abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130757082
Die wissels zijn gewoon niet flexibel genoeg. Op mijn modelbaan gaat het altijd goed :P
  maandag 2 september 2013 @ 21:12:23 #202
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130757143
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot. :(
pi_130757181
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot. :(
Mijn wissels kan ik zelfs op afstand omzetten, centrale post alles. Treindienstleider en machinist in 1. Spangend. Werkdrukmeters door het dak alles.
pi_130758185
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat regelt ProRail en niet NS, hihi
Reisinfo is toch juist weer naar NS gegaan?
dag
pi_130758284
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Reisinfo is toch juist weer naar NS gegaan?
Ja, met x man ProRailers.. :P
pi_130758397
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op die van mij ook. Openrijden, die wissels tot je een ons weegt maar ze gaan maar niet kapot. :(
En dat terwijl de dienstregeling toch regelmatig op schaal HO rijdt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 2 september 2013 @ 21:39:14 #207
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130758684
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat een keer geregeld worden :P
Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo... :@
pi_130758860
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo... :@
Ja man, zou leuk zijn enzo. Hihi.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 22:13:44 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130760720
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Mja, eigenlijk moet ik gewoon eens een keer naar NL komen en dan vet knallen enzo over het spoor, met iedereen van hier, en dat PSM het gewoon dan ook eens niet druk op zn werk heeft, en meegaat enzo... :@
als ik werk vind voor door de week dan is het geen enkel probleem meer. Verlofuren genoeg bij mijn zaterdagbaantje :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 23:05:22 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130763505
Klein nieuwtje over Traxx-locs op de HSL in België: naar het schijnt gaan de proefritten op Lijn 4 goed, maar zijn er -alweer/nog steeds- problemen op de grensovergang, waardoor treinen tot stilstand komen. Dit deed zich eerder al voor bij Thalys en Fyra V250.
pi_130763990
Weinig nieuw nieuws dus ;)
  maandag 2 september 2013 @ 23:28:40 #212
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130764532
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:05 schreef James1988 het volgende:
Klein nieuwtje over Traxx-locs op de HSL in België: naar het schijnt gaan de proefritten op Lijn 4 goed, maar zijn er -alweer/nog steeds- problemen op de grensovergang, waardoor treinen tot stilstand komen. Dit deed zich eerder al voor bij Thalys en Fyra V250.
Kunnen ze Ansaldo niet inhuren? Die hebben er inmiddels een oplossing voor geloof ik.
pi_130765590
Niet haten op ansaldo :( :'(

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130766562
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Kunnen ze Ansaldo niet inhuren? Die hebben er inmiddels een oplossing voor geloof ik.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat Ansaldo ook het spul voor de Thalys geleverd heeft, en dat werkt ondertussen wel. Wat het alleen maar knulliger maakt dat de V250 weer met dezelfde problemen die in de Thalys opgelost zijn geleverd werd.
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:56:14 #215
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130767041
Sterker nog. Het spul in de V250 is een doorontwikkeling van het spul in de Thalys.
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:56:53 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130767062
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:34 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Wat het alleen maar knulliger maakt dat de V250 weer met dezelfde problemen die in de Thalys opgelost zijn geleverd werd.
Waarschijnlijk een consultancy-klus geweest (AnsaldoBreda huurde Ansaldo STS in) met onvoldoende kennisoverdracht tussen de teams bij STS die de Thalys en de V250 van ERTMS voorzien hebben. Wellicht andere tijdlijnen waardoor de Thalys-mensen alweer op andere projecten waren gezet.
pi_130768333
Hele dag minder treinverkeer Hanzelijn door een defect wissel.

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 03-09-2013 06:56:25 ]
pi_130768516
Is toch gewoon nog steeds dat puntstuk van gisteren?
Bier.
pi_130768550
Dan zou je verwachten dat de veluwelijn ook gestremd zou zijn.
pi_130768721
En uiteraard betekent "minder treinen" ook "kortere treinen". Staanplaatsen in de sprinter vanaf Lelystad, wordt vast feest bij Almere Buiten :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:25:22 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130768990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
Dan zou je verwachten dat de veluwelijn ook gestremd zou zijn.
Wissel geklemd misschien?
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:57:56 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130769431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wissel geklemd misschien?
Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:02:36 #223
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130769514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.
De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.
pi_130769542
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wissel geklemd misschien?
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:05:33 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130769562
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:08:21 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130769604
Stichting De Hef Experience is inmiddels weer een stap dichterbij om de Rotterdamse Hef weer in dienst te stellen, maar dan als personenlift. Het hefbare brugdek zal dan mensen naar boven kunnen brengen, en dan eenmaal boven aangekomen op de aanbruggen een uitzicht boven de stad.
Inmiddels heeft de Stichting het voorelkaar gekregen dat De Hef een opknapbeurt krijgt ivm zijn monumentale status: Hij wordt gestraald, waar nodig geverfd en de slechte stukken staal worden vervangen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:09:51 #227
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130769625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:17:38 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130769773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.
En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:24:06 #229
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130769883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:17 schreef greavy het volgende:

[..]

En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.
Met die bus heb je altijd +20 dus gemiddeld is het verschil niet heel groot.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:25:16 #230
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130769902
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:33:47 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130770053
Belangengroep Veiligspoor Almere heeft inmiddels ook gemerkt dat er goederentreinen door Almere komen, en gaan opheldering vragen bij Prorail "want er was toegezegd dat er geen goederentreinen via de Hanzelijn gingen rijden" :r
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 09:35:08 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130770075
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:33 schreef greavy het volgende:
Belangengroep Veiligspoor Almere heeft inmiddels ook gemerkt dat er goederentreinen door Almere komen, en gaan opheldering vragen bij Prorail "want er was toegezegd dat er geen goederentreinen via de Hanzelijn gingen rijden" :r
ze moeten niet zo miepen. Als het door één plaats behoorlijk veilig kan dan is het Almere wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2013 @ 09:36:58 #233
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130770103
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Ik denk inderdaad dat de ProRail-woordvoerder van dienst een verhaal heeft gemaild dat inderdaad niet klopte. Kom ik bij hem op terug.
pi_130770264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellende ^O^ Goed gedaan saboteurs!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130770388
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.
Krol regelen is niet zo spannend hoor, zit hem denk ik in het puntstuk zelf. Die krengen schijnen nogal duur te zijn.
pi_130770415
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellende ^O^ Goed gedaan saboteurs!
Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130770477
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.
Ach jawel hoor, dan was het gewoon een extra spoorlijn geweest. En dan was een kapot wissel wel in een paar uur vervangen. In plaats van een paar weken. Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130770528
Trouwens, zodra ze eenmaal echte snelheid gaan rijden moet er meteen toeslag bij komen :') Ook zoiets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 3 september 2013 @ 10:16:09 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130770762
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellende ^O^ Goed gedaan saboteurs!
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 3 september 2013 @ 10:29:08 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130770975
arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30 Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32 @arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voor |:(
pi_130771071
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Ik zie een verwantschap met Ansaldo Breda O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_130771155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef James1988 het volgende:
arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30 Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32 @arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voor |:(
Liet een verstoring maar sporen na, dan had je nog wat om op te rijden stelletje oetlullen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:12:48 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130771809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130771916
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:17:47 #245
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130771939
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:16 schreef MTL het volgende:

[..]

Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
Veenwouden, Grijpskerk...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130771987
Als deze wissel nou preventief geruimd was...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:21:16 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130772037
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?

http://www.welingelichtek(...)enzers-in-alle-autos
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:24:21 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130772120
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.

Overigens:
SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59 Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 september 2013 @ 11:24:23 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130772121
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?

http://www.welingelichtek(...)enzers-in-alle-autos
Geinig, maar een echte invoering ervan is nog ver weg natuurlijk :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 september 2013 @ 11:29:39 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130772235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.

Overigens:
SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59 Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.
Jammer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')