nee, je kunt ze nog steeds kopenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:20 schreef GekkePoes het volgende:
Zijn de losse tram en treinkaartjes nu echt afgeschaft?
Of moet ik nu voor 1 enkele reis ineens een hele handel aan opwaardeerkaarten kopen en zo die ik daarnaa nooit weer gebruik. omdat ik dan eerst met de HTM dan de NS en ook nog eens met Arriva reis. (Dan gaat dat een duur ritje worden.)
ik heb al jaren niet meer in openbaar vervoer gezeten.![]()
Dat scheelt weer een hoop gedoe gelukkigquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, je kunt ze nog steeds kopen
Bij elke vervoerder apart een kaartje kopen die duurder is dan met de OV-chipkaart. En alleen enkele reis.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:24 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat scheelt weer een hoop gedoe gelukkig
maar als je slechts een enkele keer reist is dat wel goedkoper dan ov-chipkaarten aanschaffen, er voldoende saldo op zetten en er dan mee reizen. Na afloop staat er dan namelijk nog een karrevracht aan saldo op dat niet gebruikt wordtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij elke vervoerder apart een kaartje kopen die duurder is dan met de OV-chipkaart. En alleen enkele reis.
+ 2.50 adminkosten dokken als je je tegoed terug wil storten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar als je slechts een enkele keer reist is dat wel goedkoper dan ov-chipkaarten aanschaffen, er voldoende saldo op zetten en er dan mee reizen. Na afloop staat er dan namelijk nog een karrevracht aan saldo op dat niet gebruikt wordt
En dat blijft ook zo, al kost het - zoals gezegd - meer vergeleken met de chip.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, je kunt ze nog steeds kopen
Losse kaartjes zijn er nog steeds wel hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:20 schreef GekkePoes het volgende:
Zijn de losse tram en treinkaartjes nu echt afgeschaft?
Of moet ik nu voor 1 enkele reis ineens een hele handel aan opwaardeerkaarten kopen en zo die ik daarnaa nooit weer gebruik. omdat ik dan eerst met de HTM dan de NS en ook nog eens met Arriva reis. (Dan gaat dat een duur ritje worden.)
ik heb al jaren niet meer in openbaar vervoer gezeten.![]()
weet niet of we hier zo blij mee moeten zijn, want de prijs voor treinkaartjes gaat in 2014 met 3,38% omhoog ...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:26 schreef dennistd het volgende:
Er zijn weer een heleboel documenten gepubliceerd op de site het het Locov:
Adviesaanvraag tarieven 2014
En als ik het goed lees, verandert dat laatste omdat Veolia het oneerlijke concurrentie vindt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of we hier zo blij mee moeten zijn, want de prijs voor treinkaartjes gaat in 2014 met 3,38% omhoog ...
Daarnaast verdwijnt het voordeel van de papieren kaartjes, omdat je nu per vervoerder af moet rekenen en ga je voor langere routes meer betalen als je met de NS reist ipv de korte route via een regionale vervoerder. (Voorbeeld van dit laatste is Zutphen - Apeldoorn via Deventer dat meer gaat kosten dan Zutphen - Apeldoorn rechtstreeks.)
dat gaat nog lastig zat worden denk ik. ipv te bekvechten in de rechtszaal zou het denk ik verstandiger zijn om met Ansaldo om tafel te gaan over de afwikkeling van het contract. Dat zou waarschijnlijk het goedkoopste voor alle partijen zijn, maar zal er wel niet van komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu nog proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen...
Inderdaad, een zo gunstig mogelijke schikking treffen is misschien een beter resultaat dan jarenlange juridische procedures waarvan het resultaat geenszins zeker is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat gaat nog lastig zat worden denk ik. ipv te bekvechten in de rechtszaal zou het denk ik verstandiger zijn om met Ansaldo om tafel te gaan over de afwikkeling van het contract. Dat zou verreweg het goedkoopste voor alle partijen zijn, maar zal er wel niet van komen.
Yup. Alhoewel ik het op dit punt eigenlijk belangrijker vindt dat het de route naar een constructieve oplossing openlegt ipv. maar vasthouden aan een acceptabele V250 die niet gaat komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu nog proberen zoveel mogelijk geld terug te krijgen...
we horen idd op dit moment maar weinig van het beloofde palet van oplossingen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Alhoewel ik het op dit punt eigenlijk belangrijker vindt dat het de route naar een constructieve oplossing openlegt ipv. maar vasthouden aan een acceptabele V250 die niet gaat komen.
Dat komt omdat daarover nog overleg wordt gevoerd met het Ministerie neem ik aan. Voor 1 oktober moeten we meer weten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
we horen idd op dit moment maar weinig van het beloofde palet van oplossingen.
Nu het contract door NS is opgezegd wordt niet meer vastgehouden aan het idee dat de V250 ooit nog ingezet kan worden op het spoor, toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Yup. Alhoewel ik het op dit punt eigenlijk belangrijker vindt dat het de route naar een constructieve oplossing openlegt ipv. maar vasthouden aan een acceptabele V250 die niet gaat komen.
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat komt omdat daarover nog overleg wordt gevoerd met het Ministerie neem ik aan. Voor 1 oktober moeten we meer weten.
Neequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu het contract door NS is opgezegd wordt niet meer vastgehouden aan het idee dat de V250 ooit nog ingezet kan worden op het spoor, toch?
Nee, maar het maakt de problemen wel erger. Als ze dus voorkomen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Spuit 11.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.spoorpro.nl/ma(...)bij-station-kortrijk
Passagierstrein ontspoort bij station Kortrijk
Ach, ik lees hier niet elke minuut mee en na een dag niet meelezen ga ik niet alles teruglezen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Spuit 11.
PTA / Treinentopic #624: Om de verstoring heen rijden
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?
Precies. Als je het aantal verstoringen in de Achterhoek weet te verminderen en hier en daar wat kleine infrastructurele maatregelen treft dan kan de punctualiteit al behoorlijk omhoogquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?quote:In de spits minimaal 2x per uur Rotterdam - Breda en op het traject Amsterdam - Rotterdam in de brede spits 4x per uur, daar buiten 2x per uur. Ook dat materieel zou 160+ km/h per uur moeten kunnen rijden.
En de 3600 is al zo'n boemeltreinquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.
Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Het liefste zie ik dan iedere 3600 naar Antwerpen gaan, dat is wel zo duidelijk voor reizigers (en een unicum in België)
ik geef alleen de minimale bediening aan die ik denk dat zou moeten kunnen. Hoe de vervoerder het oplost is aan de vervoerder, waarbij als het de NS is er ook gekozen kan worden om niet Amsterdam - Breda (HSL) te rijden, maar ruimte te laten voor een andere invulling, zoals bijvoorbeeld Den Haag - Eindhoven (via HSL) of Amsterdam - Vlissingen (via HSL). Die ruimte zou een vervoerder imo wel moeten kunnen hebben als de HSL-concessie in het binnenlandse net geīntegreerd wordt.quote:[..]
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?
zoiets kan het zijn ja en die 200 km/h noem ik niet voor niets, omdat het ook de mogelijkheid geeft om een deel in het binnenlandse net te integreren zonder dat je meteen grote delen met echte HST's rijdt.quote:Ik denk dat dit het meest logische aanbod is op de HSL:
- 2x per uur Amsterdam - Breda
- 1x per uur Amsterdam - Brussel
- 1x per uur Amsterdam - Rotterdam (alleen spits)
- 1x per uur Thalys
- 2x per uur Zwolle - Antwerpen
Als je deze treinen goed inlegt krijg je kwartierdiensten tussen Amsterdam en Rotterdam, buiten de spits heb je dan een klein gat. Dat is - denk ik - niet erg, omdat er dan minder vervoersvraag is en een kwartier langer wachten niet zo heel lang is.
Materieel moet minstens 200 km/h halen, m.u.v. Zwolle - Antwerpen waar 160 km/h snel genoeg is (zeker met een stop in Noorderkempen).
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De kwartierverdichting schiphol-rotterdam zou ik vanaf Amsterdam zuid laten rijden.
Het was dacht ik de bedoeling dat die niet meer zou stoppen op de stations tussen Arnhem en Nijmegen? Met stops op Noorderkempen en Luchtbal krijg je NMBS mee, en mensen uit die regio's profiteren er ook van.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:23 schreef Peter het volgende:
En de 3600 Antwerpen - Zwolle wel op alle kleine stations laten stoppen?
Ik weet het niet zo goed. Wel denk ik dat het sowieso goed is om Zuid te bedienen. Zo'n trein kan daarna ook weer mooi doorrijden naar het Noorden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
ik zou Amsterdam - Rotterdam (-Brussel) als basis nemen en wat Klaasje zegt kan prima. De spitspendels tussen Amsterdam-Zuid en Rotterdam laten rijden. Op dat traject is eigenlijk alleen in de spitsuren echt vraag. Daarbuiten is een overstap op Schiphol primaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
Wat is deze ik wil naar Tilburg zonder 3 extra tussenstops afblijven van mijn ICs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.
Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Vet handig want de rijrichting keren duurt slechts 100 keer zo lang bij een trein.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?
van het ene emplacement naar het andere om vervolgens bij het juiste spoor uit te kunnen komenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:42 schreef James1988 het volgende:
Klinkt als een leuk toeristisch ritje
Voegloos spoorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)
nostalgiequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Voegloos spoor
Of in dit geval, voegen spoor.
t was met een Bombardier-treinstel dat "alles lust en wilt", zoals Flash ooit omschreefquote:
En het was niet eens een SLeTquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bombardier-treinstel dat "alles lust en wilt"
ook bovenleidingen, zo is vandaag bij Utrecht maar weer eens bewezenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]
t was met een Bombardier-treinstel dat "alles lust en wilt", zoals Flash ooit omschreef
Een IC Antwerpen - Eindhoven zodat er op Tilburg - Eindhoven ook eindelijk eens een volwaardige kwartiersdienst gereden wordt.quote:
En daar zat ik dus in...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Poging tot een hobbyrondje vandaag. Eens kijken wat er allemaal al mis gaat buiten geplande werkzaamheden om:
1 aanrijding met persoon bij Nunspeet
Ga dr maar niet van uit. Het vliegtuig is veel sneller, goedkoper en populairder.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Sparqq het volgende:
Zijn hier mensen met internationale trein ervaring? Weet iemand of de rechtstreekse trein, Amsterdam Moskou terug komt?
In 2015 wil ik wellicht de treinreis Amsterdam - Hong Kong maken; sneltrein van Hong Kong naar Beijing, dan de trein naar Moskou en daar overstappen voor de trein naar Amsterdam. Maar ik lees dat die verbinding sinds 2013 niet meer direct is.
Denk dat die het dan geweest is, als die in Leeuwarden vanaf spoor 3 vertrokken is. Kwam rond 16.55 langs het station gefietst en zag er eentje langs het perron staan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog een? Die van 17:04 was ook al DDZ, die kwam ik tegen bij Wirdum.
ooit komt er waslijnquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:08 schreef dennistd het volgende:
Logische afbeelding bij een verstoring in Warffum: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)er-Warffum-ligt-stil
Die reed ook al een aantal slagjes mee eerder deze week. Als dat tenminste hetzelfde stel is. Lijkt me wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
wat doe je met een terzijde gesteld stelletje dat van Arnhem Goederen afgehaald is om voor instructiedoeleinden ingezet te worden?
Juist. Je gooit m gewoon op dienst
http://somda.nl/forum/138(...)+dingen+30+augustus/
Het V'tje dat ik bedoelde stond zelfs op Arnhem Goederen. Was al buiten dienst gesteld vanwege een verlopen revisietermijn volgens mij. Een verlengingsbeurt was niet uitgevoerdquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die reed ook al een aantal slagjes mee eerder deze week. Als dat tenminste hetzelfde stel is. Lijkt me wel.
Wel opmerkelijk, lees daar dat dat stel al sinds eind mei buiten dienst was. Waarom dan zo'n oude pakkenVolgens mij staan er zelfs vtjes op Arnhem goederen die tegen of net over hun revisietermijn aanzitten.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het V'tje dat ik bedoelde stond zelfs op Arnhem Goederen. Was al buiten dienst gesteld vanwege een verlopen revisietermijn volgens mij. Een verlengingsbeurt was niet uitgevoerd
Tsssk, >4000 maar? Ik zit deze maand op >13000quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. MrKlaasje en b2py weer de baan op geschupt, het was gezellig
Toch nog >4000 km gehaald deze maand. Mocht ook wel: In augustus heb ik letterlijk ELKE zaterdag en ELKE zondag op de baan gezeten. En ELK van die dagen >100 km gereden ook. Kan je niet ontevreden over zijn.
Iets met driemaal is scheepsrechtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:34 schreef Peterselieman het volgende:
oh en aan de bierders vandaag: veel plezier.
Was wel van plan te komen, maar gigadrukte op het werk noopte me om af te haken.
zoiets ja. Net als de vorige keer was het weer een drukke werkdag, waarbij ik ook nog even meer dan 45 kilometer gefietst heb. Kan gebeurenquote:
Ben er bijna, was chill! Behalve dat uur vertraging..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. MrKlaasje en b2py weer de baan op geschupt, het was gezellig
Toch nog >4000 km gehaald deze maand. Mocht ook wel: In augustus heb ik letterlijk ELKE zaterdag en ELKE zondag op de baan gezeten. En ELK van die dagen >100 km gereden ook. Kan je niet ontevreden over zijn.
Was nogal een puinzooi vanochtend iddquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ben er bijna, was chill! Behalve dat uur vertraging..
Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htmquote:
Maakt het er niet minder humoristischer opquote:Op zondag 1 september 2013 11:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het filmpje is wel door Dolf Dijkstra gemaakt he: http://www.nicospilt.com/index_DolfDijkstra.htm
Gewoon een collega die lollig wou doen dus
Ik vraag me af waarom Herik Rail denkt dat dit succesvol kan zijn? De NS heeft ditzelfde concept ook gebruikt in 2000 en 2001 (met dezelfde naam btw) en dat bleek geen succes. Nu zijn we een tiental jaren verder en is het veel goedkoper om te vliegen. Ik vind het wel een leuk idee, als de ticketprijzen niet te hoog zijn ga ik hier vast wel eens gebruik van maken.quote:Op zondag 1 september 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
interessant concept. Herik Rail wil vanaf volgend jaar 3x per week een dienst met Milaan onderhouden. Het zal een gecombineerde cargo en reizigerstrein worden
http://www.herikcargo.com/
Zoiets zag ik al voorbij komen jaquote:Op zondag 1 september 2013 15:53 schreef James1988 het volgende:
Van Massenhove is verbijsterd, zo schreef hij op Twitter.
twitter:FVMas twitterde op zondag 01-09-2013 om 13:52:18Bedankt voor alle proficiats. Ben even verbijsterd als jullie. Even alle sociale media en gsm on hold want bestorming. reageer retweet
niks mis mee toch?quote:Op zondag 1 september 2013 21:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Heh nee ze was een beetje een te pittig type voor me.
dat heet "men doet maar wat" :yquote:Op zondag 1 september 2013 22:22 schreef James1988 het volgende:
Gedeeltelijk opgeheven en opnieuw ingelegd? Dan krijg je dat soort fratsen.
weer een logische zetquote:Op zondag 1 september 2013 22:47 schreef dennistd het volgende:
De Spaghettiboemel-bouwers zijn het weer niet eens met NS: http://www.ansaldobreda.i(...)20ago_olanda_ing.pdf
Die Italianen kunnen een hoop stront uitkramen, maar de NS heeft ook tactisch gehandeldquote:AnsaldoBreda had immediately given assurance of the reliability of the V250 train
Het meest verbaasd mij nog wel hoe een bedrijf als AnsaldoBreda zich voor kan doen als een serieus, integer bedrijf met verstand van zaken. Italianenquote:producing formal appreciation statements by the client for the activities performed
...quote:Op maandag 2 september 2013 09:29 schreef greavy het volgende:
Was het hier al voorbij gekomen? Er was gister opnieuw een aanrijding met een persoon op de HSL 1 tussen Halle en Parijs. Dit keer was er een Thalys bij betrokken. Sommige mensen zijn de wanhoop echt nabij, en gaan dan dus veel moeite doen
ditmaal was het de loc die de speno overbracht, anders hadden er idd grappen over kunnen worden gemaaktquote:Op maandag 2 september 2013 14:13 schreef b2py het volgende:
Door een speno, wat voor slechte grappen kan je daar nog allemaal over maken?
in Hengelo is zoiets heel normaalquote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder, maar ik vind het wel t posten waard. Dit is geen afstapje bij het de trein uitgaan, maar een opstapje...![]()
[ afbeelding ]
En nu zit er nog een uitschuifbare treeplank bij..
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen....quote:
quote:Op maandag 2 september 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik had m al naar Fles doorgestuurd, die vond het geloof ik niet zo heel bijzonder,
Zie?quote:Op maandag 2 september 2013 14:32 schreef Peterselieman het volgende:
in Hengelo is zoiets heel normaal
Ook anti naaldhak?quote:Op maandag 2 september 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hetzelfde denk. Lagevloers mat tegen een hoog perron. Heb het in Duitsland zo vaak gezien ook. Waar niet eigenlijk
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.quote:
Ik heb het ook wel eens gedaan, maar dan de eerste stap die ik zette kwam niet op maar voor het treeplankje uit. Heb er een flinke deuk in m'n scheenbeen aan overgehouden.quote:Op maandag 2 september 2013 15:52 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Een klasgenoot vroegah heeft het eens weten te presteren zijn laatste been tussen de trein en het perron te plaatsen. Daarbij ving het op / afstapje zijn val.
Op het moment dat ik dat plaatje zag liep er een mokkeltje voorbij op naaldhakkenquote:Op maandag 2 september 2013 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja wat de fak, dat is gewoon niet te doen...., daar heb ik gewoon nog niet aan gedacht want ik loop er nooit op...
Moet je ons iets vertellen B2PY
Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel. Dat kan nog wel even duren. Als dit klopt heet het straks "wisselstoring" omdat het openrijden van een hogesnelheidswissel niet zo'n goed idee is.quote:Op maandag 2 september 2013 17:06 schreef Igen het volgende:
Gaat lekker - gestrande trein op de Hanzelijn én op de Veluwelijn... Doen de treinen van NS het zo slecht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |