abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130577731
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:33:56 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130577958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:29 schreef b2py het volgende:
Almere c - Buiten verdubbelen kan gunstig zijn, ik weet saal lange termijn niet, daar staat daar iets over in.
Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 23:55:10 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130579005
Even quoten uit een brief van het ministerie van I&M:
quote:
De financiering voor het opheffen van het dubbel opstaptarief in de treinketen is dit voorjaar tevens besproken in de Tweede Kamer. Kamerlid Bashir (SP) heeft een motie ingediend met als doel het dubbel opstaptarief af te schaffen zonder dat de kosten hiervan worden doorberekend aan de reizigers (Kamerstukken II, 23. 645, nr. 527). In reactie op de motie heeft de staatssecretaris toegelicht dat reizigers voorheen ook een dubbel opstaptarief betaalden bij een overstap tussen trein en bus. Dit is met de komst van de OV-chipkaart verschoven naar de overstap tussen vervoerders binnen de treinketen. Het is daarom redelijk dat de vervoerders als gevolg van de huidige wijziging worden gecompenseerd voor de opbrengstderving, hetgeen tevens in lijn met het advies van de Commissie Meijdam uit 2010. De Kamer heeft daarop de motie verworpen.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)ervoerconcessie.html

Alleen kan ik die zinnen niet helemaal rijmen, want ik reis met een voordeelurenkaart van de NS in Arriva-treinen en reis met Arriva-bussen (overstap binnen de 35 minuten). Volgens het ministerie zou ik dus geen opstaptarief moeten betalen bij trein of bus, maar dat gebeurt toch. Dat zou dan toch niet moeten mogen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 00:03:53 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130579388
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)

En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 00:14:09 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130579803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:03 schreef dennistd het volgende:
Ik lees het zo dat je bij een reis Hoogkerk-Amersfoort voorheen betaalde:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (+opstaptarief)
Trein NS (geen opstaptarief)

En dat het nu is:
Bus Qbuzz (+opstaptarief)
Trein Arriva (geen opstaptarief)
Trein NS (+opstaptarief)
ik heb het nu even over een simpele reis: Arriva bus -> Arriva trein of andersom, waarbij ik in de trein met de voordeelurenkaart reis. Zou je dan wel of niet voor beide vervoersmodaliteiten een overstaptarief moeten betalen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 00:24:34 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130580186
heb het antwoord al gevonden: er zijn regionale verschillen. Zo reis je in Noord-Nederland bij Arriva met het NS-tarief en moet je bij een overstap van modaliteit dus tweemaal het opstaptarief betalen. Doe je dat op een traject waar een ov-chip kilometertarief geldt dan betaal je de overstap in veel gevallen niet, maar kan het wel voorkomen dat je dan weer niet met korting reist, omdat dit bij het inchecken bij de eerste modaliteit al bepaald wordt.

Dus als je eerst met de bus gaat en daarna met de trein dan heb je op een aantal trajecten plots geen korting meer met je voordeelurenkaart en loont het dus om te reizen met twee chipkaarten, omdat vervoerders moeilijk doen met restitutie en dergelijke. Bij trein -> bus zou het wel goed moeten gaan.

Snappen jullie het nog? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130584422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 05:34:27 ]
pi_130584807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Mij lijkt ene bewaarplicht van de ruwe data voor vijf jaar niet onredelijk.
Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Bier.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:16:07 #209
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130585984
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.

En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:16:21 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130585989
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 05:33 schreef J.B. het volgende:

[..]

De reizigersaantallen lagen ver boven het niveau dat nodig was om quitte te spelen. De trein is afgeschaft in drgl 2012 met, bleek later, als reden dat hij teveel reizigers in Noord-Limburg en Brabant afsnoepte die de NS liever de toekomstige Fyra in wilde hebben...
Er spelen nog twee dingen mee:
1) Bij vertraging werd deze trein door NMBS vaak beperkt tot Luik, op Maastricht - Luik was er dan geen trein. Voor reizigers natuurlijk onacceptabel.
2) Het taalprobleem: het is een aantal keer voorgevallen dat er een machinist op die trein zat die niet of onvoldoende Nederlands sprak om te kunnen communiceren met de treindienstleider. Omdat de MBE in Nederland op de licentie van NS reed, werd NS hierop afgerekend door ProRail / IL&T.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 07:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoezo? Waarom is weten dat de 3633 drie keer +5 bij aankomst had beter dan weten dat er teveel vertraging is? Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op statistieken, maar ik kan me voorstellen dat die ruwe data gewoon niet bewaard wordt.
Ook ruwe data kan interessant zijn.
pi_130586054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef James1988 het volgende:
Ook ruwe data kan interessant zijn.
Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 09:41:56 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130586570
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Het worden gewoon VCVL-baanvakken onder Procesleiding.

En dat ongecontroleerde stuk in Harlingen Haven is al een tijd geleden verdwenen.
met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:27:33 #213
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130587581
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

met bedienen bedoel ik eigenlijk voor vertrek de overwegen aanlaseren, zodat het sein uit de stand stop kan komen ;)
Stopdoorschakelingen bedienen dus. De seinen gaat de trdl gewoon zelf bedienen, wat een hele verbetering is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130592402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. En zoveel exabytes zal het ook niet in beslag nemen, dus het zit niemand in de weg.
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Bier.
pi_130595226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat klopt allemaal wel en het zal wel zo zijn, maar dat betekent dus niet dat er fraude is gepleegd als die data wel weg is.
Je hebt in elk geval de schijn tegen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130595606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je hebt in elk geval de schijn tegen :)
Euh, hoezo dat?
Bier.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:49:01 #217
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130595690
Data weg impliceert geen fraude ... maar data weg faciliteert wél fraude. Daarom dus de schijn tegen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_130598659
Bovendien: Data weg vereist actieve bewuste actie. Data gewoon laten staan niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130601102
Het zal mij niet verbazen als het korter bewaard wordt dan de reisgegevens van je OVC. En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Bier.
pi_130601105
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon tot Oostvaarders verdubbelen. Dan zitten IC's en sprinters elkaar totaal niet meer in de weg
Geen geld voor.
pi_130601408
NS heeft gereageerd op het nieuwsbericht van RTL



via
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:21:59 #222
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_130601523
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 18:45:53 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130604809
Ja, dat lees je goed.

Dat NS hier poep praat kun je in Engeland ziet, Network Rail publiceert die gegevens gewoon...
pi_130605058
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:21 schreef V2 het volgende:
Lees ik daar nou eigenlijk dat NS denkt dat iedereen, behalve zij, te dom is om die data goed te kunnen analyseren?
Nu zit het er met die hijgerige journalistiek wel dik in dat je inderdaad een tamelijk ongenuanceerde krantenkop kan verwachten, in de richting van 'Nagenoeg alle treinen vertrekken te vroeg of te laat' (en dan pas in het nieuwsbericht blijkt dat het dan om één seconde voor of na de geplande vertrektijd gaat).

Of dat een goede reden is de gegevens niet te verstrekken is vers twee.
pi_130605199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En ik weet wat de NS per GB per maand moet aftikken. Godnonde.
Hoeveel dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')