abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130577731
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:33:56 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130577958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:55:10 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130579005
Even quoten uit een brief van het ministerie van I&M:
quote:
De financiering voor het opheffen van het dubbel opstaptarief in de treinketen is dit voorjaar tevens besproken in de Tweede Kamer. Kamerlid Bashir (SP) heeft een motie ingediend met als doel het dubbel opstaptarief af te schaffen zonder dat de kosten hiervan worden doorberekend aan de reizigers (Kamerstukken II, 23. 645, nr. 527). In reactie op de motie heeft de staatssecretaris toegelicht dat reizigers voorheen ook een dubbel opstaptarief betaalden bij een overstap tussen trein en bus. Dit is met de komst van de OV-chipkaart verschoven naar de overstap tussen vervoerders binnen de treinketen. Het is daarom redelijk dat de vervoerders als gevolg van de huidige wijziging worden gecompenseerd voor de opbrengstderving, hetgeen tevens in lijn met het advies van de Commissie Meijdam uit 2010. De Kamer heeft daarop de motie verworpen.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)ervoerconcessie.html

Alleen kan ik die zinnen niet helemaal rijmen, want ik reis met een voordeelurenkaart van de NS in Arriva-treinen en reis met Arriva-bussen (overstap binnen de 35 minuten). Volgens het ministerie zou ik dus geen opstaptarief moeten betalen bij trein of bus, maar dat gebeurt toch. Dat zou dan toch niet moeten mogen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 00:03:53 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130579388
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)

En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 00:14:09 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130579803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:03 schreef dennistd het volgende:
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)

En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
ik heb het nu even over een simpele reis: Arriva bus -> Arriva trein of andersom, waarbij ik in de trein met de voordeelurenkaart reis. Zou je dan wel of niet voor beide vervoersmodaliteiten een overstaptarief moeten betalen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 00:24:34 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130580186
heb het antwoord al gevonden: er zijn regionale verschillen. Zo reis je in Noord-Nederland bij Arriva met het NS-tarief en moet je bij een overstap van modaliteit dus tweemaal het opstaptarief betalen. Doe je dat op een traject waar een ov-chip kilometertarief geldt dan betaal je de overstap in veel gevallen niet, maar kan het wel voorkomen dat je dan weer niet met korting reist, omdat dit bij het inchecken bij de eerste modaliteit al bepaald wordt.

Dus als je eerst met de bus gaat en daarna met de trein dan heb je op een aantal trajecten plots geen korting meer met je voordeelurenkaart en loont het dus om te reizen met twee chipkaarten, omdat vervoerders moeilijk doen met restitutie en dergelijke. Bij trein -> bus zou het wel goed moeten gaan.

Snappen jullie het nog? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130584422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 05:34:27 ]
pi_130584807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Bier.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:16:07 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130585984
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.

En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:16:21 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130585989
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 05:33 schreef J.B. het volgende:

[..]

De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...
Er spelen nog twee dingen mee:
1) Bij vertraging werd deze trein door NMBS vaak beperkt tot Luik, op Maastricht - Luik was er dan geen trein. Voor reizigers natuurlijk onacceptabel.
2) Het taalprobleem: het is een aantal keer voorgevallen dat er een machinist op die trein zat die niet of onvoldoende Nederlands sprak om te kunnen communiceren met de treindienstleider. Omdat de MBE in Nederland op de licentie van NS reed, werd NS hierop afgerekend door ProRail / IL&T.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 07:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Ook ruwe data kan interessant zijn.
pi_130586054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef James1988 het volgende:
Ook ruwe data kan interessant zijn.
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 09:41:56 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130586570
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.

En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:27:33 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130587581
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen ;)
Stopdoorschakelingen bedienen dus. De seinen gaat de trdl gewoon zelf bedienen, wat een hele verbetering is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130592402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Bier.
pi_130595226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Je hebt in elk geval de schijn tegen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130595606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt in elk geval de schijn tegen :)
Euh, hoezo dat?
Bier.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:49:01 #217
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130595690
Data weg impliceert geen fraude ... maar data weg faciliteert wél fraude. Daarom dus de schijn tegen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_130598659
Bovendien: Data weg vereist actieve bewuste actie. Data gewoon laten staan niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130601102
Het zal mij niet verbazen als het korter bewaard wordt dan de reisgegevens van je OVC. En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Bier.
pi_130601105
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Geen geld voor.
pi_130601408
NS heeft gereageerd op het nieuwsbericht van RTL



via
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:21:59 #222
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130601523
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:45:53 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130604809
Ja, dat lees je goed.

Dat NS hier poep praat kun je in Engeland ziet, Network Rail publiceert die gegevens gewoon...
pi_130605058
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
pi_130605199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Hoeveel dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130605356
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Ja inderdaad. En dat wij van WC-eend, WC-eend adviseren.

Nog een copy-paste lulverhaaltje over klantbeleving uit een of ander marketing-schoolboekje erbij en klaar is kees: Het gepeupel is weer zoet. Lekker verder broddelen en zakken vullen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 augustus 2013 @ 19:41:06 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130606882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:51 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
In januari had het Algemeen Dagblad een artikel gepubliceerd over de punctualiteit van de Fyra op basis van cijfers van Failra, het AD kopte toen 'Helft Fyra-treinen te laat'. Naderhand bleek dat het AD een eigen draai had gegeven aan de cijfers die ze hadden gekregen (linkje).

Ik kan me om die reden wel voorstellen dat NS niet staat te springen om de onbewerkte data te leveren aan een journalist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:03:50 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130607820
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...

http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130607928
Moet ik nu geschokt reageren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:12:23 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608169
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:06 schreef b2py het volgende:
Moet ik nu geschokt reageren?
dat is aan jou
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608265
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is aan jou
Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:17:32 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608395
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:21:06 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.

Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608957
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.

Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:32:38 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130609053
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
En jij verwacht dat dat gaat gebeuren?

Wat schattig! O+
pi_130609176
Lief he! :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:35:34 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609177
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen

En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130609217
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen

En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:51 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130609361
Een ander nadeel van DSSU is dat de te rijden routes min of meer worden verankerd in de infrastructuur. Aanpassing van de te rijden routes is bijzonder moeilijk omdat je dan veel kruisende of zigzaggende bewegingen moet gaan maken, of in je infra moet gaan slopen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:45:35 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
momenteel wordt er veel meer van wissels gebruik gemaakt dan wat er straks na DSSU overblijft, alleen merk je het niet zozeer.

Niet dat alle wissels zomaar moeten blijven liggen, maar er blijft na DSSU en de saneringen op de vrije baan zo weinig over dat het wel mis moet gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130609750
Vindt het zo jammer dat iedereen hier alleen maar in negatieve scenario's kan denken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:53:17 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609969
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:48 schreef b2py het volgende:
Vindt het zo jammer dat iedereen hier alleen maar in negatieve scenario's kan denken.
negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.

Er zijn ook genoeg goede zaken, zoals de invoering van ERTMS, het achtsporig worden van Weesp, het verdubbelen van de Zuidas en het dubbelvorken van Riekerpolder aansluiting, etc.

Het zijn echter de negatieve punten die meer de aandacht trekken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130610063
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

negatief wil ik het niet noemen, maar je hebt straks aanzienlijke meerkosten als bijvoorbeeld de NS de treindienst om wil gooien omdat gedacht wordt dat het beter is.

Er zijn ook genoeg goede zaken, zoals de invoering van ERTMS, het achtsporig worden van Weesp, het verdubbelen van de Zuidas en het dubbelvorken van Riekerpolder aansluiting, etc.

Het zijn echter de negatieve punten die meer de aandacht trekken
Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?
pi_130610248
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...

http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.

Ik voorzie meer trappen lopen bij onregelmatigheden.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:59:02 #246
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130610269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:59:35 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130610297
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken naar de hoeveelheid wissels op de zuidtak?
het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130610310
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het over de basisuren overdag hebt want anders is het echt tijd voor billenkoek. De meeste wissels worden aan het begin en het einde van de dag gebruikt om die paar treinen die dan rijden te kunnen combineren met de vele rangeerbewegingen die nodig zijn om de treinen van de opstelterreinen in de dienst te kunnen krijgen.
Die wissels naar opstelterreinen liggen er in DSSU ook nog, of de treinen komen van elders. What's your point?
pi_130610325
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het kan wel wat efficiënter daar ja, maar dat gaat ook gebeuren. maar het betekent niet dat er vrijwel niets over moet blijven.
Ik bedoelde in de nieuwe situatie.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 21:00:58 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130610374
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:58 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Toch wel apart, spoor 15 is op hetzelfde platform als normale stopplaats spoor 14, trein naar Nijmegen werd regelmatig naar spoor 15 gestuurd als de sprinter naar Rhenen laat was oid.

Ik voorzie meer trappen lopen bij onregelmatigheden.
bij verstoringen zal de trein naar Nijmegen voorlopig wel naar spoor 12 verhuizen. Staat het ding wel vaker
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')