zijn.
pi_130768721
En uiteraard betekent "minder treinen" ook "kortere treinen". Staanplaatsen in de sprinter vanaf Lelystad, wordt vast feest bij Almere Buiten :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:25:22 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130768990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
Dan zou je verwachten dat de veluwelijn ook gestremd zou zijn.
Wissel geklemd misschien?
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:57:56 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130769431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wissel geklemd misschien?
Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:02:36 #223
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130769514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.
De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.
pi_130769542
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wissel geklemd misschien?
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:05:33 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130769562
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:08:21 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130769604
Stichting De Hef Experience is inmiddels weer een stap dichterbij om de Rotterdamse Hef weer in dienst te stellen, maar dan als personenlift. Het hefbare brugdek zal dan mensen naar boven kunnen brengen, en dan eenmaal boven aangekomen op de aanbruggen een uitzicht boven de stad.
Inmiddels heeft de Stichting het voorelkaar gekregen dat De Hef een opknapbeurt krijgt ivm zijn monumentale status: Hij wordt gestraald, waar nodig geverfd en de slechte stukken staal worden vervangen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:09:51 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130769625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:17:38 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130769773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.
En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:24:06 #229
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130769883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:17 schreef greavy het volgende:

[..]

En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.
Met die bus heb je altijd +20 dus gemiddeld is het verschil niet heel groot.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:25:16 #230
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130769902
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:33:47 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130770053
Belangengroep Veiligspoor Almere heeft inmiddels ook gemerkt dat er goederentreinen door Almere komen, en gaan opheldering vragen bij Prorail "want er was toegezegd dat er geen goederentreinen via de Hanzelijn gingen rijden" :r
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 09:35:08 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130770075
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:33 schreef greavy het volgende:
Belangengroep Veiligspoor Almere heeft inmiddels ook gemerkt dat er goederentreinen door Almere komen, en gaan opheldering vragen bij Prorail "want er was toegezegd dat er geen goederentreinen via de Hanzelijn gingen rijden" :r
ze moeten niet zo miepen. Als het door één plaats behoorlijk veilig kan dan is het Almere wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:36:58 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130770103
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Ik denk inderdaad dat de ProRail-woordvoerder van dienst een verhaal heeft gemaild dat inderdaad niet klopte. Kom ik bij hem op terug.
pi_130770264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellende ^O^ Goed gedaan saboteurs!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130770388
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.
Krol regelen is niet zo spannend hoor, zit hem denk ik in het puntstuk zelf. Die krengen schijnen nogal duur te zijn.
pi_130770415
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellende ^O^ Goed gedaan saboteurs!
Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130770477
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.
Ach jawel hoor, dan was het gewoon een extra spoorlijn geweest. En dan was een kapot wissel wel in een paar uur vervangen. In plaats van een paar weken. Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130770528
Trouwens, zodra ze eenmaal echte snelheid gaan rijden moet er meteen toeslag bij komen :') Ook zoiets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 10:16:09 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130770762
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellende ^O^ Goed gedaan saboteurs!
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:29:08 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130770975
arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30 Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32 @arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voor |:(
pi_130771071
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Ik zie een verwantschap met Ansaldo Breda O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130771155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef James1988 het volgende:
arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30 Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32 @arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voor |:(
Liet een verstoring maar sporen na, dan had je nog wat om op te rijden stelletje oetlullen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:12:48 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130771809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_130771916
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:17:47 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130771939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:16 schreef MTL het volgende:

[..]

Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
Veenwouden, Grijpskerk...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_130771987
Als deze wissel nou preventief geruimd was...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:21:16 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130772037
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?

http://www.welingelichtek(...)enzers-in-alle-autos
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:24:21 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130772120
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.

Overigens:
SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59 Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 11:24:23 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130772121
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?

http://www.welingelichtek(...)enzers-in-alle-autos
Geinig, maar een echte invoering ervan is nog ver weg natuurlijk :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:29:39 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130772235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.

Overigens:
SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59 Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.
Jammer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_130772743
Was het NS Groepsretour hier al besproken? Wat mij betreft een ideale zet van NS. Voor reizen op de lange afstand kan de trein op prijs nu een stuk beter concurreren met de auto, zeker voor wie op pad gaat met wat grotere groepen.

pi_130774443
Ja, ik heb een paar weken geleden al eens uitgezocht vanaf hoeveel km enkele reis het lonend is t.o.v. vol tarief. Bij 10 man al vanaf 16 km geloof ik :) Zelfs als je maar met 2 man gebruik maakt van het Groepsretour is het boven de 75 km enkele reis al lonend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130774806
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:50 schreef Bitlord het volgende:
Was het NS Groepsretour hier al besproken? Wat mij betreft een ideale zet van NS. Voor reizen op de lange afstand kan de trein op prijs nu een stuk beter concurreren met de auto, zeker voor wie op pad gaat met wat grotere groepen.

[ afbeelding ]
en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappen
pi_130774996
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappen
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130775089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...? :?
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen? :P
pi_130775112
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:17 schreef mschol het volgende:

[..]

als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen? :P
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen is :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:22:33 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130775212
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:

















De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.

Foto's © Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
pi_130775226
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen is :N
dat zie ik nergens in de voorwaardes staan
wat ik wel zie staan: iedereen krijgt een persoonlijk ticket... volgens mij koop je dus gewoon 10 dagretourtickets voor een aantrekkelijke prijs...
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:29:41 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130775387
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.

Foto's © Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
Ik zie geen plaatjes...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_130775533
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zie geen plaatjes...
ik wel... even ctrl+f5?
  dinsdag 3 september 2013 @ 13:36:54 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130775571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:35 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wel... even ctrl+f5?
Als het dan nog niet lukt even op het linkje klikken, dat brengt je meteen naar het persbericht van Siemens waar alle plaatjes ook staan. :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:11:34 #262
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130776517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:35 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wel... even ctrl+f5?
Ik heb geen ctrl op mijn telefoon. ;) Maar in het persbericht zie ik ze wel inderdaad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:29:40 #263
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130776974
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodus
pi_130777095
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Sparqq het volgende:
Zijn hier mensen met internationale trein ervaring? Weet iemand of de rechtstreekse trein, Amsterdam Moskou terug komt?

In 2015 wil ik wellicht de treinreis Amsterdam - Hong Kong maken; sneltrein van Hong Kong naar Beijing, dan de trein naar Moskou en daar overstappen voor de trein naar Amsterdam. Maar ik lees dat die verbinding sinds 2013 niet meer direct is.
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...

Maar ik nam van de zomer de trein naar Warschau (de CNL oftwel Euronight) en bij aankomst stond op het tegenoverliggende perron de nachttrein naar Moskou klaar. Kleine moeite, zo'n overstap...
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:34:40 #265
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130777099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodus
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_130777409
Even een vraagje over Thalys en TGV. Ik ben net terug van een weekje Franse Alpen, vandaar. Zijn die Franse hogesnelheidstreinen nou echt zo ontzettend veel krapper dan hun Duitse pendanten, of denk ik dat maar? Bij iedere stop zijn er gruwelijke opstoppingen in de halletjes en gangpaden (ook omdat die treinen zo weinig stops maken natuurlijk), de halletjes liggen vol met opgestapelde bagage en ook in de gangpaden kom je heel wat koffers tegen omdat er geen plek voor is. En je zit gewoon minder ruim.

Verder rijden ze lekker, hoor, en de snelheid hebben ze ook mee.

En wat de nachttrein betreft (Intercité de nuit): een belachelijk schema, sommige dagen wel en sommige niet, maar wat liggen die Franse couchettes lekker. Vele malen beter dan 'onze' Duitse wagens, het lijken wel slaapwagens.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:50:53 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130777480
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
pi_130777974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
Die staan op de Maaslijn toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:13:15 #269
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130777977
Aah.. Leuk. De onderdelen voor de 1:34,7 bij Hattemerbroek moeten nog uit Duitsland komen schijnt. We hebben het niet op voorraad maar het heeft ook niet zoveel haast dat het er in 24 uur is. Het nare is alleen dat dit type wissel, waarbij relatief eenvoudig wat defect gaat bij een buitendienststelling of een fout, vrijwel altijd op een kritische locatie ligt. Dan zou je toch minstens verwachten dat je het herstel snel kunt regelen. Dat niet alles perfect kan gaan kan ik begrijpen maar dat het herstel dan zo lang moet duren en het allemaal zo ongeïnteresseerd overkomt vind ik echt niet te verkopen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:13:27 #270
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130777980
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die staan op de Maaslijn toch?
Geloof het wel ja.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 15:23:59 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130778219
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aah.. Leuk. De onderdelen voor de 1:34,7 bij Hattemerbroek moeten nog uit Duitsland komen schijnt. We hebben het niet op voorraad maar het heeft ook niet zoveel haast dat het er in 24 uur is. Het nare is alleen dat dit type wissel, waarbij relatief eenvoudig wat defect gaat bij een buitendienststelling of een fout, vrijwel altijd op een kritische locatie ligt. Dan zou je toch minstens verwachten dat je het herstel snel kunt regelen. Dat niet alles perfect kan gaan kan ik begrijpen maar dat het herstel dan zo lang moet duren en het allemaal zo ongeïnteresseerd overkomt vind ik echt niet te verkopen.
dan kun je je afvragen waar ze de prioriteiten hebben liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130778517
dat hoef je je niet af te vragen. Het antwoord wordt meer dan duidelijk gegeven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:36:27 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130778559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
Net als overwegaankondigingsborden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 15:39:32 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130778651
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoef je je niet af te vragen. Het antwoord wordt meer dan duidelijk gegeven.
nee, want het is niet duidelijk waar de prioriteiten dan wel liggen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130778683
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, want het is niet duidelijk waar de prioriteiten dan wel liggen :+
Dat is ook niet belangrijk in dit geval. We weten waar ze NIET liggen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:49:08 #276
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130778966
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Net als overwegaankondigingsborden?
Ja maar dan anders.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:39:13 #277
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_130780494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:

[ afbeelding ]

De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.

Foto's © Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
Die ene normale stoel naast het invalidentoilet, tussen al die uitklapbare stoeltjes :')
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_130780825
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Net als overwegaankondigingsborden?

Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/

Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
pi_130780851
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Moet je eens in Enschede komen kijken ;)

--edit-- crap, te laat, zie MTL's foto hierboven dus! :D
pi_130781018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef eti het volgende:

[..]

Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...

Maar ik nam van de zomer de trein naar Warschau (de CNL oftwel Euronight) en bij aankomst stond op het tegenoverliggende perron de nachttrein naar Moskou klaar. Kleine moeite, zo'n overstap...
Inderdaad is het een kleine moeite, maar het idee dat je straks met twee overstappen van Hong Kong naar Amsterdam kan gaan spreekt me wel aan. Helaas worden het nu dus 3 overstappen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:00:06 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130781167
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
pi_130781171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/

Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
pi_130781185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
_O-
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 17:01:31 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130781225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Dat is bij alle snelheidsborden op het spoor het geval
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130781641
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/

Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
Drienerlo natuurlijk ja. Die heb ik ook zelf op de foto :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130781689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Afspraken.
Definitie van het Snelheidsbord: "Rijden toegestaan met ten hoogste de door het getal aangegeven Snelheid."
Definitie van Snelheid: "Getal x 10 km/h."

Lijkt me vrij duidelijk ;)
Als je daar dan opeens 125 van gaat maken, dan mag je direct even de wetteksten aanpassen :P
pi_130781719
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_130781803
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
Misschien weet men zelf wel of er geremd op geaccelereerd moet worden om tot de aangegeven snelheid te komen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130781912
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
De groene punt omhoog is een Baanvaksnelheidsbord. De snelheid verminderen (gele met de punt omlaag) blijft gewoon bestaan, maar ik begreep de ProRail van de baanvaksnelheid af wil.
De groene borden worden dus langzaamaan vervangen door de witte vierkante variant, het normale Snelheidsbord (vroeger "Plaatselijke snelheidsbord"). Bij nieuwbouw/verbouwprojecten worden dan ook de nieuwe borden gebruikt. Dat zie je dus ook bij Drienerlo, waar de groene is vervangen door de witte (zie de foto).
pi_130781958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
Ik heb serieus een keer een conducteur gehad wier apparaat het niet deed en die langs liep, mijn ov-chipkaart pakte, naast z'n oor hield, even 'luisterde' en 'm weer terug gaf :D "Ja, prima, bedankt!" _O-
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 17:27:41 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130782119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:21 schreef MTL het volgende:

[..]
Dat zie je dus ook bij Drienerlo, waar de groene is vervangen door de witte (zie de foto).
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130782198
Bij het uitrijden van Enschede stonden de baanvaksnelheidsborden. De nieuwe situatie heb ik nog niet gezien, echter i.v.m. de tijdelijke kering op Drienerlo ga ik er van uit dat de borden daarom daar geplaatst waren (het is zo lullig om het stuk Drienerlo - Hengelo op 40 km/h te moeten rijden :P).
pi_130782261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerlo :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 17:38:30 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130782508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32 Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
_O-
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 17:54:16 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130783044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerlo :)
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130783077
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)
Dit klinkt heel raar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:20:44 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130783785
Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36 Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Jeeeeeej -O-
pi_130783875
Normaal gesproken posten ze over dit ook wel iets op hun blog, nu zwijgen ze in alle talen..
pi_130783932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36 Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Jeeeeeej -O-
"door roodlichtpassage trein" is natuurlijk een leugen. "door fataal incompetent voorraadbeheer" komt al dichter in de buurt. Maar dat kan natuurlijk niet. Nee. IEMAND ANDERS heeft het gedaan!

Werkt timbiels voor Prorail soms?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:27:52 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130783970
Het wissel is stuk nadat een trein door een STS ging, dus in zoverre klopt het. :s)
pi_130784042
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')