abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130586054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef James1988 het volgende:
Ook ruwe data kan interessant zijn.
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 09:41:56 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130586570
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.

En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:27:33 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130587581
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen ;)
Stopdoorschakelingen bedienen dus. De seinen gaat de trdl gewoon zelf bedienen, wat een hele verbetering is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130592402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Bier.
pi_130595226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Je hebt in elk geval de schijn tegen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130595606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt in elk geval de schijn tegen :)
Euh, hoezo dat?
Bier.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:49:01 #217
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130595690
Data weg impliceert geen fraude ... maar data weg faciliteert wél fraude. Daarom dus de schijn tegen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_130598659
Bovendien: Data weg vereist actieve bewuste actie. Data gewoon laten staan niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130601102
Het zal mij niet verbazen als het korter bewaard wordt dan de reisgegevens van je OVC. En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Bier.
pi_130601105
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Geen geld voor.
pi_130601408
NS heeft gereageerd op het nieuwsbericht van RTL



via
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:21:59 #222
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130601523
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:45:53 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130604809
Ja, dat lees je goed.

Dat NS hier poep praat kun je in Engeland ziet, Network Rail publiceert die gegevens gewoon...
pi_130605058
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
pi_130605199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Hoeveel dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130605356
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Ja inderdaad. En dat wij van WC-eend, WC-eend adviseren.

Nog een copy-paste lulverhaaltje over klantbeleving uit een of ander marketing-schoolboekje erbij en klaar is kees: Het gepeupel is weer zoet. Lekker verder broddelen en zakken vullen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 augustus 2013 @ 19:41:06 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130606882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:51 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
In januari had het Algemeen Dagblad een artikel gepubliceerd over de punctualiteit van de Fyra op basis van cijfers van Failra, het AD kopte toen 'Helft Fyra-treinen te laat'. Naderhand bleek dat het AD een eigen draai had gegeven aan de cijfers die ze hadden gekregen (linkje).

Ik kan me om die reden wel voorstellen dat NS niet staat te springen om de onbewerkte data te leveren aan een journalist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:03:50 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130607820
handig daar in Utrecht, want vooruitlopend op DSSU hebben ze bij Veemarkt Aansluiting al wissels gesaneerd. Zo kun je vanaf spoor 15 en hoger niet meer in Nijmegen komen en zo zijn er zo langzamerhand meer tekenen zichtbaar ...

http://somda.nl/forum/8617/p464417/ProRail+wil+minder+wissels/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130607928
Moet ik nu geschokt reageren?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:12:23 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608169
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:06 schreef b2py het volgende:
Moet ik nu geschokt reageren?
dat is aan jou
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608265
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is aan jou
Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:17:32 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee ik reageer niet geschokt. Verre van zelfs.
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608395
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:21:06 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130608527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

We hebben jaren verregaande flexibiliteit gehad die ons spoor ook kenmerkte. Eindeloze ingewikkeldheid en eindeloze hoeveelheid storingen.
je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.

Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130608957
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je maakt het zo ingewikkeld als je zelf wilt. Nu is het doorgeslagen naar de andere kant, waarbij bij een verstoring op een corridor meteen veel treinen op die corridor stranden, omdat je niet even makkelijk om die gestrande trein heen kunt rijden.

Door de ingewikkelde personeelsroosters zullen treinen die op andere corridors rijden hier ook last van gaan krijgen, omdat deze niet aan de nieuwe manier van werken aangepast zijn.
Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:32:38 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130609053
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
En jij verwacht dat dat gaat gebeuren?

Wat schattig! O+
pi_130609176
Lief he! :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 20:35:34 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130609177
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja. Als je eerst je aandacht moest verdelen over 50 wissels, er vervolgens nog maar 25 over houdt heb je sowieso al een besparing. Je kan veel gerichter onderhoud gaan doen omdat je ieder wissel vaker zal zien en ook meer tijd hebt per wissel om het te analyseren (Zowel binnen als buiten). Vervolgens dalen de hoeveelheid storingen op een wissel.
dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen

En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130609217
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat laatste is niet waar, want de overgebleven wissels worden zwaarder belast en geven dus meer kans op storingen

En als er een storing is dan zijn de gevolgen ervan vele malen groter
Zonder storingen zijn de hoeveelheid wissels die gebruikt wordt op Utrecht C minder dan het aantal wissels wat in totaal over blijft na DSSU. Ik weet dus niet waar je dat vandaan geplukt hebt?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:51 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130609361
Een ander nadeel van DSSU is dat de te rijden routes min of meer worden verankerd in de infrastructuur. Aanpassing van de te rijden routes is bijzonder moeilijk omdat je dan veel kruisende of zigzaggende bewegingen moet gaan maken, of in je infra moet gaan slopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')