Ja maar dan anders.quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als overwegaankondigingsborden?
Die ene normale stoel naast het invalidentoilet, tussen al die uitklapbare stoeltjesquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef James1988 het volgende:
Plaatjestijd! Dit zijn de nieuwe stoptreinen voor ÖBB, die ze cityjet noemt:
[ afbeelding ]
De treinen zijn van het type Desiro ML en worden gebouwd door Siemens. Het visueel ontwerp is gedaan door het Oostenrijkse Spirit Design, dat eerder al de Railjet ontwierp.
Foto's Š Siemens en Spirit Design, bron: Siemens.com
quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Net als overwegaankondigingsborden?
Moet je eens in Enschede komen kijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar er bestaan geen snelheidsborden met 12.5, dus maken ze er maar 120 van.
Inderdaad is het een kleine moeite, maar het idee dat je straks met twee overstappen van Hong Kong naar Amsterdam kan gaan spreekt me wel aan. Helaas worden het nu dus 3 overstappen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef eti het volgende:
[..]
Ik weet niet of het heel belangrijk is dat de trein rechtstreeks is. Het is natuurlijk wel leuk, loop je in Utrecht roepen ze om dat de trein naar Moskou van spoor 4b vertrekt. En die naar Baarn van spoor 1...
Maar ik nam van de zomer de trein naar Warschau (de CNL oftwel Euronight) en bij aankomst stond op het tegenoverliggende perron de nachttrein naar Moskou klaar. Kleine moeite, zo'n overstap...
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/
Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
twitter:NS__online twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 16:53:32Met ons nieuwe systeem kunt u ook in/uit checken bij de conducteur. Houd uw OVchipkaart voor de conducteur en wacht tot hij piep zegt. ^WJ reageer retweet
Dat is bij alle snelheidsborden op het spoor het gevalquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Drienerlo natuurlijk ja. Die heb ik ook zelf op de fotoquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:49 schreef MTL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto via http://www.archiefedwardbary.nl/
Borden nieuwe stijl. In de oude stijl (groene driehoek met punt omhoog) was het inderdaad een grote 12 met een kleine 5 (125). Of geheel zonder cijfers, dan betekent het ook 125 km/h.
Afspraken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom 12,5 en niet gewoon 125? borden zijn alvast voorbereid op HSL? dat ze alleen de komma hoeven weg te halen en je 1250KM/u mag?
Misschien weet men zelf wel of er geremd op geaccelereerd moet worden om tot de aangegeven snelheid te komen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
De groene punt omhoog is een Baanvaksnelheidsbord. De snelheid verminderen (gele met de punt omlaag) blijft gewoon bestaan, maar ik begreep de ProRail van de baanvaksnelheid af wil.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar er zijn dus geen borden meer met remmen tot/accelereren tot een bepaalde snelheid?
Ik heb serieus een keer een conducteur gehad wier apparaat het niet deed en die langs liep, mijn ov-chipkaart pakte, naast z'n oor hield, even 'luisterde' en 'm weer terug gafquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:21 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat zie je dus ook bij Drienerlo, waar de groene is vervangen door de witte (zie de foto).
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerloquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij stonden bij Drienerlo nooit snelheidsborden, de het baanvak (Enschede-Hengelo) blijft immers hetzelfde, en ook de de snelheid verandert niet.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:00 schreef James1988 het volgende:
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Die 125km/u borden staan nu inderdaad al ter hoogte van het uitrijdsein van Enschede zelf en niet meer bij Drienerlo
Dit klinkt heel raarquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze stonden eerder ook al ter hoogte van de inrijder van Enschede (maar dan natuurlijk wel ri. Hengelo)
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
"door roodlichtpassage trein" is natuurlijk een leugen. "door fataal incompetent voorraadbeheer" komt al dichter in de buurt. Maar dat kan natuurlijk niet. Nee. IEMAND ANDERS heeft het gedaan!quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:20 schreef James1988 het volgende:
Jeeeeeejtwitter:Timbiels twitterde op dinsdag 03-09-2013 om 18:14:36Let op defect wissel Dronten-Zwolle door roodlichtpassage trein: tem donderdag geen Sprinters Dronten-Zwolle, maar bussen. #NS reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |