abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130598659
Bovendien: Data weg vereist actieve bewuste actie. Data gewoon laten staan niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130601102
Het zal mij niet verbazen als het korter bewaard wordt dan de reisgegevens van je OVC. En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Bier.
pi_130601105
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Geen geld voor.
pi_130601408
NS heeft gereageerd op het nieuwsbericht van RTL



via
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:21:59 #222
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130601523
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:45:53 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130604809
Ja, dat lees je goed.

Dat NS hier poep praat kun je in Engeland ziet, Network Rail publiceert die gegevens gewoon...
pi_130605058
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
pi_130605199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Hoeveel dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130605356
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Ja inderdaad. En dat wij van WC-eend, WC-eend adviseren.

Nog een copy-paste lulverhaaltje over klantbeleving uit een of ander marketing-schoolboekje erbij en klaar is kees: Het gepeupel is weer zoet. Lekker verder broddelen en zakken vullen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 augustus 2013 @ 19:41:06 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130606882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:51 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
In januari had het Algemeen Dagblad een artikel gepubliceerd over de punctualiteit van de Fyra op basis van cijfers van Failra, het AD kopte toen 'Helft Fyra-treinen te laat'. Naderhand bleek dat het AD een eigen draai had gegeven aan de cijfers die ze hadden gekregen (linkje).

Ik kan me om die reden wel voorstellen dat NS niet staat te springen om de onbewerkte data te leveren aan een journalist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:03:50 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130607820
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...

http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130607928
Moet ik nu geschokt reageren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:12:23 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608169
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:06 schreef b2py het volgende:
Moet ik nu geschokt reageren?
dat is aan jou
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608265
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is aan jou
Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:17:32 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608395
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:21:06 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.

Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608957
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.

Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:32:38 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130609053
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
En jij verwacht dat dat gaat gebeuren?

Wat schattig! O+
pi_130609176
Lief he! :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:35:34 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609177
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen

En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130609217
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen

En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:51 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130609361
Een ander nadeel van DSSU is dat de te rijden routes min of meer worden verankerd in de infrastructuur. Aanpassing van de te rijden routes is bijzonder moeilijk omdat je dan veel kruisende of zigzaggende bewegingen moet gaan maken, of in je infra moet gaan slopen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:45:35 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
momenteel wordt er veel meer van wissels gebruik gemaakt dan wat er straks na DSSU overblijft, alleen merk je het niet zozeer.

Niet dat alle wissels zomaar moeten blijven liggen, maar er blijft na DSSU en de saneringen op de vrije baan zo weinig over dat het wel mis moet gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130609750
Vindt het zo jammer dat iedereen hier alleen maar in negatieve scenario's kan denken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:53:17 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609969
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:48 schreef b2py het volgende:
Vindt het zo jammer dat iedereen hier alleen maar in negatieve scenario's kan denken.
negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.

Er zijn ook genoeg goede zaken, zoals de invoering van ERTMS, het achtsporig worden van Weesp, het verdubbelen van de Zuidas en het dubbelvorken van Riekerpolder aansluiting, etc.

Het zijn echter de negatieve punten die meer de aandacht trekken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130610063
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.

Er zijn ook genoeg goede zaken, zoals de invoering van ERTMS, het achtsporig worden van Weesp, het verdubbelen van de Zuidas en het dubbelvorken van Riekerpolder aansluiting, etc.

Het zijn echter de negatieve punten die meer de aandacht trekken
Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?
pi_130610248
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...

http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.

Ik voorzie meer trappen lopen bij onregelmatigheden.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:59:02 #246
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130610269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:59:35 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130610297
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?
het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130610310
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')