Ik zie een verwantschap met Ansaldo Bredaquote:Op dinsdag 3 september 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Want je zal zien dat dit ZO'N ONTZETTEND UNIEK onderdeel is dat het helemaal van Mars moet komen of zo.
Liet een verstoring maar sporen na, dan had je nog wat om op te rijden stelletje oetlullenquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:29 schreef James1988 het volgende:
twitter:arthurkamminga twitterde op maandag 02-09-2013 om 22:15:30Paradoxaal: "door een EERDERE verstoring rijden er minder treinen". Hoezo, de verstoring is toch voorbij? Al uren zelfs... @NS_online reageer retweet
Ja euh jongens, daar kiezen jullie toch echt zélf voortwitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 10:26:32@arthurkamminga Dit betekent niet dan een verstoring geen sporen na kan laten, alles staat met elkaar in verbinding. ^SU reageer retweet
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Voor 140km/h heb je juist hogesnelheidswissels nodig, met normale wissels (zonder beweegbaar puntstuk e.d.) is de maximale snelheid 80km/h (of 100km/h bij een symmetrisch wissel). Er zijn nu trouwens wel 'normale' wissels in ontwikkeling voor 140km/h.
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Veenwouden, Grijpskerk...quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:16 schreef MTL het volgende:
[..]
Jep, o.a. bij de aansluiting van de brug bij Ravenstijn.
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.twitter:SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
Geinig, maar een echte invoering ervan is nog ver weg natuurlijkquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Had ik het laatst niet over ATB voor auto's?
http://www.welingelichtek(...)enzers-in-alle-autos
Jammer.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar hebben we het een tijdje terug inderdaad over gehad, ja.
Overigens:Siim Kallas is de VP van de EU onder wiens verantwoordelijkheid mobiliteit valt.twitter:SiimKallasEU twitterde op maandag 02-09-2013 om 16:07:59Stories running in UK press on EU #roadsafety rules that force cars to fit in automatic car speed limiters are totally false. Myths created! reageer retweet
en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappenquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:50 schreef Bitlord het volgende:
Was het NS Groepsretour hier al besproken? Wat mij betreft een ideale zet van NS. Voor reizen op de lange afstand kan de trein op prijs nu een stuk beter concurreren met de auto, zeker voor wie op pad gaat met wat grotere groepen.
[ afbeelding ]
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappen
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...?
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen isquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen?
dat zie ik nergens in de voorwaardes staanquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen is
Ik zie geen plaatjes...quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.
Foto's Š Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
Als het dan nog niet lukt even op het linkje klikken, dat brengt je meteen naar het persbericht van Siemens waar alle plaatjes ook staan.quote:
Ik heb geen ctrl op mijn telefoon.quote:
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodusquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Sparqq het volgende:
Zijn hier mensen met internationale trein ervaring? Weet iemand of de rechtstreekse trein, Amsterdam Moskou terug komt?
In 2015 wil ik wellicht de treinreis Amsterdam - Hong Kong maken; sneltrein van Hong Kong naar Beijing, dan de trein naar Moskou en daar overstappen voor de trein naar Amsterdam. Maar ik lees dat die verbinding sinds 2013 niet meer direct is.
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodus
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Die staan op de Maaslijn toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |