en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappenquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:50 schreef Bitlord het volgende:
Was het NS Groepsretour hier al besproken? Wat mij betreft een ideale zet van NS. Voor reizen op de lange afstand kan de trein op prijs nu een stuk beter concurreren met de auto, zeker voor wie op pad gaat met wat grotere groepen.
[ afbeelding ]
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
en je hoeft niet eens allemaal op hetzelfde station in te stappen
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar wel dezelfde route te rijden lijkt me dan? Dus als je met zn allen naar maastricht wilt, er 2 in Amsterdam in stappen, 2 in Utrecht, 1 in Culemborg, 1 in Boxtel etc. Maar niet in Arnhem of Etten-Leur bijvoorbeeld. Toch? Of...?
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen isquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
als je via arnhem naar maastricht zou kunnen, waarom zou dat niet mogen?
dat zie ik nergens in de voorwaardes staanquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat dat niet het kortste, niet het snelste en ook niet de route met de minste overstappen is
Ik zie geen plaatjes...quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.
Foto's Š Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
Als het dan nog niet lukt even op het linkje klikken, dat brengt je meteen naar het persbericht van Siemens waar alle plaatjes ook staan.quote:
Ik heb geen ctrl op mijn telefoon.quote:
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodusquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens ken ik ook symmetrische wissels met 120 km/h, maar dat terzijde.
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Sparqq het volgende:
Zijn hier mensen met internationale trein ervaring? Weet iemand of de rechtstreekse trein, Amsterdam Moskou terug komt?
In 2015 wil ik wellicht de treinreis Amsterdam - Hong Kong maken; sneltrein van Hong Kong naar Beijing, dan de trein naar Moskou en daar overstappen voor de trein naar Amsterdam. Maar ik lees dat die verbinding sinds 2013 niet meer direct is.
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
125 km/h volgens de specs. /mierenneukmodus
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Die staan op de Maaslijn toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
dan kun je je afvragen waar ze de prioriteiten hebben liggenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Aah.. Leuk. De onderdelen voor de 1:34,7 bij Hattemerbroek moeten nog uit Duitsland komen schijnt. We hebben het niet op voorraad maar het heeft ook niet zoveel haast dat het er in 24 uur is. Het nare is alleen dat dit type wissel, waarbij relatief eenvoudig wat defect gaat bij een buitendienststelling of een fout, vrijwel altijd op een kritische locatie ligt. Dan zou je toch minstens verwachten dat je het herstel snel kunt regelen. Dat niet alles perfect kan gaan kan ik begrijpen maar dat het herstel dan zo lang moet duren en het allemaal zo ongeīnteresseerd overkomt vind ik echt niet te verkopen.
Net als overwegaankondigingsborden?quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Jawel. Een grote 12 met een kleine 5 erbij.
nee, want het is niet duidelijk waar de prioriteiten dan wel liggenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:35 schreef Dr_Flash het volgende:
dat hoef je je niet af te vragen. Het antwoord wordt meer dan duidelijk gegeven.
Dat is ook niet belangrijk in dit geval. We weten waar ze NIET liggenquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, want het is niet duidelijk waar de prioriteiten dan wel liggen
Ja maar dan anders.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als overwegaankondigingsborden?
Die ene normale stoel naast het invalidentoilet, tussen al die uitklapbare stoeltjesquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:
[ afbeelding ]
De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.
Foto's Š Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als overwegaankondigingsborden?
Moet je eens in Enschede komen kijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Inderdaad is het een kleine moeite, maar het idee dat je straks met twee overstappen van Hong Kong naar Amsterdam kan gaan spreekt me wel aan. Helaas worden het nu dus 3 overstappen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef eti het volgende:
[..]
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...
Maar ik nam van de zomer de trein naar Warschau (de CNL oftwel Euronight) en bij aankomst stond op het tegenoverliggende perron de nachttrein naar Moskou klaar. Kleine moeite, zo'n overstap...
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/
Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Dat is bij alle snelheidsborden op het spoor het gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Drienerlo natuurlijk ja. Die heb ik ook zelf op de fotoquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/
Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
Afspraken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Misschien weet men zelf wel of er geremd op geaccelereerd moet worden om tot de aangegeven snelheid te komen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
De groene punt omhoog is een Baanvaksnelheidsbord. De snelheid verminderen (gele met de punt omlaag) blijft gewoon bestaan, maar ik begreep de ProRail van de baanvaksnelheid af wil.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
Ik heb serieus een keer een conducteur gehad wier apparaat het niet deed en die langs liep, mijn ov-chipkaart pakte, naast z'n oor hield, even 'luisterde' en 'm weer terug gafquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:21 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat zie je dus ook bij Drienerlo, waar de groene is vervangen door de witte (zie de foto).
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerloquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerlo
Dit klinkt heel raarquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
"door roodlichtpassage trein" is natuurlijk een leugen. "door fataal incompetent voorraadbeheer" komt al dichter in de buurt. Maar dat kan natuurlijk niet. Nee. IEMAND ANDERS heeft het gedaan!quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |