Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de wegquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)ervoerconcessie.htmlquote:De financiering voor het opheffen van het dubbel opstaptarief in de treinketen is dit voorjaar tevens besproken in de Tweede Kamer. Kamerlid Bashir (SP) heeft een motie ingediend met als doel het dubbel opstaptarief af te schaffen zonder dat de kosten hiervan worden doorberekend aan de reizigers (Kamerstukken II, 23. 645, nr. 527). In reactie op de motie heeft de staatssecretaris toegelicht dat reizigers voorheen ook een dubbel opstaptarief betaalden bij een overstap tussen trein en bus. Dit is met de komst van de OV-chipkaart verschoven naar de overstap tussen vervoerders binnen de treinketen. Het is daarom redelijk dat de vervoerders als gevolg van de huidige wijziging worden gecompenseerd voor de opbrengstderving, hetgeen tevens in lijn met het advies van de Commissie Meijdam uit 2010. De Kamer heeft daarop de motie verworpen.
ik heb het nu even over een simpele reis: Arriva bus -> Arriva trein of andersom, waarbij ik in de trein met de voordeelurenkaart reis. Zou je dan wel of niet voor beide vervoersmodaliteiten een overstaptarief moeten betalen?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:03 schreef dennistd het volgende:
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)
En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Er spelen nog twee dingen mee:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 05:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...
Ook ruwe data kan interessant zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef James1988 het volgende:
Ook ruwe data kan interessant zijn.
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.
En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
Stopdoorschakelingen bedienen dus. De seinen gaat de trdl gewoon zelf bedienen, wat een hele verbetering is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Je hebt in elk geval de schijn tegenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Euh, hoezo dat?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval de schijn tegen
Geen geld voor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Hoeveel dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Ja inderdaad. En dat wij van WC-eend, WC-eend adviseren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
In januari had het Algemeen Dagblad een artikel gepubliceerd over de punctualiteit van de Fyra op basis van cijfers van Failra, het AD kopte toen 'Helft Fyra-treinen te laat'. Naderhand bleek dat het AD een eigen draai had gegeven aan de cijfers die ze hadden gekregen (linkje).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).
Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordtquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:18 schreef b2py het volgende:
[..]
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.
Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
En jij verwacht dat dat gaat gebeuren?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen
En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
momenteel wordt er veel meer van wissels gebruik gemaakt dan wat er straks na DSSU overblijft, alleen merk je het niet zozeer.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:48 schreef b2py het volgende:
Vindt het zo jammer dat iedereen hier alleen maar in negatieve scenario's kan denken.
Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.
Er zijn ook genoeg goede zaken, zoals de invoering van ERTMS, het achtsporig worden van Weesp, het verdubbelen van de Zuidas en het dubbelvorken van Riekerpolder aansluiting, etc.
Het zijn echter de negatieve punten die meer de aandacht trekken
Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...
http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.
bij verstoringen zal de trein naar Nijmegen voorlopig wel naar spoor 12 verhuizen. Staat het ding wel vakerquote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:58 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.
Ik voorzie meer trappen lopen bij onregelmatigheden.
Die heb ik nog niet onder ogen gezienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op spoor 5 kun je niet meer versterken of aftrappen en voor veel andere sporen gaat het een zaagbeweging worden, waarbij het behouden van Opstelterrein Zuid nog voor enige flexibiliteit zorgt.
voor zover ik weet is daar op dit moment geen sprake van, al was de aansluiting nog wel ingetekendquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb gelezen in een rapportage dat op de Daalsedijk (Heet dat zo? Terrein waar vroeger NSM spul stond en die rijschool) dat daar een extra opstelterrein zal verrijzen met dito voorzieningen.
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...
http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Dat gebeurt samen met de aanleg van riolering, denk ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Glanerbrug is trouwens nog steeds niet aangesloten op het Nederlandse spoornet. Na de Kabeltelevisie was de koek wel weer op daar
het is niet onoverkomelijk, maar bij krappe aansluitingen gaan meer mensen even moeten wachtenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
Het probleem is een beetje dat de sporen lager dan 14 niet echt bruikbaar zijn voor treinen richting Nijmegen omdat je anders veel kruisende bewegingen maakt. Daarmee kan je dus eigenlijk gewoon niet uitwijken zonder problemen te veroorzaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan heb je er dus nog een stuk of tien over waarvan dat wél kan. Ik zie het probleem niet, kwestie van je spoorgebruik opnieuw plannen. Van 1a in Groningen kunnen we ook niet naar Zuidhorn, nooit problemen mee gehad.
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je het logistieke proces rond de start en het einde van de dienst zou snappen zou je deze opmerking niet maken.
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan had ik wel logistiek gestudeerd.
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een beetje puzzelen is niet zo moeilijk hoor, daar hoef je geen toegepaste HBO voor te hebben.
Het is handig om een trein eventjes neer te kunnen zetten zonder dat die in de weg staat. Daardoor worden tijdens dat proces de sporen in een station als Utrecht totaal anders gebruikt dan normaal. Daarmee worden ook andere wissels dan anders gebruikt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar ik ken het logistieke proces niet, gelukkig. En daar doelde je in een post daarvoor wel op.
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee, maar mocht je er ooit eentje tegenkomen laat het me dan weten, want ik wil 'm ook
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.ebay.fr/itm/TA(...)&hash=item2ec979e848
Neequote:Op donderdag 29 augustus 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds die stomme kutpoppen maar die zijn nergens te krijgen
Kan je beter gaan lopen. Of een GVU-bus in stappen, als je wat levensmoe begint te worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Dat kan straks niet meer. Hoeft ook niet want dat soort prettreintjes is het eerste wat opgeheven wordt natuurlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:55 schreef Peterselieman het volgende:
ook nog een trein naar Maliebaan vanaf spoor 15. Die steekt even het hele emplacement over om bij de lage sporen uit te komen
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:16 schreef _JdM_ het volgende:
Dit weekend weer werkzaamheden tussen Utrecht en Utrecht Veemarkt Aansl (daar waar de sporen van Utrecht-Geldermalsen en Utrecht-Driebergen elkaar splitsen), waardoor tenminste twee van de zes sporen niet te gebruiken zijn, evenals sporen 14 en 15 op Utrecht Centraal.
Daardoor wordt:
*de IC Nijmegen-Den Helder geknipt in Utrecht. (Het deel Utrecht-Nijmegen maakt extra stop op Driebergen=Zeist)
*de IC Nijmegen-Schiphol opgeheven tussen Utrecht-Nijmegen.
*de SPR Rhenen-Breukelen geknipt op Utrecht.
*de IC Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Utrecht en Eindhoven (!)
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zijn een hoop "onnodige" wisselverbindingen verdwenen en tegenwoordig moet alles netjes aan de plannormen voldoen. Dat betekent dat er voldoende marge in de dienstregeling moet zitten. Dat een trein in de praktijk in het weekend wat minder marge nodig heeft omdat het in- en uitstappen wat sneller gaat is slechts een detail.
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was de opdracht voor de puzzelaar? Dupeer zo veel mogelijk reizigers?Kom op zeg dit is toch niet ALLEMAAL nodig
Nee klopt, is het ook nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Nee, Reizigers vanuit Amsterdam Centraal of Schiphol naar Hilversum worden zoveel mogelijk gedupeerd. Door werkzaamheden tussen Hilversum en Amersfoort rijden er tussen Amsterdam Centraal-Hilversum en Schiphol-Hilversum geen IC's... Dat vind ik dan niet te verkopen...
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:08 schreef Peterselieman het volgende:
ook leuk om een reisje tussen Utrecht Centraal en Lunetten te proberen nu. Volgens de reisplanner van de NS vertrekt de eerste weer om 13.26 uur en moet je tot zo lang wachten
Door ontbrekende wissels kan niet alles rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm... ja.. vast wel? Maar hoezo moet je dan grote IC-series massaal gaan knippen en opheffen? Wat heeft dat met elkaar te maken?
dat is toch normaal?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef James1988 het volgende:
En de reiziger heeft het nakijken...
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingerichtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
toch mooi die defecte bovenleiding bij Utrecht Centraal
De trein naar Maastricht vertrekt nu vanaf spoor 8, die naar Rhenen van 9b, verder een aantal opgeheven treinen, maar het rijdt allemaal nog redelijk.
Ben benieuwd hoe zo'n storing met DSSU opgelost zou zijn
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan wordenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
dan zijn de bovenleiding groepen anders ingericht
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar ligt er wel bijna meteen een corridor uit in plaats van dat er op die corridor met beperkt treinverkeer toch doorgereden kan worden
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Door het nodig aan de plannormen voldoen
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ookquote:
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de bvl eruit ligt rijdt er helemaal niks nu niet en in dssu niet.
als je sommigen hoort praten krijg je wel dat gevoel ja, maar het is niet voor niets zoals James hierboven al zei en ik eerder deze week postte dat Schiphol begint te klagen dat er te weinig mensen met het ov naar de luchthaven komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Gewoon betalen en verder vooral je bek houden. En eigenlijk liever niet eens instappen ook
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
De infrastructuur is er ook totaal niet op berekend dat ook maar 10 % van de reizigers per trein zou komen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
De infrastructuur is er daar totaal niet op berekend dat iedereen maar met de auto zou komen.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer nietmakkelijker en goedkoper
Volgens mij rijdt de IC Alkmaar - Maastricht door tot Houten en keert daar. De Schipholtrein niet, dat zal planmatig wel niet lukken gezien de Sprinter Utrecht - Breda ook ingekort is tot Houten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:44 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Vanaf 11:00 wordt het ook nog waarheid, dan geen treinen Utrecht-Houten door herstelwerkzaamheden.
En toch heb ik het idee dat de IC's vanuit het zuiden niet verder gaan rijden dan Den Bosch, ipv tot Houten...
maar je krijgt wel de tijd om vervangend vervoer te regelenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helemaal niet rijden is veel duidelijker voor de reizigers dan een paar treinen wel rijden en een aantal anderen weer niet
Subtiel verschil is de link leggen tussen de post die je citeert en die van daarvoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in DSSU rijdt er meteen al niets, terwijl het nu nog zo is dat je beperkt door kunt rijden totdat de werkzaamheden zover gevorderd zijn dat er groepen afgeschakeld moeten worden vanwege de veiligheid.
Subtiel verschilletje
Heul niet. Denk aan alle gratis koffie die aangevoerd moet wordenquote:
Eens. Zeker omdat die plannormen gebruikt worden voor het oplossen van een veiligheidsprobleem welke je niet op kan lossen met plannormen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit ook een kloteland geworden eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |