abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 16:27:26 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130558455


Emplacement Enschede, inclusief de opstelcapaciteit. Sporen waar opgesteld kan worden, staat de maximale baklengte bij vermeld.
pi_130558522
en op 4B?
dag
pi_130558676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die mok is zo te zien gemaakt ter ere van het 30-jarig jubileum van TGV, 2 jaar terug.
Darkwing, ik ook eentje hebben willen als dat mogelijk is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 16:52:32 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130559348
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Dat is Duits spoor en dus voor Nederland niet relevant :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130559647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef greavy het volgende:
Naast Arriva zijn er ook geen veiligheidscertificaten verleend aan Veolia, RTS, Locon Benelux en Strukton voor België. Momenteel zijn de vervoerders BASF en CFL Cargo bezig met een eigen veiligheidscertificaat te verkrijgen. CFL Cargo rijdt momenteel onder het attest van NMBS.
En is er bij hun afwijzing wel een reden gegeven of zijn die Belgen gewoon aan het pesten om het pesten?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:01:28 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130559701
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
pi_130560118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:01 schreef James1988 het volgende:
Wat zou Veolia met een veiligheidsattest voor België moeten? Dat is geen cargoboer (meer)
Trein Maastricht - Brussel terug in het leven roepen? ;)
pi_130560786
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
pi_130560824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:31 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom die niet meer rijdt. Naar verluidt werd dat ding vrij aardig gebruikt?
Kostte teveel voor de NMBS die voor drgl 2013 400 treinen geschrapt heeft ofzo. Of was die verbinding drgl 2012 al gesloopt? Tijd gaat zo snel tegenwoordig.
Iig, ding was te duur en draaide verlies.
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:03:11 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130563717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:29 schreef Peter het volgende:
en op 4B?
Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:10:22 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130564003
Heeft dat niet iets te maken met het blokstelsel waardoor Gronau - Enschede één groot blok is, en een afgetrapt stel betekent dat het hele stuk als bezet wordt gezien? Of is dat niet meer zo?
  Redactie Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:09 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130564083
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:17 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564090
Ja, dat is nog steeds één blok
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:12:58 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.

In Gronau is het veel handiger aan-aftrappen, want DB heeft daar een eigen opstelterrein voor de Talenten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:13:05 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja. Het is trouwens wel anders te doen, maar dan krijg je een constructie zoals Harlingen Haven. Daar is het laatste stuk geïsoleerd van de rest en ligt het in onbeveiligd gebied, begrensd met S-borden.
de vraag is alleen of zoiets voor Enschede wel nodig is en ik neig naar nee :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:14:30 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar passen precies 2 bakken D-GTW. Maar ook nog maar net.
ik vraag me af hoe vaak er al gebruik van gemaakt is. Ik denk zeer weinig, want het is vanwege de korte afstand wel makkelijk om het af te trappen stel weer naar Leeuwarden te laten verkassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:18:54 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130564349
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:24:54 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130564566
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:18 schreef greavy het volgende:
Arriva gebruikt het niet planmatig, maar bij een verstoring zou het eventueel kunnen, dat er dan een extra trein binnengenomen kan worden.
mja, dan moet je wel met tweetjes gaan rijden, anders heeft het geen zin, zeker niet omdat het nog ter plaatse bediende relaisbeveiliging is.

Zodra dat vervangen is, is er meer mogelijk bij bijvoorbeeld een gestrande trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:34:53 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565000
Juist daarvoor hebben ze dat "controlevrije" spoor aangelegd. Maar gebruikt wordt het eigenlijk nooit, want je moet maar net een tweetje hebben. En dat stukje spoor nodig hebben ook.
pi_130565273
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
pi_130565392
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zoals PSM al zegt is dat Duits spoor, maar ook die maken er geen gebruik van als opstelmogelijkheid. Zelfs bijplaatsen en aftrappen moet altijd in Gronau gebeuren.
4B is nu toch in gebruik als het perronspoor naar DLD? spoor 5 is juist afgekoppeld nu toch?
dag
  woensdag 28 augustus 2013 @ 19:48:23 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130565535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
Oh, ik ben er dit jaar nog geweest, en het S-bord staat er nog :')
Of was het toch vorig jaar :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 19:50:19 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130565610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:41 schreef Anno1982 het volgende:
Dat scheelt dat het niet gebruikt werd, want volgens mij is het al sinds begin dit jaar weg. Vervangen van de beveiliging daar gaat niet snel gebeuren, die is in 2005 volledig vernieuwd. Ik kan me hooguit voorstellen dat het nog een keer omgebouwd wordt naar V-CVL.
over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130566248
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over enkele jaren komt het spoor onder controle van de verkeersleiding. ook de lijnen Leeuwarden - Stavoren, Zutphen - Winsterswijk en Winterswijk - Zevenaar zullen aangepakt gaan worden, zodat het 'zwarte gat' niet meer bestaat op doorgaande lijnen.
Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
pi_130566256
dubbel
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:13:25 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130566742
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 20:14:02 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130566774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:03 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat zal dan niet meer zijn dan dat de treindienstleider de knop bedient die nu door de machinist bedient wordt, van TPRB naar V-CVL dus. De investering om alles te upgraden naar volledige NX-jes met EBP-interface zal al snel te groot zijn.
De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130567218
Ministerie dwarsboomt treintijdenverzoek RTL

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorbeheerder ProRail stappen naar de hoogste rechter om te voorkomen dat RTL Nieuws toegang krijgt tot alle treinvertragingen.

RTL Nieuws vraagt al sinds het voorjaar van 2010 om toegang tot informatie over treintijden. ProRail houdt van alle treinen die in Nederland rijden precies bij of ze te vroeg, op tijd, of te laat vertrekken en aankomen. RTL Nieuws wil met die informatie kunnen controleren of de zogenoemde punctualiteitscijfers die vervoerders hierover zelf openbaar maken kloppen.

Kleinere vervoerders willen aan het onderzoek van RTL Nieuws graag meewerken. Alleen NS weigert. Daarom diende RTL Nieuws op 24 november 2011 een Wob-verzoek in bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Het is namelijk dit ministerie dat eisen stelt aan de vervoerders – onder meer over het percentage treinen dat op tijd moet rijden – en het is hetzelfde ministerie dat politiek verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer.

Ministerie weigert

RTL Nieuws vroeg met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) om alle geplande en gerealiseerde treintijden in de jaren 2009, 2010 en 2011.

Maar het ministerie van Infrastructuur en Milieu legde het verzoek meerdere malen naast zich neer. Toen dit op 23 maart 2012 voor het laatst gebeurde, stapte RTL eind april naar de rechtbank van Amsterdam.

Hier kreeg het niet alleen te maken met het ministerie, maar ook met NS. De overige vervoerders vonden – en vinden – openbaarmaking van de treintijden geen probleem. ProRail liet de zaak op zijn beloop en liet de rechtbank expliciet weten geen behoefte te hebben om gehoord te worden.

Uitspraak rechtbank

Begin juli 2013 deed de rechtbank van Amsterdam uitspraak. Het ministerie werd opgedragen om binnen zes weken na 4 juli alsnog een inhoudelijk besluit te nemen over het Wob-verzoek van RTL Nieuws. Maar het ministerie weigert opnieuw. Het ging half augustus in hoger beroep bij de Raad van State. ProRail heeft zich nu wel als procespartij gemeld.

Wanneer de Raad van State het beroep behandeld, is niet bekend. Tegelijk met het beroep heeft het ministerie gevraagd voorlopig geen besluit te hoeven nemen over het verzoek van RTL Nieuws. De Raad van State heeft daar toestemming voor gegeven. Het gevolg is dat RTL Nieuws nog altijd geen onderzoek kan doen naar de precieze vertragingen die treinreizigers vrijwel dagelijks oplopen.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 augustus 2013 @ 20:43:27 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130568145
wel interessant dat RTL die informatie wil hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130568286
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kan VCVL wel in combinatie met ERTMS?
Ja, level 1 sowieso, de inlezingen zullen ongeveer gelijk zijn aan de ATB-NG inlezingen die er nu al ziten. Level 2 op voorwaarde dat je de interface naar een Radio Block Center voor elkaar krijgt, maar ook dat moet haalbaar zijn.

quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen zullen zichtbaar zijn voor de treindienstleider. Dat is nu nog niet het geval. De machinisten zullen alles zelf blijven bedienen, tenzij er een reden is om dat niet te doen.
Het bezwaar van VL met betrekking tot TPRB is de grote hoeveelheid administratiewerk die ze er aan hebben. De administratie wordt wel minder door alleen de secties te signaleren naar de treindienstleider, maar als je dan toch bezig bent, maak die twee seinen per emplacement dan ook bedienbaar. Dan kan alles naar ARI en is de treindienstleider ervan af.
pi_130568654

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')