Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de wegquote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)ervoerconcessie.htmlquote:De financiering voor het opheffen van het dubbel opstaptarief in de treinketen is dit voorjaar tevens besproken in de Tweede Kamer. Kamerlid Bashir (SP) heeft een motie ingediend met als doel het dubbel opstaptarief af te schaffen zonder dat de kosten hiervan worden doorberekend aan de reizigers (Kamerstukken II, 23. 645, nr. 527). In reactie op de motie heeft de staatssecretaris toegelicht dat reizigers voorheen ook een dubbel opstaptarief betaalden bij een overstap tussen trein en bus. Dit is met de komst van de OV-chipkaart verschoven naar de overstap tussen vervoerders binnen de treinketen. Het is daarom redelijk dat de vervoerders als gevolg van de huidige wijziging worden gecompenseerd voor de opbrengstderving, hetgeen tevens in lijn met het advies van de Commissie Meijdam uit 2010. De Kamer heeft daarop de motie verworpen.
ik heb het nu even over een simpele reis: Arriva bus -> Arriva trein of andersom, waarbij ik in de trein met de voordeelurenkaart reis. Zou je dan wel of niet voor beide vervoersmodaliteiten een overstaptarief moeten betalen?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:03 schreef dennistd het volgende:
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)
En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Er spelen nog twee dingen mee:quote:Op donderdag 29 augustus 2013 05:33 schreef J.B. het volgende:
[..]
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...
Ook ruwe data kan interessant zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 07:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef James1988 het volgende:
Ook ruwe data kan interessant zijn.
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.
En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
Stopdoorschakelingen bedienen dus. De seinen gaat de trdl gewoon zelf bedienen, wat een hele verbetering is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Je hebt in elk geval de schijn tegenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Euh, hoezo dat?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval de schijn tegen
Geen geld voor.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Hoeveel dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |