Wissel geklemd misschien?quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:33 schreef b2py het volgende:
Dan zou je verwachten dat de veluwelijn ook gestremd zou zijn.
Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.quote:
De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt linkerspoor gereden tussen Kampen Zuid en Zwolle zodat dat wissel gemeden wordt vanaf de Hanzelijn. En het past niet om daar nog een stoptrein tussen te knallen.
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.quote:
Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een andere verklaring voor deze uitdunning kan ik me niet echt indenken. Jij wel?
En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De sprinter Zwolle-Amsterdam komt zichzelf daar tegen. Eventueel zou je een uurdienst kunnen rijden.
Met die bus heb je altijd +20 dus gemiddeld is het verschil niet heel groot.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:17 schreef greavy het volgende:
[..]
En NSR rijdt nu dus liever met bussen Zwolle - Dronten. Anders heb de reiziger +30 of je gaat een bus inzetten, en dan wordt het niet duidelijker.
Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
ze moeten niet zo miepen. Als het door één plaats behoorlijk veilig kan dan is het Almere welquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:33 schreef greavy het volgende:
Belangengroep Veiligspoor Almere heeft inmiddels ook gemerkt dat er goederentreinen door Almere komen, en gaan opheldering vragen bij Prorail "want er was toegezegd dat er geen goederentreinen via de Hanzelijn gingen rijden"
Ik denk inderdaad dat de ProRail-woordvoerder van dienst een verhaal heeft gemaild dat inderdaad niet klopte. Kom ik bij hem op terug.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zou het bericht van DriekOplopers van gisteren dat het wissel om 19:00 gerepareerd zou zijn onzin moeten zijn.
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale Ellendequote:Op dinsdag 3 september 2013 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Sowieso kon dat bericht al niet kloppen omdat een hogesnelheidswissel dat opengereden is een defect puntstuk heeft. Dat zijn grote jongens die niet 1, 2, 3, te vervangen zijn.
Krol regelen is niet zo spannend hoor, zit hem denk ik in het puntstuk zelf. Die krengen schijnen nogal duur te zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, dat lukt je niet zonder krol en ander zwaar materieel.
Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale EllendeGoed gedaan saboteurs!
Ach jawel hoor, dan was het gewoon een extra spoorlijn geweest. En dan was een kapot wissel wel in een paar uur vervangen. In plaats van een paar weken. Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ze de mogelijkheid voor hoge snelheid hadden weggenomen door andere wissels neer te leggen, was het natuurlijk ook niet goed geweest.
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.quote:Op dinsdag 3 september 2013 09:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi man, hogesnelheidswissels aanleggen op een lijn waar je toch maar 140 gaat rijden. Wet van Behoud van Maximale EllendeGoed gedaan saboteurs!
twitter:arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voortwitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32@arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Ik zie een verwantschap met Ansaldo Bredaquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Liet een verstoring maar sporen na, dan had je nog wat om op te rijden stelletje oetlullenquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef James1988 het volgende:
twitter:arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voortwitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32@arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Veenwouden, Grijpskerk...quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:16 schreef MTL het volgende:
[..]
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.twitter:SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |